Toyota (Zetti)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- podla mna 05.06. 16:23 xxc
- 12 V baterka 05.06. 19:26 Xylo
- Prosim redakci o opravu modelu 06.06. 10:34 Zetti
- Dosť zlé 11.06. 11:27 Rasto
- baterka 12.06. 17:19 Mikesus
- baterka 15.06. 13:46 twistedTSD
- EV 16.06. 16:16 lamal
- Tenhle server umira 11.08. 14:28 JirkaVejrazka
- kup 01.09. 16:05 lordlord
- Hej redakce !!! 27.10. 20:43 Zetti
- Tak teď jsme ten gordický uzel v redakci MACZ rozštípli .... 01.11. 09:53 Zetti
- Tyden zadna novinka na MAC? 06.11. 06:31 Zetti
- recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá adminis… 22.11. 09:54 Zetti
-
Xylo 05.06. 19:26
12 V baterka
Každý rok se mi stane, že přijdu k autu (Smart ForTwo) a auto je mrtvé, protože má vybitou baterku. Normálně v klidu to nabiju úplně blbou krabicovou autonabíječkou a za cca 8 hodin tam mám zase 40 Ah. Místní elektrohujeři podle mého názoru žádnou reálnou zkušenost s EV nemají, protože žádná euforie z užívání elektroauta se prostě nekoná. Naštěstí mám poměrně malou trakční baterii, takže doufám že díky pomalému nabíjení mi vydrží celou dobu, kdy ještě budu auto potřebovat. -
Zetti 06.06. 10:34
Prosim redakci o opravu modelu
Model se jmenuje BZ4X a nikoliv Auris. Fomular byl spravne vyplneny.-
-
Zetti 07.06. 12:07
« Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
Jestli to neopravi do patku, tak to cely smazu. Auto je zajimave jen opticky. Nema kvalifikovany servis, i mechanici vsechno zjistuji za pochodu a nejsou o nem zadne dostupne informace. Pred mym vozem nebylo jine bezetko v zadnem ceskem autorizovanem toyotim servisu.
Veskere informace nejsou dostupne u oficialnich partneru ale jen na socialnich sitich.
Nakup tohoto auta byl totalni ulet. Nikdy by mi nenapadlo, ze budou autorizaky takto nepripraveny. Nezbyva nez verit ze to dozije nejakeho relevantniho veku, ktery je u el.mobilu uz tak kratky.
Baterku jsem si koupil za svy a menil sam :-) servis me hodil pres palubu
-
-
-
Mikesus 12.06. 17:22
« Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
nevím kolik má Zetti s tím najeto, já s BZ4X už dohromady kolem 3000km. Na servisu jsem ho už taky viděl nějaký pátek zpět. Spíš to vypadá na problém, když si někdo kupuje předváděčku ( tedy tak to chápu, že kupoval předváděčku ) nebo neschopnost techniků.-
xxc 12.06. 21:49
« Re: Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu
Tam nie je neschopnost technikov, ale servisne postupy automobilky. Ked automobilka povie, ze to musia odtiahnut kvoli srubkam, tak to odtiahnu a budu cakat na nove srubky, nestaci ich len tak vymenit. Do istej miery je to filozofia automobilky, ludia chcu elektromobily, tak im ho spravime a urobime to tak, aby ich nabuduce nechceli :-) Hybrid je buducnost.
-
-
-
-
Rasto 11.06. 11:27
Dosť zlé
Inak prečo si sa vlastne rozhodol pre BZ? Servis teda znie ako dosť katastrofa. Ja nie som nejaký fanúšik, ale keby som kupoval teraz elektro, asi zvolím teslu. Predsalen skúsenosti majú najviac a bz-tko aj celkom technologicky zaostáva (nepoužiteľnosť na dlhšie trasy pre nemožnosťopakovaného rýchlonabíjania)-
-
-
Rasto 13.06. 11:18
« Re: Re: Dosť zlé
Ako pekne mu to vysvetľuješ, ale jemu to môže byť úplne jedno. Človek si kupuje nové auto, aby nemusel do servisu. Samozrejme stane sa, že sa rozbije, ale ako jediné akceptovateľné vidím raz tú baterku nabiť a ak sa stane to isté znova, vymeniť. Nie nechavat týždeň v servise na pozorovani.-
Zetti 13.06. 12:23
« Re: Re: Re: Dosť zlé
Ja jsem to nechtel uplne rozepisovat, ale cele to vidim uplne jinak. Samozrejme ze meli baterku vymenit a uplne bezne se po kolapsu bezetek meni. Ne ale v Cechach. Ja tu mam pred sebou dva protokoly o mereni baterie, jeden z 1.6. a druhy z 2.6. Ten prvni ukazuje napeti baterie 12,58V, ten druhy 12,73V. Auto pri prevzeti 2.6. po poledni melo 12,23V. Tedy bezprostredne, nekolik hodin nebo minut po protokolovanem mereni. Nikdo nejevil ochotu se o tom nejak domluvit, komentovat, vysvetlit.
Neni mozne, aby takhle hodne napeti kolisalo, kazda desetina voltu je vlastne desetina kapacity. Neni mozne planovat cesty s tim, ze pojedu, kdyz auto pojede a kdyz nepojede, tak nepojedu, nebo jeste hur se vratim na odtahovce.
Predtim servis baterii nemeril a to ani po kolapsu, kdy padlo napeti pod 4V (mereno v sobotu, servis si auto prebiral az v pondeli 29.5., tedy napeti muselo jeste spadnout), ktery baterie nemohla ve zdravi prezit, to vi kazdy nedouk mechanik. A to jak se chovala nasvedcovalo, ze to nebyl kolaps prvni. My jsme udelali na baterii dalsi 4 testy se zatezi, na to je docela drahy a spolehlivy pristroj s vlastni tiskarnou a baterie stridave ukazovala ze je nestabilni a pak zase v poradku. Ze neni v poradku dokazuje i prubezne mereni napeti, kde stridave ukazovala standardni napeti 12+V a za chvili napeti az nekam k 20V, ktere nasvedcovalo tomu, ze auto pomocnou baterku dobiji v off rezimu. A to je dalsi vec, ktera se mi nelibi. Krome toho ze na baterku neni spoleh, auto baterii neustale dobiji a tim se mimo jine vybiji i trakcni baterie. Nevim jestli to muze zpusobit nejake dalsi problemy, treba i pozar, ale urcite to neni dobre.
Je smutne, jak se vsude vytraci poctive remeslo uplne vsude. V servisu, v hospode, na stavbe, uplne vsude. Jen co nejmin prace a co nejvic penez. Jsem stale na vazkach, jestli nemam autorizaky ignorovat, uvidim, co prinese cas.
Nova baterie ukazuje stabilni napeti kolem 12,7V, kdykoliv se prilozi voltmetr a takto by to melo u auta v poradku byt stale.-
lamal 16.06. 16:04
« Re: Re: Re: Re: Dosť zlé
´´Je smutne, jak se vsude vytraci poctive remeslo uplne vsude. V servisu, v hospode, na stavbe, uplne vsude. Jen co nejmin prace a co nejvic penez. Jsem stale na vazkach, jestli nemam autorizaky ignorovat, uvidim, co prinese cas.´´
Pod toto by som sa podpisal, smeruje to tu do zadnice.
Obavam sa, ze je to dosledok internetu, zavist a velke oci, vsetci maju viac, len ja mam malo, preto nehodlam urobit nic poriadne.
-
-
-
-
-
Mikesus 12.06. 17:19
baterka
Tak bůh ví v jakém stavu baterka byla. Jestli to někde stálo vybité, tak mohla už být dlouho odepsaná.
A taky čestlice taky zrovna nejsou jedny z nejlepších, ba naopak co mohu z okolí slyšet. Teď i jeden náš zákazník, co má flotilu Toyot odchází právě z Čestlic pryč kvůli servisu. -
twistedTSD 15.06. 13:46
baterka
"Až pak jsem sám pravidelným měřením zjistil, že baterie se nabíjí průběžně i při vypnutém autě. Napětí v určitých mě neznámých časech vybíhá vysoko nad napětí baterie, takže je jasné, že to z baterie nebude. Otázkou je, jestli to vyšší napětí neškodí baterií, ale to je zase otázka na kterou nikdo nezná odpověď."
O jak vysoké napětí šlo? Jinak tohle by u EV mělo být normální a člověk by si myslel, že 12V baterie tudíž bude jako v bavlnce. Praxe se zdá být opačná a jak auto šetří energii vysoce důmyslnými nabíjecími algoritmy, tak baterii podobně jako s "inteligentním dobíjením" oddělá.-
Xylo 15.06. 17:39
« Re: baterka
Jenom poznámka - dneska jsem objevil na [odkaz] článek z konce letošního března, který sděluje že podle vyjádření výrobce problémy s vybitýma 12V baterkama (u Ioniqu 5) jsou díky častému probouzení zaparkovaného auta připojováním systému bluelink. "Hyundai Blue Link je moderní funkce, která usnadňuje zůstat ve spojení s vaším novým Hyundai při jízdě po ulicích" umožňuje to výrobci a těm kdo se mohou pomocí tohoto systému spojit s autem.-
Zetti 15.06. 19:14
« Re: Re: baterka
Asi bude neco blbe v systemu. Ta baterka v aute nedela o moc vic nez baterka v notebooku. Jenze v notebooku mas baterku 3-5Ah a v aute 40 a vic a navic s moznosti dobijeni z trakcni. Osobne si myslim, ze elektricky auta v soucasne podobe jsou nedospela, nedokonala. Jsou sity horkou jehlou a vyvoj je na zacatku vcetne rychlokvasne vybajene Tesly. Driv se auta mesice intenzivne testovaly v ruznych podminkach, dneska se auto postavi, rychle ukaze a hned vyrabi.
-
Xylo 15.06. 19:22
« Re: Re: Re: baterka
Ty 12V baterky jsou nějaké divné. Jak jsem psal mám ve Smartu 40Ah, což mi nepřipadalo vzhledem k velikosti divné, ale tvoje BZ se 44 mi připadá málo. Ioniq má taky 40 a Tesla S originálně snad jen 33 Ah (ale prý nějakou spešl). Doufám, že tvoje nová větší to vyřeší. Každopádně budu ti vděčný pokud budeš držet recenzi aktualizovanou. :yes:-
speedfred 16.06. 17:16
« Re: Re: Re: Re: baterka
Tiež som mal problémy s 12V batériou u EV ktorá úplne kľakla a s autom nešlo ani pohnúť (nakládka na odťah s VZV). Po výmene batérie to zatial jazdí a dúfam že to bol len ten problém. Po ani nie 4 rokoch a cca 11.000km bola baterka totálne rozsypaná.
Asi budem musieť povedzme raz za 1/2 roka nabíjať aj tú 12V bateriu.-
Xylo 17.06. 08:09
« Re: Re: Re: Re: Re: baterka
Měl jsem tuhle "závadu" 2x a vždycky jsem tu úplně mrtvou baterku dobil úplně blbou autonabíječkou (mám pořád stejnou 12V baterku). Je to trochu časově náročné, protože 4 A nabíječka mojí 40 Ah FIAMMku nabíjela celých osm hodin. U Smarta je na to "rozhýbání" mrtvého auta fígl. Dveře otevřeš normálně klíčkem (mám úplně stejný jako se používal u oktávek - skládací hovado) a následně ve středovém panelu otevřeš kryt a odjistíš zámek převodovky, tím se ti povede vyřadit na N. Je to v manuálu popsané jako Manuální zrušení blokování volicí páky.
-
-
-
-
-
-
lamal 16.06. 16:16
EV
Dobra skusenost, nie som zastanca ani odporca EV, myslim ze tak ako si to zosumarizoval to dava zmysel aj mne tj. ako auto do mesta a okolia s domacim nabijanim.
Vacsina problemov, kt s tym mas bude prave kvoli tomu, ze je to Toyota, ktora to este nema na miestny trh vychytane + servisna topornost bez akejkolvek sebareflexie a zakaznickej orientacie. Baterku mali vymenit, nema ziaden predpoklad zivotnosti a k tomu tie najhorsie trable typu - nove auto, s kt. neodides.
Tlak na EV od Toyoty bude pravdepodobne kvoli GR modelom a emisiam, aby to v EU mohli predavat, potrebuju legislativne emisne zlato. -
JirkaVejrazka 11.08. 14:28
Tenhle server umira
Neda se nic delat, MACZ proste pomalu umira. Nikoho z redakce nebo CNC.cz to proste uz nezajima a vypada to, ze se ceka na nejakou technickou zavadu aby se to cestne ukoncilo "pro nekompatibilitu s modernimi redakcnimi systemy", nebo tak neco.
Proste pacient na umele ventilaci a ceka se, az tise sam od sebe odejde.
Bohuzel. -
Zetti 27.10. 20:43
Hej redakce !!!
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
-
Zetti 01.11. 09:53
Tak teď jsme ten gordický uzel v redakci MACZ rozštípli ....
U Toyoty BZ4X jsme dokázali odstranit Auris, ale už neumíme přiřadít typ BX4Z. To už je na nás moc práce. Takže recenze je na auto Toyota. Fertig. Může být stará, nová, výborná a propadák. Prostě Toyota. Na typu přeci nezáleží
Takový malý odraz zoufalého přístupu k práci běžného zaměstnance, jako bych viděl jak se pracuje když nás to nebaví. MACZ začínaje, přes naší slavnou vládu až po EU.
Tohle prostě nemůže dopadnout dobře. -
Zetti 06.11. 06:31
Tyden zadna novinka na MAC?
Nebo jste web uz tak rozjebali, ze to nikdo neda dohromady. Jestli to bylo kvuli mne, tak je mi to uprimne lito. -
Zetti 22.11. 09:54
recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem
Asi tak. MAC nebyl schopen pres pul roku recenzi priradit model BZ4X a stale to u nove recenze neni mozne, tak recenzi proste smazli. Tezko rict, zdali je to neschopnost administratora nebo se musi pro elektroauta, pripadne pro toyoty jen horovat.
Elektricka toyota jezdi uz vic nez rok. Auto jezdi pekne, rychle, potichu, na domaci zasuvku i dost levne, mene nez korunu na kilometr, po aktualizaci ujede v lete v mestskem provozu bez topeni i 400 km, nicmene jak se pise vsude, neni to auto na dlouhe cesty.
Nenechte se ukolibat elektropomatenci pohadkami o nabijeckach na kazdem rohu. Nejsou. 50kW v zimnim provozu s topenim po hodine nabijeni neda ani 200 km a silnejsi jsou od sebe daleko a navic jsou nehorazne drahe a budou jeste drazsi.
AC nabijecka da bezetku tech 50 kW pri dobre konstelaci za 7 a vic hodin. Prvni 3 hodiny jsou zpravidla zdarma, dalsi hodiny platite treba u PRE 30 korun za hodinu. Za 7 hodin stani tak zaplatite 120 korun.
-
speedfred 22.11. 18:22
« Re: recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem
To MACZ je celkovo divné, pretože z troch zariadení sa tu prihlásim/prispievam iba z jedného a kdežto do ACZ môžem zo všetkých troch.
Tvoje auto je asi nejaké zakliate, najprv nešlo opraviť nadpis, teraz pre istotu už není vôbec nič a do toho ešte problémy s batériou.Naštastie to není nič fatálne ale trochu úsmevné cez slzy. Nepríjemne zaujal ten prístup Toyoty keď pri tak drahom aute neboli schopný vymeniť batériu za pár šušňov.
Inak pekný popis nezaujatého užívateľa obyčajného ev-éčka.-
Zetti 22.11. 19:03
« Re: Re: recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem
Necitim ani trochu hořkosti, sam jsem si to vybral a dokud to bude jezdit tak si ho necham. Na ježdění v dosahu baterie je vic nez výborný. Ale doporučit elektroauto jako jediny rodinný vuz urcite nemuzu
-
-