Toyota (Zetti)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Zetti 13.06.23 12:23
« Re: Re: Re: Dosť zlé
Ja jsem to nechtel uplne rozepisovat, ale cele to vidim uplne jinak. Samozrejme ze meli baterku vymenit a uplne bezne se po kolapsu bezetek meni. Ne ale v Cechach. Ja tu mam pred sebou dva protokoly o mereni baterie, jeden z 1.6. a druhy z 2.6. Ten prvni ukazuje napeti baterie 12,58V, ten druhy 12,73V. Auto pri prevzeti 2.6. po poledni melo 12,23V. Tedy bezprostredne, nekolik hodin nebo minut po protokolovanem mereni. Nikdo nejevil ochotu se o tom nejak domluvit, komentovat, vysvetlit.
Neni mozne, aby takhle hodne napeti kolisalo, kazda desetina voltu je vlastne desetina kapacity. Neni mozne planovat cesty s tim, ze pojedu, kdyz auto pojede a kdyz nepojede, tak nepojedu, nebo jeste hur se vratim na odtahovce.
Predtim servis baterii nemeril a to ani po kolapsu, kdy padlo napeti pod 4V (mereno v sobotu, servis si auto prebiral az v pondeli 29.5., tedy napeti muselo jeste spadnout), ktery baterie nemohla ve zdravi prezit, to vi kazdy nedouk mechanik. A to jak se chovala nasvedcovalo, ze to nebyl kolaps prvni. My jsme udelali na baterii dalsi 4 testy se zatezi, na to je docela drahy a spolehlivy pristroj s vlastni tiskarnou a baterie stridave ukazovala ze je nestabilni a pak zase v poradku. Ze neni v poradku dokazuje i prubezne mereni napeti, kde stridave ukazovala standardni napeti 12+V a za chvili napeti az nekam k 20V, ktere nasvedcovalo tomu, ze auto pomocnou baterku dobiji v off rezimu. A to je dalsi vec, ktera se mi nelibi. Krome toho ze na baterku neni spoleh, auto baterii neustale dobiji a tim se mimo jine vybiji i trakcni baterie. Nevim jestli to muze zpusobit nejake dalsi problemy, treba i pozar, ale urcite to neni dobre.
Je smutne, jak se vsude vytraci poctive remeslo uplne vsude. V servisu, v hospode, na stavbe, uplne vsude. Jen co nejmin prace a co nejvic penez. Jsem stale na vazkach, jestli nemam autorizaky ignorovat, uvidim, co prinese cas.
Nova baterie ukazuje stabilni napeti kolem 12,7V, kdykoliv se prilozi voltmetr a takto by to melo u auta v poradku byt stale. -
Rasto 13.06.23 11:18
« Re: Re: Dosť zlé
Ako pekne mu to vysvetľuješ, ale jemu to môže byť úplne jedno. Človek si kupuje nové auto, aby nemusel do servisu. Samozrejme stane sa, že sa rozbije, ale ako jediné akceptovateľné vidím raz tú baterku nabiť a ak sa stane to isté znova, vymeniť. Nie nechavat týždeň v servise na pozorovani. -
xxc 12.06.23 21:49
« Re: Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
Tam nie je neschopnost technikov, ale servisne postupy automobilky. Ked automobilka povie, ze to musia odtiahnut kvoli srubkam, tak to odtiahnu a budu cakat na nove srubky, nestaci ich len tak vymenit. Do istej miery je to filozofia automobilky, ludia chcu elektromobily, tak im ho spravime a urobime to tak, aby ich nabuduce nechceli :-) Hybrid je buducnost. -
Mikesus 12.06.23 17:22
« Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
nevím kolik má Zetti s tím najeto, já s BZ4X už dohromady kolem 3000km. Na servisu jsem ho už taky viděl nějaký pátek zpět. Spíš to vypadá na problém, když si někdo kupuje předváděčku ( tedy tak to chápu, že kupoval předváděčku ) nebo neschopnost techniků. -
Mikesus 12.06.23 17:19
« baterka
Tak bůh ví v jakém stavu baterka byla. Jestli to někde stálo vybité, tak mohla už být dlouho odepsaná.
A taky čestlice taky zrovna nejsou jedny z nejlepších, ba naopak co mohu z okolí slyšet. Teď i jeden náš zákazník, co má flotilu Toyot odchází právě z Čestlic pryč kvůli servisu. -
Rasto 11.06.23 11:27
« Dosť zlé
Inak prečo si sa vlastne rozhodol pre BZ? Servis teda znie ako dosť katastrofa. Ja nie som nejaký fanúšik, ale keby som kupoval teraz elektro, asi zvolím teslu. Predsalen skúsenosti majú najviac a bz-tko aj celkom technologicky zaostáva (nepoužiteľnosť na dlhšie trasy pre nemožnosťopakovaného rýchlonabíjania) -
Zetti 07.06.23 12:07
« Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
Jestli to neopravi do patku, tak to cely smazu. Auto je zajimave jen opticky. Nema kvalifikovany servis, i mechanici vsechno zjistuji za pochodu a nejsou o nem zadne dostupne informace. Pred mym vozem nebylo jine bezetko v zadnem ceskem autorizovanem toyotim servisu.
Veskere informace nejsou dostupne u oficialnich partneru ale jen na socialnich sitich.
Nakup tohoto auta byl totalni ulet. Nikdy by mi nenapadlo, ze budou autorizaky takto nepripraveny. Nezbyva nez verit ze to dozije nejakeho relevantniho veku, ktery je u el.mobilu uz tak kratky.
Baterku jsem si koupil za svy a menil sam :-) servis me hodil pres palubu -
Xylo 05.06.23 19:26
« 12 V baterka
Každý rok se mi stane, že přijdu k autu (Smart ForTwo) a auto je mrtvé, protože má vybitou baterku. Normálně v klidu to nabiju úplně blbou krabicovou autonabíječkou a za cca 8 hodin tam mám zase 40 Ah. Místní elektrohujeři podle mého názoru žádnou reálnou zkušenost s EV nemají, protože žádná euforie z užívání elektroauta se prostě nekoná. Naštěstí mám poměrně malou trakční baterii, takže doufám že díky pomalému nabíjení mi vydrží celou dobu, kdy ještě budu auto potřebovat.
O jak vysoké napětí šlo? Jinak tohle by u EV mělo být normální a člověk by si myslel, že 12V baterie tudíž bude jako v bavlnce. Praxe se zdá být opačná a jak auto šetří energii vysoce důmyslnými nabíjecími algoritmy, tak baterii podobně jako s "inteligentním dobíjením" oddělá.