Skusenosti s Meganom III

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto mike-pro1

    mike.pro1 02.07.12  09:58

    « Megann

    Dobrý den,
    zkusenosti s Meganom mám velkou. Mám ho už přes 5 let a jsem s ním naprosto spokojený. Auto je přesně podle mého gusta. Rodina se tam vejde, kufr je taky dost velký a auto nebylo tak drahé. Můžu všem doporučit jeden poptávkový systém, kdyby se vám něco stalo. Já ho používám a mám s tím docela zkušenost..:) [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.10  21:21

    « megane grandtour III

    Dobrý den, plánuji si koupit megane grandtour III, nevím si ale rady s výběrem motoru. V podstatě vybírám z benzínové dvojice "atmosférické 1.6" a "1.4 turbo". Z devadesáti procent bych jezdil po dálnici a okreskách, tak by mě zajímalo, co by pro mě bylo lepší. Neuvažuji jezdit přímo na spotřebu, ale zase bych nechtěl, aby to moc žralo při rychlostech 130-160km/h. Díky za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 02.08.09  17:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    fuuha. tak ti inak polozim otazku - kedy budes mat cestu okolo bratislavy?
    V irsku to asi nedostanes- i ked skus mrknut shopy
  • « 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 02.08.09  15:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    ja to mam do najblizsieho auto stangl asi 3,000 km, tak porad nieco dostupnejsie :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 01.08.09  21:50

    « Re: Re: Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    Vif diesel aditiv - dostat ho zarucene iba v autostangl - ale pre istotu dopredu zavolaj na predajnu ci maju.
    jedna flaska stoji okolo 8 eur a je to na minimalne 650l paliva(v pripade ze davas 1ml na liter , ja davam vascinou tak 1,5ml na l). Co sa tzyka testov - je to najlepse hodnotene aditivum - ktore maka vraj na vsetkom - zvysuje cetanove cislo, pomaha chranit casti ako vstreky, cepradlo a pod...
    20t km mi na prvu garancku pride uz fakt vela - navyse mam taky problem ze to asi aj zralo teraz pocas zabehu motor - nakolko som poklesol za tych cca 9700km z plnej palicky na 1/3 - takze do februara urcite s tymto olejom nevydrzim, takisto mi pride hovadina tam doliat iny olej - ani neviem co tam davajhu od vyroby, a pochybujem ze servisaci v nissane to vedia.
    Ja tam planujem dat asi ELF Evolution SXR 5W-30 - 5w30 z dovodu castejsich studenych startov, a dalej je ten olej stavany aj na vacsi najazd -ratam minimalne 15t do kazdej garancky - skor 16-18t km. Vsak ani neviem ako ale od februara do teraz - 6 mesiacov - a najazdenych 10t km. Ale zas to auto dobre zije. Uz sa tesim na klesajucu spotrebu s novym olejom...Snad sa raz dostanem na dialnici pri 130 pod 5,5. Bolo by to pekne:D
  • « 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 01.08.09  19:50

    « Re: Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    bigfoot, ja som menil olej prvykrat az po 20t km, dali mi tam elf 5w40, a poviem ti, spotreba isla dost brutalne dole, min. o pol litra, na volnobeh vyslovene pocujem ze motor bezi tichsie, a takisto akoby aj trochu bolo zivsie. najprv som si myslel ze su to len moje bludy a psychika, ale teraz som si uz isty - lepsie a tichsie ide a menej zerie.

    inak ake presne aditivum tam davas? ja som este aditivum nedal nikdy, a rad by som mu doprial :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 01.08.09  10:53

    « Re: Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    tak tako - ja mam zatial cca necelych 10t km - vidim na druhu stranu ze z oleja trosku ubudlo - som cca v dolnej 1/3 co sa tyka palicky...
    inak aditivujem pravidelne - pri kazdej nadrzi lejem vif a navyse sa snazim kazdy tank robit v rakusku(v hainburgu na jetke - je to lacnejsie ako u nas a snad aj kvalitnejsie - plus do kazdeho tanku lejem aditiva vif -aspon 1ml na 1liter, niekedy tam davam toho aj viac.
    Na olej som sa pytal preto - lebo planujem tam asi dat elf - a zrejme spravim vymenu oleje este teraz - a potom vo februari znova dalsiu uz pri klasickej garancke(bude to presne rok co sa auto kupilo) - len ma stve ze s tym druhym novym olejom najazdim potom od nejakeho septembra do februara tak max 6t km...
    No co uz. inak ty mas este tu starsiu verziu motora- kde boli tie vstreky ozaj velmi citlive. tato 1.5 je uz takou jemnou evoluciou, su tam uz piezoelektricke vstreky, najviac sa obavam vydrze turba, ale nejazdim velmi plyn brzd a ked je studeny tak uz vobec netlacim plyn do podlahy, ale idem na pohodku, kym sa to nezohreje...Tak isto robim preventivne dochladzovanie na dlhsich cestach.
    Inak spotrebu mam zatial 6l - plus minu hore dolu dve dcl - a je jedno ci mesto, alebo dialnica, alebo leto ci zima:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 31.07.09  21:52

    « Re: 7000km

    Takze mas diesel, ak som to spravne pochopil.
    Ja mam slabucky atmosfer 1.6/73kw FocusII a mimo mesto jazdim 5,3-5,5 (do 100-110kmh). Mam tam iba 5-ku, takze na dialnici to pri 110-120 berie este "normalnych" 6,5, ale potom to uz dost leti hore. 130 moze chciet 8L. Jednoznacne to nie je auto na dialnicu.

    Co ma ale zaujalo, ze ty mas podobne hodnoty spotreby v nafte.
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 31.07.09  20:00

    « Re: 7000km

    Čo sa týka spotreby, skús v klesaniach podraďovať a brzdiť motorom, podobne v meste použiť miesto brzdenia ubranie plynu o kúsok skôr...plynulá jazda robí zázraky...keď som sa naučil jazdiť týmto spôsobom, spotreba mi šla ešte o 0,1-0,2 litra dolu. Tiež sa snažím radšej sa svižne rozbehnúť a dostať sa na nejakú ustálenú rýchlosť a udržovať ju - najväčšia spotreba je pri rozbiehaní. Nemám väčších nervov, ak z križovatky musím za obludným BMW na dvojke uberať plyn, lebo pako predo mnou sa nevie normálne rozbehnúť. Rozpáli to až v strede ulice a jak blázon letí k ďalšiemu semaforu, kde zase, pravdaže zavadzia. Taký musí mať spotrebu jak prasa. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 31.07.09  19:54

    « Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    Možno v každom servise Renaultu povedia trošku inak, asi podľa toho, ktoré motory najviac opravujú. Citlivosť 1.5 a 1.9 dCi na kvalitu paliva je ale všeobecne známa. Naša "múdra" Európska únia, prikazuje permanentne znižovať obsah síry v nafte, tá je potom suchá a odnášajú si to najmä vstrekovače. Na aditíva sa zabúda, preto je fajn občas "premazať" motor doliatím vhodného prípravku do nafty.
    Ďalej si treba dávať pozor na olej, keď zasvieti kontrolka na palubke, je neskoro. Môj servis odporúča meniť po 15 tisícoch, 20 je úplne horná hranica. Zničený olej dokáže narobiť riadnu šarapatu, zanesie EGR-ko, filtre, aj všetky kanály, postupne zanesie turbo a začne presakovať do sania. Zakarbónuje úplne všetko, kam sa dostane, zablokuje EGR-ko, stratíš polovicu výkonu a dymíš jak lokomotíva. Ihneď odstaviť a do servisu, inak môže prdnúť turbo a ak vletí do sania všetok olej (tie asi 4 litre sa spália behom pár minút - znakom je hustý svetlosivý dym z výfuku, úplné mraky), máš suchý motor a si rád ak ho nezadrieš. Navyše nevieš, čo to svinstvo narobí kde v motore, videl som zanesené ojničné ložiská, že som sa divil, že to ešte ide. Vyčistiť motor už je zdĺhavá záležitosť, pokiaľ ho nenecháš (za nemalé peniaze) kompletne rozobrať, a aj tak nemáš istotu, že bude všetko O.K. Vtedy sa tam leje obvykle minerál a nejaký dekarbonizér a olej meníš najprv po hodine chodu, potom aspoň 2x po 800-1000 km, podľa stupňa znečistenia motora. Nepríjemné záležitosti.
    V zásade platí, že je lepšie o motor sa starať, dopriať mu včas nový olej aj filtre, a tiež nejaké to aditívum do nafty. On sa za to odmení, ako som už písal, príjemným záťahom, mäkučkým a kultivovaným chodom a nizučkou spotrebou (u mňa Scénic II 1.5 dCi/60 kW v priemere 5,3-5,6 litra, a to sa jazdí zvaäčša mesto a mestský okruh). Z tohto pohľad patrí k tomu najlepšiemu, čo na trhu je, a ja by som napriek predsudkom voči Renaultu, ktoré často počúvam, značku nemenil. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 31.07.09  08:59

    « Re: Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    jj. tiez som cital o problemoch s 1,9 - a nie o jednom ale tusim rovno 2-3 tie iste poruchy - v motore "ohnuty kov ten co spaja tycky od piestov" tusim...toto nie je zrovna moja parketa.
    inak 1,5 by som aj ja zral az doslova, keby mala este mensiu spotrebu, uvidime casom...
    Mozem jednu otazocku trosku mimo - aky olej lejete do tej 1,5? Evolution SXR 5W-30, 5L ? mozem ho tam naliat???

    Dalej som sa docital ze Total a Elf je uz to iste - s totalom som mal dobre skusenosti u Citroenu C4 - kedy mi s nmim isla aj casom dolu spotreba, a motor ho az tak nezral, ako zral Castrol
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.07.09  08:01

    « Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    Klaudius: To je zajímavé, podle servisu Renault je nejlepší 2.0 o něco horší 2.2 pak 1.5 a 1.9 je prý nejhorší. Naopak na 1.5 celkem nedají dopustit, považují ho za povedený motor s rozumnou spotřebou (v Megane kombi 1.5dCi 78kW má spotřebu 5,8litru).
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 30.07.09  11:27

    « Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    tak o spolahlivosti 1.9 88kw by som pomlcal. Ked citam o klaknuti motora na kompletnu GO za daku tisicovku EUR, tak neviem. Druha vec je zachadzanie, ale citavam ked tak o nic. KM nabeh dla tacho okolo 150tkm. Druha vec je, ze to su auta vacsinou z dovozu a ktovie co zazili. Ale vozia sa aj 1.5.
    Prvy iterval bude kratsi, pred zimou a druhy pod 20tkm neskratim, leda by v tom bolo len mesto :-). Musi to 20tkm a rok vydrzat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 29.07.09  22:40

    « Re: Re: 1,5dCi 85k

    Zasmial som sa. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 29.07.09  22:39

    « Re: 1,5dCi 78kW podareny motor

    Hlavne tankuj kvalitnú naftu, a nezabudni tak 3-4x do roka doliať nejaké aditívum, najmä vstrekovače si to zaslúžia, nové sú pekelne drahé. A nezabudni meniť olej po 15 tisíc kilometroch, interval 25 alebo 30 tisíc je pekný blud. A never palubnému počítaču, že hladina oleja je vždy v poriadku, pravidelne kontroluj. Zaslúži si to celý motor a najmä háklivé turbo. Rozvody vymeniť max. po 120 tisíc km, na rozdiel od Kórejcov Francúzi ešte nemontujú bezúdržbové reťaze namiesto ozubených remeňov. ;-)
    1.5 dCi sa žiadnou inováciou výrazne nezmení a žiaľ patrí k tým menej spoľahlivým z produkcie Renaultu. Z dieslov je najspoľahlivejší dvojliter, 1.9 až za ním a 1.5 na chvoste. Ale ak sa budeš starať, odmení sa mäkkým chodom, a dobrým záťahom napriek malému objemu A o spotrebe ani nehovoriac.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.07.09  10:11

    « Re: 1,5dCi 85k

    Všechny 4 válce pokud nemají vyvažovací hřídel mají jednu výraznou rezonanci. Záleží na tom kde je. 8-s Proto se vyplatí si pořídit 6ti válec.
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 28.07.09  23:20

    « Re: 1,5dCi 85k

    mne zas presne okolo 2000-2050rpm vrci palubka - ale nie vzdy, vacsinou to chce mat zapnutu klimu a teplo na palubke:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.09  00:04

    « 1,5dCi 85k

    Zdravim, cca pred mesiacom som sa po 3-mesacnom cakani dockal Megana III 1,5dci 85k. mal som pred tym Clio II s tym istym motorom a 65k a bol som spokojny, preto padla volba na maly diesel. momentalne mam odjazdenych nieco cez 3000 km. trosku som bol prekvapeny zo spotreby 105 konoveho dCi. mne pri prvych 1500km vysla priemerka 4,5l, ale to som dodrziaval maximum 2500ot. teraz spotreba trosku vyskocila na cca 4,7-4,9, ale predpokladam ze po uplnom zabehu sa dostamen zhruba na tych 4,5. s cliom som jazdil za 3,7-4 litre. musim ale povedat ze vacsinou jazdim usporne, t.j. okresky cca 100, dialnica 110-120, mesto 50-60.
    s autom som zatial spokojny, az na zopar drobnosti. pri zhruba 1800-1900 ot. pri ubrati plynu sa mi ozve od motora taky dunivy zvuk. robi to na vsetkych prevodovych stupnoch. pri akceleracii mam zase pocit akoby nieco na lavej strane vybrovalo, to ale musim mat vypnute radio, aby som to pocul. skusim sa opytat aj v Renaulte, ale ak by ste s tym mali nietko skusenost, budem vdacny za kazdu radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 06.07.09  10:06

    « 7000km

    Takze druhy hruby zabeh je za mnou( prvy 1500km a druhy po 6000km dla knizky). Na jednej strane spokojnost, ze sa skoro nic nezhosrsilo :-) , ale zase sa ani nic nepolepsilo ;-\. Ta neprijemna oneskorena reakcia motoru na plyn stale hneva. Ako som pisal, cakam obcas zdrave 3 sekundy, ked nedrzim motor nad 2000ot, aj ked len jemne pridavam. Taktiez som nepocitil ziadnu zmenu po 6000km ako tu niekto pisal, ze nastava citelne ozivenie motora. Neviem. Mne to pride ako "keci", placebo, kym to nema niekto podlozene cislamy, ale len dojmom. Tankujem vyhradne v AT + VIF. Znizenie spotreby po zabehu nenastalo. Mozno trosku ano, ale nepostrehnutelne. Jediny pokles spotreby je v tom, ze clovek nebude motor drzat od 18000-2000ot vyssie , ale dovoli si na rovinke jazdit pri 1500ot. Uvediem priklad. Na 4-rke 50km/h napr 3,3l a pri 58km/h +4l/100km. PP mi nekeca, ako tu niekto naznacoval, ze sa ma merat len plna-plna. Inak ziadne seriozne znizenie spotreby vlivom zabehu sa nedeje. A to zabehavam druhe auto zasebou. Poprve benzin z teraz diesel. Celkovy priemer mam 5.4l, jazdy mimo mesto predpisovo bez klimy okolo 5l( zalezi od pocasia a poctu/dlzky obci), v zavyslosti na pocasi. Dialnicu nemam moc overenu, ale pri 130km/h odhadujem stale sladkych 7-xl/100km. Pri 170km/h mi vychadzala spotreba 10-11l/100km , ale to bol malo vypovedajuci kratucky usek. Mozno cez leto vyskusam dlhsi usek, aby to malo vypovedaciu hodnotu.Pri 100km/h mimo mesta najcastejsie vydim hodnotu 5l/100km. Zodpoveda tomu aj priemerka mimo mesto +/- 5l na sto.

    Este jedna perlicka. Kedze ceny sli trosku dole, tak sa setri kde sa da a ten plechovy plast strechy je skutocne tenky a vlni sa pri umyvani auta :-). Asi to bude zdroj zvukov pri prejaze nerovnosti ako retardery, nespevnene cesty atd.

    EDIT: aby som autu nekrivdil, dokaze aj spotrebu 4l na sto, ale. Nesmiete prekrocit 80km/h, podtacat, podtacat a podtacat, idealne vietor od chrbta a jemne z brehu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.09  21:07

    « sorry

    ja som truba. Az teraz som si vsimol, ze toto forum je o Megane III a ja mam Megane II.
    Siel som sem cez google cez klucove slova a hodilo ma to priamo na toto forum.
    Sorry.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…