Recenze

genie (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 3 335d Coupe

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Kapesní raketka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 580 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní

Popis vozu

Tak vás vítam u recenze mého nového mazlíka, Fordu Mondeo 2.2 TDCI Titanium S. Tohle auto... moment! Tady něco nehraje! To není kombík! Sakra tohle auto nevypadá jako moje Mondeo! ...

____---=== reverse in time.

léto 2012: Superb 2.5 TDI, tiptronic. Mé současné auto, více stálo než jezdilo. Nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu, ale víc jsem opravoval, než jezdil. Řekl bych, že jezdit taxíkem mě vyjde levněji, než kilometr v mé uberskodovce.Tak jsem se rozhodl, ze Schade půjde do světa a já usednu zpět do Mondea V6, toho času již po transplantaci orgánů z originální ST200. Mělo to však jeden zásadní háček. To ST má TAK nádherný zvuk ... okolo 6500 rpm, že jsem prostě pořád jezdil s nohou na podlaze a ručičkou otáčkoměru na pravém dorazu. Skoro teda :) To, že tenhle styl jízdy neprospíval ani autu, ani mé peněžence se netřeba rozepisovat. I tak jsem se začal zajímat o novější generaci přibližovadla. Vzhledem k tomu, že mé křivky touhy (Aston Martin DBS) a budgetu (max roční příjem za auto, víc ani ránu) se neprotínaly v žádném bodě v nejbližších desíti letech, volba byla jasná. Ve stopách svého otce jsem se vyučil pekařem. Teda skoro. Ve stopách svého otce, dlouholetého dealera modrého oválu, jsem si zvolil etalon střední třídy, Škodu Octavia TDI, f metle, na hlínách, paluba kaštan a sesle vepř. Zas kecám. Volba padla na Mondeo 2.2 TDCI, +-2008, +-100tkm, podmínkou Titanium S (bez sportovního paketu a alcantary to auto vypadá... prostě chudě) a s velkou navigací, neb čudle klimatizace předfaceliftového Mondea by sice mohly relativně přijatelně posloužit jako ovladače nejlepšího přítele mé drahé polovičky, sporáku Mora, nicméně v autě za milión nemají co dělat. Nuž poohlížel jsem se, rozmazlován výbavou Superba (tovární auto, full options) jsem nakonec zaškrtával i větraná sedadla nebo střešní okno. Auta byla, cena taky akceptovatelná - za cenu Octavie 1.9 chro chro dostanete kombi se 175 koňmi pod kapotou, dle mého podstatně šviháčtější look i nesrovnatelně lepší jízdní zážitek. Ale znáte to, tak dlouho vybíráte, až přeberete ...

Nuž a pak přišel leden 2013. Já, rozhodnut odložit nákup Mondea až opadne sníh, páč se mi nechtělo zkoumat "zaručeně férový" auta po kolena v bílém bordelu, jsem zvedl telefon. Otci. Tomu ho většinou zvedám, takže na tom není nic překvapivého. Překvapivý byl obsah jeho sdělení. Citovat nemohu, v mém věku už paměť není co bývala, nicméne myšlenka byla zřejmá: "Za hodinu končí aukce, je tam 335d kupátko, teď je za hodně dobrou cenu, mrkni na něj". Blah. Kolik bylo aukcí, kde hodinu před koncem svítila cenovka jako by euro mělo stát 80 korun a pět vteřin před koncem devalvovalo na úroveň české koruny. Nedával jsem tedy žádnou prioritu této informaci, nicméně ze zvědavosti jsem se podíval. Což o to, kupé E92 je krásné auto, motorizace taky snová... tak to zkusme, za příhoz člověk nic nedá.

blik, hodina poté... sakra, něco se děje, stále jsem nejvýše přihazujícím. Začínala se mne zmocnovat panika, přecijen jsem byl nachystán na variantu, že mě někdo přehodí a ne na to, že si koupím kupé. Zvláště potom, co jsem právě hodinu nazpět volal své přítelkyni a ptal se ji, jestli si mohu koupit BMW kupé. Citovat tentokrát ne že nemohu, ale nechci, nebo sprostá slova sem nepatří, nicméně měl jsem dvě možnosti. Koupit si BMW s 286 poníky a nový byt nebo si koupit normální rodinné auto s velkým kufrem a spotřebou 7l nafty na 8500 km - nebo tak nějak to píšou všichni v těch recenzích Passatů a Octavií. Případně by bylo tolerováno Mini Cooper S JCW s podmínkou, že se vzdám jeho užívání ve prospěch bytné... Tak jsem zvedl telefon podruhé a suše oznámil "Koupil jsem si ho".

A tak se členem rodiny stala Kapesní raketka. Oficiálním jménem BMW 335d Coupe. Narodila se v Mnichově 13.10.2007, ale na svět okolo se podívala až v roce 2008. Není to žádná fiflena - rodiče byli chudí a do vínku ji krom běžných vlastností dali jen málo navíc. Ale geny (nebo genialitu?) nezapřete a tak i tahle relativně obyčejná trojka je krasavec. Přesnou výbavu připojím na konec článku.

Nuž a jdeme na popis kladů a záporů, tam se pokusím shrnout poznatky z měsíčního soužití s KáErkem, kdy jsme si zažili spokojené dva milióny metrů. Jo a pro klid duše... litry zavazadelníku nebo měkčené plasty v mém popisu nehledejte. Nepoužívám metr a stopky, spíš oči, uši a hmat. :)

Silné stránky

Jak jezdí. Jak funguje jako celek. Jak je dobře vymyšlené a zpracované. Ale popořadě.

Odemknete, otevřete dveře. Zavřete dveře a znovu ustoupíte o dva kroky dozadu abyste vzdali hold těm nádherným tvarům. Sedm let... sedm let je tady tohle kupé a pořád dokáže otáčet hlavy kolemjdoucích, vzbuzovat radost i závist. Sáhnete na kliku a otevřete podruhé. Cítíte v ruce, že tyhle dveře nejsou z papíru, cítíte že nejsou z Mondea a dokonce nejsou ani z Passatu. Ty dveře jsou velké, masivní a přesto se zavírají s tak orecizním, skoro hodinářským klikem... Sednete si a řeknete si "páni, kde dali sedadlo? Nic necítím a sedím na zemi". Sedačka je opravdu nízko, ale ten posaz... zde v Mnichově nešetřili a každá 335 má sportovní sedačky, ať už baští jakékoli zkapalněné dinosaury a přesličky. Vložíte šém, pardon, klíč do zapalování, zmáčkete tlačítko a motor za vetřinu nastartuje. Je jedno, jestli je studený, zahřátý nebo na stojanu vedle auta, poslouchá lépe než severokorejský důstojník. Bez ohledu na počasí. Zařadíte D a i když volič převodovky nezapře věk (pofaceliftový automat je nebe a dudy), pořád tak nějak podvědomě cítíte, že tam dole pod povrchem pracuje stejně jako za mlada. Rozjedete se a všimnete si, jak jsou ty nádherné tvary z prvního dojmu funkční. A pak to udělá cvak. Najednou vám to všecko dojde. Proboha, ja to auto celé cítím. Od prdele až po konečky prstů, cítíte, vidíte, vnímáte co to auto dělá. Najednou jsou limity v zatáčkách dány tím, jak máte alespoň trochu jednu ruku pravou a jak moc umíte hlavu nechat doma před odjezdem. Pche... tohle auto je rychlejší, než moje ruce.

Skoro třísethlavé stádo mnichovských plnokrevníků je zajisté ušlechtilý chov, ale spíše železniční kroutící moment je to, čím se budete opájet s každým rozjezdem z křiřovatky. Nával síly je ale velice příjemný, není to takové to "najednou všechno a najednou nic", kopance nečekejte. Spíše vlnu, na které se vezete, vlnu jejíž hrany krásně otupuje klasický hydroměnič automatu. Ve 160 si motor jen klidně a relaxovaně vrčí lehce nad dvěmi tisíci, přesto pořád víte, že máte pod pravým kotníkem rezervu. Baby GT? Jednoznačně!

Rádio Professional a Hi Fi repro systém. Ačkoli je to jen druhý stupeň audio výbavy pro toto BMW, dokáže uspokojit jakéhokoli milovníka příjemně reprodukované hudby. Žádné přepálené a dunivé basy nebo zvonění vysokých tónu, ale příjemně odladěné, nikde nerezonující... přesně to, co od prémie čekáte. Srovnání z standardem ze stejného kupé? Je to jako jíst prosciutto crudo oproti pizza šunce z kauflandu - jasně, můžete si dát i stejka, ale žít se dá i bez Harman Kardon.

V neposlední řadě, vlastně asi bych měl říci v první řadě - stejně zářivou hvězdou, jako je řadová šestka - je i podvozek. M Sportfahrwerk má napsáno v rodném listě a věru sportovec to je. Atlet, věčně ve střehu, napnutý a sebejistý. Nachystaný vrátit vám každou ránu, kterou mu uštědříte výmolem v silnici nebo přejezdem kolejí, ale taky super parťák, který vás podrží i ve chvílích, kdy už jen tiše doufáte spíš než abyste mu věřili.

Slabé stránky

Jak žere. Naftu, mě a hlavně zadní gumy. Neeeee uuuuplněěěěěěě bleeeeeskoooovaaaaa aaaaauuuuutooooomaaaaatiiiiickáááá přeeeevooooodooooovkaaaaaaaa. Si-která-co-občas-sem-chce-kvalty-dělá-přeskakuje-a-tam. Zatím jsem pořád ještě nadšený z toho, jaký to je kvalitatviní posun, ve zpracování, v jízdě, ve vnímání. Kritika příjde s vystřízlivěním. Snad jen drobná perlička, kdy jsme jeli pro Mondeo do Německa. Zjistil jsem, že gumy 245/40 a 9" disk spolu se vzorkem 4 mm na zadní nápravě nejsou zrovna ideální kombinací, pokud přes chumelení není vidět a nechcete jet maximální rychlostí 80 km/h. Po přesednutí do Mondea (díky Víťo) se dalo z Brna vyrazit i povolenou dálniční rychlostí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nula. Když pominu vstřícné jednání místního dealera BMW, který zdarma prolustroval historii i výbavu dle VIN, nemám naštěstí s čím sloužit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velký aukční server, přístupný pouze registrovaným obchodníkům s automobily. Vzhledem k totální, až pedantské, předprodejní prohlídce a následném reportu není obava o stav vozu na místě. Doklady bez čekání, transport z Holandska do Ostravy za 8 tisíc víceméně obratem. Ani v tomto případě nemám žádných výtek.

P.S.

To Mondeo nakonec máme. Koupil si ho otec, krásný kus 2.2 TDCI Titanium S, s velkou navi, větrané sedačky... Auto krásné, dám sem fotky, ale BMW to (bohužel?) není...

 

Novinky v recenzi

21.4.2013 12:42

Letní setup

Tak jsem pořídil nové bačkůrky pro KáeRko. BBS CM, 19" - moc ji sluší :) Jízdní komfort je překvapivě ucházející i přes pneumatiky s profilovým číslem 30. Vzhled? Úchvatný :) Fotky na konci galerie...

11.3.2013 09:05

Fotky

A chčije a chčije... chtěl jsem udělat pár reprezentativnějších fotek, ale když se příroda rozhodne že ne, tak prostě ne :)

9.3.2013 23:56

Výbava mého holobytu

Options



Code Description (interface) Description (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles
S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
S2C6A LM RAEDER STERNSPEICHE 189 MISCH. BMW LA wheel, star spoke 189
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Wheel bolt locks
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Trailer coupling
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S464A SKISACK Ski bag
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
Code Description (interface) Description (EPC)
S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Interior trim strips, brushed aluminium
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
S563A LICHTPAKET Light package
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer
P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort
S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic fasten seat belt reminder
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operation
S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Dutch
Code Description (interface) Description (EPC)
S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Coding, alarm signal
S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatic locking during starting
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP


Standard equipment



Code Description (interface) Description (EPC)
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím bez jediného černého puntíku

praktičnost
8

Pro dva lidi naprosto OK.

prostornost
9

Opět, pro dva naprosto dostačující.

jízdní vlastnosti
10

Jedenáctka tu není? :)

jízdní komfort
8

Ehm, M podvozek na naše cesty, zbařův sen :)

provozní náklady
8

Když chcete opici, musíte mít na banány. Nebo na gumy :)

výkon motoru
9

310k se dá z tohoto motoru dostat naprosto bez rizika a spolehlivě, zatím této kacířské myšlence odolávám, ale kdo ví... :)

spotřeba
6

Žere .. mě. Víc hlav víc žere :)






Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…