Dacia Sandero (2010)
23.8.2010Po dlouhém a složitém vybírání jsme k naší Fele pořídili nový přírustek Dacii Sandero 1.4 55kW. Přečetli jsme mnoho recenzí a testů a komunikoval jsem i…
Dacia Sandero (defender110)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- ... 23.08.2010 14:51 Jacoppo
- Fotky 23.08.2010 15:19 Aspire
- Slabé stránky 23.08.2010 15:19 Stejsn
- Dojmy 24.08.2010 00:03 Mike_C
- Sandero 24.08.2010 01:47 Ronault.
- sandero 24.08.2010 09:12 chetoos
- Sandero je pěkné autíčko 24.08.2010 16:21 Psychobolos
- Sandero Stepway 24.08.2010 19:21 dr.biker
- Sandero 24.08.2010 22:09 vrkuboy
- recenzia :) 25.08.2010 18:14 Džošua Kejleb
- sandero 25.08.2010 23:24 hipisko
- sandero 07.09.2010 21:00 Peter 33
- Pro a proti 11.01.2011 21:13 acALIEN
- čo je nové? 26.08.2013 19:13 umo
- Sanderooo 08.06.2016 11:15 karkulin
-
-
defender110 24.08.2010 07:16
« Re: ...
V brožuře je dost stran věnovanejch automatu takže to asi existuje. :-) Ne to se opravdu srovnávat nedá. Defender je moje srdcovka... na kterou nikdy nebudu mít.
-
-
Stejsn 23.08.2010 15:19
Slabé stránky
S těmi plasty jednoznačně souhlasím. Koupil si jí kolega a když jsem do toho nastupoval, tak jsem se bál, že ulomím vnější kliky, z jak laciného a křehce vypadajícího plastu je to udělané. -
Mike_C 24.08.2010 00:03
Dojmy
Nemálo peněz a čtu samé ale ale ale a konejšení, že to není tak hrozné. Jsem zvědavý na dojmy po 200 000km ;-)-
Psychobolos 24.08.2010 16:19
« Re: Dojmy
V německých testech Dacia převálcovala, co se výdrže týče, mnoho vozů od proslulých značek. Myslím, že je to dobré auto a za výbavu se také stydět nemusí. A vypadá dobře.-
-
hipisko 25.08.2010 23:41
« Re: Re: Dojmy - tesy
ohladom spolahlivosti som pokojny, na dacia klub je vela ludi a nemaju specialne problemy. najviac sa tam diskutuju vyrobne chyby, na ktore boli zvolavacky:
-vadny senzor spiatocky - odstranene v roku 2006
-nezablendovane uchytky montazneho stroja v kufri logana, ktore potom hrdzaveli - odstranene tusim v roku 2006
-u motora 1,6 dlha skrutka nevem coho do bloku motora, cez nu vytekal olej, odstranene v roku 2008
ine zavady sa tam riesia snad iba od vyroby, ktore su odstranene v zaruke, alebo sporadicky.
majitelia dacie nemaju problem sa vratit k znacke je tam jeden, ktory mal brutalne problemy s loganom r.v.2005-problemy mu odstranili v zaruke(3 roky) a dnes uz ma tretiu daciu.
-
-
Ronault. 24.08.2010 01:47
Sandero
No, jaké je to auto je jasné. Hlavně levné a od toho se vše ostatní odvíjí, můžeme jen doufat, že jednoduchá ověřená technika hodně vydrží, což třeba Logan ukazuje, že jde.
Každopádně dost příjemně a rozumně je napsaná recenze a najde se tam spousta detailů, které v běžném testu v časopise člověk nenajde. Až bude najeto více km, tak doufám budeš aktualizovat a přidáš fotky. Zatím přeji mnoho šŤastných km bez nehod ;-) :-) -
chetoos 24.08.2010 09:12
sandero
Musím říct že sandero udělalo díru do světa,dnes je to velice oblíbené auto.líbí se mi žednes se dělají i jednoduchá auta.U tvého sandera jsou pěkné ty stříbrné nárazníky a barva . -
Psychobolos 24.08.2010 16:21
Sandero je pěkné autíčko
Tohle vozítko je sympatické, to se mu nedá upřít. Ať dobře slouží a povozí tě po hezkých místech! ;-) -
dr.biker 24.08.2010 19:21
Sandero Stepway
Zdravím, objektivní recenzi jsi napsal, autu to v šedé metalíze taky sluší s tím SUV paketem, ale neuvažoval jsi o Sanderu Stepway? Má sice 16" alu kola, metalízu, silnější motor a autorádio, ale chybí mu oproti tvé Artice palubní počítač a výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče. Je to škoda, je to už takový dnešní základ. :no:-
defender110 25.08.2010 07:08
« Re: Sandero Stepway
Uvažoval a víc než jen uvažoval, strašně sem ho chtěl a ještě dnes když ho vidím tak mi slza ukápne. ale bohužel přesně co říkáš, chybí mu toho dost z takových základních věcí a nedají se dokoupit. nakonec sem se rozhod pro obyč sandero. čekací doba na stepway je skoro půl roku to byl další argument. ale stepway je opravdu supr. dost nevšední a pěkně řešené. velká chyba že se dělá na základě ambiente a ne arctica.
-
-
vrkuboy 24.08.2010 22:09
Sandero
Ahoj, hezké auto. Příští rok budu kupovat nové auto a Sandero se nám doma všem líbí, teda pouze ve verzi stepway která je opracdu krásná! Pohlídnul sem si ho na WSR v Brně a po designové stránce exteriéru na mě udělalo dojem. Interiér je opravdu nic moc, ale tvrdé plasty (pokud nevržou)mě nevadí. Co mě ale vadí tak to otevírání kufru. Je problém ho otevřít i jednou rukou, navíc "madlo" bude asi věčně zašpiněné a po otevření to není o moc lepší. Vysoká nakládací hrana a u Stepway ještě vyšší a pak obrovská propast do kufru takže si člověk v zimě určitě o nárazník zašpiní kalhoty. Co mě ale vadí nejvíc je že u Stepway, nelze objednat stavitelný volant, el. zrcátka a boční airbagy a myslím že i palubní PC. A to je škoda jink by nebylo prakticky o čem přemýšlet ;-\ Mám už sice postarší auto, ale rád bych si zachoval současnou, úroveň výbavy, kteru já osobně považuji za samozřejmost. Co musím pochválit jsou madla dveří! Například sesterské Clio má v nižších výbavách jen jakýsi žlábek a celkem to při zavírání dveří obtěžuje a hlavně se v zátáčkách není čeho držet (já vím stropní madlo) ale každý si raději opře loket o výplň dveří. Po stránce ergonomie mě vadí utopené ovládání klimatizace. Kdyby byla automatická neviděl bych v tom problém ale u manuální kdy ji člověk každou chvilku vypíná zapíná ve snaze najít a udržet ideální teplotu je pozice ovladaču nesmyslná. Na druhou stranu ovládání oken na středovém panelu mě nevádí (přitom v každém testu na to nadávají). Je to auto plné kompromisů, ale za ty prachy mu člověk dost odpustí. Přeji ti mnoho šťastných kilometrů a určitě se na tvoji recenzi budu vracet a pročítat nové zkušenosti. A prosím o víc fotek. ;-)
Jakub-
defender110 25.08.2010 07:28
« Re: Sandero
Sandero stepway je opravdu moc hezké a v červené se mi líbí nejvíc, povedl se jim husarský kousek...co se vzhledu týče. to že je postaveno na verzi ambiente a ne arctica je na zabití. hrozná škoda, byl to jeden ze dvou argumentů který mě od stepwaye odradil, druhý byl čekací doba 6 měsíců. Bohužel palubní počítač a pár dalších fajn doplnků do stepwaye nelze nijak dodat. věčná škoda. Plasty jsou opravdu tvrdší, ale zatím ani nevrznou a co psali už starší vlastíci nevržou jim ani po 2 letech. ovládání oken na středovém panelu mi osobně vyhovuje dosáhnu na ně prstem z řadící páky, a nemusím ani ruku zvedat.( na řidičův). klima a vůbec ventilace je fakt utopená ale problém při ovládání to nedělá. a zavazadelník se sice dá otevřít jednou rukou ale musíte ji mít plně roztáhlou..ale já ho zatím otevírám jednou. trochu víc mi vadí stěrače které musíte nejdřív ostříknout a pak zvlášt setřít. a taky postřádám promáčknutí páčky pro jedno setření. musíte vždy překliknout do nějaké polohy. nová fela měla funkci toho mírného potlačení se setřením. a néé každý uvítá pípání blinkrů místo obvyklého cvakání (nebo jak to nazvat :-) ) Co se týče fotek pokud máš zájem o nějaké konkrétní dofotím. jinak další přidám až příští týden, až budu na chatě nechci lítat s fotákem kolem auta po sídlišti.:-) Opravdu za ta peníze je to moc fajn autko. původně krom stepwaye jsme ještě zvažovali hyundai i30 ale po přečtení recenzí majitelů jsme to ryychle vzdali-
vrkuboy 25.08.2010 11:58
« Re: Re: Sandero
No u nás taky vyhrává Stepway v červené metalíze, hlavně naše máma se do něj zakoukala, ale přál bych ti vidět ten pohled když sem ji ukázal na ulici "klasické" Sandero a řekl: hele tvůj oblíbenec.... (cože? tohle? to je ale škaredý) >:D byla to ta nejnižší výbava 13" kola bez poklic.... atd. Ono vůbec s tím Stepwayem je to zvláštní. Například ty krásné příčníky na střeše nelze do normálního Sandera objednat. Říkám nebýt té výbavy tak je rozhodnuto. Prospekt na i30 mám doma a celkem se mě líbí... samozřejmě jdu po ceně :-) takže mám prostudovaný snad všechny auta do 250 000 na našem trhu. Dokonce už sem se byl podívat do Renaultu a ukecal sem slevu 4% a vzhledem k tomu, že si můžu odečíst dph tak je ta cena velmi zajimavá. Tak nějak mě to k tomu Sanderu táhne, jsem velkej fanda Renaultu, ale musím přiznat, že například současné Clio je škaredé, teda ten faceliftovaný předek a paradoxně Sandero vypadá líp. O techniku bych strach neměl podvozek je Clio, které na tom není vůbec špatně, u Dacie asi bude víc měkčí, ale to beru jako plus (na ty naše tankodromy jak dělaný) a ty 8v motory jsou nesmrtelný. Znám tyhle motory z jedničkového Megana a prakticky ty motory přežijí celé auto >:D jestli teda můžu poprosit rád bych viděl fotky různě sklopených opěradal a možnosti variability zavazadelníku a pak také fotku sedadel posunutých zcela dopředu a naopak.-
defender110 25.08.2010 13:46
« Re: Re: Re: Sandero
jo stepway v červené je bomba. bohužel hagusy na střechu obzč sandera fakt objednat nejde. i ty světla s černou optikou jsou dost dobré v kombinaci s černými plasty. Obyč sandero je nic moc. proto jsem nakonec volil aspon ty suv plasty. i30 se nam taky dost líbila a palubka a vůbec sejevila dobře ale stčilo si přečíst fakt poznatky majitelů. střašně si stěžovali hlavně na kusy dělané v čr. problémy se sedačkami hlukem od podběhů kol a problémy se řazením... u 10 měs. starých aut. odradilo nás to. a byla to většina lidí ne pár. podvozek sandera je opravdu příjemný. zatím mám najeto 500km a cca 70% město spotřeba 6.3 . tak sem zvědavej. je fakt ale že ho netočím nad 3000. fotky se budu snažit co nejdřív nadělat. a přidám. a kdyby cokoliv toto je muj mail:kdybys chtěl psat přimo : defender110@seznam.cz ;-)
-
-
-
hipisko 25.08.2010 23:53
« Re: Sandero
ak mozem poradit tak chod radsej do obycajneho sandera, steppway je oplastovana blbost. nechapem, na co tie plasty, ktore su skor na skodu ako na uzitok.
vyskovo nastavitelny volant a sedadlo by mi urcite chybali, mam skoro 2m a ked si sadnem na miesto spolujazdca, tak tlacim hlavou do stropu. keby som mal takto sediet na mieste vodica, tak nemam vyhlad dpredu a sedim nepohodlne. Vyskovo nastavitelne sedadlo nastavim najnizsie a som ok.
Takisto by mi chybali el, zrkadla ani nie koli nastavovaniu, ale koli nahrievaniu v zime, kedze to pekne roztopi namrazu.
Samozrejme zeby mi chybal aj palubny pocitac, napriklad meranie spotreby je presne na jeden deciliter, vzdy mi sadne presne podla natankovania.
Bocne airbagy a pyrotechnicke predpinace pasov by mi pri jazde nechybali, ale mozno by mi raz chybali a to je vtedy zivotna skusenost! O nu samozrejme ale vobec nstojim.
Oplastovanie zo stepwaya mi chybat rozhodne nebude, sandero je pekne aj bez nich.
16 palcove pneu tiez nepotrebujem, ak chcem auto ktore beha po terene, tak si kupim terenne 4x4, no a rozdiel svetlej vysky o 2cm v reale pri nastupovani/vystupovani a vyhlade z auta podla mna az tak nepocitis.
-
vrkuboy 26.08.2010 20:26
« Re: Re: Sandero
Právě, že pocítím i ty 2cm ;-) jsem vozíčkář a nastupování a vystupování je takovej malej artistickej výkon :-) V terénu s tím jezdit nebudu a Stepway rozhodně není primárně určený na jízdu terénem i když polní cestu zvládne bez poblémů a "běžné" Sandero taky. Já prakticky nad Sanderem ani neuvažoval dokud jsem neviděl Stepway.-
hipisko 27.08.2010 13:29
« Re: Re: Re: Sandero
no tak to mas asi potom peknu dilemu, svetla vyska vs vybava+nizsia cena... inac v sandere je vzadu malo miesta na nohy, urcite si pozri, ci sa ti tam zmesti zlozeny vozik...Mozno by v tomto smere bola dobra klupa xcara picasso ,ale ta uz je o 3000eur drahsia, zato v ovela ovela vyssiej vybave. Keby som kupoval auto dnes tak idem do rok starej xsary picaso kde sa daju vyhadzovat prec aj jednotlive sedacky-
vrkuboy 29.08.2010 15:51
« Re: Re: Re: Re: Sandero
No mpv už asi ne... když sem bral Scénica tak proto, že se v něm vozil hodně materiál na stavbu, teď už máme dům hotový tak pro mě tak velké auto nemá smysl i když se musím přiznat, že mám třeba kombíky moc rád. S vozíkem nebude problém ;-) podle mě se tam vejde, ale to jsou věci které se musí otestovat přímo na prodejně. Kéž by tak šel do sandera automat to by byla pohoda ;-\ ale to už chci asi moc :-)
-
-
-
-
-
Džošua Kejleb 25.08.2010 18:14
recenzia :)
No dlho som čakal, kým tu niekto konečne napíše zopár slov k tomuto autu. Celkovo je Sandero podľa mňa veľmi vydarený spoločník na potulky mestom alebo aj dlhé traťe za priateľskú sumu. Máme v rodine Sandero 1,5 dCi a musím priznať, že moje prvé dojmy z tohto auta neboli bohvie aké. Po pár jazdách som ale zmenil názor. Za nie vysokú sumu možno dostať celkom pekné auto, ktoré je praktické, pohodlné, svižné a hlavne veľmi úsporné, teda aspoň v prípade modelu s dieselovým agregátom. Mimo mesta sa s ním dá pokojne jazdiť za necelých 4,5 litra a v meste niečo mierne nad 5 litrov :-) Tých pár nedostatkov, sa mu tým pádom dá odpustiť. Ináč recenziu máš veľmi dobre spracovanú, spomenul si tu v podstate všetko, plusy aj mínusy. Nech slúži ;-)-
hipisko 25.08.2010 23:57
« Re: recenzia :)
no vidis a to jazdis este neusporne. Raz som sa opytal jedneho suseda, co ma logan MCV 50kW dci, ze ako je spokojny s daciou a on ze super, spotreba medzi 3 a 4 litre.... som sa otocil a siel som prec s tym, ze je to ojebavac... no a potom ma na dacia fore presvedcili, ze spotreba pod 4 litre nie je nic vynimocne -
Džošua Kejleb 26.08.2010 01:16
« Re: recenzia :)
áno s tou spotrebou máš pravdu, dá sa jazdiť aj oveľa úspornejšie, ale s týmto autom bežne dosiahneš pri normálnej svižnej jazde spotrebu akú máš pri iných autách len keď jazdíš na spotrebu a veľmi sa snažíš ;-) Je ale pravda, že by nebola zlá ani šestka, spotreba by bola ešte priaznivejšia ;-)
-
-
hipisko 25.08.2010 23:24
sandero
ja mam trochu iny nazor ohladom andero artica vs stepway. Ja by som urcite volil articu, kedze artica ma vyssiu vybavu. Sa stepwayom nesmut, keby si kupil stepway, tak dnes nadavas ze nemas palubny pocitac, el. zrkadla, vyskovo nastavitelne sedadlo atd. Okrem toho 16palcove kola si mozes dat aj na articu(len treba dat zapisat to TP.
Ja dokonca povazujem tie plasty na stepway alebona SUV packete za kontraproduktivne, su skor na skodu ako na uzitok. Znizuju svetlu vysku auta o 1cm a su to len plasty nalepene na karoseriu. To ze a to moze zacat casom odlepovat a ze za to bude zatekat spina a (slana)voda, ktora moze robit sarapatu, tak to je snad kazdemu jasne.
Dalej nesuhlasim, ze je nevyhoda mat zvlast ostrek a stieranie celneho skla. Prave naopak, je to velka vyhoda. Bodaj by tuto moznost malo kazde auto, tu "automatiku" by som hned vypol. Zachvilu sa bude pisat, ze ked auto nema dazdovy senzor(dalsia blbost), tak to je nevyhoda?
Za bocne airbagy ta chvalim, za tych par supiek(na sk 180eur) je to snad povinnost kupit, vela ludi setri na tejto bezpecnosti. Bocne airbagy chrania aj hrudnik a aj hlavu, takze supluju 6bagov u vela inych znaciek. Okrem toho s bocnymi airbagmi sa mozntuju aj pyrotechnicke predpinace pasov.
Za motor 14 55kW ta ale nepochvalim, za hlupost SUV pack si nemal problem vyhodit vela prachov, ale blbych 400eur na motor 1,6 64kW uz ano? S tymto motorom ma sandero zrychlenie 0-100 za 11,5s, pricom ma rovnaku spotrebu ako 1,4 55kW. |Pre porovnanie zrychlenie je rovnake ako fabia1 1,4 74kW, opel astra J 1,7cdti 94kW, kia clarus 1,8 84kW....Ja som sa ponahanal s kamosom, on ma golf 5 1,9tdi 77kW (siel ako druhy za mnou) a hovoril, ze sice bol o cosi vykonnejsi, ale potreboval by velmi dlhu rovinu na predbehnutie.
Dalej nechapem kritiku absencie otvorenia batozinoveho priestoru zvnutra. Vsak verzia artica ma dialkovy central, tym a otvori aj kufor. este nikdy som na sandere nepotreboval otvorit kufor zvnutra, kedze kufor je stale odomknuty, staci iba stlacit tlacitko na 5tych dverach pre otvorenie. 5te dvere sa daju v pohode zatvorit madlom zvnutra, takze si clovek nezaspini ruku.
Ja na sandere povazujem skor ine minusy:
-truba na boku packy blinkra, da sa na to zvyknut, ale po presadnuti do ineho auta ked chcem zatrubit tak trieskam do packy a nie do volantu:-)
-neexistencia cyklovaca stieracov, ozelel by som ho, keby existovala aspon moznost jednorazoveho spustenia stieracov, takto musim packu posunut hore cez zub a potom dole...
-spiatocka nie je synchronizovana, zaradenie ide cez zuby, takze treba stlacit spojku, zaradit 4ku a potom spiatocku, aby to bolo ok
-ak vyklopim stierac, tak ten pred vodicom sa dotkne hrany kapoty a casom oderie lak, ja ho mam odraty uz tristvrte roka na plech a po hrdzi ani stopy
-lak je dost makky, urcite neodporucam umyvat v umyvacke
-palubovka z tvrdych plastov,,,toto ucite nepovazujem za nedostatok, aj ked tto je subjektivna vec, ja totizto pozeram von z okna a nie na palubovku. Je to podobne ako sa v kine stazovat, na to, ze tam nie su zavesene na stenach obrazy od Picasa. Skor ako negativum vnimam malo odkladacich priestorov v interieri.
-hluk nad 120km/h
To su minusy, ktore sandero ma....
vsetko ostatne su uz iba plusy.
vyzdivhnem tieto:
-vnutorna velkost
-svetla vyska - dava strasne vela vyhod, pohodlny nastup a vystup, lepsi rozhlad na cestu a jamy na nej, v kombinacii s malou hmotnostou dava velmi dobru prejazdnost. Ano sandero ma super prejazdnost na snehu, blate a pod... jazdim kazdy den po ceste 3 triedy, ktora sa v zime neudrzuje, je tam veterno, takze o zaveje nie je nudzu a v zime som tam jedina dvojkolka medzi offroadmi
-nizka hmotnost - znizuje spotrebu (dlhodobu mam v lete 5,6 bez klimy, 5,8 s klimou, 6,2 v zime), a je to aj dovod, preco je sandero dynamicke aj napriek 64kW
-dlhe prevody, prave koli nim sa zda sandero nie prilis dynamicke(co nie je pravda s ohladom na 64kW), lebo proste medzi preradenim napriklad prejde dlhsi cas ako pri kratkych prevodoch, mne to ale vyhovuje, som lenivy stale radit
-cena
Ked som kupoval, tak sa do vyberu podla ceny dostali fabia2 classic 1,2htp 51kW, clio tusim druha zakladna vybava 1,2 55 kw a sandero 1,6 64kW artica+bocne bagy+metaliza+gumene koberceky+povinna vybava. Vzhladom na to, ze nemam problem sa odosobnit od znacky a pri vybere sa riadim inymi argumentami, tak jednoznacne vyhralo sandero. Okrem svetlej vysky a velkosti ponuklo najvykonnejsi motor, najvyssu vybavu za najnizsiu cenu (o 500eur). Auto mam rok aj tri mesiace a najazdenych 18500km za ten cas som nemenil ani ziarovku.
Nie som moc do tuningu, ale chcem este urobit na tom chiptuning (na 72kW kedze to je atmosfera, tak sa da max o 10%) a chcem dat domontovat denne svietenie s LEDkami, nech nemusim stale zapinat a vypinat svetla.
kua som chcel napisat len maly prispevok a nakoniec som napisal clanok na recenziu. Mozno tento prispevok prekopcim a urobim recenziu:-)
-
vrkuboy 26.08.2010 21:00
« Re: sandero
Velmi pěkně si to rozepsal. Je vidět, že má každý jiné potřeby a požadavky na svoje auto. Někdo radji SUV paket a jiny zase větší motor. Osobně ani jednu volbu nepovažuji za špatnou. Záleží na úhlu pohledu. Pokud se pohybuju nejvíce ve městě tak bych vůbec neřešil, že je pod kapotou jen 1,4 protože na tu 50 nebo 60-ku bude akcelerovat prakticky stejně a rozdíly budou minimální. Podobně to vidím i mimo město pokud se budeme pohybovat v rámci povolených rychlostních limitů, ale prolém může nastat v průžném zrychlení při předjíždění. SUV paket je možná pro někoho hloupost, ale pak by se dala za hloupost považovat metalická barva, poklice případně disky a různé doplňky které nemají žádný funkční smysl a plní pouze estetické nároky majitele. Osobně bych se na chiptuning vykašlal protože u atmosférického motoru to nemá valný smysl. Vtšina úpravcu ti na stránkách napíše pravděpodobný výkon (většinou víc než je reálné)ale nikdo už ti nenapíše, že se změní křivka průběhu výkonu a krouťáku a ve skutečnosti může být zrychlení z 0-100 horší i s vyšším výkonem a nemluvě o pružném zrychlení. V tomto případě bych byl s volbou firmy která to bude dělat hodně opatrný. Pro mě osobně je chip tuning nesmysl asi tak jako pro tebe SUV paket. ;-) Ale každému co jeho jest ;-)-
hipisko 27.08.2010 13:16
« Re: Re: sandero
uvidim okolo toho chiptuningu, uz pouvazujem, ci mi to bude stat za tie prachy, musim sa hlavne dokopat do toho, co to bude stat, viac ako 300 eur nedam, a aky prinos mi to da. Defenderovi som o tom napisal trochu viac, aku ideu mam, takze uvidim este.
1,4 vs 1,6, v meste ked si zapnes klimu tak je ubytok vykonu dost citit aj na 1,6, na 1,4 so zapnutou klimou si viem predstavit kludne aj vyssiu spotrebu ako na 1,6, kedze 1,4 treba uz asi viac slapnut na krk.To iste ak ti nastupi do auta viac ludi, sandero je nachylnejsie na ubytok vykonu pri zatazeni ako u inych aut, kedze 333kg naviac je u 1000kg auta tretina hmotnosti, ale u 1300kg auta uz iba stvrtina.
-
-
defender110 27.08.2010 07:04
« Re: sandero
Můžeš mi říct jednu jedinou výhodu toho , že když ostříknu okna tak mi je nic automaticky nesetře???? nepochopím. toto měly už staré žiguly. naprosto nesouhlasím s tím že je v tom jakákoli výhoda. volba 1.4 je čistě názorem každého, nevím proč tam rvát 1.6ku když dynamické rozdíly nejsou prý až tak patrné. I většina recenzí se kloní k 1.4. navíc 75% jezdím město. měl sem 1.6 focuse a zbytečnost. volba 1.4 byla čistě z prozíravosti ne kvůli ušetření pár korun při nákupu. spíš souhlasím s kolegou , že dělat na tom chiptuning je nesmysl. ale tvá volba. je třeba taky podotknou že u stepway nepřiplácíš jen za plasty... ale hlavně za zvednutí sv. výšky, rádio, hagusy, 16"ky lité kola ,suv plasty a hlavně za to že je to atyp, dělaný v menších poočtech.-
hipisko 27.08.2010 13:09
« Re: Re: sandero
ked ostreknes okna tak nechas pekne roztiect vodu po celnom okne. Az potom zotres.Je to dobre minimalne vtedy ked mas zablatene celne sklo v zime a na cestach je vela sajrajtu. Hlavne zotres tolko krat, kolko potrebujes ty a nie kolko ma naprogramovane auto ja ked uz je celne sklo suche. Ak sa ti vyprazdni nadrz, tak ti prejdu stierace nasucho.
rozdiel v dynamike je 1,5s 0-100. ked zapnes klimu, tak to je badatelne aj v meste. Spotreba ta ista. Pri zatazeni(nastupia ti traja ludia do auta) ostane viac vykonu 1,6 motoru, takisto v kopcoch.
u stepway v reale mozes vyuzit zvysenu svetlu vysku o 1,5cm, ale kto si kupi stepway do stredneho az tazsieho terenu? Ak si to niekto kupi do lahkeho terenu, tak kolko situacii najde, kde neprejde s 15,5cm svetlou vyskou, ale so 17cm svetlou vyskou uz prejde? Ak uz naozaj na tej vyske moc zalezi(co v reale myslim, ze 99% zakaznikom nezalezi), tak sa daju kupit napr zimne 16ky a tie tiez zvysia svetlu vysku, kedze v zime je vacsia pravdepodobnost vyuzitia svetlej vysky.
Chiptuning je drahy, pricom toho vykonu moc neprida, to suhlasim. Na dacia fore aj cz aj sk je chalan, co si dal urobit chiptuning, zvysilo mu na 72kW(merane na brzde), zlepsilo hlavne vykonovy priebeh, takze ma plochsiu krivku, a narast vraj je citit aj subjektivne.
Ak zoberiem, ze 1,6 ma realne 66-67kW od vyroby(udavana hodnota je vzdy mensia ako realna), tak motoru pridali naozaj iba 6kW tj dokonca ani 10%. Spotreba mu klesla o cosi. Ja som iba vo faze uvahy, ak mi pridaju viac ako 10% aj za cenu maleho zvysenia spotreby a zaroven to bude stat rozumnu sumu, tak do toho asi pojdem. Treba si uvedomit, ze v pouzivanom rozsahu otacok do 3000rpm motor dokaze dat napr 25kw pri 2000 a 35kW pri 3000, a po chiptuningu 30kW pri 2000 a 40kW pri 3000(za predpokladu zvysenia iba o 5kW
a tato hodnota je pri tych otackach uz viac ako 10%, co je citit.
-
vrkuboy 28.08.2010 15:08
« Re: Re: Re: sandero
Podle mě může být volba 1,4 mnohem lepší volba než 1,6. Důležité je si uvědomit zda se ta investice do většího motou vyplatí. Nevím kolik je příplatek za motor 1,6, ale určitě to bude dost a já osobně nenajedu ročně víc jak 15000km. Stejně jako majitel auta v této recenzi se pohybuju převážně po městě nebo na periferii měst a dlouhé cesty prakticky nejezdím takže bych raději vzal 1,4 navíc v autě jezdíme max ve třech lidech. Jasně při plném obsazení už je cítit nižší výkon. Neříkám že ta nebo ta volba je lepší, prostě záleží na osobních potřebách a preferencích. ;-)
-
-
-
-
acALIEN 11.01.2011 21:13
Pro a proti
Sice je to strasny auto, tragedie na 4 kolech, ale lepsi, nez ojetiny za 30tis CZK z bazaru. Sluzbu to urcite udela a za ty penize je to rozumna volba pro cloveka, ktery od auta nic neceka a nevadi mu pouzivat lowendove veci. Takze kolem a kolem je to hrozny, ale pritom super. :-! :yes:-
-
defender110 25.02.2011 14:32
« Re: Re: Pro a proti
To: Nerez. To nemá cenu se s ac ALIENEM hádat, je to chronický odpůrce levných aut. Vše co je pod 500tis (odhadem) jsou šroty pro lůzu >:D Bohužel..i takoví chodí mezi námi. S takovým nemá cenu rozvádět debatu o kladech a záporech. Jeho inteligenční "výše" se projevila v diskusi k Dusteru. Nikdy by nepřijal fakt , že takové auto má i klady nejen zápory. 8-s-
duuri 02.06.2012 14:34
« Re: Pro a proti
Ahojte,
len v skratke skusenosti so Sanderom.
Otec vlastni Sandero Access 1.4 55kW uz vyse 3 rokov. Priemerna spotreba 6.9l benzinu (80%mesto), po montazi na LPG (BRC splynovac) 7.6l LPG. Komfort na zlych cestach paradny. Najazdenych do 60.000km. Problemy zatial ziadne. S kupou Sandera by som aj ja nemal ziaden problem, isiel by som asi do diesel verzie, mne osobne chyba len ESP, co je pre mna dost limitujuce.
-
-
-
-
umo 26.08.2013 19:13
čo je nové?
Posledná novinka je z roku 2010. A teraz máme rok 2013. Škoda, že recenziu neaktualizuješ. Stále máš najazdených 5000 km? Zaujímala by ma spoľahlivosť a výdrž auta, o ktorom neprajníci tvrdia, že veľa nevydrží. Že je to auto len na maximálny ročný nájazd cca 10 000 km. Zaujímajú ma tieto informácie, lebo o tomto aute som tiež uvažoval, keď som hľadal nástupcu felície pred 3 rokmi.
Zajímavý auto snů, jen doufám, že nesrovnáváš Defendera a Dustera ;-)