Recenze

10 Majitel

Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DSG 4MOTION Sport&Style

8.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Tiguan, foto 1 Volkswagen Tiguan, foto 2 Volkswagen Tiguan, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Tiguan Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:8900 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Nové auto už jsem si vyhlížel delší dobu, ale nikdy jsem neuvažoval o SUV s pohonem všech kol. Když ale naše rodina koupila chalupu na horách, a viděl jsem terén a příjezdovou cestu, přidal jsem do seznamu požadavků také pohon 4x4. Jako první mě napadl Ford Kuga a BMW X1. S oběma auty jsem pak absolvoval zkušební jízdy. O jiných značkách srovnatelných aut jsem moc ani neuvažoval.
Ford Kuga byl při jízdě hodně příjemný, ale na mě působil už trochu zastaralým dojmem. Interiér má na dnešní dobu levnější plasty, kufr je překvapivě malý(mělký) a hlavně autorádio nepřehrávalo MP3 a konektivita také nic moc. Otřesný byl přístup prodejce, na zkušební jízdu mi dali do auta slečnu z recepce, nikdo se neobtěžoval mi zavolat, jak se mi s autem jelo a jestli mám o něj zájem.
Jako druhé jsem vyzkoušel BMW X1, naštěstí mi ho půjčili bez slečny :-) BMW je v interiéru o poznání menší a stísněnější. Když do něj poprvé sedáte, kopnete kolenem do volantu, na SUV se sedí hodně nízko. Půjčili mi dobře vybavené auto s automatickou převodovkou. Subjektivně jsem měl pocit, že při řazení automat trochu škube a motor byl o něco více při jízdě slyšet. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, přesně jak se o nich píše ve všech recenzích o BMW. Absolutně mi nevyhovovala cenová politika BMW, auto je v základu úplně bez výbavy (plastový volant, ocelová kola!) a za každou maličkost se připlácí. Přístup prodejce byl profesionální, slečna se nebála mi několikrát zavolat, jak jsem se s autem rozhodl.
Když se objevil nový facelift VW Tiguanu, tak jsem se rozhodl, že ho taky půjdu vyzkoušet. Protože mám kontakt na Auto Jarov, domluvil jsem si schůzku přímo s vedoucím autosalónu. Dostalo se mi vlídného zacházení, žádné řeči kolem, pomlouvání ostatních značek a podobně. Jen fakta a praktické zkušenosti s prodejem tohoto auta. Auto bylo k dispozici jako skladové v poměrně slušné výbavě. Některé prvky výbavy jsem původně ani nechtěl, ale nakonec jsem rád, že je mám. Např. parkovací asistent signalizuje tak přesně, že se dá zaparkovat bez otáčení dozadu na 10cm od překážky.
Tiguan je uvnitř ze všech aut největší, solidně zpracovaný a působí kvalitně a bytelně (což bych u SUV očekával). Převodovka DSG řadí naprosto hladce, motor není na dálnici ani slyšet. Jízdní vlastnosti auta jsou hodně komfortní, interiér je skvěle odhlučněný. Při ostře projeté zatáčce se karosérie sice trochu nakloní (občas vzdychnu po BMW), ale stále drží stopu, jízdní vlastnosti jsou jisté a dobře čitelné.
Síla tohohle auta je v tom, jak všechno funguje skvěle dohromady. Je to podobný pocit jako u jiných německých věcí - promyšlené a dotažené do detailu.

Silné stránky

vysoký jízdní komfort a skvělé odhlučnění
kvalita zpracování a materiálů interiéru
plynulé řazení automatické převodovky DSG a sladění s motorem
vnitřní prostor a praktičnost
adaptivní bixenonové světlomety
parkovací asistent
dotažení všech detailů a to jak vše funguje dohromady

Slabé stránky

vyšší spotřeba než jsem čekal (průměrně 7,6l/100km)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, auto funguje skvěle.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Auto Jarov. Zkušenosti s koupí auta jsem měl jen ty nejlepší. Profesionální servis při prodeji i při předání auta.

 


Další vozy Volkswagen Tiguan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“ i 12 záchvatů! Tohle ho ale trápí nejvíc...

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“…

Už sedm let neví, jaké to je klidně spát, a denně řeší i dvanáct epileptických záchvatů! Jaroslava z Plzně…

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Bolest na srdci a tma před očima! Jan Rosák (72) prodělal infarkt za volantem! Naštěstí s ním zrovna jela žena…

 

iSport.cz

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak jedná s Teplicemi?

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak…

Jede na vlastní pěst. Nemá za sebou agenta ani žádného právníka, který by mu pomáhal s domlouváním hráčské…

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek: Vůdcem by byl všude

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek:…

Nejhůř střežené tajemství Chicaga Bulls je venku. Tomáš Satoranský byl podle očekávání pasován na prvního…

 

Reflex.cz

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Ve starém vysloužilém jakartském nákladním přístavu Sunda Kelapa kotví letité dřevěné škunery. Čáru ponoru mají…

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti „lepších“ lidí

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti…

Zemřel Karel Gott. Zpěvák, který svou tvorbou bavil generace občanů naší země. Pro mě ta zpráva byla o to…