Recenze

4 Majitel

Mercedes-Benz C C 250 CDI 4Matic

8.93 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Céčko Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2143 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Od dětství se mi líbily Mercedesy. Těžko říct proč, jestli to bylo tím třícípým "zaměřovačem" nebo něčím jiným, každopádně jako kluk jsem si byl jistý, co si koupím za auto, až na něj jednou budu mít. Jak už to ale v životě s různými předsevzetími chodí, i v tomto případě bylo nakonec všechno jinak. Když jsem poprvé našetřil na pořádnou novou káru, rozhodl jsem se pro BMW. Možná mi tenkrát Mercedes připadal moc usedlý. Od BMW jsem po nějaké době odešel k Jaguaru a nakonec jsem spokojeně zakotvil u Land Roveru. Až letos, když jsem se jako zralý čtyřicátník rozhodl pořídit si na cesty do zaměstnání (bydlím kousek za Prahou) nějaké důstojné, kvalitní a pohodlné vozidlo s nízkou spotřebou, vypravil jsem se na Chodov a objednal jsem tam svůj klukovský mokrý sen - tenkrát to byla "stodevadesátka", takže dnes "Céčko", konkrétně C 250 CDI 4Matic. Převzal jsem si ho na konci června 2012. Jak se bohužel záhy ukázalo, byl to - alespoň pokud jde o auta - největší omyl mého života.

Silné stránky

V podstatě jediné očekávání, které se mi s novým Mercedesem splnilo, byla nízká spotřeba. Jako majitel benzínového Range Roveru mám možná v tomto ohledu trochu posunuté měřítko, ale každopádně jsem byl v němém úžasu, když hned druhý den po převzetí nového auta jsem s ním podnikl cestu na Slovensko a po návratu domů mi palubní počítač ukazoval průměr 5,5 litru. A to jsem se nijak neloudal. Po Praze se průměrná spotřeba drží kolem 8 litrů, přičemž nevyužívám systém start-stop (vypínám ho hned po nastartování).

Dá se říct, že nezklamala ani síla motoru. Nejvyšší točivý moment 500 Nm (mezi čtyřválcovými naftožrouty zatím ojedinělý) je sice dostupný jen v tak úzkém pásmu otáček, že je to spíš jen taková špička ledovce, v praxi ale žádná špička cítit není, jen impozantní zátah z nejnižších otáček, který příliš nepolevuje ani ve vyšších otáčkách, ale to už není moc příjemné s ohledem na zvukovou kulisu (viz níže).

Slabé stránky

Pokud jde o to, co mě zklamalo, tak to v první řadě byl jízdní komfort. Mercedes je pro mě symbolem pohodlného svezení a záměrně jsem proto objednal vůz v provedení Elegance, tj. bez jakéholi sportovního nastavení. Také v rozměru ráfků resp. pneumatik jsem se držel zlaté střední cesty, tj. sedmnácti palců. Po prvních pár ujetých kilometrech ale bylo jasné, že od dob "stodevadesátky" se význam pojmu "komfortní podvozek" asi hodně změnil. Nečekal jsem samozřejmě, že malé Céčko se přes nedokonalosti českých komunikací bude přenášet stejně plavně jako třída S, ale nebyl jsem připraven ani na to, že i zcela standardní podvozek je ve skutečnosti postaven jen na německy rovný asfalt. Na takto dokonalém povrchu jede auto jako po kolejích, v zatáčkách prakticky bez jakéhokoli vnímatelného bočního náklonu, takže klidně i hodně rychle. Na českých flikovaných a jinak zdeformovaných silnicích ale vůz nelibě poskakuje a o nějakém zvláštním pohodlí nemůže být řeč. Na přelomu tisíciletí si můj kamarád koupil BMW 330 i kupé ve sportovním M-paketu. Jízda s ním byla tuhá, ale snesitelná. Přesně takhle dnes vnímám třídu C v provedení Elegance...

Své pověsti Mercedes zcela nedostál ani v interiéru. Celkově sice působí kvalitně a robustně, ale už po prvních pár tisícovkách km začala drnčet přístrojová deska. Příčinu se mi nepodařilo odhalit (na servis se s tímto typem závady neobracím od doby, co mechanik jednoho značkového servisu odhaloval pazvuky v jednom mém jiném autě tak soustředěně, že s ním najel do kandelábru).

A když jsme u těch zvuků, nemohu se nezmínit o motoru. O nejnovější generaci dieselových čtyřválců od Mercedesu se toho už napsalo dost, takže jsem věděl, že nemohu čekat nějakého tichošlápka. Realita je taková, že na volnoběh je motor nečekaně tichý a kultivaný (prakticky absentují i jakékoli vibrace), vcelku dobré zůsoby si pak zachovává i při klidné plynulé jízdě, jakmile se však při akceleraci dostane do vyšších otáček, mince se obrátí, a podle zvuku by člověk tipoval, že pod přední kapotou pracuje něco od Zetoru. Francouzská auta za poloviční cenu jsou na tom líp.

Samostatnou kapitolou je ovládání palubních systémů v češtině. Ne že by mně doposud nestačila angličtina, ale přece jen mě nejdřív potěšilo zjištění, že můj nový Mercedes byl vyroben už v rámci modelového roku 2013 a jako takový už umí i česky. Nadšení mi vydrželo do okamžiku, kdy jsem se zapnutou příplatkovou navigací Becker MapPilot poprvé přejel hranice. Na displeji se místo mapy objevila řada užitečných informací o tom, jaké mají v příslušné sousední zemi rychlostní limity, toleranci alkoholu, jestli je povinné denní svícení atd. A pod tím vším se zobrazilo jediné tlačítko, na kterém bylo napsáno "Blízko". Nejdřív jsem nechápal, o co jde, ale když se ani po pěti minutách na displej nevrátila mapa, rozhodl jsem se to tlačítko stisknout. A světe div se, informace zmizely a objevila znovu navigační mapa. Po několika dalších kilometrech mi to došlo - ve Stuttgartu si s českým překladem evidentně moc hlavu nelámali, prostě jen vzali potřebné výrazy v angličtině a zadali je nejspíš do Google překladače, který tlačítko "Close" (zavřít) přeložil jako "blízko". Jazykově sice taky správně, ale u Mercedesu by člověk takové legrácky přece jen nečekal.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bezkonkurenčně největším zklamáním je poruchovost vozu. Poprvé vozidlo vypovědělo službu už po týdnu provozu, když uprostřed Německa zničehonic upadlo do nouzového režimu. Tedy to, že se jedná o nouzový režim, jsem se dozvěděl až po telefonu ze servisu na Chodově. Osobně jsem konstatoval pouze to, že auto najednou ztratilo většinu výkonu a převodovka přestala řadit. To vše aniž by se rozsvítila jakákoli kontrolka nebo varovné hlášení. Naštěstí jsem zrovna nepředjížděl kamion... Na radu servisu jsem s autem dojel zpět do Prahy odevzdal ho k diagnostikování závady a opravě. Auto strávilo v servisu 4 dny, během kterých byla vyměněna nějaká svorkovnice včetně kabeláže. Kabely byly údajně krátké. Na otázku, proč se do Mercedesu nedávají dostatečně dlouhé kabely rovnou z výroby, mi nikdo nedokázal odpovědět. Moje náklonnost ke značce utržila první trhlinu. S autem jsem po opravě jezdil necelé dva týdny, než jsem ráno cestou do práce opět skončil v "nouzi". I dojel jsem tedy znovu na Chodov, půl hodiny čekal, než si mě někdo všimne (nebyl jsem pochopitelně objednán), a odevzdal vozidlo k další opravě. Potěšilo mě, když mi tentokrát volali ještě tentýž den odpoledne, že vozidlo je už zase v pořádku. Bohužel jsem s ní pro změnu nedojel ani domů. Jak se ukázalo, žádná oprava ve skutečnosti neproběhla, v servisu jen vymazali chybu z paměti. To mě už poněkud vytočilo, takže jsem chtěl odstoupit od kupní smlouvy. Nakonec jsme se domluvili, že mi bude zdarma prodloužena záruka o dva roky a auto, na kterém mezitím vyměnili snímač tlaku ve výfukovém potrubí, jsem si nechal. Zdálo se, že tím jsem si svou porci smůly už vybral, ale kdepak. Po cca dvou měsících znovu nastal nouzový stav. Auto jsem vrátil do servisu s tím, že žádám výměnu za nové. Po dalším měsíci, který auto strávilo v servisu, mi vzkázali, že výměna by se možná mohla zrealizovat, ale musím zaplatit 69 tisíc Kč jako amortizaci za kilometry najeté s vadným autem. Připadá Vám absurdní koupit si nové auto, ze kterého se krátce po předání vyklube nespolehlivý šmejd, a muset si po pár měsících připlatit 69 tisíc za to, že (snad) konečně dostanete auto bez závad? Mně také. Proto jsem to odmítl, načež mě vyzvali, ať si přijdu vyzvednout své původní auto, které už je opět opraveno (tentokrát prý výměna ventilu zpětného vedení výfukových plynů).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Z výše uvedeného je zřejmé, že chválou na prodejce a servis (Mercedes-Benz Česká republika, s.r.o.) moc plýtvat nebudu. Ve skutečnosti jsem se s tak přezíravým a neprofesionálním jednáním ještě nikdy a nikde nesetkal. To, že automobilka Mercedes-Benz dokáže vyrobit katastrofálně nespolehlivý zmetek, je možná překvapivé, ale z toho, jakým způsobem se následně k zákazníkovi chová servis a prodejce (v daném případě dokonce sám importér), zůstává člověku rozum stát.

Pokud náhodou uvažujete o novém Mercedesu, nechte si to ještě projít hlavou...

 


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C C 250 CDI 4Matic

Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1

Za necelých 5 měsíců od předání strávilo auto více jak 20 % času v servisu.

praktičnost
7

Kombi je možná o něco praktičtější ale i sedan má sklopná opěradla zadních sedadel, takže kdo nepotřebuje vozit v kufru mrazák, bude spokojen.

prostornost
4

Céčko není velké auto, zvenku ani uvnitř.

jízdní vlastnosti
9

Pokud jde o přilnavost na kvalitním povrchu, nemám, co bych kritizoval.

jízdní komfort
4

I standardní podvozek je hodně tuhý, komfort nic moc.

provozní náklady
7

Když pominu pořizovací cenu, tak náklady jsou OK - nízká spotřeba, šestiletý servisní paket a (v mém případě) čtyřletá záruka (kterou budu asi ještě hodně potřebovat...)

výkon motoru
8

Na čtyřválec s objemem 2,1 litru slušný.

spotřeba
9

Jediné s čím jsem opravdu spokojen.

hlučnost motoru
4

Na tuto kategorii nedůstojně vysoká (ve vyšších otáčkách).

kvalita sedadel
7

I standardní sedadla jsou dostatečně pohodlná.

brzdy
9

Bez výtek. Skvělý nástup i účinek.

zavazadlový prostor
7

Dostatečný. Možnost sklopení zadních opěradel.






Blesk.cz

Miroslav Táborský (60) odmítá práci: Nejde to, přiznává s lítostí

Miroslav Táborský (60) odmítá práci: Nejde to,…

Oblíbený herec Miroslav Táborský nedávno oslavil sladkých 60 let. A že se mu daří, dokazuje i skutečnost, že…

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka popsala jeho poslední chvíle

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka…

Včera ráno odešel do muzikantského nebe skvělý saxofonista a také skladatel Rostislav Fraš. Bylo mu teprve 44…

 

iSport.cz

Pokračoval soud s řidičem, který zavinil Šuralovu smrt: Co ukázala expertíza?!

Pokračoval soud s řidičem, který zavinil Šuralovu…

V Turecku pokračoval soud s řidičem Esatem Altintasem (39), jenž podle obžaloby zavinil na konci letošního dubna…

Zápas s Kosovem? Žádnou politiku, prosí šéf FAČR. Hrozí drsné tresty

Zápas s Kosovem? Žádnou politiku, prosí šéf FAČR.…

Fotbalisté Kosova nemají příliš důvodů cítit se v Česku jako doma. Už při prvním zápase zatkla tamní policie…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v koncentračním táboře Sachsenhausen

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v…

Na letošní státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii připadají hned dvě kulatá výročí. Po demonstracích…