To :Mako
Tak nejprve k chiptuningu. Naše firma spolupracuje s jedním z předních úpravců řídících jednotek v ČR a veskrze nabízíme totožné ceny. Jedná se o vyjmutí stávajícího čipu, který ti samozřejmě poskytnem a implantaci nového ,přeprogramovaného čipu, který je v řídící jednotce a ne v nějakem power boxu a tp. Výhody tohoto provedení jsem už nesčíselněkrát vysvětloval nejen já ale i spousta dalších a tak jen krátce k charakteristice: Výkon pouhým čipem je dle "povedení motoru v rozmezí 140 - 150PS, ze 110PS což je nárůst zhruba 30-40PS. Točivý moment vzroste z 265 na 320 n.m a mám i dynamické měření, které si ale raději najdi na www.wetterauer.de. Ze zatimních zkušeností s motorem 110PS od r.1998 nejsou na tomto motoru pozorovány žádné negativní vlivy. Pro řidiče s olověnou nohou však doporučujeme dodatečnou montáž chladiče oleje, který při trvalém zatížení bezesporu velmi pomůže. No a teď k oleji: Nejdůležitějším faktorem při nákupu oleje je API které se u nejvyspělejších motorových olejů pohybuje u normy SJ ale vyníkající jsou i oleje s API SH (čím vyšší písmeno v abecedě tím lépe) Pro zimní provoz bych doporučoval olej OMV 0W-40 FullSyn, který je plně syntetický a splňuje již zmiňovanou velmi vysokou normu SJ.S tím chlazením ložisek a pod. to neber vážně, protože olej je v podstatě ve všech provedeních teplo-vodící fluidum, takže není olej, co by dokonaleji odváděl teplo od ložisek. Výhodou olejů s nulovým W je velmi nízké opotřebení třecích ploch válců, ale i ložisek při studeném startu, ze kterého pochází cca 75% opotřebení motoru. Pro letní provoz s extrémní zátěží doporučujeme Castrol RS.
Oba tyto oleje však mají podstatně vyšší cenu, která však při běžném provozu dalece vykompenzuje své náklady vyšší životností motoru a v případě plněsyntetických olejů i nižší spotřebou. Pokud ti mohu jakkoliv pomoci e-mailuj na rsd@seznam.cz