Land Rover Range Rover (2010)
22.11.2012Koncem roku 2009 jsem se rozhodl, že po rozchodu s partnerkou, se kterou mám dvě krásné děti, a po prodeji domu, ve kterém jsme spolu bydleli, si…
Land Rover Range Rover (bandalup)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
HEMI 24.11.12 14:51
« Re: Re: SEN
To bola krásna odpoveď, takmer ako mini-recenzia, vďaka.
S "backliftom" súhlasím, osobne mi to bohužiaľ vzdialene pripomína, Ford Explorer, ehm: [odkaz] Pričom mne osobne vadí iba ten kúsok na bokoch, inak majú svetlá veľmi vydarenú grafiku. Aj tak si počkám na osobné stretnutie, ale sám viem, že to bude jednoducho sila, veď je to nový Range.
Interiér vyzerá skvostne, funkčnosť sa overí časom, tak ako aj spoľahlivosť elektroniky, ale som veľmi zvedavý na intuitívnosť a názory majiteľov. K množstvu elektroniky by som len dodal, že L405 si vo svojej kvalite a triede už v žiadnom prípade nemôže dovoliť "prešľapy" ako L322 v začiatkoch, čiže bude to elektronika len na úžitok, nie na spôsobovanie vrások na čele.
Nemožnosť úplného zatemnenia ma zarazila, kedže aj na svojom aute to využívam dosť často, a to mám svetlo veľmi rád. Som zvedavý na ohlasy majiteľov z Arabského polostrova a najmä slnečnej "Cali".
23" kolesá sú fakt niečo, navyše ja mám v kufri plnohodnotný 17" disk a je to fakt riadna masa >:D takže okolo neho mám všetok bežný bordel, veľkosť kufra ma nejak nezaujíma, hlavne nech sa tam zmestia 2-3 kufre. A kožené stĺpiky, fú, to už sú poriadne detaily, ďakujem za ne :-)
Inak ešte k Tvojmu autu, farba je Ipanema Sand? Kedže to najmä spredu vyzerá veľmi dobre, pretože po optickom facelifte v 2012 sa zmenila farba plastu okolo prednej mriežky na čiernu Narvik Black, čo pri kontrastnej farbe dosť bilo do očí, kdežto tu je to oukej.
pred: [odkaz]
po: [odkaz] -
bandalup 24.11.12 13:11
« Re: SEN
Nový RR jsem si osahal při jeho představení v Praze. Konkrétně to byl 5.0 Supercharged Autobiography, Barolo Black, v plné výbavě. Šlo o vůz z předprodukční série, ale žádné nedostatky jsem na něm neshledal. Moje dojmy? Mezi odcházejícím a novým RR je minimálně stejný skok jako mezi posledními dvěma generacemi. Je to nová kvalita, která je vidět. Naprosto rutinní a dokonalé zpracování, žádná improvizace. Především je to zase krásné auto, Na první pohled zaujme jeho celková uhlazenost, nikde nic nevyčnívá (vepředu už ani "nárazník") a ohromí 23" kola, na kterých pořád ještě zůstává dost gumy. Protažení předních blinkrů mi osobně tolik nevadilo, u těch zadních je to horší, ale myslím, že první "backlift" to spraví... :-) Uvnitř je to opět jednoznačně Range Rover, pořád ten známý pohled od volantu, jen všechno kolem je hodně modernější. Otázka samozřejmě je, jestli taky lepší - zredukování tlačítek a ovladačů sice po designové stránce vypadá úchvatně, ale podobně jako ty si nejsem jistý, jak to bude s funkčností. Ve svém RR si teplotu/vyhřívání/chlazení sedadel nastavím jedním pohybem, v tom novém to možná bude trochu komplikovanější. Všechno, co v mém RR ještě není na elektřinu, už v novém modelu ovládají motorky (zadní dveře, sklápění zadních sedadel atd.). Ano, byla tam i panoramatická skleněná střecha, je to skvělá věc, akorát se nedá úplně zatemnit. Roletka je samozřejmě elektrická, ale jen z takové tkaniny, která světlo ztlumí (žádná poctivá klokaní předkožka jako v mém RR :-). A jestli si mé oko zaznamenalo něco podezřelého? V podstatě jen dvě věci. Objem kufru má být papírově větší, ale vypadá naopak menší a dost mělký (no ono když se pod podlahu musí vejít plnohodnotné 23" náhradní kolo, tak to nějaký prostor zabere...). Jinak v interiéru jsem si všiml, že i když auto mělo kůží čalouněný strop (díky panoramatickému oknu ušetřili aspoň jednu krávu), tak na bočních sloupcích kůže nebyla (buď to bylo tou předprodukční sérií, nebo se holt rozhodli "nenápadně" ušetřit. :-) -
HEMI 24.11.12 03:08
« Re: Re: SEN
Ďakujem za uznanie (a odpoveď) ;-)
Áno, ručná výroba má vždy iný náboj než niečo vytvorené strojom, jednoducho ten osobný dotyk a stopa, alebo ako hovoria Briti "personal touch". Strop som si inak aj všimol (poznať to najmä podľa prešitia kože), že sa zaškrtla položka celkoženého stropu s kozmetickými zrkadielkami ( o cene sa radšej nebavme :-) ) To s rôznou štruktúrou ma dosť zaujalo, bolo by možné časom tieto rozdiely zachytiť aj fotograficky, keďže osahávať Autobiography naživo tak skoro nebudem (bohužiaľ...).
No a vyjdrením sa ku Command position sa mi len osvedčilo už známe, že jednoducho ten pocit je čarovný, okúzľujuci a s presklením,či kapotou determinuje celkové vnímanie auta značnou mierou , presne ako si opísal. Snáď raz budem (teda budem, otázka je len kedy >:D ) usadať za kormidlo, hýčkať sa sedadlami a zažívať ten pocit na vlastnej koži...
Ad L405, a aké ďalšie dojmy sprevádzali stretnutie s novým Rangiem? Ako si zvyklo oko bežne spočívajúce na elegantných linkách L322 na "zevoqovatenie" nového Rangieho naživo, mám na mysli predovšetkým predné a zadné svetlomety, spolu s tou výraznou spodnou linkou na bokoch (kde je možnosť aj kontrastného lakovania) ? Ostatné nie je možné novému Rangiemu vyčítať, akurát vyvstávajú otázky ohľadom intuitívnosti a rýchlosti nastavenia potrebných funkcií prostredníctvom dotykovej obrazovky, keďže doteraz to šlo krásne rýchlo jednotlivými gombíkmi, hoc niekto tvrdil, že je v interiéri "mierne pretlačítkovano". Inak L405 je opäť o pár centimetrov širšia než L322 (rozchod 6 centimetrov, celková šírka pri sklopených zrkadlách takmer o 4 cm), nebude s tým menší problém, aj keď osobne si nemyslím, ale čo osobná skúsenosť, pocity? Bola tam aj presklenná strecha ?
Každopádne pokrok nového Rangieho je zjavný, posunul sa opäť mierne vyššie, no aj tak by som mál pár tých predchádzajúcich otázok... Ďakujem za prípadnú odpoveď. -
-
-
Parda71 (BMWfans) 23.11.12 22:11
« Re: Re: Tak ty jsi Pán!!!
Nádherný vozový park, mi už tam jen chybí nějaké sportovní kupé na víkendy >:D Jen škoda, že to C se tak pomrvilo 8-s Zvlášť, když mám známé s Mercedesy a ti jen "tankují a mění olej".
Ovšem tento RR, ještě se Supercharged :yes: :yes: :yes: Fakt nádhera. -
bandalup 23.11.12 22:01
« Re: SEN
Diky za reakci, vidim, ze se vyznas. :-) Command driving position predstavuje velkou cast kouzla cestovani v Range Roveru. Jednak je to velmi pohodlne sezeni, ktere jen tak neunavi, a jednak mas (v kombinaci s velkymi okny a krasne prehlednou kapotou) vyborny prehled o tom, co se deje kolem a kam az saha tvoje auto.
Rukodelny interier Autobiography je neco, co v zadnem nemeckem aute nenajdes. Tady se nehraje na to, aby kazda spara byla stejne siroka a vsechno bylo stejne dokonale sterilni. Dal jsem si do vybavy i kozeny strop a sloupky, takze plastu je uvnitr jen poskrovnu. Kouzlo je v tom, ze kazdy interier je trochu jiny a dokonce i v ramci jednoho interieru ma kuze na ruznych mistech ruznou strukturu. Range nebyl na toto provedeni interieru puvodne konstruovan, takze na kazdem detailu je videt, jak si s tim v Solihulu museli vyhrat, nez se jim to takto podarilo. Sedel jsem uz i v novfm Range Roveru predstavenem letos v lete, je to uzasne auto, oproti odchazejicimu modelu zase velky pokrok, interier je skvostny, ale chybi mu ta rucni originalita. -
Ondřej Šámal 23.11.12 15:19
« Re: Re: Odvážlivec,...
Ono zas není ani tak o čem psát. To auto mám prakticky jen na "pár" dní. Spotřeba není špatná, pokud bych jezdil jen po městě a měl nabité baterie, tak jezdím prakticky zadarmo. Nicméně většina mých cest vede po dálnici, kde už to tak slavné není. Respektive pořád jezdím pod 5 litrů, ale autu chybí výkon a ta CVT převodovka je taky o nervy. Nicméně pokud se dostanu do Prahy, tak mi stačí i klasický hybridní režim. Popojíždění kolikrát zvládnu ze dvou třetin čistě na elektřinu (záleží na profilu trasy), což není vůbec špatný výsledek.
Každopádně pokud hybrid, tak Yaris HSD. Je to prakticky konvenční auto, začíná někde na 375 tisících, dá se s tím po Praze jezdit pod 3 litry a celkově je to docela příjemný auto na ježdění po městě.
Mt. Damavandu ;-) Peniaze boli a budú, Ty si si za ne kúpil zážitky, ktoré zostanú.
V kontexte tohoto auta si musím s úsmevom spomenúť na ľudí, ktorí tu dokážu kvetnato odsudzovať "socky, ktoré kupujú veľkoobjemový atmo v aute z druhej ruky". OK, možno nemajú na nové, možno majú inde priority, ale spoza volantu RR Supercharged Autobiography je napr. X5 lacné auto, mohli by sa nad tým zamyslieť vždy, keď sa idú merať s inými :-) Veľa štastných kilometrov a užívaj života :yes: