ŠKODA Octavia a její tuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Sportmotor
Nechci se do nikoho opravdu navážet ,ale předělával jsem zrovna nedávno pánovi z Mělníka černý íčko s předřadníkem , který s tím měl opravdu velký problémy. To o čem jsem mluvil (o skapávání nafty a pod. rozebírali tuším cca v posledním srpnovém vydání na internetu AutoBild tak si to kdyžtak najdi v archivu). Takže ještě jednou: Do nikoho se nenavážím a ať si zákazník vybere co uzná za spolehlivější.Tečka. -
« To RSD
Nevím teda co jsou to fatální paradoxy, ale pokud tady někdo mluví o našich přídavných jednotkách jako o předřadných tak je lehce mimo mísu. Neboť naše jednotky jsou zařazeny ZA řídící jednotku motoru. Co se týká ukapávání nafty z trysek a následmé roztavení pístu, nemám takovou zkušenost, a to někteří naši zákazníci najeli už přes 100 000 km. A znovu a znovu opakuji, že přídavnou jednotkou se mění ty samé parametry jako chipem, takže potom by to muselo ukapávat i u úpravy provedené klasickým chipem (jak se tady vtipně píše Flash epromkou, která ale v motoru TDI není, v TDI je PLCC 32 (Flash eprom je v 1,8T, 1,8 20V, 1,6 74 kW). Zatím jsem žádný roztavený píst z motoru TDI upraveného naší přídavnou jednotkou neviděl, a myslím, že bych o tom věděl první. Pokud si tedy mohu dloubnout, tak mám zkušenost se špatným startováním v zimě s auty upravenými klasickým chipem, žhaví, žhaví a nic (samozřejmě TDI). Jinak nevím jak komu, ale moje Octavia TDI (černý i) s úpravou přídavnou jednotkou, jede 210 km/h z kopce jsem jel nejvíc 225 km/h (samozřejmě podle tachometru), pak se mi zželelo čerpadla a víc jsem to netočil (cca 4800 ot/min)(málem bych zapoměl na gumách šíře 225, kdo ví o co jde, ví proč to zdůrazňuji). Takže já bych se do přídavných jednotek moc nenavážel, když bych nevěděl vo co přesně go... Poslední poznámka, naše grafy naměřený na brzdě jsou zveřejněny i na našich internetových stránkách. -
« Přepnutí chiptuningu...
už se mne na to jeden zákazník ptal. Problémem je náchylnost k poruchám přepínání mezi oběma sytémy ,které by rozhodně v našich končinách věhlsu chiptuningu nepomohly. My nabízíme pevný chip chceš li Flasch-Eprom. U 66kw motoru to s chladičem leje není tak horký. 117PS u upraveného motoru zase není tak moc a tak by chladič oleje chladil asi víc ,než je třeba. Ten chladič na webu nemáme proto, že už mám notnou chvíli připravený nový, daleko poutavější stránky, které ale díky mé špatné instalaci Office 2000 vč. Frontpage nemohu poslat na svoji adresu a bez něj by to pro mne byla spousta práce..... 4X4 s Haldexem je však zcela jiný program než obyčejná 66-TDI takže až budeš mít auto, tak napiš. -
"-- skrytý --" 14.10.99 08:11
« Re: Jaké I
to RSD: Je možné instalovat chiptuning s možností přepnutí na původní chip (mimochodem je to EPROMKA?) - (emisní kontrola, pohodová jízda...). Jak je to s přídavným chladičem oleje? Díval jsem se na váš web a není v nabídce. Celkem bych se bál kalit Praha Brno naplno. Uvažuji o TDI 66kW (vím je to diesel a čmoudí a nejede, ale bude to 4x4). dík -
« Re: To Sportmotor
Jen neeeee předřadící řídící jednotku. Ta dává pouze více paliva a trysky pak skapávají naftu na písty, které se docela fajn upalují.Navíc může dojít mezi oběmi řídícími jednotkami k fatálním paradoxům. To nemá s chiptuningem co společného!!! 150PS a 320N.m je moc fajn a pravdou je že o něco více hulí ale komu to vadí? Když na to šlápneš, tak ať šlukujou mrchy :o))) -
« To :Mako
Nechtěl jsem, ale musím. Co se týká olejů tak jestli jsem to pochopil tak se jedná o motor TDI, takže jinými slovy diesel. Pro diesely platí klasifikace Cx (x=F,F4 atd.)tedy např. pro motory TDI nejvhodnější CF4. Klasifikace SH, SJ apod. je jen a pouze pro benzínové motory ( a o těch píše RSD a správně)!!! A syntetický oleje na dieselový motory je ošemetná věc, protože speciální oleje na diesely (myšleno i turbodiesely) jsou většinou minerální. Dieselový oleje jsou konstruovány tak, aby rozpouštěly "saze" pronikající ze spalovacího prostoru do oleje (a tím jednak snižovaly jejich vypouštění výfukem ven, jednak se tím snižuje opotřebení) . Pokud někdo chce vědět více o olejích tak např přímo u API (American Ptroleum Institute) www.api.org . Co se týká úpravy, tak úprava chipu v řídící jednotce a úprava přídavnou jednotkou je technicky to samé, akorát provedeno na jiném místě. Což už v Německu pochopili a žijí tam tyto dva druhy úprav po boku, na rozdíl od ČR, kde stále ještě někteří prskají a plácají nesmysly (neboť netuší o čem je řeč). 150 PS a 320 N.m z TDI, proč ne, ale pak vykouříte na silnici černou čáru do země... Bůh ochraňuj chiptuning. -
« To :Mako
Tak nejprve k chiptuningu. Naše firma spolupracuje s jedním z předních úpravců řídících jednotek v ČR a veskrze nabízíme totožné ceny. Jedná se o vyjmutí stávajícího čipu, který ti samozřejmě poskytnem a implantaci nového ,přeprogramovaného čipu, který je v řídící jednotce a ne v nějakem power boxu a tp. Výhody tohoto provedení jsem už nesčíselněkrát vysvětloval nejen já ale i spousta dalších a tak jen krátce k charakteristice: Výkon pouhým čipem je dle "povedení motoru v rozmezí 140 - 150PS, ze 110PS což je nárůst zhruba 30-40PS. Točivý moment vzroste z 265 na 320 n.m a mám i dynamické měření, které si ale raději najdi na www.wetterauer.de. Ze zatimních zkušeností s motorem 110PS od r.1998 nejsou na tomto motoru pozorovány žádné negativní vlivy. Pro řidiče s olověnou nohou však doporučujeme dodatečnou montáž chladiče oleje, který při trvalém zatížení bezesporu velmi pomůže. No a teď k oleji: Nejdůležitějším faktorem při nákupu oleje je API které se u nejvyspělejších motorových olejů pohybuje u normy SJ ale vyníkající jsou i oleje s API SH (čím vyšší písmeno v abecedě tím lépe) Pro zimní provoz bych doporučoval olej OMV 0W-40 FullSyn, který je plně syntetický a splňuje již zmiňovanou velmi vysokou normu SJ.S tím chlazením ložisek a pod. to neber vážně, protože olej je v podstatě ve všech provedeních teplo-vodící fluidum, takže není olej, co by dokonaleji odváděl teplo od ložisek. Výhodou olejů s nulovým W je velmi nízké opotřebení třecích ploch válců, ale i ložisek při studeném startu, ze kterého pochází cca 75% opotřebení motoru. Pro letní provoz s extrémní zátěží doporučujeme Castrol RS.
Oba tyto oleje však mají podstatně vyšší cenu, která však při běžném provozu dalece vykompenzuje své náklady vyšší životností motoru a v případě plněsyntetických olejů i nižší spotřebou. Pokud ti mohu jakkoliv pomoci e-mailuj na rsd@seznam.cz
-
« Re: RSD OCTAVIA Tuning
To RSD :Ešte niečo k tým olejom ,zaujíma ma to aj z dôvodov chladenia ložisiek turba ktoré by mali po jazde s väčším zaťažením byť dlhšie chladené t.j. motor nechať chvíľu bežať na voľnobeh.
Plná syntetika má vraj lepší odvod tepla z ložiska ako polosyntetika a minerálne oleje.
Ďalej pri plnej syntetike sa netvorí karbón v motore t.j. motor ostáva zvnútra čistí.
Je to pravda??????
Tak Dík a Čau. čakám na odpoveď. -
« Re: RSD OCTAVIA Tuning
To RSD: Mám Octáviu TDI/81kW. Čítal som na i-nete o chip-tuningu motora. Môžeš mi niečo napísať o zmene výkonu, krút. momentu a niečo o životnosti motora bez chip-tuningu ,s chip-tuningom , a cenu (robíte to tým KOMPAKTOM 2 alebo preprogramovaním riadiacej jednotky,spojil som sa s dvomi rôznymi tuningovými firmami jedny používajú KOMPAKT 2 a druhý preprogramovávajú riadiacu jednotku a jedny o druhých hovoria,že to ich je najlepšie a to čo používajú iný je na rýchle zničenie motora. Preto aj tá otázka ohľadom životnosti motora.).
Napíš niečo aj o plastových doplnkoch.
P:S. Som pred výmenou oleja a neviem aký olej je vhodný použiť do TDI (semisynthetic alebo full synthetic, 5-10W-40 alebo 0W-40). Neviem aký olej výrobca TDI motorov pre VW dáva ako prvú náplň do týchto motorov ja som dolieval pred prvou výmenou olej Castrol GTX3 urobil som dobre??? Ďalej po 15 000km som nalial Mobil 1 pre Turbo Diesel W-40 zase neviem či som urobil dobre??? Ale sa mi zdá že môj motor je mierne hlučnejší oproti ostatným TDI motorom WV ,lebo ten olej je ozaj riedky skoro ako voda jednoducho tak dobre netlmí ako hustejší olej. Ale je tolen môj dojem. -
« Kde se ladí tabulky...
To většinou dělá firma, která brzdí, přepisuje, brzdí přepisuje až do zblbnutí. Ten graf zapalování v řídící jednotce je tříprostorový a tak vymyslet něco, aby to bylo lepší než tovární dá opravdu asi hodně práce. Když jsem se bavil s jedním hlavním chip-tunerem, tak mi řekl, že SW se vyvíjí v anglii, kde mj. vyvílí i sw pro Octavii WRC a někdy také v SRN. Bude to asi náročné na sw ale i na hw a tak se do experimentování moc firem nepouští. Nebude to dlouho trvat a sw na haldex sem brzy dorazí.... -
"-- skrytý --" 26.09.99 10:35
« Re: RSD OCTAVIA Tuning
to RSD: Díky za nabídku. Úplně jsem zasklil že je HALDEX spojený přes CAN BUS s řídící jednotkou, takže počkám až dodělají SW. Potom to sfouknem i s vačkou. Mimochodem, docela by mne zajímalo kde se SW (tabulky) píšou a ladí. AHOJ -
« Re: RSD OCTAVIA Tuning
Pro Novaka: s modelem 4X4 je trošku problém protože program řídící jednotky ovládá Haldex a tak je rozdíl mezi 2.0 normálním a 2.0 4X4. Jinak u normálního čipem 13PS a dalších 10PS vačkou. Vhodný je také kit sání třeba od JR, který ve spojení s čipem rozhodně dvoulitru pomůže. A životnost? Nevím co chceš slyšet, ale rozhodně se tuningem nikdy nezvýší. Spojka, převodovka, poloosy jsou vždy dimenzované s rezervou a tak z tohoto titulu u nás a pokud vím tak ani jinde nebyl problém. Zkušenosti jsou i s 1.8T upraveným na 235PS což je nárůst o 85PS a zatím taky nic. Ale pokud chce někdo sportovní spojku a třeba šestistupňovou převodovku, tak mu ji také můžeme dodat. Pro motor 2.0 a naši úpravu, která není rozhodně z těch dramatičtějších však obě tyto volby nejsou nutností. -
« RSD OCTAVIA Tuning
Nabízíme pro OCTAVIE bezkonkurenčně nejširší sortiment plastových doplňků. Úpravy motorů 1.6 55kw, 1.8 20V, 1.8 T, SDI, 1.9TDi, 1.9TDI a 2.0
Tuning podvozku Eibach, Bilstein, H&R, Koni, kola TSW, ale také superlevné 17´´ z dovozu, Filtry JR
[odkaz]
PS: chci založit OCTAVIA FAN CLUB samozřejmě se zvýhodněním při nákupu u nás....