Recenze

10 Majitel

Škoda Yeti

8.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Yeti Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:1100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Na Yetíka jsme se moc těšili, máme ho napůl s mojí slečnou. Oběma se nám líbil. Já jsem měl nejdříve zálusk na jetou Toyotu Rav4 okolo 400 tisíc, ale protože Škodovka přišla s Yetim, tak jsme šli do něj. Navíc nebudu podporovat Japonce, co vražděj velryby!!! Raději podporuji domácí průmysl a jsem ekologicky smýšlející člověk. Jediný konkurent byl Qashqai, ale ten má horší výhled dozadu a nudnou přístrojovku. Yetik je mnohem lepší. Nic jiného srovnatelného na trhu není. Čekali jsme na něj 3 měsíce, což mi nijak zvlášť nevadilo, hlavně že byl na dovolenou hotový. Byl jsem na zkušebních jízdách v Yeti parku, kde byly samé 4kolky TDI v terénu pěkné, ale to my nevyužijeme, mně stačí pohodlný podvozek, vyšší světlá výška a obrovský vnitřní prostor na šířku a výšku - naprosto super. Kufr je naprosto dostačující . Svoje auto jsem měl před 14 lety: legendární Hondu CRX 88kw, pěkné rychlé autíčko, potom už jsem si jenom půjčoval rodinnou felicii a fabii HTP 40kw (naprosto podceňované auto, svoji službu odvede - ale pozor - pouze v první fabii, druhá generace 44 a 51kw je lenoch!!!) Jinak jsem jezdil nějaký čas ve Škodovce jako zkušební řidič se vším, co Škodovka vyrábí, tak můžu srovnávat. Pokud už vezu hodně věcí, tak sklopím nebo vyjmu sedačky, a je z něj náklaďák viz foto, když jedu na astronomickou akci pozorovat a fotit hvězdnou oblohu. Auto jsme přebírali 7.7.2010. Pro zajímavost - 7.7.2007 jsem měl tandemový seskok a 1977 jsem se narodil, a ještě mám objem plic 7,77 litru (potápím se na nádech) , a na SPZ je 77!! Samé sedmičky!!! Recenze je můj osobní názor, samozřejmě každý má jiné potřeby a nároky na auto..

Silné stránky

Vyšší sezení , dobrý rozhled do všech stran “okna“ , dobrá viditelnost rozměrů auta (kapota a zadní sklo), pohodlné sezení (nebolí záda jako v Superbu např. ), kožený 3 ramenný volant se dobře drží a je lepší než 4 ramenný. Yetík má kompaktní rozměry, třeba Octavia je moc velká na parkovaní, hrůza! Ale má dobrý podvozek, který Yetík přebral. Spotřeba, podvozek dobře filtruje nerovnosti, ale na 17kach je to horší než na 16kách. Variabilita zadních sedaček + velikost kufru po složení : šířka, výška, hloubka. Vnitřní rozměry. Velice šikovná jsou vnitřní poutka - ty klasické i ty, co vzniknou vyjmutím sedaček, jdou dobře provlékat „pavouci“, někdo se evidentně ve Škodovce zamyslel nad tímto uchycením. Sleva ze Škodovky pro zaměstnance je 12 procent. Tříletý leasing od Škofinu přeplatím o 55 tisíc včetně pojistky a povinného ručení, což je skvělé, čekal jsem více. Cena tedy přes Škodovku je odpovídající, bez té slevy bych asi volil menší výbavu. 5 hvězdiček Euro NCAP

Slabé stránky

Valivý hluk od pneumatik, větší hluk než aerodynamický, mám 17“ky Dolomity, ale není to nic tragického, ve 130 na dálnici je božský klid, může se mluvit polohlasem, takže jen taková muška 

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem nebyl .

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zákaznické centrum v Mladé Boleslavi, vše proběhlo ok :)

Ostatní

Spotřeba :
Mám najeto asi 1100 km, motor šetřím, nad 3000 jsem ještě nejel (není potřeba:), současná dlouhodobá spotřeba je 6.8 l. Několik příkladů spotřeby: Mladá Boleslav – Brandýs nad Orlicí, s klimatizací, 2 lidi, průměrná spotřeba 5.8 l. Mladá Boleslav – Liberec, dálnice 7.0 l, průměrná rychlost 82km/h. Po městě, pokud je hustý provoz, tak do 10, a pokud jsou prázdné silnice, tak i 6 litrů + -. Na syrový motor je to super, čekal jsem tak o litr větší spotřebu, než se zajede..

Výbava navíc :
17“ kola dolomit, stříbrný střešní nosič, kombifiltr pylový prachový, paket pro špatné cesty, Construct, funkční paket pro loketní opěrku (vzadu 2 šuplíky), gumové koberce, stříbrná metalíza, + zdarma prodloužená záruka na 4 roky - 60 tisíc km.

Motor :
Je úsporný , malá pojistka atd.. Dokáže běžet na 1400 otáčkách, ale výrazný zátah je až na 2000, potom už jen plynule zrychluje. Nápověda řazení: dobrá věc , učil jsem se de facto znova řadit, protože si člověk musí zvyknout, že motoru stačí 1500 otáček a né 3000 a výš. Subjektivní dojem je, že člověk řídí diesel . Táhlé mírné kopce to chce občas podřadit na 5ku, ale dálnici zvládá v pohodě na 6ku. Motor mi výkonově perfektně vyhovuje, nejsem závodník, jezdím na pohodu, brzdím motorem a jezdím plynule. Řídím 14 let, a zatím jsem naštěstí nikdy neměl dopravní nehodu. Dálnice 120-130, okresky 90-100 podle provozu

PS: ano dělám astronomii a volné potápění na nádech ... viz www.alienastroweb.ic.cz

 

Novinky v recenzi

26.10.2011 09:43

1 ro k a 17000 km

Takze mouchy : rezonujici plech v motoru opraveno, zadni znak skoda koroze vymeneno, dodatkve tesneni na dverich delalo bile fleky na prahach vymeneno, cukani motoru v zime odstraneno prepsanim ridici jednotky motoru ale po dalsim patchy to zacalo delat opet :o) spotreba 6.7 za poslednich 4.500 km celkove spokojenost servis take ok.V aute nic nevrze neskripe vse jinak ok, standartene vyndane zadni sedacky a plato a je to stehovak jezdime jenom 2 lidi.. :)

25.9.2010 12:47

Aktualizace 3200 km.

Najeto 3200 km spotreba 6.8. a zacina to klesat motor uz si asi sednul.Ted mi ukazuje palubak po dotankovani dojezd 880 km Zdravim diesely :)jinak zadne problemy nic nevrze motor jede dobre jizdni vlastnosti vse ok.Hlavne uz nelitaji musky a nemusim to tak casto drhnout :) Uz jsem si na auto zvyknul a dobre se s nim couva a parkuje protoze ma nejlepsi vyhled jaky jsem kdy v aute mel.


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni čtyři, dva zranění

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni…

Na pouhých pět minut a 50 sekund se zkrátilo účinkování třineckého brankáře Jakuba Štěpánka v předehrávce 11.…

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A nepřesný sudí v Edenu

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A…

Čtvrté kolo FORTUNA:LIGY se zvrhlo v pořádně výbušný víkend plný diskutabilních situací v zápasech pražských…

 

Reflex.cz

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i sportovní akce, řekl Prymula

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i…

Restaurace a bary budou muset kvůli šíření koronaviru zavírat už ve 22:00 od čtvrtka. Ministr zdravotnictví…

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud definitivně očistil státního zástupce Libora Grygárka

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud…

Nejvyšší soud zamítl dovolání nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana podané proti pravomocnému zastavení…