Recenze

dundee5 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Auris E18

9.27 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Auris Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:1800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Náš golfík už se nám pomalu začínal blížit k hranici dospělosti a pěkně mu prorezly přední podběhy. Navíc jsme se rozrostli na tři kousky a do malého hatchbacku byl dost problém se vměstnat. Přišla tedy chvíle na obměnu vozového parku.

Jako první jsem pokukoval po Mazdě 3, ale ukázalo se, že pro rodinu přece jen bude praktičtější kombík.

Brzy jsem pak narazil na Toyotu Auris TS a už po přečtení pár recenzí a srovnání bylo celkem jasno. Testovací jízda mě pak ve výběru už jen utvrdila.

Původně jsem chtěl koupit zánovní vůz, ale cenová politika Toyoty a jen pomalu klesající ceny ojetin mě nakonec přesvědčily koupit auto zcela nové.

Koupil jsem v Toyota Tsusho Modřany a nakonec ve výbavě Executive (za což jsem zpětně moc rád), i když původně jsem plánoval spíš Active Trend+. Motor jsem vybral klasiku benzín 1.6 Valvematic.

S autem zatím naprostá spokojenost. Velmi rychle jsem si zvykl na bezklíčkový přístup, automatické stěrače a přepínání dalkových světel. Používám občas dokonce i automatické parkování.

Motor a převodovka jsou pro tenhle typ auta velmi padnoucí. Když je potřeba zrychlovat, je potřeba hodně podřadit (klidně i na 3 na dálnici) a pak to jede moc pěkně. I při dálničních rychlostech je pak motor na šestku velmi tichý a dá se jet dost svižně.

Řazení je jedno z nejlepších, co jsem zažil (dokonce mi přijde lepší než v Mazdě 3). Extra krátké dráhy s velmi jasnou mechanickou odezvou.

Posilovač řízení je nastaven tak akorát. Dává celkem dobrou zpětnou vazbu, ale zároveň není potřeba vyvíjet moc síly ani při manipulaci na místě.

Podvozek je naladěn výborně. Při přejezdu děr je jen slyšet tlumené drncnutí, dovnitř se nepřenáší téměř nic.

Abych jen neopěvoval, tak jsem narazil i na pár chybiček:

* Z auta je docela špatný výhled na semafory (pokud jste vyšší postavy) díky hodně sklopenému čelnímu sklu.

* Provedení některých plastů v interiéru (hlavně přihrádek na věci) působí celkem lacině.

* Motor má tak nízké vnitřní tření (i díky oleji 0w20), že se nedá téměř brzdit motorem a ani není skoro poznat, jestli je zařazená rychlost a nebo neutrál :)

* Některé ovladače nejsou ergonomicky moc povedené. Např. klimatizaci prostě po slepu nenastavíte.

Silné stránky

velmi příjemný projev motoru
přesné řazení s krátkými drahami a velmi jasnou mechanickou zpětnou vazbou
dobře naladěný podvozek
velmi tichá a komfortní jízda
skvěle fungující automatické přepínání dálkových/potkávacích světel
velký kufr, s dvojitým dnem
velmi dobré osvětlení vozovky Full-LED světlomety

Slabé stránky

horší plasty na několika místech interiéru (přihrádky)
horší výhled na semafory (při vyšší postavě)
téměř nejde brzdit motorem (malý odpor)
není téměř poznat, jestli je zařazená rychlost (brzděním motorem ani zvukem)
některé ovladače nejdou ovládat poslepu (klima)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

zatím v pořádku

 


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9

hodila by se třeba síť na věci do kufru, jinak spokojenost

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

tlumiče jsou skvěle nastavené

provozní náklady
9
výkon motoru
9

je potřeba točit, pak táhne velmi pěkně

spotřeba
8
hlučnost motoru
10

při klidné jízdě téměř neslyšitelný když se drží pod krkem má téměř sportovní zvuk

kvalita sedadel
9
brzdy
10

příjemný odpor pedálu dobré dávkování

zavazadlový prostor
10

vejde se tam neuvěřitelně hodně věcí skvělá je možnost vyndání rolety sedadla sklopitelná z kufru






Blesk.cz

Bez očkování dětí bude Česku proces imunizace trvat roky, míní expertka. A zemře víc lidí

Bez očkování dětí bude Česku proces imunizace trvat…

Stále více rodičů v Česku váhá s rozhodnutím, zda nechat naočkovat svoje dítě proti koronaviru. Důvodem jsou…

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a jak vypadá uvnitř?

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a…

Dvaadvacet let od premiéry první fabie odhalila včera Škoda její čtvrtou generaci. A kolegové ze Světa motorů ji…

 

iSport.cz

Fanoušek ve Wembley spadl z tribuny. Nehýbal se, líčí svědci

Fanoušek ve Wembley spadl z tribuny. Nehýbal se, líčí svědci

Fotbalový fanoušek je v nemocnici ve vážném stavu po pádu z tribuny londýnského stadionu Wembley před začátkem…

Proč Eriksenovo srdce selhalo? Někdy stačí banalita, vysvětluje lékař

Proč Eriksenovo srdce selhalo? Někdy stačí banalita,…

Je to delikátní případ, který zajímá nejen fotbalové Dánsko. Srdce Christiana Eriksena je teď nejsledovanější na…

 

Reflex.cz

Britská Morcheeba přijede v září do Prahy. Pomůže nažhavit fanoušky na příští festivalovou sezonu

Britská Morcheeba přijede v září do Prahy. Pomůže…

Přestože byl pátý ročník festivalu Metronome Prague přesunut ze známých důvodů na 23. - 26. června příštího…

Stát lidi kádruje na základě podstoupení lékařského zákroku. Vydírat očkováním se nenechám

Stát lidi kádruje na základě podstoupení lékařského…

Celý předlistopadový režim byl postaven na výhodách plynoucích z loajality k tehdejší moci. Systém něco za něco…