Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 528iA

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12
BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Šedivák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:238000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2800 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 234 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

2007 - 2008

Tohoto slušně vybaveného Bavoráčka jsem zakoupil v listopadu 2006 z jedné firmy, ve níž dělám správce počítačové sítě. Původně jsem vlastnil Vectru 2.0 16v a po přesednutí do tohoto auta jsem zažil druhé Vánoce. Je to jako když najednou dostanete pod stromeček hodně dárků najednou a nevíte, kterému se máte věnovat dříve - jestli koženému interiéru s vyhřívanými sedačkami, dřevěnému obložení, dvouzónové klimatizaci, parkovacím senzorům, xenonům, cd-měniči, "velkému" palubnímu počítači, který nahlásí každou ptákovinu (s doprovodným zvukem, který důvěrně známe z letadel), tempomatu, elektricky nastavitelné bederní opěrce, akumulátoru latentního tepla, kompletně černému interiéru včetně A-sloupků a stropu, steptronicu, nebo malému M-paketu (M volant a snížený podvozek), který ještě více zdůrazňuje neuvěřitelně jisté jízdní vlastnosti celého vozu. Do kompletní výbavy chybí jen el. stavitelná sedadla, šíbr, nezávislé topení, roletky na zadních oknech, navigace a autotelefon. Snad příště.
Ale abych jenom nechválil, auto se ke mně dostalo v docela hrozném stavu, s dlouho neměněným olejem jak v motoru tak v automatu, zašpiněným interiérem, vybouchaným podvozkem, ojetými brzdami a škaredými 15" koly, což je asi úděl všech stejně starých pětkových bavoráků prodávaných za necelých 200000Kč. Do auta zpočátku zahučelo asi 120000 a ještě pořád žádá nějaké drobné.

Silné stránky

Vystřídal jsem hodně aut, ale s žádným jsem nebyl stoprocentně spokojený. Kdybych si měl teď vybírat nové auto, asi bych nevybral a skončil bych opět u E39. Jedná se o velice pohodlné a výkonné auto s vytříbenými jízdními vlastnostmi. Vevnitř tohoto uberauta si člověk připadá oproti ostatním účastníkům silničního provozu nadřazeně a bezpečně, tudíž i prasit jde snáze. Ostatní můžou troubit a nadávat, ale řidiči to kolikrát ani nepřipadne, že udělal nějakou vylomeninu, v tom autě se prostě cítí stejně jistě, jako kdyby kličkoval s nákupním vozíkem mezi regály a jinými vozíky v supermarketu :) . Podvozek i přes svá 17" kola a m-paket výborně tlumí nerovnosti a automat (přestože jsem jej původně nechtěl a bál jsem se, že bude nuda s ním jezdit) si také nemůžu vynachválit. Je to prostě auto, v němž se člověk cítí až moc bezpečně a tak trochu izolovaně od vnějšího světa.
Takže nejvíce mě na E39 zaujaly jízdní vlastnosti, hned potom síla a nízká spotřeba řadového šestiválce a na třetím místě inteligence automatu. Samozřejmě velmi pozitivně hodnotím také ergonomicky kvalitně řešený interiér a v neposlední řadě celkový vzhled vozu.

Slabé stránky

Zpočátku mi nevyhovoval výkon audiosoustavy bmw, ale nyní jí začínám přicházet stále více na chuť. Vnímám to tak, že reproduktory dokreslují pouze atmosféru v autě, protože každý ví, že je rozhodně lepší poslouchat zvuk řadového šestiválce. K antikorozní ochraně - myslel jsem si, že bude řešená lépe. trochu hnije spodní hrana víka zavazadelníku a už mám bublinku za pravým zadním blatníkem.
Potom mě trochu trápí světlá výška celého auta, člověk si všude musí dávat pozor, aby neškrábnul podvozek.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

O bmw servisech škoda mluvit, za dobrý den si naúčtují hned 2500,- . Jezdím k jednomu šikovnému garážníkovi, který má taky E39 a ví co dělá. Řekl bych, že je auto opečováváno víc než dobře.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Předchozí majitel (firma) se o auto zřejmě moc nestaral. Od koupě vozu jsem musel vyměnit spoustu věcí, vč. pristrojovky, kompletních brzd, oleje v automatu, oleje v motoru (3x průplach), ramen na podvozku, brzd, ložisek, opravit alternátor a koupit nová kola na léto.. Za půl roku činily investice do vozu cca. 120000,- Kč. Věřím však, že to nebyly peníze vyhozené jen tak do vzduchu a auto vydrží jezdit dalších 200000km.

 

Novinky v recenzi

26.10.2008 00:00

Protože jsem žebráčka prodal člověku ze stejného města, občas ho potkávám v protisměru a musím říct, že z jiného pohledu než jsem býval zvyklý (ne zevnitř, ale většinou za jízdy v protisměru :) se jedná opravdu o nádherné auto, z nějž vyzařuje elegance a i v dnešní době svým vzhledem hravě strčí do kapsy všechna moderní auta. Asi si ho ještě jednou koupím, jako druhé auto na lítačku. Ale v dieselu.

8.8.2008 00:00

prodano...

21.4.2008 00:00

Kdyby měl náhodou někdo zájem, tak je auto na prodej. Plánuji koupi BMW E65.

15.3.2008 00:00

Rychlá cesta Kroměříž - Kiskunmajsa (HU) a zpět, spotřeba 9.0 litrů/100km.

28.10.2007 00:00

konecne jsem vyresil mirne pocukavani steptronicu pri prerazovani - v servisu, kde menili olej, nedolili cca 0.75l a sproste tvrdili, ze automat je zraly na repasi, asi chteli kseft. po doliti oleje a vymazani adaptacnich hodnot vse jede spravne jak ma. vse k me spokojenosti nakonec vyresili v bmw olomouc.

28.9.2007 00:00

Koupil jsem nova faceliftova predni svetla HELLA, tak uz se nemuzu dockat, jak je vymenim za ta stavajici. Behem pristiho tydne bych mel mit i nova zadni faceliftova svetla, ale to uz nebude HELLA, ale nejaka replika za 3000,- Kc , tak jsem zvedavy.

30.7.2007 00:00

Takze jsem skloubil dve veci, ktere jsem si vzdycky pral v jedno velke prani - podivat se s bavorakem do Recka. Auto nezklamalo, bez problemu nas odvezlo tam i zpet a uspesne vzdorovalo diram a vymolum na srbskych a makedonskych silnicich. Spotreba 8.8l/100km vcetne vecerniho "korzovani" po Sarti :)

6.6.2007 00:00

prijemne me prekvapila spotreba - az se mi tomu nechce verit. cesta do Prahy pres Olomouc a Hradec Kralove za 8.0l/100km. celkova spotreba i s popojizdenim po praze 9.5l/100km, coz je na r6 s automatem vice nez skvele.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

problémům se snažím předchzet a tak žádné nepociťuji.

praktičnost
8

sedan, co dodat, krásný, ale mírně nepraktický. ale bmw nemám na to, abych v něm převážel bůhvíco.

prostornost
9

jako řidič si nestěžuji, právě naopak. možná na zadních sedačkách může být trochu problém s prostorem pro nohy.

jízdní vlastnosti
10

bmw

jízdní komfort
8

trochu tvrdší díky m-paketu, ale pořád velice pohodlné.

provozní náklady
6

dal jsem do auta zpočátku víc peněz. vyměnil jsem skoro všechny důležité věci, snad už to teď bude lepší.

náhradní díly
9

na bmw překvapivě levné.

výkon motoru
9

perfektní. akorát je škoda, že ho automat dusí ve zbytečně nízkých otáčkách (1200 - 2200)

spotřeba
6

spotřeba kolem 11l/100km - neřeším to. nechápu lidi ve fabiích a dalších trpajzlících proč jsou naštvaní, že jim jejich auto žere 7 litrů a ne 6,8.

hlučnost motoru
10

v nízkých otáčkách není skoro slyšet, ve vysokých proniká do kabiny nádherný šestiválcový koncert.

kvalita sedadel
10

velice pohodlné, všelijak polohovatelné, nebolí z nich záda ani po dlouhé jízdě.

brzdy
10

říká se, že e39 má perfektní brzdy a já to jen potvrzuji.

zavazadlový prostor
8

relativně velký, hůře přístupný, ale to pro mě není důležité. kombík mi nesmí do garáže.






Blesk.cz

Jeřábnice Anna (56) se zlobí: Nepřiklepli mi invalidní důchod! Pomůže Ombudsman Blesku?

Jeřábnice Anna (56) se zlobí: Nepřiklepli mi…

Dlouhých 35 let pracovala Anna Galová (56) z Ostravy jako jeřábnice… Jenže minulý rok její zdraví řeklo DOST!…

Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají změny: Ruská miliardářka rozjela monstrózní projekt

Ostrov, kde se nahotila Jackie Onassisová, čekají…

Ostrov Skorpios, který se nachází v Jónském moři u západního pobřeží Řecka, byl kdysi domovem lodního magnáta…

 

iSport.cz

Bořil: Jdeme si za snem! Snad jsem si schoval postupový gól

Bořil: Jdeme si za snem! Snad jsem si schoval postupový gól

Jako kapitán může Slavii po pětadvaceti letech dovést do semifinále evropské soutěže. Obránce Jan Bořil netají…

SESTŘIH: Jablonec – Sparta 1:0. Druhá Vrbova prohra, rozhodl Schranz

SESTŘIH: Jablonec – Sparta 1:0. Druhá Vrbova prohra,…

Fotbalisté Sparty prohráli v dohrávce 22. kola první ligy v Jablonci 0:1 a po druhé porážce v nejvyšší soutěži…

 

Reflex.cz

Sex ve třech je povolen pouze s desetimetrovými rozestupy, připomněl ministr zdravotnictví Arenberger

Sex ve třech je povolen pouze s desetimetrovými…

Pondělní konec nouzového stavu, který trval rekordních 189 dnů, neznamená, že veškerá protiepidemická opatření…

Art rock v dárkovém balení: Roman Dragoun s B-Side Bandem prohnal svůj repertoár velkými aranžmá

Art rock v dárkovém balení: Roman Dragoun s B-Side…

Zpěvák a pianista Roman Dragoun před časem oslavil čtvrtstoletí od založení skupiny Futurum sérií koncertů…