Mazda 6 (2015)
7.4.2015Pekne pozdravujem miestnu komunitu, a dúfam, že odpustíte recenziu spoza hraníc. Auto som kupoval v ČR a auto.cz ma už dlho baví, ale písať budem po…
Mazda (frogman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Jetty 23.04.15 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Ty si jezdi na dálnici klidně na čtverku, když tě to baví. Jak říkám, nesmysl ;-) Nebo myslíš že Frogman nemá ověření z praxe??? Pokud už ti jde o Mazdu... ;-) Jak psal, pokud by auto mělo ještě kratší šestku, tak by váhal, zda ho vůbec koupí... -
frogman 22.04.15 18:13
« Re: Re: Re: Re: Můj názor
Tak podradíš na štvorku, alebo pre mňa za mňa aj na dvojku. :-! To stále nie je dôvod na to, aby sa najvyšší prevod skracoval. Rýchlobeh je super vec, takpovediac podmienka pre moje fungovanie. Keby to auto malo oveľa kratšie prevody, tak by som váhal, či ho vôbec chcem.
Čo sa týka tej rezervy, ja som ju nakoniec neobjednal, a som za to rád. Ale ponúkali mi plnohodnotnú rezervu pod podlahu (viď vedľajší príspevok). Grázli... -
Shr3k 22.04.15 12:43
« Re: Re: Re: Re: Můj názor
Pětka je u aktuálního modelu stejně dlouhá (jen o chlup delší) jako šestka u předchozího, takže si fakt "pomůžeš" = omezovač 255 km/h, max. výkon při 212 km/h. Podřadit na 5 se dalo u předchozího modelu také... takže je to fajn, konstruktéři při honu za co nejnižší spotřebou při NEDC udělali z původního tak akorát poskládaného šestikvaltu stejně rozmělněný pětikvalt plus rychloběh. :yes:
No vejde se všechno, jen budeš mít jaksi dno kufru "lehce" nadzvednuté... ;-) tak to asi budeš vytočený. -
frogman 22.04.15 10:51
« Re: Re: Re: Můj názor
Lenže 6. stupeň nie je určený pre bujarú akceleráciu, na to si rád podradím na 5. Podľa mojej chute má šestka byť určená na pohodové svižné cestovanie ustálenou rýchlosťou. Chcem, aby bola čím dlhšia, aby som mal otázky ideálne pre spotrebu, a aby to bolo čím tichšie. V prípade, že naozaj potrebujem niekoho vyškoliť akceleráciou nad 100 km/h, na to si milerád podradím a vyženiem to po obmedzovač. Kaziť kvôli tomu šiesty stupeň by bola škoda. Dlhodobé cestovanie ustálenou rýchlosťou pri viac než 3k/min (resp 4k/min benzín) mi nie je príjemné.
Si si istý tým, že sa plnohodnotná rezerva do GJ nezmestí? Ponúkalo mi ju niekoľko dealerov normálne na 19" disku. V prípade, že by sa mi tam po kúpe nevošla, by som bol riadne vytočený. :-) -
Shr3k 22.04.15 10:22
« Re: Re: Můj názor
Měl jsem předchozí model se 185k v plné výbavě, viz foto v galerii [odkaz] na konci. Zpřevodování bylo perfektní, šestka byla zpřevodovaná tak, že do omezovače se motor dostal při teoretických 254 km/h, na což 136 kW při 3500 ot/min (při 202 km/h na 6) nestačilo ani z kopce. Aktuální GJ má manuál zpřevodovaný tak, že se do omezovače dostane při teoretických 304 km/h, přičemž maximální výkon 129 kW při 4500 ot/min (při 254 km/h na 6, což je absolutní utopie, na kterou při daném Cx nestačí). Výsledkem toho, je, že auto při vyšších rychlostech prostě nejede, akcelerace např. ze 160 na 200 je v porovnání s GH nekonečná. Samozřejmě, ještě horší je zpřevodování automatu (mám jej, kombi Revolution - kvůli automatu pro ženu jsem jej bral), ten by měl jet na šestku 311 km/h... >:D
Také nepotřebuji 4,9 metru dlouhé auto, stačilo by mít stejný rozvor jako má sedan.
Další postřehy - aktuální model nemá zadní sedák na excentru, takže se nesníží pří sklopení opěradla, a lidé sedí níž a nepohodlněji, než u minulého. Příčně uložený tlumič sice šetří náklady, ale neumožňuje vybrání pro plnohodnotnou rezervu nebo příslušný prostor. -
frogman 22.04.15 09:41
« Re: Re: Re: Navigacia
Potvrdzujem. Dnes som to tiež cestou preklikal a hoci tam je zvlášť v menu voice guidance settnigs a warning settings, tak nastavovanie hlasitosti zvlášť sa nedeje. Toto sa mi zdá byť dosť nedomyslené. :-/ Možno po nejakom update firmwaru by to bolo možné, alebo si viem predstaviť, že to pôjde v tých interných nastaveniach, ku ktorým sa dá dostať cez wifi. -
frogman 21.04.15 23:16
« Re: Můj názor
Neviem sa k tomuto všetkému fundovane vyjadriť, možno k tomu kratšiemu rozvoru - celé auto je kratšie. Čítal som, že to je pre lepšie jazdné vlastnosti kombi, aby si karoséria zachovala tuhosť atď. Zase na tú pozitívnu stranu je to snáď jediné kombi na trhu, pokiaľ viem, ktoré je bez príplatku. :-) Takže zase je to niečo za niečo. Ja 4,9 metra dlhé auto nepotrebujem, o 10 cm menej mi bohate stačí.
Čo sa týka rýchlostí na manuále, toto je niečo, čo sa omieľa dookola, ale čo nie úplne chápem. Aké krátke rýchlosti by ľudia chceli, keď sa dá na šestke jazdiť už od 60 km/h a ostatné rýchlosti sú pekne proporčné? Pre moje potreby je odstupňovaná ideálne, dokonca 6 by som uvítal ešte dlhšiu. Takto pri 160 km/h točí nejakých +- 2900/min.
Čo sa dieslu týka, hej, holt najazdím veľa. A rakúske ani slovenské poplatky nie sú silným benzínom naklonené. Už len na prihlásení by som sa nedoplatil. -
frogman 21.04.15 23:08
« Re: odhlučnéní
Ďakujem, je to stále radosť. :-) Benzínovej voľbe sa vôbec nečudujem, popravde som od nej sám nemal ďaleko. Určite bude jazdiť rozprávkovo.
Čo sa týka toho odhlučnenia, dík za link, zaujímalo by ma do takého niečoho ísť. Nevieš, či existujú merania, o koľko to stíši diaľničnú jazdu? Ešte by ma zaujímalo aj, že či vedia robiť aj tesnenia dverí, tie gumené tam kde sa stretávajú plechy pri zatvorení. Asi sa chalanom ozvem. -
Shr3k 21.04.15 16:42
« Můj názor
Třetí generace GJ je rozporuplné ekologicky laděné auto plné elektroniky, které opustilo tradiční platformu a na které jsem si ještě neudělal úplný názor. Mnoho dobrých věcí z předchozí generace nebylo použito, jako bytelné přední zavěšení s lepší kinematikou - ta nová (včetně těch na CX-5 KE a 3 BM) vrže a skřípe (mění se horní uložení, případně se montují ochrany na pružiny), bezklíčový přístup je již bez dotykových klik, celkově méně místa v interiéru s velkým tunelem, širokými prahy a nepochopitelně zkráceným rozvorem u kombi. Dietně laděný biturbo diesel SH (2.2) neustále váhá mezi vypalováním DPF a uvolňováním NOx ze zásobníku - to vše stojí naftu navíc a díky této kombinaci nepomůže defenzivní jízda jako u minulé generace (moc NOx, které se zachytí a je třeba jednou za čas uvolnit a rozložit). Při dynamické jízdě je zase moc sazí na spálení. Manuální převodovky s extrémně dlouhými rychlostmi, automaty (konečně schopné, na rozdíl od neslaného-nemastného klouzajícího pětikvaltu Aisin u jediného provedení dvoulitrové GH) ještě s delšími. Volil bych benzínový 165k PE (2.0) nebo 190k PY (2.5), který ale bohužel nejde v Evropě objednat s manuální převodovkou. Diesel jen pro ty, kteří se přesunují na trasách delších než 100 km. -
Lubos.1 21.04.15 15:30
« Navigacia
frogman: nevies nahodou, ako sa da vypnut hlasove navigovanie, ale zaroven nechat zapnute hlasenie warningov (napr. radarov, zmeny dopravnej situacie)? Vyzera to tak, ze sa neda hlasitost nezavisle nastavovat. Pri Mazde 6 pred faceliftom s tym nebol problem. Navigacne pokyny som vypol a warningy ostali aktivne. -
frogman 20.04.15 11:45
« Re: elektrická brzda, sport mode
Pekne ďakujem. :-) Pozriem, čo s tým podvozkom.
Elektrická brzda sa správa tak nejak... normálne. Poznám tieto mechanizmy z A6 a B-klasse, a nevidím rozdiel. Je ju počuť, ale funguje dobre, vrátane automatickej deaktivácie pri rozbehu. Auto dokonca spolupracuje na kopci, a vďaka asistentovi nezačne cúvať hneď, keď sa chystám rozbiehať. Nemá však funkciu auto-hold, som si istý, že by mi chýbala v meste, keby som mal automat. Toto má najlepšie vyriešené ten Mercedes, stačí mu silnejšie zatlačiť brzdu, a on sa nerozbehne ani nezobudí, kým nepošteklím zase plyn. V koncernových autách to treba každú jazdu aktivovať tlačítkom, čo sa mi zdá byť otravné.
O Sport mode ti neviem nič povedať, predpokladám, že bude korigovať len správanie automatickej prevodovky. V diesloch som to nepovažoval nikdy za zvlášť zmysluplné. -
bedi 14.04.15 17:58
« Re: Re: Re: nova M6
Samozrejme, vnímanie "hluku" je subjektívne, možno sa v nejakom teste objaví presný údaj v dB pri určitých rýchlostiach. Mne to príde OK.
A o "koži" na sedačkách? Stačí sa pozrieť napr. pod sedačku vodiča, kde sú ukončené spoje a hneď ti bude jasné, z čoho je poťah ušitý. Mazda píše KOŽA, ale papier znesie všeličo... Pochybujem, či aj poťah volantu a páky prevodovky je zhotovený z kože, na "omak" ale pôsobí dôveryhodnejšie ako poťahy sedačiek. -
frogman 14.04.15 11:58
« Re: Re: nova M6
Tak som si schválne posvietil na to audio, a máš pravdu, príliš znateľný rozdiel to nerobí. Podľa Mazdy to má "funkce Audiopilot® 2 pro potlačení vnějších ruchů", ale keď ten Audiopilot pár krát vypnem a zapnem, príliš znateľný ten rozdiel nevnímam. Audiosystém Bose ako taký závisí od toho, čo na ňom prehrávaš. Pri niektorých typoch hudby to nie je žiadna sláva, a drahšie prémiové systémy hrajú lepšie, ale nie je to zas také márne, hanbiť sa zaň určite netreba.
Čo sa hluku ako takého týka, tak závisí od toho, s čím porovnávaš. Nie je to tragédia. Podľa mňa hluk od motora ide minimálny, od kolies primeraný, len ten vzduch pri 130+ km/h okolo spätných zrkadielok a okien mi príde mierne otravný. V tomto sú prémiové autá naozaj o triedu inde, a Passat tiež.
Odkiaľ máš, že sedadlá sú koženkové? Mazda píše koža. Neviem, aký je jej pôvod, a nie je super luxusná, ale rozhodne to nie je také zlé. -
bedi 13.04.15 10:41
« Re: nova M6
Nejazdil som na verzii pred faceliftom, ale aktuálna mazda 6 nemá problém s hlučnosťou všeobecne. Mám 2,2D AT AWD a ani pri 150 km/h aerodynamický hluk, hluk od 19-palcových kolies, hluk od motora nijako neobťažujú a prakticky ich nevnímaš, takže za mňa spokojnosť.
audio BOSE je ale veľkým sklamaním, hrá podpriemerne, zvuk je tupý, korekcie basy - výšky musia ísť na max. čo samozrejme zvuk zbytočne skresľuje, skrátka zle a o nejakom "potlačení rušivých zvukov z vonkajšieho okolia" cez špeciálne funkcie systému zabudni.
Na aute sú však podstatnejšie iné veci, ako audio a až na zopár detailov (ovládanie vyhrievania zadných sedačiek cez stredovú opierku!, primitívny display klimatizácie a iné prkotiny) som s autom nadmieru spokojný. Tiež kvalita kožených sedačiek je na prvý pohľad OK, aj keď to samozrejme nie je koža ale umelá koženka, životnosť a odolnosť preverí čas...