Peugeot 5008 (2011)
4.7.2011Ahoj všem uživatelům Auto.cz. Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti získaných na palubě tohoto auta. Edit 2016: Nastal čas recenzi trochu doplnit…
Peugeot 5008 (ericn)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- pekné autičko 04.07.2011 17:50 Delfin2
- 5008 05.07.2011 10:16
- Pekná 5008-ka 05.07.2011 12:32 pario
- moc pekne 05.07.2011 22:03 kyklop
- komfort, filtrovanie nerovnosti na velmi zlych cestach 07.07.2011 17:29 killerhammer
- dělo 30.11.2011 19:21 Ji/Ri
- Nokian WR A3 25.10.2012 20:45 Bud
- Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi 19.03.2014 13:37 luda
- P 5008 24.07.2014 10:03 nxue
- Číslo 5(008) žije 25.01.2016 08:53 woody-alien
-
nástupce 26.09.2017 10:41
Đawson
-
Re: nástupce 27.09.2017 09:08
woody-alien
-
Re: Re: nástupce 28.09.2017 11:39
Đawson
-
Re: Re: Re: nástupce 29.09.2017 21:57
ericn
- Re: Re: Re: Re: nástupce 02.01.2018 22:44 Ronault.
-
Re: Re: Re: nástupce 29.09.2017 21:57
ericn
-
Re: Re: nástupce 28.09.2017 11:39
Đawson
-
Re: nástupce 27.09.2017 09:08
woody-alien
- Tak na závěr 22.02.2018 07:16 Verny_2013
-
Delfin2 04.07.2011 17:50
pekné autičko
pekný kúsok.. Gratulujem a veľa šťastných chvíľ a kilometrov.. :yes: -
"-- skrytý --" 05.07.2011 10:16
5008
Ahoj hodně pěkné auto mě upně dostalo ;-) Taky o něm uvažují i stejný motor doufám,že to je dobrý výběr?-
ericn 05.07.2011 10:51
« Re: 5008
Pokud bych o tom nebyl přesvědčen, nejdu do něj. Je výrazně lepší než jeho bratříček C4 Grand Picasso. Měl jsem ho ve 1.6Hdi - neni to špatný motor, ale na takhle velký auto je 110k málo. Turbobenzin má stejný "krouťák" 240Nm, ale 156k a je to znát. Zaprvé je výrazně tišší a o dost živější. Průměrná spotřeba zatím spadla z prvotních 9,2l po 3500km na 8,4l při různých stylech jízdy a věřím, že půjde ještě níž. Auto je prostorné a skvěle se řídí ;-)
-
-
-
kyklop 05.07.2011 22:03
moc pekne
ale hodnotit zatial nebudem, dopln recenziu, dohod foto a ja dam 3x10.
PS: Osobne mi je aj tak o kusok blizsi C4GP-
-
kyklop 06.07.2011 18:47
« Re: Re: moc pekne
zatial dlhodoba skusenost...viem to chce cas. Ze je P5008 lepsi nespochybnujem, mne sa viac paci C4GP pre dizajn a to exterier aj ponatie interieru. Samozrejme dizajn je ale vecou subjektivnou P5008 som obzeral len staticky, takze k jazde sa nevyjadrim (snad sa mi pod pazur dostane), na C4GP sa mi velmi paci, ze jazda je skor taka plavba krajinou. Hlavne nech to jazdi bez problemov a nech to prinasa okrem uzitku a radost ;-)
-
-
-
killerhammer 07.07.2011 17:29
komfort, filtrovanie nerovnosti na velmi zlych cestach
Ericn, vedel by si zhodnotiť, ktoré auto je komfortnejšie, vo význame, ktoré filtruje lepšie nerovnosti na veľmi zlých cestách ? P5008 alebo ten C4GP ktorý si mal predtým ?-
ericn 07.07.2011 17:59
« Re: komfort, filtrovanie nerovnosti na velmi zlych cestach
Ahoj, dle mého názoru P5008, je výrazně líp utlumen a neodskakuje na velkých nerovnostech. C4GP měla jako prázdná, tedy když jsem jel sám bez rodinky a zavazadel, tendenci malinko odskakovat (což mě na Citroen překvapilo) a rány byly jaksi více slyšet. Po naložení to bylo lepší. Není to špatné auto, ale 5008 je prostě dál, je to jezdivé MPV a dobře se řídí... ;-)
-
-
-
Bud 25.10.2012 20:45
Nokian WR A3
Tak jsem taky zvědav jaké budou. Taky jsem o nich uvažoval, ale já mám trochu menší auto a na zimu zatím používám menší kola, takže v mém rozměru pneu se nevyrábí. ;-)
Ale mám objednané Nokian Hakkapeliitta R, tak jsem taky zvědav, jaké budou. Snad budeme spokojeni. :-! Jinak máš super auto, moc se mi líbí. Je to už jiné nastupování a vystupování...-
ericn 02.12.2012 19:23
« Re: Nokian WR A3
Ahoj Bude, jo Nokiany můžu jen doporučit, mám je už pátou zimu nejdřív WR G2 a teď WR A3 a dobrý, pokud mě nezklamou na sněhu, zůstanu určitě u nich ;-) Btw jen musí být opravdu vyrobené ve Finsku, ne v Rusku!
Díky za pochvalu auta, to vždycky potěší ;-) Mohu jen doporučit, jestli máš rodinu, vejde se do něj dost a jezdí se s ním jak s větším kombíkem >:D-
Bud 02.12.2012 22:01
« Re: Re: Nokian WR A3
Ahoj, na gumách je napsáno, že jsou vyrobeny ve Finsku, tak doufám, že to není jen tak 8-s .
Jinak jsem měl možnost je hned vyzkoušet, protože po přezutí napadl sníh a já vezl tchána do špitálu. Za pár dní jsem s nimi zajel kousek pod místní hory, kde se uježděný sníh pod vlivem slunka a mrazu změnil na opravdový led a je to opravdu poznat. Jel jsem tam neobvykle 50 až 60 Km./h., v zatáčkách pomaleji. To dřív na stejné cestě nešlo. Dokonce nějaký místní v Zafiře s většími koly jel za mnou ale z nějakých důvodů jel pomaleji. Ovšem to ještě nic neznamená. Když pomyslím, že jsou ty gumy tak malé (14), říkám si, jak by jezdily, kdyby byly větší - třeba 15, nebo16. A taky kdyby byly na autě všechny čtyři. Mám totiž na zadních z minulého roku ještě skoro nové Dunlopy (asymetrické) a bylo vidět, že na tom ledě a sněhu nestíhají těm směrovým v předu. Proto jsem musel jet opatrněji. Ovšem na teplé cestě - hlavně dálnici se těm asymetrickým Dunlopům nevyrovnají. Jsou velice měkké, o mnoho měkčí, než běžné zimní pneu. V létě by to bylo o hubu. Pořád to ukazuji těm, které to zajímá a každý se podivuje, jak jsou neskutečně měkké. Takové gumy jsem opravdu ještě neviděl :-)-
-
-
-
Bud 07.12.2012 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3
Ty Dunlopy jsou v mém rozměru levnější o tři stovky na kus. Ale já měl obrovskou touhu vyzkoušet ty Nokiany, protože už minulý rok jsem zaváhal a koupil raději gumy co byly v testech. No a pak jsem viděl, že na vysolených, nebo ujěžděných, nezmrzlých cestách jsou sice supr, ale na hlubším sněhu, nebo v břečce se vůbec na deset let staré Nokiany (HKPL NRW), nechytaly. Takže jsem trošičku zalitoval, ale jezdil jsem normálně dál. Letos jsem už posháněl o těch Nokianech (HKPL R) nějaké info, jak na netu v soukromých testech, tak v redakci jednoho auto-časopisu, tak na zastoupení Nokianu v Praze( zjistil jsem proč nejsou v testech). Poskládal si to a risknul. ;-) Je pravda, že člověk z města jezdí převážně po vyslolených cestách, ale ne pořád. Jsou místa, kde pluhy nejezdí a tam právě potřebuji zajet, nebo zaparkovat. 8-s Navíc, asi 4Km. od baráku směrem na jih jsou hory, kde musím taky jezdit, rodina tam taky bydlí, různě po horách a tam je chemický posyp zakázán. Takže pořád led, ten je skoro nejvíc, uježděný sníh, břečka a zase sníh. Člověk pokud nemusí, tak tam radši ani moc nejede, ale právě kvůli té chvíli, je potřeba mít obuté něco, co bude dobře zabírat a držet směr. Je to pravda, že jakákoli soustava je právě tak silná, jako její nejslabší článek. A potvrdilo se mi- (pouze u těch malých asymetrických Dunlopů), že to jsou gumy na dálnici a cesty. Ve sněhu jsou slabé. Ovšem tady ty jsou zase slabé v teple. Takže když v zimně začne pálit slunce, musím zvolnit. >:D Ovšem to jde. Ale zima teprv začala, tak se uvidí. Po pravdě, nejradši bych vyzkoušel všechny pořádné gumy, ať vím, jaké jsou. Jenže to nepůjde, tak aspoň takhle. ;-)
-
-
-
Bully_ 07.12.2012 19:54
« Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3
Stejne plaste musi byt na jedne naprave, ne na celem aute. Kazda z naprav se stejne chova uplne jinak- jedna je hnana, jina "vlecena", u zadokolek zase jinak, kazde auto ma jine rozlozeni vahy atd. atd., nedramatizoval bych to. Daleko dulezitejsi je volba plastu pro konkretni auto v konkretnim rozmeru a predevsim hloubka vzorku spolecne se starim pneu.
-
-
-
-
-
luda 19.03.2014 13:37
Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi
Chci udělat stejnou vyměnu jen s tm rozdilem, že chci koupit ojetinu P 5008 rv 2011,najeto 57ooo km motor 1,6 THP. Kolik mas najeto a jak vidiš porovnani s C4. V Peugeotu se moc netvařili na benzin a doporucuji naftu. Trochu jsem znejistl. Auto je v plne vybavě a cena je rovněž odpovidajici,vůz ma prodlouženou zaruku do 100000 tis.km. Prosim o radu.-
ericn 25.05.2014 18:34
« Re: Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi
Ahoj, promiň dlouho jsem tu nebyl. Udělal jsem tu vyměnu a jsem za to rád. 1.6THP je velmi dobrý motor z uživatelského hlediska, jsem s ním spokojený, ikdyž už musel jednou na čištění. Mám najeto cca 35tis km, protože tráví většinu času ve městě a jezdí s ním manželka, já jen občas (používám služební auto) a pak dlouhé trasy. P5008 je svými jizdními vlastnostmi spíš vetší kombi než MPV, je o dost nižší a nenaklání se jako C4GP.
THP mu propůjčuje skvělou dynamiku (na MPV) a má výrazně lepší řízení, dokonce i se zpětnou vazbou. Řazení 6ti kvaltu je také jinde. P5008 mi přijde uvnitř prostornější - více místa mezi přední a zadní řadou sedadel. Takže já mohu P5008 jen doporučit. K tomu THP, já měl auto od nového. Pokud bych si šel koupit ojeté, vzal bych VIN a zašel do Peugeotu na výzvědy, co s ním bylo jinak bych se ho znovu nebál ;-)
-
-
-
woody-alien 25.01.2016 08:53
Číslo 5(008) žije
Je dobře, že doplňuješ recenzi. 5008 je ve své kategorii stále zajímavé auto. Kdysi jsem ji zkoušel jak s THP, tak s 2.0 HDI a nutno dodat, že THP s ní cloumalo pěkně. Od té doby se toho o THP napsalo skutečně hodně, ale tvůj případ dokazuje, že ani tzv. problematické motory nejde házet do jednoho pytle. Peugeot v ČR bohužel stáhl z prodeje pro 5008 nejen THP, ale vůbec jakýkoliv benzín - momentálně nabízí pouze 1.6 HDI a 2.0 HDI - takže, kdo nechce naftu, má smůlu. Nebo má spíš smůlu Peugeot, protože zákazník prostě půjde jinam.
Pochvala za recenzi a doplnil jsem hodnocení, které (ani nevím proč) chybělo. ;-)-
ericn 25.01.2016 18:17
« Re: Číslo 5(008) žije
Zdar woody, díky. Říkal jsem si, že ta recenze je krátká a je potřeba s ní něco udělat. Jo, THP zas takový průser není, jak se z ní snaží všichni dělat, je potřeba sem tam natankovat prémiové palivo a nezanedbávat servisky a bude to OK.
Btw chystám se i na koupi malého auta pro mladýho, bude mu brzo 18, tak ať se má na čem učit. Nejspíš to bude zas Peugeot, tentokrát P207 s motorem 1.4 70kW, tedy opět podceňovaný kousek EP3...
Naftu už doma nechci, tj pokud se PSA nezmátoří a nástupce 5008 nebude mít benzín, zamířím nejspíš k fordu pro EB v S-Maxu ;-)
-
-
Đawson 26.09.2017 10:41
nástupce
Co vidíš jako náhradu za 5008 ? nějaké další mpv nebo podlehneš vlně suv ? :-)-
woody-alien 27.09.2017 09:08
« Re: nástupce
Na to jsem sám zvědav. Pokud bych měl vsadit vlastní peníze :-) tipnul bych si, že ericn zůstane v kategorii MPV. Jestli je tedy do té doby všechny nezruší anebo neosaděj pouze naftou.
Já osobně v zásadě nemám nic proti SUV, ale když jsem třeba měl před časem půjčenýho novýho Tucsona, tam se při rodinném využití krásně projevily všechny nevýhody těchto aut vůči MPV. Od složitějšího nastupování menších dětí přes minimální variabilitu až po vysoko umístěnej a špatně využitelnej kufr. Jízdní vlastnosti nebudu řešit, v těch Tucson zcela jistě nevládne....ale to se nedá vztahovat na všechna SUV. Zkrátka pro rodinu mi stále přijde vhodnější MPV než 4x2 SUV.-
-
ericn 29.09.2017 21:57
« Re: Re: Re: nástupce
No co místo něj je otázka, SUV to nebude, jsou prostě uvnitř malá. 3 děti vzadu je utopie a zvlášť v Tucsonu. Nová P5008 je sice pěkná, ale drahá a při osobním seznámení moje našení dost opadlo...
Takže jsou jen 2 možnosti Zafira a Touran, který zatím vede. V plánu je výměna na konci roku ;-)-
-
-
Ronault. 03.01.2018 21:48
« Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Není-li to tajné, na co výjde (reálně), klidně do SZ a případně co tě k tomu vedlo. Jestli bude recenze, jen lépe. Taky tak trochu pokukuju po něčem podobném a zatím nejvíce mě zaujala Zafira, musím ji ale ještě jít vyzkoušet. Ale stejně jsem si řekl, že nejdříve po atestaci.-
ericn 04.01.2018 21:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Rozhodování bylo celkem náročné, prošel jsem si několik značek - MPV i SUV modely. Tak jsem si říkal, jestli by i dnes módní SUV nestálo za úvahu.
Kritéria, podle kterých jsem vybíral, byla:
- Cena do 750tis Kč s výbavou lepší než má současná P5008
- Místo pro 3 děti vzadu - jedna sedačka, jeden podsedák a uprostřed místo pro puberťáka
- Motor ideálně benzín s turbem kolem 150k (případně více) + manuál (zvažoval jsem i automat, ale raději kvedlám)...
- Rozumná velikost kufru nad 500l
- a nakonec se mi musí taky trochu líbit + ten pocit, že sedíš v tom správným autě :-)
No a prošel jsem následující auta:
Škoda Kodiaq 2.0TSI - auto pěkný, prostoru dost, ale cena mimo, pod 900tis to prostě se slušnou výbavou ne a ne vtlačit, pak už to je holota - takže nebrat.
Nissan X-Trail - Auto pěkný, ale vzadu malý na šířku i kufr nic moc, jen nafta 2.0dCi a cena/výbava Tekna mimo - nebrat
Hyundai Tucson 1.6T-GDI - nejlepší české SUV je pro rodinu naprostý fail, malý kufr, málo místa vzadu v jakémkoliv směru, slušný motor 1.6T-GDi 130kW 4x2 a cena slušná kolem 600tis Kč - nebrat
Kia Carens - černý kůň, ale s děravými zuby - prostoru dostatek, menší kufr, super cena do 550tis Kč v maximu, ale bohužel jen 1.6GDI 99kw = velmi vlažná dynamika a moc si nedokážu představit ho v plný náloži s boxem na střeše.. škoda, proměrněná šance Kii a stačli to tam jen mít to T-GDI z Tucsonu a možná bych mu odpustil i menší kufr za tu cenu - takže nebrat
Renault GScenic - velmi pěkný auto, tady se design dost povedl uvnitř i zvenčí, až na ty kola, těch 20 palců je o strach. Prostoru všude dost, velký kufr, zpracování velmi dobré, slušná výbava, ale největší průser pod kapotou 1.2TCe 96Kw na tohle auto nestačí a to ani omylem... Nebrat
Nový P5008 - můj původní favorit, když přišlo na trh, nemohl jsem se dočkat, až ho uvidím - úplně nekriticky. O to horší bylo zděšení, když jsem ho viděl naživo a mohl si ho osahat. První co mě napadlo bylo slovo "plasťák", všude kde to šlo je plast, i zadní dveře kufru a uvnitř mě čekal "kolotoč", cingrlátka kam se podíváš, plastový chrom snad úplně na všem. Prostor tam je to ano, vepředu, vzadu i v kufr slušný, ale to auto mě úplně odradilo i od zkušební jízdy a věděl jsem, že ho nechci :no: Navíc cena za 1.6THP 121kW (jen s automatem) se slušnou výbavou atakovala 800tis Kč, to mě dodrtilo úplně...
Opel Zafira - kandidát č.2 na další auto, velmi dobrý poměr cena/výkon, slušná výbava Innovation + extras, slušný výběr benzinu -1.4T 103, 1.6T CNG 110kW, 1.6T 147kW (to byl favorit), 3 sedačky vzadu - prostřední je užší a nesmí na něj dětská sedačka (???), pocitově míň místa na šířku vzadu, v předu OK. Zpracování po FL příkladné a pěkně uklizené, ta tam je záplava knoflíků před FL. Auto je dost těžký, ale bytelný. No a to je podle mě jeho potíž, za "A" sloupek se vleze TATRA, je hodně masivní, z čehož jsem neměl dobrý pocit, takže nakonec zůstal druhý.
No a výherce je nakonec Touran, ač původně kvuli ceně outsider, vyhrál. Uvnitř jako v pokojíčku, vše uklizené, čísté, rozumně prostoru na všech místech, velký kufr (oproti minulé generaci se natáhl o 20cm), vše kvalitně zpracované. Možnost totální indvidualizace, mám přesně to, co chci. Tady by se konkurence mohla učit. Motor 1.4TSI 150k, jízda v pohodě, podvozek tak akorát, uvnitř TICHO a dokonce i s 2.0TDI (taky jsem zkoušel). 1.8TSI nikde nemají a navíc má jen DSG a je o 100tis dražší. Upřímně je nejblíž k současnému PUGu - prostorem, výkonem, nevtíravou elegancí. Jen kvalita vnitřku je v Touranu o galaxie jinde, jízdní vlastnosti tak nejmín generaci dál ;-) Takže se těšim...
Recenze samozřejmě bude, ale až ho dostanu pod kůži, ať to můžu pořádně srovnat ;-)-
Ronault. 05.01.2018 00:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Díky za info... zatím co jsem zkusil a že toho není moc - 5008 a GS, tak finalisty vidím podobně.
5008 se mi docela líbí a cena je naprosto mimo.
GS nádhera, žena unesena, staticky jsem zkoušel Granda, ale v třetí řadě opravdu nouzovka, jízdě jsem zkoušel jen krátkého Scenica s 1.5 dci, podvozek pro mě i na 20 bez výhrad, cena jak 17, takže OK. Vzhledem k tomu, že bych uvažoval o naftě, tak s 1.6 dci by to šlo. Kolega má tu 1.2 TCe v minulém GS a říká, že jede skoro stejně jako Octavia II 1.4 TSI 90 kw, kterou má taky, ale je pravda, že na nejsilnější benzín je to málo, navíc podle mě je nová generace těžší.
Na Zafiru se chystám, že vyzkouším, hlavně dá se s pro mě velmi slušnou výbavou a 2.0 cdti 121 kw pořídit i za 620, což je super. Tourana jsem nezkoumal, cenově mi přišel vysoko, až včera poté, co jsi nadhodil, cos vybral...a skladovky úplně drahé nejsou.-
ericn 05.01.2018 08:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Tak mě 5008 naprosto zklamala, u GS neni slusny benzín. Ta 1.2 TCe je idealní do Maganu, do MPV ne. Zafira byla hodně dlouho favorit, ale ten přední sloupek a slabší místo vzadu (na šířku) ji to skazilo. Poměr výkon/cena je výborný.
Na Touran jsou dobrý ceny na skladovky, ale já mám postavený kousek podle sebe a je na něj akce od VW + super bonus na výkup stareho auta a prodejce chtěl prodat = do limitu jsem se s vším, co jsem chtěl vlezl :-)-
speedfred 05.01.2018 18:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Bol som v podobnej situácii pred nejakým časom (2016) keď som vyberal náhradu za Scenic 1.6i (2011). Chcel som 7 miestne auto a na GS sa mi moc nechcelo čakať a asi aj dobre keď sa človek pozrie na vyber benzínov.
Veľkým favoritom bol u mna Espace vo verzii IP ale viac-menej kvôli tempomatu to padlo.
Šaráda/Alhambra tam sa mi páčili posuvné dvere,ale myslím vtedy to bolo cenovo cez 1M.
Nakoniec som skončil u skladovky Galaxy 1.5EB v takmer “ful vibave” a vôbec neľutujem. Cena bola síce mimo rozpočet ale po zvezeni som na to kývol a po takmer 2 rokoch zatiaľ spokojnosť.
Cenofka bola 850 alebo 890 aj s DPH ,teraz si už nespomínam.
-
ericn 06.01.2018 08:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce
Jo, člověk si to musí projít aby si to co potrebuje, nějak zhmotnil a našel ten nejlepší “kompromis”. Mě z toho vylezl Touran, protože manželka vícemeně jezdí po Praze a větší MPV už by mohl být problém. Navíc jsou o cca 100-150 tis Kč dražší ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-