Nový RR jsem si osahal při jeho představení v Praze. Konkrétně to byl 5.0 Supercharged Autobiography, Barolo Black, v plné výbavě. Šlo o vůz z předprodukční série, ale žádné nedostatky jsem na něm neshledal. Moje dojmy? Mezi odcházejícím a novým RR je minimálně stejný skok jako mezi posledními dvěma generacemi. Je to nová kvalita, která je vidět. Naprosto rutinní a dokonalé zpracování, žádná improvizace. Především je to zase krásné auto, Na první pohled zaujme jeho celková uhlazenost, nikde nic nevyčnívá (vepředu už ani "nárazník") a ohromí 23" kola, na kterých pořád ještě zůstává dost gumy. Protažení předních blinkrů mi osobně tolik nevadilo, u těch zadních je to horší, ale myslím, že první "backlift" to spraví... :-) Uvnitř je to opět jednoznačně Range Rover, pořád ten známý pohled od volantu, jen všechno kolem je hodně modernější. Otázka samozřejmě je, jestli taky lepší - zredukování tlačítek a ovladačů sice po designové stránce vypadá úchvatně, ale podobně jako ty si nejsem jistý, jak to bude s funkčností. Ve svém RR si teplotu/vyhřívání/chlazení sedadel nastavím jedním pohybem, v tom novém to možná bude trochu komplikovanější. Všechno, co v mém RR ještě není na elektřinu, už v novém modelu ovládají motorky (zadní dveře, sklápění zadních sedadel atd.). Ano, byla tam i panoramatická skleněná střecha, je to skvělá věc, akorát se nedá úplně zatemnit. Roletka je samozřejmě elektrická, ale jen z takové tkaniny, která světlo ztlumí (žádná poctivá klokaní předkožka jako v mém RR :-). A jestli si mé oko zaznamenalo něco podezřelého? V podstatě jen dvě věci. Objem kufru má být papírově větší, ale vypadá naopak menší a dost mělký (no ono když se pod podlahu musí vejít plnohodnotné 23" náhradní kolo, tak to nějaký prostor zabere...). Jinak v interiéru jsem si všiml, že i když auto mělo kůží čalouněný strop (díky panoramatickému oknu ušetřili aspoň jednu krávu), tak na bočních sloupcích kůže nebyla (buď to bylo tou předprodukční sérií, nebo se holt rozhodli "nenápadně" ušetřit. :-)