Recenze

10 Majitel

Mercedes-Benz 126 380 SE

9.36 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz 126, foto 1 Mercedes-Benz 126, foto 2 Mercedes-Benz 126, foto 3 Mercedes-Benz 126, foto 4 Mercedes-Benz 126, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Čína Rok výroby 1980 Koupeno ojeté najeto [km]:227000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3818 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 305 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 18.5

Popis vozu

Tak tímhle to celé začalo. Zatímco spolužáci na základce obdivovali sporťáky typu Lamborghini Countach a třídnímu žebříčku dokonalosti na kolech bezkonkurenčně dominoval Modrý Plamen, já jsem se zamiloval do sedanu s hvězdou na chladiči. V dobách hlubokého komunismu jsem obcházel parkoviště nejlepších hotelů ve městě a fotil si své úlovky na sovětský aparát značky Smjena. Tolik jen stručně na vysvětlení, proč se dospělý chlap sebere a zajede si do Švýcarska pro víc jak 30 let staré auto, se kterým dnes u nás jezdí možná ještě pár kolotočářů.

Silné stránky

Třída S generace W 126 byla představena na podzim 1979. Můj exemplář byl vyroben v březnu 1980 na konci první tisícovky sériových kusů. Osmiválec o obsahu 3,8 litru má ještě mechanické vstřikování, klasický rozdělovač a dává poctivých 218 koní. To se na dnešní dobu nezdá moc, ale je třeba si uvědomit že vrcholný pětilitr 500 SE/SEL v té době měl 240 koní a po přiškrcení v roce 1981 dokonce jen 231 koní. K tomu čtyřstupňový automat, který má první tři rychlosti v podstatě jen na rozjezd a čtyřku na všechno ostatní. Na dálnici se motor pěkně točí, ale uvnitř to poznáte jen podle otáčkoměru. Komfort jízdy trumfne většinu dnešních aut. Pérování hodné svého jména, čtrnáctky kola s pneumatikami jak balón jsou vyslovený balzám na moje plotýnky. A pokud by si někdo myslel, že bezmála 34 let staré auto bude mít jen skromnou výbavu, tak omyl: na palubě je originální rádio s digitálním laděním a kazetovým přehrávačem, šíbr, klimatizace, elektrické ovládání všech oken a pozor - dokonce i ovládání předních sedadel je v elektrice. V době, kdy se připlácelo i za takové věci jako opěrky hlavy a pravé zpětné zrcátko, neskutečný luxus. A všechno maká, jako by to sjelo včera z pásu. Pokaždé, když s tímhle veteránem někam vyrazím, mě překvapuje, jak dokonalá auta se vyráběla době, kdy se u nás stály fronty na Moskviče.

Slabé stránky

Slabou stránkou tohoto auto je akorát to, že se s ním nedá jezdit každý den. Tedy ono by se dalo, ale kdo by to v pražské dopravní džungli riskoval. A pak samozřejmě ta spotřeba, která není úplně "dnešní". Podle údajů výrobce 18,5 litru a myslím, že tak nějak to bude. S devadesátilitrovou nádrží a pouze příležitostným ježděním pro radost to není takový problém.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem pořídil od 2. majitele v perfektním stavu, takže kromě počátečního seřízení a výměny všech náplní už řeším jen pravidelné výměny oleje. Zatím se nic nepokazilo a ani se nezdá, že by se k tomu schylovalo. Pro všechny případy jsem si ale z Německa přivezl ještě jedno stejné (ne tak zachovalé) auto na náhradní díly...

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Naprostá a udivující.

praktičnost
5

Není to úplně na každodenní ježdění a nemá to žádné držáky nápojů...

prostornost
10

Spousta místa pro 5 pasažérů, kufr na pár mrtvol.

jízdní vlastnosti
10

Zcela bezpečné a uklidňující.

jízdní komfort
10

Maximální. Kam se hrabe můj Range Rover... (to trochu přeháním, ale fakt jenom trochu).

provozní náklady
8

Spotřeba z doby před bruselskými nařízeními, na druhé straně povinné ručení za pár stovek (přihlášeno jako veterán).

náhradní díly
10

Prakticky všechny náhradní díly je možné stále koupit, resp. objednat přes autorizované servisy MB. Většina spotřebních dílů (brzdové destičky, kotouče apod.) je za překvapivě nízké ceny - nižší než u současných modelů.

výkon motoru
8

Pětikilo jede určitě líp, ale 380 je podle mě zlatá střední cesta.

spotřeba
1

Bez dalšího komentáře.

hlučnost motoru
10

Jaká hlučnost?

kvalita sedadel
9

Vepředu dvě pružinová, sametem potažená křesla, vzadu gauč z téhož materiálu. Co nepobere odpružení podvozku, pohltí péra pod zadkem. Boční vedení? Co to je?

brzdy
10

Bez ABS (i když se už dalo za příplatek objednat), ale jinak perfektní.

zavazadlový prostor
10

Uspokojí i českého zahrádkáře.






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…