Recenze

id.photon (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane Renault Megane III Grandtour Dynamique 1.5 dCi

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím si nevysloužil Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 479 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Výběr vozu probíhal od konce léta 2011 až do jeho objednání v říjnu 2011. Leasing na focuse pomalu dobíhal a já vybíral nového člena rodiny. Děti za těch pár let odrostly a syn dokonce začal mluvit do výbavy. Jeho podmínkou byly okna s automatickým ovládáním, oční roletky a v neposlední řadě samostatné osvětlení pro zadní řadu sedadel. Já jsme se svými požadavky navázal tam, kde jsem skončil u Focuse: automatická klimatizace, tempomat, parkovací senzory. A pak už jsem jen přidal rádio s konektivitou pro Iphone/Ipod a vyhřívaná přední sedadla.
Původní směřování mého výběru bylo zacíleno jednoznačně na MPV. V prvním kole se tak potkaly obě Altey, nový C-Max a Grand Scénic. Na několik dní jsem po předváděcí jízdě propadl 5008čce v téměř plné polní s 1.6 THP motorem. Krasavec. Bohužel se ve stejné době přestala protínat moje ochota hýbat se stanoveným finančním limitem s mojí touhou po úspornějším a tedy naftovém motoru. Protnutí těchto dvou veličin znamenalo ústupek ve výbavě a spokojení se se základní konfigurací vozu. Co mě překvapilo byl přístup prodejců. Seat nebyl schopný zajistit Alteu pro předváděcí jízdu, Ford zase slíbil, že se ozvou kvůli ocenění Focuse a domluvíme předváděcí jízdu a skutek utek. Asi prodávají dost. Oproti těmto dvěma byl přístup v Renaultu o dost zajímavější. Prodejce nic nenutil, nepomlouval ostatní automobilky, předvedl Scénica se vším všudy včetně předváděcí jízdy. Mimochodem nový 1.6 dCi Scénicu moc sluší. Materiálu pro rozhodnutí bylo dost. A jak to tak bývá, že člověk míní a život mění. Došlo mi, že MPV je spíš volba rozumem než srdcem a upřímně řečeno, voleb rozumem si jistě zažíváme v životě dost a dost. Neměl jsem taky z řízení těch aut dobrý pocit, možná to bylo zvykem z focusu, možná je v těchto autech na mě moc prostoru, prostě mě to nechytlo.
Zkrátka jsem se při příští návštěvě showroomu prošel kolem GT, hodili jsme po sobě očkem a byla z toho láska na první pohled :-). Renaulty se mi vždy líbily, hlavně pro svůj neotřelý vzhled a zároveň střídmý interiér. Prostě to tak mám - to je i důvod proč jsem zavrhnul Ford a vůbec mi to nebylo líto.
A pak jsme si plácli.

Silné stránky

Určitě cena. Co si budeme povídat o autech se stejnou/podobnou výbavou a motorizací za 400k. Překvapivě zpracování interiéru včetně sedadel. Vše je perfektně slícované, sedí, nevrže. Příjemný rozdíl oproti Focusu. Opravdu. Možná jsem měl jen smůlu na Forda.
Překvapilo mě také utlumení motoru ve vyšších rychlostech. V souhře s příplatkovým rádiem Arkamys obrovský pokrok oproti Focusu.
Spotřeba. Po 5k najetých km jsem na 6,0 průměrné spotřeby ve městě. Např. ÚL - Břeclav tam a zpět s tempomatem na 120 při dojezdu průměrná spotřeba 4,9 l/100 km. Nádhera.

Slabé stránky

Rádio hraje perfektně, připojíte usb flash, aux audio, iphone i ipod. Lehce vázne např. telefonní seznam přes bluetooth, nesprávně se zobrazují názvy skladeb atd. Jenže to jsou jen lehké mouchy.
Senzor stěračů funguje vcelku dobře, jen když je po dešti a jedete za autem, senzor dělá jako že nic a musíte občas stírat ručně.
S prasklou žárovkou světlometu prý mám radši přijet.
Třeba časem ještě na něco přijdu :-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Co jsme si řekli, jsme dodrželi. Příjemná zkušenost.

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

Focus to rozhodně není. Ale samotný charakter motoru rozhodně nesvádí ke sportovní jízdě.

jízdní komfort
10
provozní náklady
10
výkon motoru
10

Stačí.

spotřeba
10

Maximální spokojenost.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

Hřejí!

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech dob: Zabalená kopie se vydražila za 33,8 milionu

Super Mario 64 se stal nejdražší videohrou všech…

Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 od japonské společnosti Nintendo se v Dallasu vydražila za 1,56…

Fantastická fantazie je teď ještě fantastičtější. Recenze Final Fantasy VII Remake Intergrade Episode INTERmission

Fantastická fantazie je teď ještě fantastičtější.…

Když se něco hodně povede, je těžké si představit, že by to mohlo být ještě lepší. Přesto je Final Fantasy VII…

 

iSport.cz

Šéf šermířů o Choupenitchovi: Medaili podřídil celý život. V Paříži chce tým

Šéf šermířů o Choupenitchovi: Medaili podřídil celý…

Obrovský úspěch pro český šerm zaznamenal na olympijských hrách v Tokiu Alexander Choupenitch. Sedmadvacetiletý…

Skaut Tichý o průvanu v Columbusu: Voráček je luxus, Svozil měl být výš

Skaut Tichý o průvanu v Columbusu: Voráček je luxus,…

Z českého hlediska byl během vstupního draftu největším hráčem Columbus. Napřed získal výměnou Jakuba Voráčka.…

 

Reflex.cz

Na Zemana ve člunu stříleli vikingové ze břehu ohnivé šípy. Mysleli jsme, že to je pohřeb, hájí se

Na Zemana ve člunu stříleli vikingové ze břehu…

Prezident Miloš Zeman zahájil svou každoroční dovolenou na Vysočině, kde tradičně svádí na svém gumovém člunu na…

Víra ve starosty, nedůvěra v leže. Aneb komu všemu Češi nevěří…

Víra ve starosty, nedůvěra v leže. Aneb komu všemu…

Politické preference většiny českého národa se mění, přístup ale zůstává stejný. Nadávat, přesto ho (je) volit.…