Recenze
Porsche 911 Turbo (996)
Technické info
Přezdívka auta žabák Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3600 výkon [kW]: 309 maximální rychlost [km/h]: 304 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 2 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Porsche. Název, jméno, ikona. Tolik kluků ho mělo na plakátech nad postelí, tolik toužebných pohledů se za ním otočilo, když se naskytla ta úžasná možnost ho potkat někde na cestě. Celé generace chlapců i mužů po něm touží, ale už méně věří, že si tento sen jednou splní... Hodně majitelů Porsche mi řeklo, že hodně dlouho snilo o tom si takové auto pořídit, jen nemohli najít odvahu. Finance nebyly problémem, protože běžně utráceli podobné sumy za jiná auta - bezpohlavní limuzíny a pseudosportovní kupé. Proto za volantem většiny Porsche uvidíte pány v nejlepších letech.
A pak příjde ten den. Den s velkým "D". Přivezete si před dům své první Porsche a chodíte kolem něj. Chodíte kolem něj, zkoumáte ty stovky detailů, které vás na fotkách neosloví. Moc jste sice ještě nenajezdili, ale už jste ho třikrát umyli, dvakrát vysáli interiér a jednou se na něj pustili s leštěnkou a měkkým hadrem. Cítíte, že tohle je něco nového. Sakra copak může dospělý chlap milovat něco plechového? Jak můžete! Jak jen můžete pochybovat! Tohle není "něco", je to prolnutí umění a technické geniality, budič všech smyslů a zdroj stovek pocitů. Začínáte chápat, že tohle auto není neživá věc - má duši, má charisma, umí si vás dostat na svou stranu.
Budete chtít jezdit. Jen tak, pro zábavu. Budete si vymýšlet trasy podle toho, jak je kvalitní asfalt a jak dobře je zakroucený. Cestu si najdete tak, aby vás bavila :)
Za 911 se otočí téměř každá hlava. Můžete fungl novou Carreru nebo patnáct let starou 993 - je to jedno. Tohle auto pozná každý, každý zná jeho jméno. I ti největší analfabeti ví, jak se tohle auto jmenuje. "Nine - eleven" je klasika. Původně to sice měla být devětsetjednička, ale Peugeot zaúřadoval a tak máme dnes pro kultovní Porsche zažitá tři magická čísla: 911. Nicméně historie této opravdové klasiky je tady rozebrána již v jiných kvalitních článcích a tak nebudu nudit fakty.
V roce 2000, kdy se žabák narodil, byl na vrcholu potravního řetězce. Žába a predátor? Ale ano. Bylo to nejsilnější Porsche, které jste si mohli koupit. Mělo pohon všech kol a díky dopingu skrytému v zadních podbězích to byla první sériová 911, která překročila magickou třístovku. Dnes je sice žabákovi už devět, ale neubralo mu to niz z jeho lesku a krásy. Puristé sice budou cosi plést o neuvěřitelně ošklivých předních světlech nebo mít námitky k sysému chlazení motoru, ale pro vás ostatní to bude možná splnění chlapeckého (nebo i dívčího? Je tu nějaká slečna, která toužila po 911? Ať napíše do diskuse!) snu.
Silné stránky
Je to Porsche. Asi by tahle jedna věta stačila, aby shrnula první dojem. Všechno ostatní jde stranou. Slabší stránky nevnímáte :) Jezdíte. Tankujete. Kupujete pneumatiky. Občas vyměníte olej.
Užíváte si návaly výkonu, na které nemá dokonce ani plebejský sen, mokrá modla obchodních cestujících (a jednoho přispěvovatele na auto.cz :)), "voe Pasát f kombíku, na hlínách, f tédéííčku voe, červený té dé i ííí, červený oči taky voe, s veluxem a sesle vepř voe". Dokonce (POZOR!) ani přečipovaný tédéíčko se nechytá. Nuž tragédie. Bavíte se a celou cestu se usmíváte. :)
Bavíte se i ve chvíli, kdy pohodovým tempem ukusujete kilometry na nutném (a nudném) transportu z místa A do místa B a vás nadšeně předjíždějí borci v otuzených Golfech. Joooo, ten mi to teda nandal.
Dále za pozitivum můžeme považovat to, že budete dobře znát síť čerpacích stanic a u těch oblíbených vás budou znát jménem :)
Slabé stránky
Možná bych měl uvést na prvním místě provozní náklady, ale nejdřív se raději zeptám. Proč chcete všichni sakra závodit?
Ne nadarmo se říká, že není umění si Porsche koupit, ale uživit ho. Počítejte s krvavou daní za ty tisíce úsměvů, které Turbo umí vykouzlit vám i těm, kteří ho třeba jen potkají a pokynou mu s palcem namířeným vzhůru.
Zvykněte si také na turboefekt. Turbo vyžaduje specifický styl jízdy a máte dvě možnosti. Buďto se tomu podřídíte a auto budete ovládat tak, jak se mu to líbí - poté vás odmění neuvěřitelnou trakcí, zábavností a nadpozemskou rychlostí. Nebo varianta číslo dvě. Nic z toho neuděláte. V tomto případě doufám, že máte kvalitní úrazovou (v horších případech životní) pojistku.
Musíte také překousnout nudný zvuk. Holt když jsem zaparkoval v centru a poté se na návštěvu dostavilo i Gallardo, asi nemusíme dlouze spekulovat nad tím, které auto po nastartování budilo více rozruchu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím nemohu nijak posoudit. Auto jsme sice koupili nepojízdné, ale díky výpomoci od svělého človeka a neuvěřitelně šikovného mechanika už nám může dělat radost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jednání solidní, jak se u autorizovaného prodejce této značky dalo očekávat. Obchod proběhl bez potíží a tak jěště jednou díky.
A něco málo navíc
Žabák je jiný, než všichni jeho kamarádi. Dostal jiné papuče. Větší a lesklé. Jsou třídílné, s kovanými límci. Líbí se mu. Taky dostal agresivnější pohled. Plastiku si objednal přímo u rodičů, líbílo se mu jak se tváří jeho bratranec GéTéDva a tak dneska koukají stejně. A aby se mu dobře dýchalo, pan doktor Techart mu nabídl sání přesně podle jeho představ.
Novinky v recenzi
Zpět na Turbo kola
Tak devatenáctky zmizely rychleji, než v sobotu ráno z party... Pár něžných doteků asfaltu a pochopily, že se s nima nikdo mazlit nebude. A tak si po pár měsících a několika vášnivých výletech řekly že je čas a utekly. Bez rozloučení. Jen pár vášnívých stop na cestě za sebou nechaly...
Nový taťka
Tak v sobotu by měl dorazit nový taťka pro žabáka. I s nabitou prkenicí, včera brácha udělal poslední projížďku a dneska se žabák chystá a balí... tak uvidíme.
New photos
Tak boys and grils, ladies and gentlemen... Máme tady nové Fotky. Fotky s velkým F. Děkuji mnohokráte Ondrovi, že si na mě v sobotu udělal čas a výsledek jeho snažení uvidíte pod recenzí. Věřím, že tyto fotky již konečně vyhoví vysokému standardu MA.CZ :)
Doplnění recenze
Tak jsem dopsal pář řádků a doplnil pár fotek... Pokud někdo hodnotil bez fotek i recenze, prosím laskavě o přehodnocení :)
Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Turbo (996)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Porsche 911
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche 911 (2002) Majitel: Saku
Přidáno: 12.7.2014 69 Majitel 7.56 Uživatelé
-
Porsche 911 (1998) Majitel: TGreat
Přidáno: 22.6.2018 1610 Majitel 0.00 Uživatelé
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 7.8.2010 991510 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Porsche 911 (2009) Majitel: concorde
Přidáno: 24.3.2011 10110 Majitel 9.92 Uživatelé