Recenze

dukemb (muž 39 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia RS

5.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia RS Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1853 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Tak jsem se stal pred 3mi lety šťastným majitelem škody octavie RS 1. Puvodem z jiznich zemi, takze ma nekolik odlisnosti. Má tmavě zelenou barvu. Povedlo se mi ji sehnat za 70 000 stím že má ojetý bok klíčem a i boční skla jsou škráblá. Zřejmě byla lehce ťukla na předek, podle sváru u předního světla a přední blatník moc nesedí. najeto 230 000. Hned po koupi jsem zajel do servisu dle servisní knížky na pravidelný servis a to byla chyba. Nechal jsem tam 24000. Vyměnili rozvody, olej, svíčky, filtry. Dle následného zjištění, bych se jinde vešel do 15000. Od počátku se potýkám s problémem předních brzd. V rychlostech nad 100kmh a následném brždění vibruje volant. Nechal jsem vyměnit přední brzdy, vyvážit kola, vyměnit brzdovku, ale problém přetrvává. Auto má solidní výbavu. Vyhřívané sedačky, klima, palubní počítač, 4x airbag, klima, ABS,EBD,protiprokluz, automatické svícení, tempomat, zámek spátečky, zrcatka, okynka v el.. Sedačky jsou pohodlné avšak pro cestují na zadních sedáčkách je málo místa na nohy. Kufr je obrovský a zatím dostatečný, ale samozřejmě to není kombi. Jízdní vlastnosti jsou průměrné. Odezva od vozovky minimální. Celkem vpohodě tlumí nerovnosti. V zatáčkách není problém při rychlém výjezdu ustřelit zadek.Motor je na ten podvozek příliš výkonný. Turbo se probouzí někdy kolem 2000ot a v 2500 začíná peklo, které polevuje až za 5000ot. Při plném prošlápnutí na trojku si při 2500ot gumy vždy na suchu hvízdnou. Na mokru se mi povedlo i v kopci na 5ku chvizdnout při 2500:-) Ručička se velmi rychle pohybuje zrhuba k 220-230kmh, pak pozvolna zpomaluje a za 235, už je to bída a na 240 se dostanu jen taktak... Rozdíl oproti GPS je +5kmh. Nicméně mi to nevadí, zkoušel jsem to jen jednou když jsem jel do Rostocku, jinak málokdy překročím povolený limit. Auto momentálně vlastním 3tím rokem. Jediné co se zaty roky vyskytlo, je mírné zvýšení volnoběžných otáček(zhruba po roce po prudké akceleraci na 2jku). Místo 750 se pohybují od 850 při malé rychlosti až po 1050 při rychlostech nad 100kmh. Zkoušel jsem dát jinou váhu vzduchu, vyčistit volnoběžný ventil, škrtící klapku, čidlo polohy, čidlo tlaku. Ani jeden prvek na to neměl vliv. Hadice sání nejeví známky poškození. Na nedávné diagnostice se obejvila chyba regulátoru turba, ale turbo zabírá jak má. Od záčátku jsou slyšet vzdechy turba a při prudké akcelaraci po vyřazení odhvízdnutí (není tam žadný přídavný blowoff ventil, aspon sem ho nevidel mezi váhou vzduchu a vzduch filtrem). Ale ten stav už je tři roky a stále táhne jak má. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy. Když se tomu šlape na krk, neni problém 9l v koloně i nad 10l. při klidné jízdě po okreskách 6,8-7,5l. eko rekord mam 5,8l , ale to je hlemýždí tempo:-) Dlouhodobá spotřeba se pohybuje na 7,1l/100. Což na ten výkon není špatné. Momentální stav tachometru je 270000 a auto je stále ve velmi dobrém stavu. Po zimě pořeším přední nápravu, jestli ty občasné vibrace do volantu nejdou od ramen. Přes zimu je ten výkon trochu problémem, auto se hrabe a nechce se mu moc vyjíždět na zmrzkém parkovišti ani s protiprokluzem. Trochu pomůže dát dvojku, vypnout prokluz, nasypat písek před přední kola. Závěrem mohu říct, že s autem jsem spokojen a doufám v jeho dlouhou bezproblémovou službu:-)

Silné stránky

motor, interier, bezpečnost, spolehlivost

Slabé stránky

podvozek, brzdy, lak,

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jen spotřební věci

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

autoesa, dobrá zkušenost

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Mrazivý příběh vily ruské ambasády: Postavil ji boháč, obýval bankéř i gestapo, Beneš ji dal Rusům před návratem majitele z emigrace

Mrazivý příběh vily ruské ambasády: Postavil ji…

Ruská ambasáda v pražské Bubenči se v posledních dnech stala místem protestů, které vyvolala nová odhalení…

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Protiprávně, vzkazuje Ombudsman Blesku

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim…

Plán zněl jasně: Sbalit vnučky a vyrazit s nimi k moři. To si řekli manželé Jan (80) a Alena (72) Melicharovi z…

 

iSport.cz

Emoce v Třinci: Pro Stránského už letěl vrtulník, pak další střídání hraje

Emoce v Třinci: Pro Stránského už letěl vrtulník,…

Urvali i druhý finálový bod. Třinec doma rázně vykročil za obhajobou mistrovského titulu, je v polovině cesty.…

Procházka ve stylu šaolinů. Na Reyese vyrazí s novým účesem, titul neřeší

Procházka ve stylu šaolinů. Na Reyese vyrazí s novým…

Už 1. května posune tuzemské MMA zase o kus dál. Jiří Procházka se totiž stane prvním Čechem, který se představí…

 

Reflex.cz

Pavel: Hamáčkovi nevěřím, do Moskvy chtěl. Jsem připraven kandidovat na prezidenta, vstup do KSČ byla chyba

Pavel: Hamáčkovi nevěřím, do Moskvy chtěl. Jsem…

Kdyby byly prezidentské volby příští týden, kandidoval bych, říká generál Petr Pavel, bývalý předseda vojenského…

Manželství s géniem: Neuvěřitelné příkazy, kterými Albert Einstein trápil svoji první manželku Milenu

Manželství s géniem: Neuvěřitelné příkazy, kterými…

Alberta Einsteina asi netřeba představovat. Jeden z největších myslitelů moderní doby, autor slavné "e rovná se…