Mazda 6 (2015)
7.4.2015Pekne pozdravujem miestnu komunitu, a dúfam, že odpustíte recenziu spoza hraníc. Auto som kupoval v ČR a auto.cz ma už dlho baví, ale písať budem po…
Mazda (frogman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Shr3k 22.04.15 10:22
« Re: Re: Můj názor
Měl jsem předchozí model se 185k v plné výbavě, viz foto v galerii [odkaz] na konci. Zpřevodování bylo perfektní, šestka byla zpřevodovaná tak, že do omezovače se motor dostal při teoretických 254 km/h, na což 136 kW při 3500 ot/min (při 202 km/h na 6) nestačilo ani z kopce. Aktuální GJ má manuál zpřevodovaný tak, že se do omezovače dostane při teoretických 304 km/h, přičemž maximální výkon 129 kW při 4500 ot/min (při 254 km/h na 6, což je absolutní utopie, na kterou při daném Cx nestačí). Výsledkem toho, je, že auto při vyšších rychlostech prostě nejede, akcelerace např. ze 160 na 200 je v porovnání s GH nekonečná. Samozřejmě, ještě horší je zpřevodování automatu (mám jej, kombi Revolution - kvůli automatu pro ženu jsem jej bral), ten by měl jet na šestku 311 km/h... >:D
Také nepotřebuji 4,9 metru dlouhé auto, stačilo by mít stejný rozvor jako má sedan.
Další postřehy - aktuální model nemá zadní sedák na excentru, takže se nesníží pří sklopení opěradla, a lidé sedí níž a nepohodlněji, než u minulého. Příčně uložený tlumič sice šetří náklady, ale neumožňuje vybrání pro plnohodnotnou rezervu nebo příslušný prostor. -
frogman 22.04.15 09:41
« Re: Re: Re: Navigacia
Potvrdzujem. Dnes som to tiež cestou preklikal a hoci tam je zvlášť v menu voice guidance settnigs a warning settings, tak nastavovanie hlasitosti zvlášť sa nedeje. Toto sa mi zdá byť dosť nedomyslené. :-/ Možno po nejakom update firmwaru by to bolo možné, alebo si viem predstaviť, že to pôjde v tých interných nastaveniach, ku ktorým sa dá dostať cez wifi. -
Lubos.1 21.04.15 23:18
« Re: Re: odhlučnéní
S tym odhlucnenim nic neurobis. Tesnenia dveri nic neriesia. Mna to stvalo pri M6 pred F/L, ale riesenie nebolo ziadne. Zatial som s novym jazdil pomerne malo po dialnici, ale myslim, ze je auto odhlucnene lepsie. S tesneniami nebude problem, skor s tenkymi oknami.
Pri predoslej verzii som pocul omnoho viac okoloiduce auta, teraz je to ok.
Jediny problem ostal, aj ked je to lepsie ako predtym, a to je svistanie vetra pri dialnicnych rychlostiach. Mozno je to zrkadlami, mozno tvarom karoserie, tazko povedat. Ale v porovnani s modelom pred F/L su dvere celkovo tazsie a zatvaraju sa s viac utlmenym dorazom. Predtym bol viac plechovy. To naznacuje lepsie tesnenie dveri.
Pokial mi je zname, po F/L sa vylepsilo utlmenie strechy, dveri, podbehov a zmenili sa aj tesnenia dveri.
Lepsie vytlmenie dveri urcite pomoze audiu, ale svistanie vetra nezmeni. -
frogman 21.04.15 23:16
« Re: Můj názor
Neviem sa k tomuto všetkému fundovane vyjadriť, možno k tomu kratšiemu rozvoru - celé auto je kratšie. Čítal som, že to je pre lepšie jazdné vlastnosti kombi, aby si karoséria zachovala tuhosť atď. Zase na tú pozitívnu stranu je to snáď jediné kombi na trhu, pokiaľ viem, ktoré je bez príplatku. :-) Takže zase je to niečo za niečo. Ja 4,9 metra dlhé auto nepotrebujem, o 10 cm menej mi bohate stačí.
Čo sa týka rýchlostí na manuále, toto je niečo, čo sa omieľa dookola, ale čo nie úplne chápem. Aké krátke rýchlosti by ľudia chceli, keď sa dá na šestke jazdiť už od 60 km/h a ostatné rýchlosti sú pekne proporčné? Pre moje potreby je odstupňovaná ideálne, dokonca 6 by som uvítal ešte dlhšiu. Takto pri 160 km/h točí nejakých +- 2900/min.
Čo sa dieslu týka, hej, holt najazdím veľa. A rakúske ani slovenské poplatky nie sú silným benzínom naklonené. Už len na prihlásení by som sa nedoplatil. -
frogman 21.04.15 23:08
« Re: odhlučnéní
Ďakujem, je to stále radosť. :-) Benzínovej voľbe sa vôbec nečudujem, popravde som od nej sám nemal ďaleko. Určite bude jazdiť rozprávkovo.
Čo sa týka toho odhlučnenia, dík za link, zaujímalo by ma do takého niečoho ísť. Nevieš, či existujú merania, o koľko to stíši diaľničnú jazdu? Ešte by ma zaujímalo aj, že či vedia robiť aj tesnenia dverí, tie gumené tam kde sa stretávajú plechy pri zatvorení. Asi sa chalanom ozvem. -
Shr3k 21.04.15 16:42
« Můj názor
Třetí generace GJ je rozporuplné ekologicky laděné auto plné elektroniky, které opustilo tradiční platformu a na které jsem si ještě neudělal úplný názor. Mnoho dobrých věcí z předchozí generace nebylo použito, jako bytelné přední zavěšení s lepší kinematikou - ta nová (včetně těch na CX-5 KE a 3 BM) vrže a skřípe (mění se horní uložení, případně se montují ochrany na pružiny), bezklíčový přístup je již bez dotykových klik, celkově méně místa v interiéru s velkým tunelem, širokými prahy a nepochopitelně zkráceným rozvorem u kombi. Dietně laděný biturbo diesel SH (2.2) neustále váhá mezi vypalováním DPF a uvolňováním NOx ze zásobníku - to vše stojí naftu navíc a díky této kombinaci nepomůže defenzivní jízda jako u minulé generace (moc NOx, které se zachytí a je třeba jednou za čas uvolnit a rozložit). Při dynamické jízdě je zase moc sazí na spálení. Manuální převodovky s extrémně dlouhými rychlostmi, automaty (konečně schopné, na rozdíl od neslaného-nemastného klouzajícího pětikvaltu Aisin u jediného provedení dvoulitrové GH) ještě s delšími. Volil bych benzínový 165k PE (2.0) nebo 190k PY (2.5), který ale bohužel nejde v Evropě objednat s manuální převodovkou. Diesel jen pro ty, kteří se přesunují na trasách delších než 100 km. -
Lubos.1 21.04.15 15:30
« Navigacia
frogman: nevies nahodou, ako sa da vypnut hlasove navigovanie, ale zaroven nechat zapnute hlasenie warningov (napr. radarov, zmeny dopravnej situacie)? Vyzera to tak, ze sa neda hlasitost nezavisle nastavovat. Pri Mazde 6 pred faceliftom s tym nebol problem. Navigacne pokyny som vypol a warningy ostali aktivne. -
roox 21.04.15 12:15
« Re: Re: Re: elektrická brzda, sport mode
Jsem taky pro, jako kolega... recenze je super, krásně čitelná (a oceňuji že je ve slovečině), ale je už dost dlouhá a nový věci je fakt lepší psát do novinek, nebo to na každýho vyskočí na domovský stránce...
... škoda, že tadny a MA.cz není něco, kdy by si člověk "lajknul" auto a pak se mu někde zoprazovaly aktualizace... teda pokud to tu už není a já to ještě nenašel... ;-) -
roox 21.04.15 12:12
« odhlučnéní
Ahoj, gratuluju ke krásný káře a luxusní recenzi, nemůžu než dát 3x10! Je to prostě podle mý krvení skupiny.. sám jsem jednu dobu měl Mazdu 6 první generace 100kW 2litr dýzl kombi. Úžasný auto se kterým mě neskutečně bavilo jezdit. No osud tomu chtěl, abych se od Mazdy přesunul k český klasice a jediný, co mě utěšuje, že jsem si "pomohl" o pár kilowatt, ale to je jinej příběh dostupnej v mý garáži ;-).
No každopádně kdybych si teď měl vybrat novou káru, tak už ji mám dávno nakonfigurovanou a byla by víceméně stejná jako máš ty. Jen jsem benznovej šílenec, tak bych bral 2,5 G192 AT s 141kW (192k) :-D
K hluku... mazdy a japonci celkově jsou hlučnější, nebo maj oproti evropanům odfláklou protihlukovou izolaci... možná pro tebe bude inspirace u nás v Brně v Ahifi, kteří se na to specializují a mimochodem už jednu M6 tvýho "tvaru" odladili.. a navíc za to nechtěj nějakej nesmyslnej ranec... sám úvažuji o odhlučnění dveří a kapoty na svý oktávce, páč jsem u nich slyšel hrát dveře bez/s odhlučnění. Víc, zde: [odkaz]
Měj se a hodně radosti s krásným autem! Jo, a upřímně ti závidím ;-) -
frogman 20.04.15 11:45
« Re: elektrická brzda, sport mode
Pekne ďakujem. :-) Pozriem, čo s tým podvozkom.
Elektrická brzda sa správa tak nejak... normálne. Poznám tieto mechanizmy z A6 a B-klasse, a nevidím rozdiel. Je ju počuť, ale funguje dobre, vrátane automatickej deaktivácie pri rozbehu. Auto dokonca spolupracuje na kopci, a vďaka asistentovi nezačne cúvať hneď, keď sa chystám rozbiehať. Nemá však funkciu auto-hold, som si istý, že by mi chýbala v meste, keby som mal automat. Toto má najlepšie vyriešené ten Mercedes, stačí mu silnejšie zatlačiť brzdu, a on sa nerozbehne ani nezobudí, kým nepošteklím zase plyn. V koncernových autách to treba každú jazdu aktivovať tlačítkom, čo sa mi zdá byť otravné.
O Sport mode ti neviem nič povedať, predpokladám, že bude korigovať len správanie automatickej prevodovky. V diesloch som to nepovažoval nikdy za zvlášť zmysluplné. -
PepaJ 18.04.15 14:50
« dotaz
Ahoj zabaku, gratulace ke koupi vozu:)
Dotaz zni..jak se chova ele brzda a jak jsi spokojeny s prepnutim rezimu do sport.
Rada zni ..nech si nastrikat komplet podvozek vcetne dutin..vozy jsem videl odtrojene a jsou uplne hole..neosetrene. Ten slem co tam nyni davaji v Holandsku po vylodeni je akorat k ho...:(
Preji mnoho bezproblemove najetych km a zabavy za volantem :))
PS: Uz se na ni taky tesim..ale jeste chvili musim vydrzet... -
Verny_2013 17.04.15 22:05
« měl jsi pravdu
Tvá recenze je čtivější, zábavnější ale i věcnější než to co předvedli redaktoři ze SM. Zájemce o 6 se aspoň doví řadu detailů a vychytávek a postřehů které mu při koupi auta pomůžou. Za doplněné foto jsem Ti natankoval plnou. p.s. link přidávat nemusíš, stačí když se klikne na tvé jméno a recenze se zobrazí.
Si si istý tým, že sa plnohodnotná rezerva do GJ nezmestí? Ponúkalo mi ju niekoľko dealerov normálne na 19" disku. V prípade, že by sa mi tam po kúpe nevošla, by som bol riadne vytočený. :-)