Volkswagen Golf (2016)
31.1.2019Tak mou další obětí na 4 kolech je jak jinak, opět starý známý Golf 7 generace. V pořadí již třetí. Tentokrát modelový rok 2016 s motorem 1,4TSi v…
Volkswagen Golf (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 04.02.19 18:15
« Re: Tvrdé na 17kach?
Já byl zvyklý na 15" ze Sportsvana. Ty 17" s pneu 225/45 na kterých jsem to koupil byly opravdu znatelně tvrdší a dost hlučné. Koupil jsem zimní 16" 205/55, se hluk znatelně snížil a komfort i na horších silnicích se citelně zlepšil. Proto jsem vyměnil i ty letní 17 za 16. Pro ostřejší jízdu dám podvozek do režimu sport. Pak to celé ztvrdne a ztuhne a získá na jistotě. Tvé GTi je ale jiná liga, to je opravdu hothatch, podvozek je jinak nastaven a z lepších komponent. Chápu že pak je i na větších kolech lépe sladěn komfort s agilitou. To moje je v podstatě úplně normální sériové auto s nějakou dynamickou rezervou. S 1,5 TSi 110 Kw jsem jel asi jen 30 min v Karoqu a nepřišel mi na tak velké auto špatný. Byl pěkně pružný, ale nad 4500 ot. jsem ho nevytáčel. U 1,4 mohu srovnávat obě výkonové verze 92 a 110 Kw. Ta silnější je někde jinde v pružnosti i bezprostřednosti reakce. Co mě asi nejvíc překvapilo, tak ta silnější nemá saze ve výfuku. ta slabší byla očouzená jako diesel bez DPF. Hodím do galerie nějaké foto. -
iudex 04.02.19 15:26
« Tvrdé na 17kach?
Prekvapilo ma Tvoje hodnotenie, že Golf je na 17kach tvrdý. Ja som mal auto na letných 18kach, k tomu znížený a pritvrdený podvozok (verzia GTI) a prišlo mi to úplne v pohode, na hotheč až komfortné. Takže s potrebou vymeniť 17ky za menšie kolesá sa moc nestotožňujem. Golf všeobecne patrí k tomu pohodlnejšiemu v triede a 17ky by som pri realatívne výkonnom 150k motore videl ako optimum. Ale každý to máme inak.
Btw. motor je asi to najlepšie pre bežné vozenie, aj mňa 1,4TSI pozitívne prekvapila. Naopak všade sa píše, že 1,5TSI je napriek väčšiemu objemu subjektívne lenivšia, zjavne emisne príliš priškrtená, takže i z tohto pohľadu máš dobrú motorizáciu. -
zetr007 04.02.19 11:16
« Re: Re: Recenze
To taky nevím jak to udělali, poněvadž jak si psal u 92KW verze je vejfuk černej, já to měl stejně u 1.2 TSI jak u dieselu z 90 let. Ted ho mám podstatně čistější u dieslu 2.0 TDI a je to filtrem pevných částic. Takže těžko říct čím to je že ho máš čistej, pokud ho pravidelně nemeješ >:-[] ;-) -
Verny_2013 04.02.19 10:36
« Re: Recenze
Díky za pochvalu. Snažím se ty recenze psát tak aby se čtenář i trochu pobavil. Máš pravdu s tím motorem, byl to v podstatě hlavní důvod proč jsem tu výměnu vlastně uskutečnil. Nejvíc mě u tohoto motoru ale překvapil čistý výfuk bez sazí. Nechápu jak to udělali když to nemá filtr. -
zetr007 04.02.19 10:32
« Recenze
Pěkně napsaná recenze, hezky jsem si počet.
Výborná volba motoru, to ti chválim!! Podle mě je to ten nejlepší motor pro svižnou a úspornou jízdou kterej koncern VW má, nebo lépe řečeno měl (benzín). 1.8 TSI o moc lépe nejede, je složitá a žere o dost víc, 2.0 TSI jede sice velice pěkně, ale ta cena a spotřeba je moc.
Tahle 1.4 TSI 110KW co máš jede lépe než můj 2.0 TDI 110KW.
Bohužel to samé nedá říct o 1.5 TSI 110KW která už je velice svázaná emisema atd.
Emise a všelijaký experimenty s co nejnižší spotřebou od roku 2015 každým rokem víc a víc ty motory otupujou ( jinak spřevodováno atd.) takže i když si kupuješ stejnej motor, tak modelovej rok 2015 jede jinak než rok 2017.
Každopádně ti přeju bezproblémové a svižné ježdění!
:yes: -
Golf 03.02.19 11:12
« Rada.
[odkaz]
Takhle si jednoduše odpojíte start stop mají to tak všichni mojí přátelé v koncernových vozech i na garančkách jim to nepřipojují a já též bez problémů již dva roky odzkoušeno.
Jinak start stop jsem vždy vypínal ale při popojíždění po obchodech občas člověk zapomene a pak to nasere jak to ničí motor hlavně ojniční ložiska a klikovka trpí hodně.
Jinak skvělá recenze. -
Verny_2013 03.02.19 10:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Golf
Já měl u Sportsvana 92 Kw verzi 1,4 TSi. Motor popisuju v obou recenzích jak na Golfa tak Sportsvana. Ta nová 1,5 96 Kw je technologicky jinde ( vypínání válců, variabilní turbo, millerův cyklus ) a měla by být o 0,5 L úspornější než ta 1,4 a taky tišší a kultivovanější. Ale co mají oba slabší motory společné je převodovka MQ 200 a omezení točivého momentu z 250 na 200 Nm. Ty chybějící Kw výkonu ani tak nevadí, ten výkon je nad 4500 ot. a tam se tak často nedostaneš. Ale chybějící Nm se projevují ve slabší pružnosti. Ty 110 KW verze jedou pocitově výrazně líp. Ale pro běžné ježdění v pohodě stačí ty slabší verze, mají už vzadu multilink a to je znát na agilitě a komfortu. Já už jsem asi moc namlsaný a chtěl jsem něco dynamičtějšího. Těším se na tvou recenzi. -
Jirka200 03.02.19 09:44
« Re: Re: Re: Re: Golf
Máš pravdu, ale já jsem šel do slabší verze 1.5 tj. 96kW a tedy minus 40 tis. Kč, LED světla nemám adaptivní (statické jsou v základu verze ME). A hned jsem cenově úplně jinde, ale za cenu toho kompromisu. Nemám taky navigaci, což mi nahradí Android s ML. Dost jsem přemýšlel mezi 96 kW x110 kW, ale jezdím většinou sám nebo ve dvou, snad to bude výkonově stačit.
Jinak ceník verze ME je solidně nastaven. U ME nelze objednat DSG, ale jinak se u Golfa za DSG připlácí 60 tis Kč, to bych nedal. -
Verny_2013 02.02.19 23:19
« Re: Re: Re: Golf
Tak jsem si to jen tak zkusil nakonfigurovat ME + základ s 1,5 TSi 579 900 + Blind Spot Senzor, LED světlomety dynamické + LED koncová světla, Paket Zrcátka, PreCrash, modrá metalíza, sečteno a podtrženo 631 900. to je docela ranec. Nějaká sleva by asi byla, ale stejně pod 550 000 by to nebylo. -
Jirka200 02.02.19 22:47
« Re: Re: Golf
Konfigurace příslušenství auta dá zabrat. U japonských aut je to dáno verzí a nic moc se nedá vymyslet. U Golfa jsem nad tím strávil hodně hodin. Fakt je, že 7G je v posledním roce výroby a byl jsem mile překvapen kolik prvků je u verze ME v ceně - např. LED světla, adaptivní tempomat, ego aktiv sedadla a současně VW dává rozumné slevy. Takže ve finále jsme ani moc dodatečného příslušenství nemusel objednávat.
Asi je to hodně subjektivní a hlavně o zvyku.