Recenze

defender110 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Dacia Sandero

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Sandero, foto 1 Dacia Sandero, foto 2 Dacia Sandero, foto 3 Dacia Sandero, foto 4 Dacia Sandero, foto 5 Dacia Sandero, foto 6 Dacia Sandero, foto 7 Dacia Sandero, foto 8
Dacia Sandero, foto 9 Dacia Sandero, foto 10 Dacia Sandero, foto 11 Dacia Sandero, foto 12 Dacia Sandero, foto 13 Dacia Sandero, foto 14 Dacia Sandero, foto 15 Dacia Sandero, foto 16 Dacia Sandero, foto 17 Dacia Sandero, foto 18 Dacia Sandero, foto 19 Dacia Sandero, foto 20 Dacia Sandero, foto 21 Dacia Sandero, foto 22 Dacia Sandero, foto 23 Dacia Sandero, foto 24 Dacia Sandero, foto 25 Dacia Sandero, foto 26 Dacia Sandero, foto 27 Dacia Sandero, foto 28 Dacia Sandero, foto 29 Dacia Sandero, foto 30 Dacia Sandero, foto 31 Dacia Sandero, foto 32 Dacia Sandero, foto 33 Dacia Sandero, foto 34 Dacia Sandero, foto 35 Dacia Sandero, foto 36 Dacia Sandero, foto 37 Dacia Sandero, foto 38 Dacia Sandero, foto 39 Dacia Sandero, foto 40 Dacia Sandero, foto 41 Dacia Sandero, foto 42 Dacia Sandero, foto 43 Dacia Sandero, foto 44 Dacia Sandero, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Znamení Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:109000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Po dlouhém a složitém vybírání jsme k naší Fele pořídili nový přírustek Dacii Sandero 1.4 55kW. Přečetli jsme mnoho recenzí a testů a komunikoval jsem i s majiteli dáčií a řekli jsme si, že by nemusela být tak špatná, jak se o dáčiích obecně říká, zvlášť od těch co za volantem dačky nikdy neseděli.
Po prvotním rozhodnutí jít do Dusteru jsme uvážili provozní náklady, čekací dobu a rozhodli se pro menší Sandero. Původně pro stepway, ten však postrádá některé prvky výbavy, které jsme chtěli a nejdou ani dokoupit. Nakonec jsme k naší nelibosti od něj upustili. Vybrali jsme nejvyšší řadu , dnes značenou Arctica v šedé metalíze. Navíc jsem si nechal dodat paket SUV a boční airbagy. Se vším všudy to dělá 232000kč. Z toho 14500 dělal paket i s prací 9000 metla, a 4500 airbagy.(na netu se jednotlivé díly paketu daj sehnat levněji :( ..pozdě) K našemu štěstí se u dačie švihli a za nižší cenu nám tam namontovali i věci které v paketu nejsou. V sumarizaci má auto, 1.4 55kW motor, šedou metalízu s paketem SUV, mlhové světlomety, 15" ocelové disky, posilovač řízení, 2 přední a 2 boční airbagy, ABS + AFU, manuální klimu, el stahování předních oken, dálkový central, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, osvětlenou schránku spolujezdce, čtecí lampičku. 3x madla u stropu a čalouněné výplně dveří , dělené sedadlo 1/3-2/3 a zpožďovač vnitřího osvětlení. Myslím že je to takový slušný základ, který stačí k pohodlnému cestování. Trochu chybí možnost dokoupení tempomatu a ESP. Ale co. Dodací doba vozu byla měsíc a spozdili se pouze o 2 dny. Auto je bez rádia má pouze přípravu s eurokonektorem a rozvod k předním dvěma reproduktorům , které je také třeba dokoupit.

Silné stránky

S autem mám najeto zatím málo kilometrů, takže nemůžu dělat žádné větší závěry, pár věcí se ale dá zhodnotit ihned po usednutí za volat, případně po krátkém projetí. Poslední dobou jezdím převážně felícií , ale na firmě oktávkou a měl jsem 2 Fordy Focus takže si myslím ,že mé dojmy nebudou ovlivněné euforií z přesednutí z fely do nového auta. Když půjdu krok po kroku, první mě napadá central zabírá z poměrně velké dálky, ale rád se nechá zastínit jinými předměty a nezabere vždy, u oktávky zabírá lépe ale řekl bych, že z kratší vzálenosti ( ale nevím stav baterie :) ) , auto je poměrně vysoké a ční z řady - dobře se hledá. -né však délkou. Dveře se otevírají pod velkým úhlem a do vozu se dobře a snadno nastupuje i v případě zadních dveří. Posez je dost vysoko, řekl bych na hatchbag až nezvykle.( a to mám sedadlo uplně dole). To je zapříčiněno velkou světlou výškou patrnou už od pohledu. 155mm. Obrovské plus auta. Máte stále dojem ,že máte hlavu v úrovni střechy okolních felícií, či že jste na úrovni větších mpv. Také si s ním můžete dovolit více než s klasickým nižším autem. Předpokládám , že ve spojení s 15" koly to v zimě bude veliká výhoda. Posez je opravdu skvělý. Výhled z místa řidiče je taky dobrý, krom pohledu šikmo vzad kdy široký c sloupek dost překáží ve výhledu. Hlavně při parkování. Volant skvěle padne do ruky. Řadící páka je dosti dlouhá na dnešní vozy až nezvykle a budí dojem nepřesné kvedlačky s kterou budou jen problémy. Je také hodně v předu. Hned po zařazení však překvapí krátkými a celkem přesnými chody. Za jízdy s ní problémy rozhodně nejsou a řazení jde lehce a rychle. Zpátečka je bez pojistek a lze taky snadno zařadit bez problémů. To na Focusu dělala mnohem víc problémů. Abyste zavřeli dveře musí se s nimi trochu víc bouchnout a někdy se to kvůli opatrnosti podaří až na druhý pokus. Vnitřní lampička se rozsvítí už po odemčení dálkovým ovladačem a zhasne chvíli po nastartování. Světlomety se zapínají otočením nákružku na přepínači směrovek a mlhovky nákružkem který je hned vedle . klakson je na konci tohoto přepínače. Prokliknutím vpřed se sepnou dálkové světlomety. Musím říct že osvětlení je na dost slušné úrovni. Ukazatele mají červené a dost tlumené podsvícení. Display palubního počítače ukazuje trvale stav paliva, teploty chladící kapaliny( obojí formou přibývání či ubývání proužků ve sloupci)a hodiny. K tomu si řidič volí buď: celkový stav km, dvakrát denní stav km(každý zvlášť nulovatelný), průměrnou rychlost, dojezd do tankování , průměrnou spotřebu , projetý benzín v litrech. Display má také oranžovo červené podsvícení , které se po sepnutí světlometů ztlumí. I za né silného slunce je display hůř čitelný. Klíč je oboustranný trochu zastaralejšího ražení a najít otvor pro startér a trefit se pod správným úhlem mi dělá dost problémy. Zámek startéru je utopen v plastech které ho lemují. Motor naskočí ihned a je velmi tichý na volnoběh téměř neslyšitelný. Při přidání plynu už se však projeví hlučněji a kolem 3000 ot už o sobě dává dost vědět. Není to však nějaká hrůza. Sedadla jsou velmi pohodlná s ne příliš výrazným bočním vedením, řekl bych téměř minimálním. Pokud chcete ostříknout a setřít přední okno musíte tyto úkony provést zvlášť. Chyba! Také postrádám funkci jednoho setření. Stěrače mají 2 rychlosti a cyklované stírání, bez možnosti nastavení délky cyklu. Spínají se stlačení dolu. Na konci páčky je opět nákružek pro zapnutí zadního stírání - stálého, a dálším otočením jen přistříknete kapalinu. Myslím, že spouštění zadního stěrače odtlačením (jako na fele) je lepší. Otáčení nákružku chce malinko víc soustředění . Komfort svezení je super. Posilovač je dobře nastaven a podvozek polyká výmoly a nerovnosti jen s minimální odezvou do vozu. Komfort je třeba pochválit. Hold Renault. Spojka je velmi měkká a zabírá v horní části chodu, na to je třeba si zvyknout. Rozjezdy jsou příjemné a snadné. Auto nemá "tendenci chcípat" při rozjezdu na nízké otáčky. Motor a jeho chování bych rozdělil do dvou částí. Pod hodnotou 3000 je motor tichý příjemný táhne pomaleji a plynule auto klidně "proplouvá" provozem a řízení je příjemné a zábavné, výkon však nelze očekávat. Nad hodnotou 3000 už se motor probudí, dá to však znát hlavně hlukem a taky žíznivostí, výkon sice nastoupí, ale žádný přeborník to není. Ono se to dá taky při porovnání hmotnosti a výkonu předpokládat. Brzdou v provozu však rozhodně nebudete. S Oktávkou či Golfem bych se však nehonil. Nakopou vám zadek a ještě propálíte fůru benzínu. Auto je dosti prostorné a díky posezu vysoko i dobře přehledné. Provedení a ergonomertie palubní desky je na dost dlouhé téma a mnoho lidí ji nedovede překousnout. Osobně si myslím, že není tak hrozné a je jednoduché a přehledné. Mi plně vyhovuje. Funkce převládá nad designem. Někdo by řekl úspora peněz převládá nad designem :) Záleží na úhlu pohledu. Na tolik opovrhované ovládače oken na středovém panelu palubní desky si lze rychle zvyknout a jsou velké a rychle na dosah. Na fele mám ovládání u šalt páky a vždy dlouho tápu kde jsou (a to ji mám rok). Jednotlivé knoflíky jsou z levnějšího plastu a na prví dojem nepůsobí nejkvalitněji, ale drží a přesně fungují. Taktéž ručka otevírání dveří působí dojmem, že vám musí zůstat v ruce. Odkládací skřínka u spolujezdce je dosti hluboká a vejde se do ní dost. Záhyb v dvířkách je rozumný pro uložení drobností. Na odložení tř. mobilu je vhodný odkládací prostor pod rukojetí ruční brzdy, je také v dosahu zapalovače....nabíječky. Popelník je řešen formou kelímku s víčkem , který se dá vložit do jednoho ze tří určených otvorů pro nápoje. Zajímavé a vtipné řešení. Na zadních sedadlech jsem neseděl takže nedovedu posoudit jejich pohodlí. Kufr má velikost 320 l po sklopení sedaček (1/3 2/3) se zvětší na 1200 l. Přístup do kufru je snadný a hrana otevřených 5 dveří je dostatečně vysoko, je však z lakovaného kovu a ráda se poškrábe. Postrádám otevření zavazadelníku z místa řidiče. Dosti nevhodným řešením je rezerva zespod vozu, jak návrat 20 let zpět. Hever a klíče jsou uloženy po stranách kufru a nejsou nijak kryty. Na podlaze zavazadelníku jsou oka pro možné využití sítě nebo jiného zádržného systému. K novému autu dostanete dosti útlou tašku s povinnou výbavou, v které je i lékárnička. Taška má zespod suchý zip a dobře drží na podlaze kufru.Je opravdu menších rozměrů a nezabírá místo..to je třeba pochválit. Popisovat vnější vzhled vozu nebudu , názor si každý udělá z fotek nejlíp sám. Celkový dojem z interiéru a svezení se je velmi dobrý. Je třeba počítat s tím , že kdo se k tomuto vozu rozhodne dělá tak bud z finančních důvodů nebo z praktických a nějaké moderní výstřelky a cingrlátka oželí nebo mu dokonce překáží. Jsem však přesvědčen , že pro běžného člověka je komfort svezení a výkon naprosto dostatečné. A mnoho lidí auto zaujme zajímavým designem. Pro někoho kdo přesedne z felície a starších aut bude to jako bomba:) Pro někoho kdo měl ojetou oktávku , fokus nebo podobně to bude výkonově pokles ale komfortem si rozhodně nepohorší.

Slabé stránky

Sem bych uvedl plasty v interiéru, vzhledově jsou sice hezké a dobře sedí bez vrzání nebo velkých mezer, ale jsou tvrdší a případný škrábanec vznikne snáz a navždy zůstane vryt v desce. Absence pozinku na karoserii,až dobou se ukáže jak velkou chybou je nebo není . Dále rezerva pod vozem ,doufám, že v zimě nepíchnu. Nemožnost dokoupit ESP. Stírání a ostřik čelního skla zvlášť, a chybějící funkci jednoho setření. Někteří ,stejně jako já, však budou brát mnou vypsané slabé stránky jako prkotiny. Kdybych však měl některou znich vyzdvihnout, byla by to určitě absence pozinku karoserie. Někteří majitelé sander a i prvních loganů ,které jsem kontaktoval však zatím se rzí nemají problémy. Je však i pár takových (Logan) kterým se na některých místech rez objevila. (Viz. dacia forum.) Šlo o nějaké slabší místo starších loganů za které se zavěšuje karoserie při montáži. Problém byl však u novějších dáčií odstraněn.
Ovšem ZATÍM na mě auto udělalo moc dobrý dojem. Jezdit s ním je zábavné a příjemné. Překvapilo mě, kolik lidí na ulici o něj jeví zájem a ptá se co to vlastně je. Imponuje mě na něm také to, jaké rozporuplné reakce vyvolává. (líbí se moc....ale je to dáčie.)-tak to lidi berou. Rozhodně to u nás není tuctovka a vždy se budete trošku " lišit". :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Rok 2016. Auto má v lednu najeto 79000km, byly měněny brzdové destičky a kotouče( cena 2500kč vše i s prací), svíčky, vzduchový filtr, oba přední svislé čepy, pylový filtr, a samozřejmě pravidelné výměny oleje a filtru. Během záruky se objevila závada na klaksonu (netroubil), nakonec to řešila výmena páčky v rámci záruky, doba cca 15min. Jinak dva problémy byly, a to loni, urezly oba závěsy výfuku (zavaření cca 30min, cena 200kč) a druhý problém , opět výfuk povolil obvodový svar spojující zadní a přední část výfuku (oprava cca 15min, cena 100kč). Výfukové potrubí se tedy jeví jako slabší článek. Naštěstí je čisté a neprorezivělé, jen svary jsou mizerné. Olej nežere. Zaznamenal jsem úbytek výkonu klimy, ale ten je jistě způsoben tím , že jsem lempl a nenechal ji čistit ani doplnit. Jinak při zaplé klimě je cítit výrazně úbytek výkonu auta. Nechce se mu. Mé dodatky: Vyměnil jsem přední světlomety za "stepway" typ = černá optika.(pro lepší vzhled) jeden cca 1300kč. Dodal jsem tažné zařízení, (i s montáží) 5000kč a provedl drobné dodělky v interieru. Přidání svítilny pro cestující vzadu , světel na předních dveřích, aby bylo vidět kam se šlape, a světel od palubní deskou. Koroze zatím žádná. Začínají se ale jevit známky ašoupání volantu na jedné straně. Vyřešeno koupí koženého pohatu italské firmy, co se obšije přímo na volant. Práce asi 30min. cena 700kč. Výsledek super, ne jak laciné násady. Průměrná spotřeba v létě je cca 6.5l/100 s tím , že 80% je město a 20% okrsky, v zimě je to cca 7.6 při stejném poměru typů silnic. Ze skušeností mohu říct, že auto skvěle svítí, perfektně pohlcuje nerovnosti a výmoly, a je pohodlné, koho jsem vezl, byl mile překvapen. Do 2500ot jede klidně příjemně a nehlučně ale poměrně líně. Nad 3000 se zvyšuje hluk ale nástup výkonu je až kolem 4000ot a to je již hluk vysoký. V zatáčkách se trochu naklání , ale není to tragedie. Skvěle se s ním jezdí mimo silnice. A abch nezapomněl , když mělo auto cca půl roku, nabourali mě. Škoda 40tisíc. Nabuřil mi do zadku z boku. Hnulo se nápravou o 7mm, ta je nová. Praskl nárazník, taky nový a pomačkaný blatník, vyklepán. Auto strávilo 14 dní v servise.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno v Novém Jičíně u prodejce Renault - Dacia a s naprostou spokojeností.

Změny

Žádný tuning na autě nezvažuju, koukal jsem jak se v diskuzi rozjela debata o chiptuningu. Myslím, že je to naprosto věc každého co si se svým autem udělá. Jsou to jeho peníze. Někdo prosazuje zvyšování výkonu, někdo offroad vzhled, někdo křídla nasavače atd. Když se to dělá s mírou a rozumem na všem může být něco zajímavého. Jinak zvažuju jen výměnu mdlého klaksonu za nějaký pořádný , protože ho používám hoodně často. Hlavně na řidiče MHD. :D jsou někdy na zabití!!!!!. Taky by se mi líbily přední světlomety ze Sandera Stepway..takové ty začerněné, ale nejsou na to peníze a je to detail. Během příštího roku chci nechat vystříkat dutiny.

 

Novinky v recenzi

21.9.2017 05:55

Prodej

v červenci 2017 auto prodáno se 109000km. Bez koroze a bez poruch.

2.8.2017 08:52

Prodáno

tak v červenci 2017 jsem auto po 107tis km prodal. Důvodem nebyl stav nebo spolehlivost, ale velikost kufru. myslím, že při normální údržbě to ještě někomu těcj 150tis poslouží dobře.

3.12.2010 08:05

Spotřeba

po 5000km , je spotřeba teď v zimě na sněhu při 100% městského provozu 7,1. Jinak když je hodně zima občas při zavírání dvěří vrzne těsnící guma. Je třeba pochválit topení, topí téměř okamžitě. Až neskutečně rychle. Při škrábání ledu z předního okna se dost snadno poškrábe lak na střeše v místě přechodu skla a karoserie.

2.9.2010 06:59

Spotřeba

jízda 100% město, chladnější rána a déšť. spotřeba 7,3l

26.8.2010 08:48

spotřeba

zatím po 500km z nichž cca 70% dělá město mám průměrnou spotřebu 6.5l.


Další vozy Dacia Sandero



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím OK.

praktičnost
9

Na naše poměry, výborná.

prostornost
9

Pro dva až moc, pro čtyři stačí. Dobrý přístup do vozu i do kufru.

jízdní vlastnosti
5

V zatáčkách se při vyšší rychlosti víc naklání.

jízdní komfort
9

Sedadla pohodlná, nerovnosti a výmoly polyká podvozek výborně, do vozu se přenese minimum, vysoký posez=dobrý přehled. Vyšší hluk při otáčkách nad 3000

provozní náklady
10

Ceny dílů v neautorizovaných opravnách jsou velmi příznivé.

náhradní díly
9
výkon motoru
5

Pokud chcete výkon, musíte dooost vytáčet motor a hluk je výrazný.

spotřeba
8

Starší typ motoru , je třeba jezdit s lehčí nohou na plynu

hlučnost motoru
7

Do 2500ot. - paráda, nad 3000ot. je to hukot :)

kvalita sedadel
7

Velmi pohodlná, ale naprosto minimální boční vedení. Příjemná na dotek, výškové polohování má jen 3 polohy.

brzdy
9

Na výkon vozu naprosto ideální.

zavazadlový prostor
9

Dobře přístupný, dostatečně osvětlený, na svou třídu solidně velký, pouze nákladová hrana(hlavně zevnitř) rychle utrží oděrky. Po sklopení sedadel nedosáhnete roviny.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…