Dacia Sandero (2010)
23.8.2010Po dlouhém a složitém vybírání jsme k naší Fele pořídili nový přírustek Dacii Sandero 1.4 55kW. Přečetli jsme mnoho recenzí a testů a komunikoval jsem i…
Dacia Sandero (defender110)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
umo 26.08.13 19:13
« čo je nové?
Posledná novinka je z roku 2010. A teraz máme rok 2013. Škoda, že recenziu neaktualizuješ. Stále máš najazdených 5000 km? Zaujímala by ma spoľahlivosť a výdrž auta, o ktorom neprajníci tvrdia, že veľa nevydrží. Že je to auto len na maximálny ročný nájazd cca 10 000 km. Zaujímajú ma tieto informácie, lebo o tomto aute som tiež uvažoval, keď som hľadal nástupcu felície pred 3 rokmi. -
duuri 02.06.12 14:34
« Re: Pro a proti
Ahojte,
len v skratke skusenosti so Sanderom.
Otec vlastni Sandero Access 1.4 55kW uz vyse 3 rokov. Priemerna spotreba 6.9l benzinu (80%mesto), po montazi na LPG (BRC splynovac) 7.6l LPG. Komfort na zlych cestach paradny. Najazdenych do 60.000km. Problemy zatial ziadne. S kupou Sandera by som aj ja nemal ziaden problem, isiel by som asi do diesel verzie, mne osobne chyba len ESP, co je pre mna dost limitujuce.
-
defender110 25.02.11 14:32
« Re: Re: Pro a proti
To: Nerez. To nemá cenu se s ac ALIENEM hádat, je to chronický odpůrce levných aut. Vše co je pod 500tis (odhadem) jsou šroty pro lůzu >:D Bohužel..i takoví chodí mezi námi. S takovým nemá cenu rozvádět debatu o kladech a záporech. Jeho inteligenční "výše" se projevila v diskusi k Dusteru. Nikdy by nepřijal fakt , že takové auto má i klady nejen zápory. 8-s -
acALIEN 11.01.11 21:13
« Pro a proti
Sice je to strasny auto, tragedie na 4 kolech, ale lepsi, nez ojetiny za 30tis CZK z bazaru. Sluzbu to urcite udela a za ty penize je to rozumna volba pro cloveka, ktery od auta nic neceka a nevadi mu pouzivat lowendove veci. Takze kolem a kolem je to hrozny, ale pritom super. :-! :yes: -
vrkuboy 29.08.10 15:51
« Re: Re: Re: Re: Sandero
No mpv už asi ne... když sem bral Scénica tak proto, že se v něm vozil hodně materiál na stavbu, teď už máme dům hotový tak pro mě tak velké auto nemá smysl i když se musím přiznat, že mám třeba kombíky moc rád. S vozíkem nebude problém ;-) podle mě se tam vejde, ale to jsou věci které se musí otestovat přímo na prodejně. Kéž by tak šel do sandera automat to by byla pohoda ;-\ ale to už chci asi moc :-) -
vrkuboy 28.08.10 15:08
« Re: Re: Re: sandero
Podle mě může být volba 1,4 mnohem lepší volba než 1,6. Důležité je si uvědomit zda se ta investice do většího motou vyplatí. Nevím kolik je příplatek za motor 1,6, ale určitě to bude dost a já osobně nenajedu ročně víc jak 15000km. Stejně jako majitel auta v této recenzi se pohybuju převážně po městě nebo na periferii měst a dlouhé cesty prakticky nejezdím takže bych raději vzal 1,4 navíc v autě jezdíme max ve třech lidech. Jasně při plném obsazení už je cítit nižší výkon. Neříkám že ta nebo ta volba je lepší, prostě záleží na osobních potřebách a preferencích. ;-) -
hipisko 27.08.10 13:29
« Re: Re: Re: Sandero
no tak to mas asi potom peknu dilemu, svetla vyska vs vybava+nizsia cena... inac v sandere je vzadu malo miesta na nohy, urcite si pozri, ci sa ti tam zmesti zlozeny vozik...Mozno by v tomto smere bola dobra klupa xcara picasso ,ale ta uz je o 3000eur drahsia, zato v ovela ovela vyssiej vybave. Keby som kupoval auto dnes tak idem do rok starej xsary picaso kde sa daju vyhadzovat prec aj jednotlive sedacky -
hipisko 27.08.10 13:16
« Re: Re: sandero
uvidim okolo toho chiptuningu, uz pouvazujem, ci mi to bude stat za tie prachy, musim sa hlavne dokopat do toho, co to bude stat, viac ako 300 eur nedam, a aky prinos mi to da. Defenderovi som o tom napisal trochu viac, aku ideu mam, takze uvidim este.
1,4 vs 1,6, v meste ked si zapnes klimu tak je ubytok vykonu dost citit aj na 1,6, na 1,4 so zapnutou klimou si viem predstavit kludne aj vyssiu spotrebu ako na 1,6, kedze 1,4 treba uz asi viac slapnut na krk.To iste ak ti nastupi do auta viac ludi, sandero je nachylnejsie na ubytok vykonu pri zatazeni ako u inych aut, kedze 333kg naviac je u 1000kg auta tretina hmotnosti, ale u 1300kg auta uz iba stvrtina.
-
hipisko 27.08.10 13:09
« Re: Re: sandero
ked ostreknes okna tak nechas pekne roztiect vodu po celnom okne. Az potom zotres.Je to dobre minimalne vtedy ked mas zablatene celne sklo v zime a na cestach je vela sajrajtu. Hlavne zotres tolko krat, kolko potrebujes ty a nie kolko ma naprogramovane auto ja ked uz je celne sklo suche. Ak sa ti vyprazdni nadrz, tak ti prejdu stierace nasucho.
rozdiel v dynamike je 1,5s 0-100. ked zapnes klimu, tak to je badatelne aj v meste. Spotreba ta ista. Pri zatazeni(nastupia ti traja ludia do auta) ostane viac vykonu 1,6 motoru, takisto v kopcoch.
u stepway v reale mozes vyuzit zvysenu svetlu vysku o 1,5cm, ale kto si kupi stepway do stredneho az tazsieho terenu? Ak si to niekto kupi do lahkeho terenu, tak kolko situacii najde, kde neprejde s 15,5cm svetlou vyskou, ale so 17cm svetlou vyskou uz prejde? Ak uz naozaj na tej vyske moc zalezi(co v reale myslim, ze 99% zakaznikom nezalezi), tak sa daju kupit napr zimne 16ky a tie tiez zvysia svetlu vysku, kedze v zime je vacsia pravdepodobnost vyuzitia svetlej vysky.
Chiptuning je drahy, pricom toho vykonu moc neprida, to suhlasim. Na dacia fore aj cz aj sk je chalan, co si dal urobit chiptuning, zvysilo mu na 72kW(merane na brzde), zlepsilo hlavne vykonovy priebeh, takze ma plochsiu krivku, a narast vraj je citit aj subjektivne.
Ak zoberiem, ze 1,6 ma realne 66-67kW od vyroby(udavana hodnota je vzdy mensia ako realna), tak motoru pridali naozaj iba 6kW tj dokonca ani 10%. Spotreba mu klesla o cosi. Ja som iba vo faze uvahy, ak mi pridaju viac ako 10% aj za cenu maleho zvysenia spotreby a zaroven to bude stat rozumnu sumu, tak do toho asi pojdem. Treba si uvedomit, ze v pouzivanom rozsahu otacok do 3000rpm motor dokaze dat napr 25kw pri 2000 a 35kW pri 3000, a po chiptuningu 30kW pri 2000 a 40kW pri 3000(za predpokladu zvysenia iba o 5kW
a tato hodnota je pri tych otackach uz viac ako 10%, co je citit.
-
defender110 27.08.10 07:04
« Re: sandero
Můžeš mi říct jednu jedinou výhodu toho , že když ostříknu okna tak mi je nic automaticky nesetře???? nepochopím. toto měly už staré žiguly. naprosto nesouhlasím s tím že je v tom jakákoli výhoda. volba 1.4 je čistě názorem každého, nevím proč tam rvát 1.6ku když dynamické rozdíly nejsou prý až tak patrné. I většina recenzí se kloní k 1.4. navíc 75% jezdím město. měl sem 1.6 focuse a zbytečnost. volba 1.4 byla čistě z prozíravosti ne kvůli ušetření pár korun při nákupu. spíš souhlasím s kolegou , že dělat na tom chiptuning je nesmysl. ale tvá volba. je třeba taky podotknou že u stepway nepřiplácíš jen za plasty... ale hlavně za zvednutí sv. výšky, rádio, hagusy, 16"ky lité kola ,suv plasty a hlavně za to že je to atyp, dělaný v menších poočtech. -
vrkuboy 26.08.10 21:00
« Re: sandero
Velmi pěkně si to rozepsal. Je vidět, že má každý jiné potřeby a požadavky na svoje auto. Někdo radji SUV paket a jiny zase větší motor. Osobně ani jednu volbu nepovažuji za špatnou. Záleží na úhlu pohledu. Pokud se pohybuju nejvíce ve městě tak bych vůbec neřešil, že je pod kapotou jen 1,4 protože na tu 50 nebo 60-ku bude akcelerovat prakticky stejně a rozdíly budou minimální. Podobně to vidím i mimo město pokud se budeme pohybovat v rámci povolených rychlostních limitů, ale prolém může nastat v průžném zrychlení při předjíždění. SUV paket je možná pro někoho hloupost, ale pak by se dala za hloupost považovat metalická barva, poklice případně disky a různé doplňky které nemají žádný funkční smysl a plní pouze estetické nároky majitele. Osobně bych se na chiptuning vykašlal protože u atmosférického motoru to nemá valný smysl. Vtšina úpravcu ti na stránkách napíše pravděpodobný výkon (většinou víc než je reálné)ale nikdo už ti nenapíše, že se změní křivka průběhu výkonu a krouťáku a ve skutečnosti může být zrychlení z 0-100 horší i s vyšším výkonem a nemluvě o pružném zrychlení. V tomto případě bych byl s volbou firmy která to bude dělat hodně opatrný. Pro mě osobně je chip tuning nesmysl asi tak jako pro tebe SUV paket. ;-) Ale každému co jeho jest ;-) -
vrkuboy 26.08.10 20:26
« Re: Re: Sandero
Právě, že pocítím i ty 2cm ;-) jsem vozíčkář a nastupování a vystupování je takovej malej artistickej výkon :-) V terénu s tím jezdit nebudu a Stepway rozhodně není primárně určený na jízdu terénem i když polní cestu zvládne bez poblémů a "běžné" Sandero taky. Já prakticky nad Sanderem ani neuvažoval dokud jsem neviděl Stepway. -
Džošua Kejleb 26.08.10 01:16
« Re: recenzia :)
áno s tou spotrebou máš pravdu, dá sa jazdiť aj oveľa úspornejšie, ale s týmto autom bežne dosiahneš pri normálnej svižnej jazde spotrebu akú máš pri iných autách len keď jazdíš na spotrebu a veľmi sa snažíš ;-) Je ale pravda, že by nebola zlá ani šestka, spotreba by bola ešte priaznivejšia ;-) -
hipisko 25.08.10 23:57
« Re: recenzia :)
no vidis a to jazdis este neusporne. Raz som sa opytal jedneho suseda, co ma logan MCV 50kW dci, ze ako je spokojny s daciou a on ze super, spotreba medzi 3 a 4 litre.... som sa otocil a siel som prec s tym, ze je to ojebavac... no a potom ma na dacia fore presvedcili, ze spotreba pod 4 litre nie je nic vynimocne