Recenze

9 Majitel

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 180 Seat Leon, foto 181 Seat Leon, foto 182 Seat Leon, foto 183 Seat Leon, foto 190 Seat Leon, foto 191 Seat Leon, foto 192
Seat Leon, foto 193 Seat Leon, foto 201 Seat Leon, foto 202 Seat Leon, foto 203 Seat Leon, foto 204 Seat Leon, foto 205 Seat Leon, foto 206 Seat Leon, foto 207 Seat Leon, foto 210 Seat Leon, foto 211 Seat Leon, foto 212 Seat Leon, foto 213 Seat Leon, foto 214 Seat Leon, foto 215 Seat Leon, foto 216 Seat Leon, foto 217 Seat Leon, foto 218 Seat Leon, foto 220 Seat Leon, foto 221 Seat Leon, foto 222 Seat Leon, foto 223 Seat Leon, foto 224 Seat Leon, foto 225 Seat Leon, foto 226 Seat Leon, foto 227 Seat Leon, foto 230 Seat Leon, foto 231 Seat Leon, foto 232 Seat Leon, foto 233 Seat Leon, foto 234
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Leon ST Cupra 300 4x4 dsg Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 587 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg byl objednán 5. 5. 2017, vyrobený 7. 9. 2017, na autosalonu byl 13. 9. 2017 a přebíral jsem ho 19. 9. 2017.


VÝBĚR AUTA
======================================================
Chtěl jsem jsem trochu rychlé rodinné auto a snad se ho dočkám. Přece jen jet na hory ve 4 lidech, je docela natěsno a bez rakve to ani nejde.

Takže mi z výběru vypadl třeba Ford Focus RS, který se mi nelíbil interiérem jak z minulého století. Vyzkoušel jsem si také Peugeot 308 GTI, protože ta šance byla. Hondu Civic Type R GT jsem si také vyzkoušel (až později v září 2017), zpočátku se mi vůbec nelíbil, ale v modré barvě nevypadá špatně, i když je to místy šílenost. A u všech chyběl větší kufr.

Auto jsem chtěl kupovat již v roce 2015, ale pořád něco u těch aut chybělo, třeba 4x4, modrá barva atd. Tehdy jsem se ještě rozhodoval, zda to bude vůbec diesel nebo benzín, a uvažoval jsem spíš o manuálu, ale kombinace 4x4 v manuálu se silným motorem nebyla už tehdy dostupNá. Tak jsem vyzkoušel několikrát Seat Leon Cupra v manuálu i s DSG (čtyři různá auta), X-PERIENCE, Škoda Octavia Combi Scout i RS.

Z výběru vypadla Škoda Octavia RS 245 hlavně kvůli disproporci a ošklivosti, která přišla po faceliftu, absenci 4x4 a žádné pěkné barvě. Nabízet na takovém autě jen červenou a další 3 odstíny nudy a šedi, to prostě ne. A brát auto bez samosvoru (RS 230), to také není ideální. I když se mi líbí klasický interiér, a jsem na Octavii zvyklý.

Ještě jsem uvažoval o novém autě Opel Insignia, v ideálním případě v OPC (musel bych čekat další rok), nebo Superbu Sportline (opět absence normálních barev, vyšší cena), Kia Stinger také vypadala zajímavě i když není combi, ale už to byla přece jen dražší auta. Vyzkoušel jsem si také Golf Variant R a v porovnání s Cuprou je ještě o úroveň výše, hlavně zpracováním, ale také cenou na úrovni střední třídy. U Golfu by byla určitě zajímavá sleva, ale nesnažil jsem se tolik o slevu, nějaká základní byla cca 8 %.

Takže finální volbou je Seat Leon ST Cupra, který má 4x4, po faceliftu krásnou modrou barvu a cenově je na vcelku dobré úrovni, i když cena aut pořád roste a roste. A splňuje požadavek na trochu rychlejší rodinné univerzálního kombi a působí jako sleeper.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
======================================================
Jsem rád, že jsem počkal na čtyřkolku, nedovedu si představit, jak by dostávala zabrat přední náprava a pneumatiky u předokolky. Auto krásně drží, mohu jezdit svižněji a hlavně brát zatáčky cca o 30 až 50 km/h více než na starším autě. Záleží samozřejmě na okolnostech. Zrychlení, stabilitu, průjezd zatáček, předjíždění aut je kratší a tedy i bezpečnější, to vše si hlavně na okreskách užívám, jezdím jen v manuálním režimu DSG a řadím si, jak potřebuji. Do auta se hodí prodloužení pádel, protože často na standardní pádla nedosáhnete.

Každá jízda je zážitkem, pokud to není nudná dálnice, okresky si vychutnávám, škoda jen, že jsou tak omezené rychlosti. Na dálnici si člověk při maximální povolené rychlosti připadá, že se vleče a nejraději by jel nad 200. Okresky, zatáčky, serpentiny, rychlé předjíždění a zařazení, to je terén přesně pro tohle auto, kdy si ho člověk nejvíce užije, a zvedne mu hladinu adrenalinu. V zatáčkách má člověk pocit, že auto samo zatáčí a drží jako přibité a hlavně pohon 4x4 vás přímo vytáhne ze zatáčky, ale do smyku jsem ho již také dostal právě v zatáčce, když tomu pořádně dáte.

Seat Leon Cupra s předním náhonem má samosvor (VAQ), čtyřkolka jej nepotřebuje, průjezd zatáček je se čtyřkolkou lepší, přece jen další náprava vás vytáhne daleko lépe ze zatáčky než předokolka. VAQ reaguje jen v zatáčkách a zadek u předokolky pěkně poskakuje, když tomu dáváte (pro někoho je tato nejistota vzrušením a je pro něho předokolka zábavnější), u čtyřkolky se to nestane a průjezd zatáčkami je jistější a efektivnější, zadek jakoby trochu ujížděl do boku a pomáhá to lepšímu zatáčení. Nepočítám rozjezdy, kdy navíc zabírá zadní náprava. U předokolky je třeba držet pořádně volant, aby auto "netancovalo", a tolik koní na jednu nápravu je opravdový nápor a nedokáže je dobře přenést. Ale každému se líbí něco jiného.

Zrychlení auta je super a ty pohledy řidičů, když jim najednou ujedu a ani neví, co je to za auto, kéž bych je někdy viděl :)
Určitě by auto sneslo i 400 koní, nejlepší by byl motor z Audi RS3. Tunning nebo navýšení výkonů zatím neplánuji, znamenalo by to dost úprav a jen čipování bych nechtěl (větší turbo, bytelnější převodovka - DQ500, lepší chlazení atd.)

Pro úspornější jízdu hlavně po dálnici by se hodily ještě další dva rychlostní stupně (DSG8). Ale na spotřebu se tolik nedívám, nejezdím na ni, takové auto je potřeba si užít. Auto točí 3500 ot./m při rychlosti 150 km, spotřebu mám téměř stále stejnou kolem 10 l/100 km.

Adaptivní tempomat jsem původně nechtěl, uvažoval jsem o klasickém tempomatu, protože jsem se hlavně obával, že nebude fungovat úplně správně. V rámci bezpečnosti a dodržování bezpečné vzdálenosti funguje správně, ale.... Na dálnici je pro mne naprosto nepoužitelný, i nastavení nejkratší vzdálenosti od předchozího auta, je vzdálenost příliš velká a tím je nepoužitelný, nejde se pořádně zařadit za auto nebo, když ho dojíždíte, musíte strašně brzo přejíždět do levého pruhu, jinak začíná brzdit a ostatní zřejmě neví, co se děje, když takový kus auto brzdí. Použitelný je tam, kde je dálnice poloprázdná. Takže ho moc nevyužívám.

EXTERIÉR
======================================================
Po faceliftu přinesla značka aut tři nové barvy - modrá (Mystery Blue), červená (Desire Red) a fialovou (Boheme Purple). Fialová barva není ovšem dostupná pro Seat Leon Cupra. Nově od podzimu roku 2017 je dostupná také oranžová barva (Eclipse Orange), která je známá již z auta Seat Ateca. Z nabídky zmizela modrá barva Alor. Já preferuji modrou barvu - modrá je dobrá :), a proto jsem zvolil modrou. Mezi modrými se mi líbí nejvíce Race Blue, která se dává na Škoda Octavia.

Od běžného modelu auta Seat Leon nebo od FR se Seat Leon Cupra vzhledově tolik neliší, někdo by si přál výraznější odlišení pro tento vrcholný sportovní model, ale na druhou stranu je Seat Leon Cupra sleeperem, jak jsem již dříve zmiňoval. Hlavní odlišnosti jsou v jiné přední masce, která je trošku ostřejší a černý rámeček umocňuje vzhled (od FR se liší hlavně použitou mřížkou), zadek auta má dvě oválné koncovky výfuku na obou stranách, zadní sklo má aerodynamické lišty. Další odlišnosti jsou samozřejmě ve standardně dodávaných 19" kolách pro Cupru, červeně lakovaných třemenech s názvem Cupra. Za příplatek je možné zvolit speciální odlehčená kola a čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny a také lepší pneu Michelin Pilot Sport Cup 2. V rámci tohoto doplňku i prahové lišty, které ještě více vizuálně odliší vzhled Cupry od běžných modelů Leonu.

Seat Leon Cupra neměl dříve mlhovky, které plní i corner funkci (přisvětlování do zatáček). S faceliftem přichází také lepší zpracování předních LED světlometů, udává se, že svítí až o 50 % více. Je s nimi opravdu dobře vidět, mnohdy nejsou potřeba ani dálková světla. Po přesednutí do auta s klasickými halogeny jsem měl pocit, že mi svítí jen parkovací světla, a musel jsem se jít podívat, jestli mi opravdu svítí. Na předchozím autě jsem měl bixenony, ale teď nemám přímé srovnání, protože auto je už dávno pryč, ale podle dojmu svítí tato LED světla lépe než běžné bixenony.

Jízdu v mlze jsem nedávno také vyzkoušel, nějaký velký efekt předních mlhovek jsem nezaznamenal, zadní mlhové světlo je jen vlevo a malé, i když je led, mám pocit, že je tam spíše z povinnosti, rozhodně by si zasloužilo mít větší plochu a nejlépe kdyby bylo párové. To samé se dá říci o couvacím světlu, je jen jedno malé a není LED (řeší to výměna žárovky za led), opět být dvě, bylo by to super a bylo by nádherně vidět, i když ve většině případů stačí i jedno.

Největším kamenem úrazu umístění couvací kamery, je umístěná nad SPZ. V dešti a za špatného počasí se doslova "zasere" a vyčistit ji lze jen ručně. Lepším řešením by bylo umístění kamery třeba ve znaku auta jak to má např. Volkswagen Golf. Jinak kamera plní dobře svou úlohu.

Při špatném počasí se také extrémně špiní zadní sklo a celý zadek auta, ač je to kombík. Možná by to vyřešily zadní zástěrky na kola, i když pro někoho mohou vypadat nevzhledně. Zástěrky z originálního příslušenství Seatu Leon nejdou použít na Cupru, protože má jiný zadní nárazník, přední lze použít. Přizpůsobením by to možná šlo. Zadní stěrač při rychlosti nad 150 km/h stírá trhavými pohyby, motorek zřejmě nestíhá a přilnavost je horší. Myslel jsem,že se tento jev projevuje spíše u předních stěračů a u rychlosti 200+ km/h, to snad někdy vyzkouším.

INTERIÉR
======================================================
Kdybych si mohl zvolil palubní desku, zvolil bych uspořádání a symetričnost prezentovanou v autě Škoda Octavia. U Leonu se mi nelíbí asymetrie, naklonění navigace k řidiči a výdechy klimatizace kolem budíků. Tímto uspořádáním znemožnili použití navigace o větší ploše, např. 9,2", kterou má Škoda Octavia. Výdechy klimatizace kolem budíků foukají na ruce na volantu zvláště ten, co blíže k navigaci a často nezbývá než ho úplně zavřít. Oproti Fordu Focus nebo francouzským autům je to paráda. Vše je jinak jednoduché, přehledné a uživatelsky přívětivé.

Naklonění navigace ani její výška přímo v očích moc není potřeba, stačí sledovat šipky mezi budíky a poslouchat hlasovou navigaci, která dobře funguje. Od podzimu 2017 je v nabídce i digitální přístrojový štít, na kterém lze zobrazit celou mapu, nebo si zvolit další informace podle sebe. A pak již není potřeba vůbec mít nakloněnou navigaci nebo výše posazenou. Kolečko pro volbu režimů infotainmentu ve středovém tunelu není potřeba, téměř vše lze pohodlně ovládat z volantu a vidíte mezi budíky nebo na digitálním přístrojovém štítu. S podrobnějším nastavením si za jízdy určitě hrát nebudete. Ruce patří na volant.

S faceliftem přichází do interiéru plasty v barvě klavírního laku - rámeček kolem budíků, kolem klimatizace a plasty kolem řadící páky. Zřejmě jim byl vzorem Volkswagen Golf. Bohužel tohle beru jako děs, na klavírním laku je vidět každý otisk a prach. Naštěstí existuje karbonový (nebo stříbrný) rámeček kolem budíků, kterým lze současný přelepit, a jedná se o originální příslušenství. Původně jsem uvazoval o přelepení ostatních lesklých plastů karbonovou samolepící fólií, ale v budoucnu je přelepím dalšími karbonovými doplňky, které vyrábí němci (https://www.hs-cnc.de).

Výplně dveří jsou potažené alcantarou a pruhem imitace karbonu, jinak ke změnám nedošlo. Čekal jsem, že výplně dveří konečně celé změní, aby bylo do nich možné dát nejrozšířenější 1,5 L pet láhev na výšku. Teď je to sice možné, ale musíte láhev položit a upít, protože plnou tam nedostanete, a hrdlo láhve vyčnívá ven. Manipulace s ní při jízdě není zrovna super. U Seatu Ibiza to již pochopili. Jinak jsou pro dveře použité tvrdé plasty, chybí měkčí polstrování madel pro otevírání. Spolehlivě tam vleze 1 L pet láhev. Použití těchto plastů je šetřícím trendem v celém konceru, i Volkswagen Passat má tyto tvrdé plasty.

Standardní sedadla v Seat Leon Cupra jsou hodně bídná, hlavně moc měkká a se špatným bočním vedením. Jsou dokonce mnohem horší, než jsem měl dříve ve Škoda Octavia z roku 2005 s příplatkovými sportovními sedačkami. Skořepiny jsou tedy dobrou volbou, i když nemáte nastavitelnou opěrku hlavy, zadní kapsu sedadel nebo zabírají vzadu o něco více místa. Osobně bych byl raději za látkové sportovní sedačky, v nichž by docházelo k většímu tření a ještě lepšímu vedení.

Od roku 2017 přichází Seat Leon o ruční brzdu a dostává elektronickou brzdu. Elektronická brzda funguje spolehlivě, zatím nevím, jak bude fungovat při větších mrazech (- 20 °C a více). Osobně bych uvítal manuální brzdu a nemusíte brát zatáčky přes ručku, ale párkrát za život mne ruční brzda zachránila, když jsem se dostal do smyku. Poslední roky již u nás skoro žádné zimy nejsou, sněhu také moc není, nemluvě o mrazech kolem - 30 °C, a bude to čím dál horší. Tak tyto situace moc nenastanou a celé je to také o předvídavosti, i když ne vždy vše ovlivníte.

PRAKTIČNOST
======================================================
Pokud přesednete z auta Škoda Octavia II do auta Seat Leon Cupra, připadáte si jako byste sedli do o třídu menšího auta. Přitom se jedná o stejnou třídu a sourozenecké modely. Aspoň takový byl můj dojem.

Po otevření kufru jsem si říkal, kam zmizel kufr. Přitom papírově není tak velký rozdíl ve velikosti kufru.

Již první večer jsem měl problém s naložením skříněk, kdy se tam skříňka se 100cm šířkou nevlezla, scházel 1 cm. Na vstupu se vlezla, ale dále přes kola ne. U Octavie by se vlezla.

Taktéž na výšku by se tam měl vlézt předmět o výšce 80 cm, vleze, ale problém je s příliš svažující se střechou a vysokou horní hranou kufru. Záleží také na dalších rozměrech předmětu a zda jej můžete naklonit.

Sedadla nejdou sklopit do roviny, stejnou vadou trpí i Škoda Octavia III. U Octavie II šly nejdříve sklopit podsedáky a pak sedadla a téměř šlo vytvořit rovinu.

Zvedák a klíč na kola jsou umístěné až pod rezervou, musíte sundat subwoofer a pak vytáhnout rezervu. U některých Leonů jsem je viděl umístěné vlevo vedle rezervy - asi 5F.

Po stranách kufru jsou jen nízké plastové příčky, které nezabrání pohybu umístěných provozních kapalin, pokud s sebou vozíte, a dalších předmětů. Škoda Octavia II to měla skvěle vyřešené uzavíratelnými prostory, do kterých se vlezlo vše, nic tam nelítalo po kufru a z estetického hlediska nebylo nic vidět. O tuto praktičnost přišla již nová Škoda Octavia III, která to má podobně jako Seat Leon Cupra. Subwoofer je u Octavie III umístěn na levé straně.

Někteří takové drobnosti neřeší, ale jak jste zvyklí na určitý standard, tak to prostě vidíte. Věděl jsem, že budu mít auto plné kompromisů z hlediska praktičnosti a s nekompromisním motorem :)

VÝBAVA NA PŘÁNÍ
======================================================
Osobně se obejdu bez spoustu elektronických blbostí a asistentů, ale byl jsem donucen ze strany rodiny pro jejich pořízení.

1) Alarm - je spíše pro plašení ptáků, protože s lidmi, co chodí kolem, to vůbec nic neudělá. Ale je tam a na někoho snad bude působit a aspoň se někdy dovíte, že s autem není něco v pořádku - třeba máte uvnitř mouchu :) (snad má 3D alarm). Seat Leon ST Cupra 300 bude bude zabezpečená ještě více, ale tomu se budu věnovat později.

2) Digitální příjem rádia (DAB) - není třeba vysvětlovat.

3) Kessy - bezklíčový přístup a startování vozu tlačítkem, funkce SAFE pouze ve spojení s Alarmem (WAS). U Leonu bych si představoval umístění tlačíka spíše na místě klíčů, jak to máš škodovka.

4) MapCare - aktualizace mapových podkladů na 3 roky.

5) Navigační systém Plus - všechny navigace o koncernu docela pokulhávají hlavně svými inovacemi, uvítal bych spíše nějakou navigaci s Win CE, případně Androidem. Uvítám hlavně ten barevný displej palubního počítače mimo klasické funkce navigace, i když od listopadu 2017 bude k dispozici i digitální štít, pro někoho může mít své kouzlo, ale klasické budíky rovněž.
Samotný navigační systém Plus obsahuje:
- 8" barevný dotykový displej
- MP3/ WMA
- 2x USB + 2x slot na SD kartu
- AUX-IN + DVD + HDD 10Gb
- 8 reproduktorů
- handsfree Bluetooth
- hlasové ovládání
- Full Link
- SMS, email
- 3DNavi + mapové podklady
- barevný displej palubního počítače

6) Paket Comfort & Drive II - spoustu těch asistentů zřejmě ani nevyužiji nebo vypnu, to bylo to donucení. Rád auto řídím a ne jím jsem řízen. Stačil by mi normální tempomat, případně asistent dálkových světel. Ale třeba na ně později změním názor.
Obsahuje:
- Paket Driving Assistance II (Lane Assist, Rozpoznávání dopravních značek, Asistent dálkových světel)
- Adaptivní tempomat
- Asistent pro jízdu v koloně
- Emergency Assist (systém umožňující bezpečné zastavení vozidla i v případě kolapsu řidiče) Pouze s Paketem Convenience a navigačním systémem Standard nebo Plus. Pouze pro motorizace DSG.

7) Paket Winter zahrnuje:
- vyhřívaná přední sedadla
- vyhřívané trysky ostřikovačů skla
- vyhřívané ostřikovače předních světlometů
K dokonalosti u Seat Leon St Cupra chybí vyhřívané přední sklo, které nabízí např. Škoda Octavia nebo Škoda SuperB.

8) Parkovací senzory vpředu a vzadu jsou docela dobré a se zadní parkovací kamerou budou ještě lepší.

9) Prodloužená záruka výrobce o 3 roky nebo maximálně 100 tis km. Poslední roky, co již nejezdím do práce 75 km tam a to samé zpět, tak by měla tato záruka stačit, stejně to spíš jen omezená záruka. Později po objednání byla přidána záruka i na 150 tis.

10) SEAT Sound systém - 10 reproduktorů přináší lepší zvuk pro vaše uši, subwoofer je umístěný v rezervě kola a jde odpojit. Škodovka to má, myslím, na levé straně kufru.

11) Skořepinová sedadla - Alcantara. Standardní sedadla v Seat Leon ST Cupra 300 jsou hodně bídná, hlavně moc měkká a se špatným bočním vedením. Jsou dokonce mnohem horší, než jsem měl dříve ve Škoda Octavia z roku 2005 s příplatkovými sportovními sedačkami. Skořepiny jsou tedy dobrou volbou, i když nemáte nastavitelnou opěrku hlavy, zadní kapsu sedadel nebo zabírají vzadu o něco více místa. Osobně bych byl raději za látkové sportovní sedačky, v nichž by docházelo k většímu tření a ještě lepšímu vedení. Ale myslím, že Alcantara se osvědčí.

12) Zadní parkovací kamera
Slabinou zadní parkovací kamery v Seatu Leon Cupra ST 300 nebo i ve Škoda Octavia je její umístění nad značkou. Je to místo, kde dochází ke znečištění a často v dešti nebo když dojedete moc nevidíte. Lepší umístění zadní parkovací kamery je např. ve znaku, jak to má Volkswagen Golf a kamera se vyklopí se znakem a je tak více použitelná. Zadní kamera mi v autě při parkování vždy chyběla, zejména při těsném parkování a sám nemám rád, když mi někdo parkováním neustále ničí předek auta a značku nebo i zadek.

NEPOŘÍZENÁ VÝBAVA
=======================================================
13) Panoramatické střešní okno jsem nepořídil. Nepochopil jsem ani jeho význam, jednak zhoršuje tuhost karoserie, jednak je do auta mnohem více vidět. Dále přináší dalších cca 20 kg váhy navíc, předpokládám, že i chlad. Ideální volbou by pro mne byl klasický šíbr, co se do koncernových auta montoval dříve nebo střešní okno, co je na Seatu Leon 5D (krátká verze). Ale taková možnost není dostupná. Pak by to pro mne mělo smysl, hlavně v případě větrání a když nechcete používat klimatizaci.

14) Paket Performance Black - o tomto packetu jsem uvažoval dlouho, lákaly mne lepší brzdy - čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V době objednání Seatu Leon ST Cupra 300 nebyla možnost si za ně připlatit, ale později byla přidána za 79 tis. Kč, popř. 104 tis. u paketu Performance Black s pneu Michelin Pilot Sport Cup 2. Znamenalo by to nemožnost dát menší 18" kola na zimu a používat jen speciální kola a druhá sada kol se zimním pneu by se pořádně prodražila. Aerodynamické lišty u Cupry vypadají také pěkně, lze je dodatečně domontovat a jejich cena se pohybuje kolem 15 tis. (lišty, lakování a montáž).
Za tyto peníze dopřeji Cupře raději jinou výbavu a doplňky.

Silné stránky

- univerzálnost Cupry
- design
- výkon motoru
- 4x4
- dobrý podvozek
- led světla

Slabé stránky

- vyšší spotřeba a malá nádrž (ale to je jasné s takovým výkonem, nepočítám papírovou, uvažuji spíš o 10 l/100 km)
- přístrojová deska (řešení středu a jeho natočení a s tím souvisí nemožnost dál lepší a větší navigaci, např 9,2" jako u Octavie), líbila by se mi symetrická
- navigace a dotykový displej, uvítal bych raději hardwarová tlačítka (před faceliftem ideální ovládání nebo starší Columbus od Škodovky)
- nemožnost dát do dveří 1,5 l PET a není místo, kam ji dát
- výkonnější couvací světlo a není LED (půjde zřejmě vyměnit žárovka za lepší)
- nemožnost vyhřívaného předního okna -
- chybějící blind spot, ten bych uvítal, jak to má např. Volkswagen Golf

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A už několikátá nasíračka.

 

Novinky v recenzi

12.2.2018 15:58

Antiradar Genovo One S pro Seat Leon Cupra

Již dříve jsem uvažoval o antiradaru pro moje auto Seat Leon Cupra, a v listopadu 2017 jsem ho pořídil, teď jej mám již několik měsíců. Přínos sice není tak velký, protože nejezdím tolik a jezdím většinou známé trasy. I když mne několikrát již zachránil hlavně při úsekovém měření. Dálniční policii také detekuje v pohodě, pokud tedy měří a nechrápou na sjezdech z dálnice.

Doteď jsem měl napájení ze žhaviče zapalovače, ale to jsem již předělal na pevné napájení i s kamerou do auta, o které napíši později více. Jediným problém jsou falešné signály při parkování třeba v podzemních garážích, kdy se zřejmě od betonové zdi odráží signál parkovacích senzorů zpět k antiradaru. Ale to půjde prý odstranit lepším softwarem.

Antiradar Genevo One S je prodáván od podzimu 2014 a je nejvýkonnějším antiradarem z přenosných detektorů Genevo. Antiradar Genovo One S obsahuje také GPS modul s databází pro detekci úsekových měření, kamer na červenou, jinak nedetekovatelných stacionárních radarů a ostatních stacionárních hrozeb.

Při skenování radarových pásem se pak vyznačuje minimem falešných poplachů a vynikající citlivostí, srovnatelnou s nejvýkonnějšími modely značek Beltronics nebo Escort Radar. Při vývoji byl kladen enormní důraz na optimalizaci radarového přijímače pro nejlepší detekci Ka narrow pásma, které je používáno k měření rychlosti v ČR. Následná ladění v reálném provozu ve specifických podmínkách ČR tak dala vzniknout antiradaru, který je na nejvyšší úrovni a v kombinaci radarové detekce s GPS modulem a nejpřesnější GPS databází je tak nejlepším přenosným antiradarem pro ČR.

Genevo One S Black Edition
Nová a ještě lepší LIMITOVANÁ edice Genevo One S Black Edition. Tato verze má podstatně vylepšenou přijímací část (radarový modul) a dosahuje tak cca o 30% vzdálenější detekce v porovnání s klasickou verzí Genevo One S.

13.12.2017 09:03

Pádla na Seat Leon Cupra

Řazení automatu Seat Leon Cupra mi od začátku nevyhovuje a také mne baví řídit auto a řadit podle sebe, jezdím většinou v manuálním režimu DSG. A s tím se kolikrát dostanete do situace, že na malá pádla z výroby nedostanete, proto jsem si pořídil prodloužení pádel na Seat Leon Cupra.

Na trhu najdete mnoho pádel pro Seat Leon Cupra, líbily se mi vcelku karbonové od německého výrobce, ale přece jen dávat za ně 119 Euro, to je opravdu hodně. Podíval jsem se na AliExpress a volba byla jasná, za cenu 11 USD mít v pohodě pádla. Svůj účel bezvadně plní. Fotky pádel pro Seat Leon Cupra najdete v galerii.

10.10.2017 15:31

Ochranná fólie na auto - carshield a tónování autoskel

Své auto Seat Leon Cupra si plánuji nechat delší dobu než dva nebo tři roky a chci chránit lak před kamínky a škrábanci. Již před koupí auta jsem se rozhodoval, zda zvolit keramickou ochranu laku, např. Ceramic Pro s osmi vrstvami, nebo konzervativní ochranu polepením auta průhlednou ochrannou fólií (carshield).

V obou případech je to nemalá investice, pokud chcete mít v případě keramické ochrany aplikováno osm vrstev, nebo využít kvalitní ochrannou fólii, u níž udává výrobce výdrž až sedm let a zároveň má samohojící funkci a je hydrofóbní.

Vyhrálo polepení ochrannou fólií, od keramiky jsem byl odrazován, protože je potřeba ji často obnovovat a obnova probíhá zase vyleštěním a určitě úbytkem laku. V případě kvalitní ochranné fólie Opticshiled 150 mic se samohojící schopností udává výrobce záruku 7 let. Tato autofólie se lepí zastudena oproti aplikaci ostatních fólií.

Pokud byste zvolili celopolep auta barevnou fólií, můžete zvolit téměř jakoukoliv úpravu - mat, lesk, perleť, matnou metalízu, metalízu, nebo barvu v široké škále. Polep auta barevnou fólií neslouží jen pro "převlečení" auta do jiné barvy, ale také jako efektivní ochrana auta a jeho původního laku.

Současně jsem nechal aplikovat tónování autoskel autofóliemi. Autoskla Seatu Leon Cupra i většiny aut jsou již z výroby více či méně tónovaná, jen s výjimkou úplně základní modelů jako je např. Škoda Fabia Junior a dalších. Před ztmavením autoskel jsme změřili přední skla (u řidiče a spolujezdce) a hodnota propustnosti světla dosáhla 76, u zadních autoskel zase 39.
Na přední skla jsme zvolili průhledné termofólie pro ochranu před sluncem a po jejich aplikaci dosáhla hodnota 72 podle měřidla propustnosti světla Enforcer II, jak je vidět v mé fotogalerii. Na zadní skla jsme aplikovali autofólie s hodnotou 30 pro snížení propustnosti světla o 70 %. Po ztmavení jsme naměřili hodnotu propustnosti světla 13, což přibližně odpovídá procentuálnímu snížení vůči původní hodnotě (pozn. vždy se to nemusí úplně přesně shodovat s výpočtem).

Zvenku dovnitř není tolik vidět, v opačném směru je to v pohodě. V noci samozřejmě musíte počítat se horší viditelností dozadu zejména při couvání, ale světlo zpátečky, zadní kamera a zrcátka vás nenechají v problémech.

3.10.2017 13:20

Zeder - zabezpečení vozidel proti krádeži

V minulém týdnu jsem do svého auta Seat Leon Cupra mimo Sherloga nechal namontovat mechanické zabezpečení auta Zeder. Nechtěl jsem zamykání řadící páky, které lze relativně rychle překonat, i když existuje již i pro automatické řazení DSG.

Zeder je trezorový zámek, který se montuje přímo na sloupek řízení. Výrobce tvrdí, že se jedná o zatím nepřekonatelné mechanické zabezpečení vozidel. Zeder blokuje celkový mechanismus řízení a zcela znemožňuje manipulaci s vozidlem, jdená se o nejvyšší úroveň zabezpečení ze všech zabezpečení na trhu – ověřeno státním Strojírenským zkušebním ústavem. Zatím nebyl odcizený žádný vůz zabezpečený Zederem – ověřeno Úřadem boje proti organizované kriminalitě. Montáží můžete získat také slevu na pojištění vozidla.

Pokud jste členy Seat Klubu, můžete získat na montáž slevu 500 Kč a zaplatit 7400 Kč místo 7900 Kč. Současně s montáží Zederu, lze nechat udělat pískování autoskel jako další bezpečnostní prvek, to je již v rámci ceny uvedené dříve. Jediné, co se mi nelíbilo, je příliš zastaralý a tučný font použitý v šabloně pro pískování VIN. Pro každé auto je trochu jiný zámek, na Seat Leon Cupra se používá stejný typ jako na Škoda Octavia. Existují dva druhy možnosti zamykání, resp. vlastního umístění zámku. Pokud máte zamykání volantu z výroby nahoře, tak se zámek umístí až dolů, jak je vidět na fotkách v mé galerii. Pokud je níže od volantu a vleze se ještě zamykání Zeder, pak je místěno výše a zamykání je o něco pohodlnější. V případě Kodiaqa lze zamykání úplně skrýt pod plasty. Ale je to jen o zvyku, natáhnout ruku pod volant, zastrčit klíč a zamknout.

Montáž probíhá odstraněním plastů kolem volantu, odpojením a demontáží volantu s částí hřídele volantu, rozpojením a vsazením Zederu mezi jednotlivé části a následně zpětnou montáží. Zároveň je na elektriku napojeno signální zařízení, které vás upozorňuje v případě startu auta se zamčeným mechanickým zámkem Zeder.

25.9.2017 11:14

Sherlog - vyhledání auta v případě odcizení

Hned druhý den po převzetí mého auta - Seat Leon Cupra, jsem nechal namontovat Sherlog RS pro monitoring a vyhledávání auta v případě odcizení. Sherlog jsem měl již na minulém autě, takže šlo v podstatě o přenos, a tím jsem měl i lepší ceny pro montáž novějšího zařízení, starší již nešlo použít. Montáží pasivního a současně aktivního monitoringu získáte také slevu na pojistném. Uvažoval jsem také vyhledávání Cobra Connex, ale nakonec pokračuji s Sherlogem. Seaty se sice tolik nekradou, ročně něco kolem 100 ks, což je opravdu málo vůči nejčastějším odcizením Škody a Volkswagenu, ale mám rád jistotu.

20.9.2017 09:50

Konečne mám svůj Seat Leon Cupra

Můj Seat Leon Cupra byl vyrobený 7. 9. 2017, na autosalonu byl 13. 9. 2017, TP došel do autosalonu 18. 9. 2017 a auto jsem si přebíral 19. 9. 2017 pozdě odpoledne. Ještě ráno před převzetím auta jsem ho zaregistroval a dostal SPZ. Stačí vyplnit formulář žádost o registraci vozidla (nejlépe předem, na internetu jsou formuláře k vyplnění), s sebou tiskopis prázdného TP, kupní smlouva nebo faktura (s VINem), a zelená karta (zatím na VIN, stačí vytisknout PDF nejlépe v barvě), poplatek 800 Kč, SPZ na přání jsem si nenechával dělat. Není na škodu se na úřad objednat přes internet dopředu na určitý čas, ať máte jistotu rychlého odbavení :)

18.9.2017 14:07

Kola a zimní pneu pro Seat Leon Cupra

Jak jsem již psal v dřívější novince o druhé sadě ALU kol na zimu a zimních pneumatikách pro Seat Leon Cupra, tak vše platí s menším rozdílem. Nakonec jsem zvolil pneu Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92W. Kola jsou již obutá a připravená na zimu. Výrobce originálních kol Škoda Turbine R18 7,5x18 v barvě antracit je německá firma Borbet.

13.9.2017 22:02

Dnes dorazil můj Seat Leon Cupra k prodejci

Tak konečně nadešel čas a můj Seat Leon Cupra dorazil dnes k prodejci a začíná vyřizování.

10.8.2017 10:46

Druhé alu disky na zimu a zimní pneu

Už dopředu vybírám druhá alu kola na zimu na můj budoucí Seat Leon Cupra, zatím se mi nejvíce líbí originály Škoda Pegasus Turbine R18 7,5x18 v barvě antracit. Ty se dávají většinou na Škoda Octavia Octavia ve výbavě Laurina & Klement s ET51 a také na Škoda SuperB ve stejné výbavě, ale s ET44, což není v TP Seatu Leon Cupra. Lze koupit i podobná kola Rial Lunago s jiným ET a v černém lesku, ale ty nejsou vhodná na zimu.

Třeba na Octavii v modré barvě vypadají takto: http://www.carenthusiast.com/skoda-octavia-estate.html

Zatím uvažuji o zimním pneu Continental WinterContact TS 850 P 225/40 R18 92V, mám zkušenosti s řadou 830. A nejsou tak drahé jako třeba Michelin apod. Rychlostní index V (do 240 km/h) by měl stačit, s vyšším zřejmě nepůjdou ani sehnat. Ale ještě to nějako dobu nechám otevřené.

31.7.2017 12:22

Můj Seat Leon Cupra by měl jít do výroby 36. týden

Můj Seat Leon Cupra by měl jít do výroby 36. týden, a prý by se na tom již nemělo nic měnit podle potvrzení dovozce. Pro jistotu jsem si to dnes ještě jednou ověřil, tak snad to klapne, protože původně ho měli naplánovaný až na 43. týden, což mne maximálně vytočilo. To by znamenalo dodání po půl roce.

31.7.2017 12:21

11. 7. 2017 - Jen samé sliby s dodáním, prý 30. týden

Stalo se přesně to, čemu jsem se chtěl vyhnout. Auto mělo být dodáno 30. týden, ale ani po více jak dvou měsících není ve výrobě, a prý se už do dovolené nevyrobí a bude nejdříve na konci září, a to mne pěkně vytočilo.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…