Volkswagen Polo (2019)
17.7.2024WV Polo GTI Můj letošní objev na 4 kolech má se všemi předchozími opravdu málo společného. Na stará kolena jsem se trochu utrhl z řetězu, ale opravdu…
Volkswagen Polo (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ericn 17.07. 18:01
Krásné Polo GTI
Musím říct, že v modré barvě vypadá výborně. Za mě dobrá volba a ať ti dobře slouží a užíváš si ho. Možná jsem to přehlédl v recenzi, ale jak se chová ta torzka vzadu a nejsou přece jen ty 18" moc? I když vypadají skvěle :yes:-
Verny_2013 17.07. 23:00
« Re: Krásné Polo GTI
Dík za pochvalu. Torzka vzadu, upřímně, kdy tam byl byl víceprvek bylo by auto o fous komfortnější a asi i jistější. Ale Polo má kola v rozích karoserie, která je neskutečně tuhá. Nevím jak to udělali, jestli ji oproti standartnímu Polu nějak vyztužili. Ale není to motokára, pružiny i tlumiče fungují. Jak jsem psal, Pružiny jsou snížené, tužší a začínají dobře pracovat tak od 60 Km/hod. do té doby je auto opravdu tvrdé zvlášť na 18". Jakmile se trošku rozjedeš, tak podvozek začíná pracovat, tlumí, kopíruje terén a funguje. ty 18 nejsou rozpoznatelně tvrdší než 17. Možná je to tím že ty 18 jsou originál VW, odlehčená kola. Při přezouvání jsem to zkoušel zvednou na jednom prstu a fakt jsou lehoučká. Nicméně jak píšu v recenzi nové auto bych si koupil se 17". Ty 18 nabízím k prodeji a nikdo je nechce. Ale objektivně to zásadní zhoršení v komfortu jízdy není. Dlouhé táhlé zatáčky se dají projet až neskutečně rychle, jak jsem si to s Oktávkou vůbec nedovedl ani představit. Když jsou v zatáčce nerovnosti tak si podvozek odskočí, ale hned se zakousne a cítíš že drží a máš jistotu že tě po tečně nevynese ven. Nevím jestli jsem dost jasný ale to je můj pocit z kol a podvozku.-
ericn 17.07. 23:40
« Re: Krásné Polo GTI
Jj, díky za doplnění. Ty 18” jsou krásná kola, ale na Polo mi přijdou už moc velká, proto jsem se i ptal. Jestli ho budeš používat i na “daily” jízdy, tak o palec menší kola budou pořád super a mohlo by to být i v těch nižších rychlostech komfortnější. Pak přidej foto, jsem zvědav, jaká kola pořídíš. No přeji hodně zábavy za volantem :yes: -
-
Verny_2013 21.07. 16:02
« Re: Re: Re: Krásné Polo GTI
Myslím že všechny hothatche segmentu B mají torzku. např. Fiesta ST, I20N. Až segment C tj. Golf a spol. mají víceprvek. Ano na 18" kolech je auto tvrdé, zejména ve městě tj. v malých rychlostech nefunguje, mlátí, drncá. Na polňačku bych s tím taky nejel. Velká díra = velká rána. Ale oproti 17" to není zásadní rozdíl. Možná proto, že ty 18 Brescia jsou neskutečně odlehčené, zvedl jsem je na jednom prstu. Mám je aktuálně v inzerci na prodej, nebo výměnu za 17", tak uvidíme kdy se to povede.-
maca02 21.07. 16:37
« Re: Re: Re: Re: Krásné Polo GTI
Gratuluju k autíčku! :-) :yes:
Ty kola prodat nepůjdou, v rámci ČR bych to ani nezkoušel a dal bych je rovnou na eBay za minimální cenu. Mám ty samý jen v 19", na Golfa jsou širší. Ani jsem je nezkoušel prodat v momentě, kdy jsem zjistil, že ten rozměr kol + gum je jen a pouze na GTI a nic jinýho. To silně omezuje okruh možných zájemců a pak je samozřejmě ČR příliš malý píseček. Kola jsem si nechal, autu sluší, stejně jako sluší tvýmu. Já mu to prostě udělat nemoh! >:D A že to drncá? - na víkendovku? - kdo by to řešil ;-) >:-[] :yes:-
Verny_2013 21.07. 21:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Krásné Polo GTI
Dík za rady. Koukl jsem na recenzi i fotky pěkné a zajímavé počtení. Překvapilo mě že máš fakt stejný design kol. To jsem nevěděl že je dávali i na Gofa GTi. Já na těch 18 teď normálně jezdím a není to žádná tragédie, žádná udrncaná koza. Dá se s tím normálně jezdit, jen ne moc pomalu a ne ve městě. Když je někdo bude chtít, tak je prodám a koupím pěkné 17". Když ne tak si je nechám, jsou krásné a auto sluší. Paradox je že tam byl docela velký příplatek 10600 Kč za ně u nového auta. Ale první majitel kupoval skladovku, kola si vybrat nemohl. Bylo to jedno z posledních aut s manuálem. Mám ceník z 4.6.2019 a tam už je Polo GTi jen s DSG, do výroby už objednat nešlo. V inzerci ojetin ty 18" má kolem 50% aut. Takže nějaká šance na prodej těch 18" tady ještě je.
-
-
-
-
-
-
lamal 28.09. 19:15
Pólo
Gratulujem k nakupu :-) Pekna farba, pozeram na neho po case a je to nadcasovy konzerva wagen, lepsi nez facelift, ktory je teda nepekný v zadu.
Drncanie a mlatenie v meste bola jedna z veci, ktoru som na Cliu ako daily najviac riesil. Viem o com hovoris nizka rychlost = tlmic sa odmieta stlacat >:D S motorom to mame naopak, ja mam vsetko nad 5tis, ty zase do 5 tis :-)-
Verny_2013 29.09. 19:59
« Re: Pólo
Díky, tím že jsem chtěl manuál, jsem ani jinou volbu než před FL ani neměl. Po FL jen s DSG a jediné dvě věci které se mi po FL líbily byly volant a dojezdová rezerva. Volant má tlustší věnec než mám já a lépe mi padnul do ruky. A dojezdovku mít ani nemůžu, mám baterku v kufru. Ale nemůžeš mít všechno, u mě byl prioritou ten manuál. Ten diskomfort jsem už aspoň částečně vyřešil výměnou kol 18" za originál 17". Komfort je s nima o trochu lepší, ale jak píšeš ani Polo GTi není auto do města. Z motoru jsem nadšený, dole a ve středu jede na krouťák, překvapivě úsporně a velmi dynamicky. S lehkým Polem nemá 2,0 TSi žádnou práci. Jen ta špička je slabá a v 5500 ot. divadlo se 147 Kw končí. Lze to samozřejmě vyřešit čipem, ale zatím nemám žádnou potřebu do toho jít.-
lamal 02.10. 13:24
« Re: Re: Pólo
Zalezi od reakcii na plyn, na charakteristiku sa naladis, prijemny spodok a krutiaci moment furt pod pravou nohou je uzitocna vec... hlavne ked sa da dobre davkovat a nekazi ti prilnavost predku.
Clio je zabavne tocivou charakteristikou, ale francuzka prevodovka nepraje preciznej praci, zas taky pozitok to neni furt radit na 2ku. Cakam este na navratenie serioveho koncaku vyfuku, momentalne mi dost vadi, ze to medzi 2800-5000ot huci viac nez jede >:D Od 5tis otacok je vyfuk ticho tj vo vysledku len otravuje aj mna aj ostatnich. S tichou seriou to bude ideal, v otackach nad 5tis aj tak huci mechanika a sanie, vacsi kravál netreba. V tomto by sa mi pólo viac pacilo, tiche, efektivne...-
Verny_2013 02.10. 22:23
« Re: Re: Re: Pólo
Tak technika z Golfa GTi v Polu funguje skvěle. Převodovka je krásně přesná mechanická, je s ní radost pracovat. Auto je lehoučké a 2,0 L motor zabírá velmi slušně i bez turba od 1500 ot. Před 2000 ot se přidá turba a do 3000 ot jede velmi pružně ma krouťák. Pak se přehodí vačka do sportovna a auto začně jet spíš na výkon . Když si na tu techniku zvykneš je to prostě zábava. I zvuk motoru je fajn, při nastartování si krásně zabrblá, do 3000 je příjemně tichý a nad 4000 ot snesitelně nasraný. Prostě podle nálady s tím strojem můžeš jet jak sportovně, tak lážo plážo i daily car.-
lamal 03.10. 08:40
« Re: Re: Re: Re: Pólo
Pekne si to napísal, ked ma motor viacero vlastnosti a charakter jeho nizsie otackove pasmo moc nevadi. Asi zalezi od dlzky prevodov, ked su kratke vadilo by to viac, ale verim ze VW dokaze naladit prevodove pomery :-) S tym co vsetko ponuka od spolahlivosti, spotreby, emisie az po vysoky krutiaci moment, je to kvalitny pohon. Trochu by som sa obaval karbonu, ale da sa to riesit.
Motor v Cliu pochadza z 90tok, jeho blok pracuje i v 1.9dCi (Master >:D , zaklad sa pouzival pre diesle i benziny. Renault Sport na robustnom zaklade postavil sportovu verziu, ktora ma uz celkom peknu historiu a vyvoj j[odkaz] Zdvih 93mm, je nezvykly pre vysokotackovy motor v objeme 2litre, resp takyto zdvih mavali vacsie 4 valce 2,2l (Honda 2,2 vtec). Aj vdaka tomu ma 190nm uz okolo 2500ot a max 215nm lezi na 5000ot. Da sa s nim jazdit aj v nizkych a strednych ot, pri priedbiehani medzi 2500-4000 je to spolu so zvukom a zlepsujucou sa reakciou na plyn zabava. Pri tom nejde o brutalne rychlosti. Najviac navykovy je prechod k 5tis, kedy nabera prijemny nenuteny zatah do 7500, vtedy uz rychlost rychlo leti hore. Max vykon lezi v 7100 ot >:D Cele Clio ma mnoho vlastnosti, na pomery serie je unikatnou skladackou, predna naprava je cela z Megane RS tj hlinik s oddelenymi tehlicami a zadna naprava a brzdy zase Megane. Male Clio je v napravach sirsie nez 3kova Octávia. Zakruty mozes prechadzat vela sposobmi, je to neuveritelne niekedy si neviem vybrat, hlavne ked ides tak na 70-80%.
Kde s nim jazdis po ČR ?-
Verny_2013 03.10. 15:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Pólo
zpřevodování manuálu je velmi podobné jako u 1,5TSi. Při dálničních 130 točí na 6°2800 ot. třeba DSG točí jen 2300 ot a na dálnici je tišší a úspornější. O zakarbonování bych se v případě 2,0 TSi DKZC je přímé i nepřímé vstřikování, takže by mu neměly vadit ani krátké trasy. Po FL 2020 Polo dostalo nový motor naladěný na 152 Kw a pouze s přímým vstřikem. Tam už ta náchylnost na karbon bude větší. Jezdím s tím hlavně po západních Čechách, zatím jsem ještě na něj nekoupil dálniční známku. Ta bude až příští rok. Zatím mám na dálnici jiné auto.
-
-
-
-
-