Diskuse

Toyota Prius (2006)

13.1.2014

Z počátku jsem si chtěl pořízení usnadnit tím, že jsem vybíral pouze vozy dostupné na českém trhu skrze stránky tipcar.cz kde lze snadno po zadání…

 

Toyota Prius (Vegetus)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 23.01.14  14:35

    « Re: Re: Re: Tvoje zkušenosti

    > Já vím, že spotřebu nejvíc ovlivňuje řidič. Proto jsem chtěl právě to srovnání Prius - klasický spalovák u jednoho řidiče na známé trase. Jaké tedy je?

    Presne porovnavani jsem nikdy nedelal, mam jen Priuse. Vzpominam si jen, ze jsem v lete za idealniho pocasi zvladnul cca 70 km trasu z hor do mesta s Fabii 1.4 za rovnych 5,0 km/l (podle palubniho pocitace) pri snaze o co nejnizsi spotrebu. Stejnou trasu jsem minuly tyden jel s Priusem (na zimnich pneu a tak) za cca 4,2 litru bez jakekoli zvlastni snahy (odhadem, presne spotrebu na trase davno nemerim, na to uz s nim jezdim dlouho)

    > Elektromotory jsou tam dva, já chtěl vědět kolik má výkon jeden elektromotor a druhý elektromotor. Nemohu to vygooglit

    Tak to nevim (jiste to da dohledat treba na priuschat.com.

    > Ta červená čára v animaci nesmí zčervenat - to je lomit se! To by znamenalo změnu převodového poměru planetového soukolí, což není. Kolečka jsou stále stejná.

    OK, uznavam - uz jsem tu stranku par let nevidel, nepamatoval jsem si to presne.

    > A poslední věc. Režim B by neměl vybíjet baterky. A benzinový motor už vůbec. To nedává logiku. Když už je baterie nabitá, tak ať se nedobíjí a brzdit budu klasickou třecí brzdou. Alternátor s baterkou v "normálním" autě dělá to samé.

    Nenapsal jsem, ze rezim B vybiji baterky. Napsal jsem, ze pokud jsou baterky nabite na maximum a je potreba brzdit, Prius je umi vybijet i benzinovym motorem, kdyz je to opravdu potreba. Prius myslim nema tak velke treci brzdy jako normalni auto a proto musi byt elektromotor pro brzdeni pouzit vzdy (ale to uz se dohaduju)

    > A ještě jeden nový dotaz. Prius Plug in hybrid se chová jako klasický hybrid s tím, že mám ještě jednu velkou baterii (elektromobil). Když ji vybiju tak pak mám normální hybrid. Je to tak? Nevím, jestli by se mi nabíjela tato velká baterka rekuperačním bržděním po nabití té základní "hybridní". Asi by měla, proč energii nevyužít. Ale nabíjet se ze spalovacího motoru ta velká asi určitě nebude

    Nema jeste jednu baterii, ma tu klasickou hybridni baterii silnejsi (s vetsi kapacitou). Pokud se vybije pod urcitou miru, auto se chova uplne stejne jako klasicky Prius. Ale rekuperacni brzdeni na jeji plne dobiti stacit nebude. Benzinovym motorem se urcite nabiji v urcitych jizdnich rezimech (stejne jako u normalniho Priusu).
  • « 00 Reagovat !

    foto rypal

    rypal 23.01.14  14:05

    « Re: Re: Tvoje zkušenosti

    Díky za odpověď. Tvoji recenzi si přečtu. Teď budu pokračovat zde.

    Já vím, že spotřebu nejvíc ovlivňuje řidič. Proto jsem chtěl právě to srovnání Prius - klasický spalovák u jednoho řidiče na známé trase. Jaké tedy je?

    Elektromotory jsou tam dva, já chtěl vědět kolik má výkon jeden elektromotor a druhý elektromotor. Nemohu to vygooglit ;-\

    Ta červená čára v animaci nesmí zčervenat - to je lomit se! To by znamenalo změnu převodového poměru planetového soukolí, což není. Kolečka jsou stále stejná.

    A poslední věc. Režim B by neměl vybíjet baterky. A benzinový motor už vůbec. To nedává logiku. Když už je baterie nabitá, tak ať se nedobíjí a brzdit budu klasickou třecí brzdou. Alternátor s baterkou v "normálním" autě dělá to samé.

    A ještě jeden nový dotaz. Prius Plug in hybrid se chová jako klasický hybrid s tím, že mám ještě jednu velkou baterii (elektromobil). Když ji vybiju tak pak mám normální hybrid. Je to tak? Nevím, jestli by se mi nabíjela tato velká baterka rekuperačním bržděním po nabití té základní "hybridní". Asi by měla, proč energii nevyužít. Ale nabíjet se ze spalovacího motoru ta velká asi určitě nebude.

    Díky za vysvětlení.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 23.01.14  13:43

    « Re: Postřehy

    Ono to EV tlacitko je potreba stisknout velmi rychle po nastartovani, cca do 2 vterin. Pak uz to nejde, pokud neni teply motor a zahrate baterky.

    Ale pokud se to povede, je to obvykle jen nakratko - ani Prius proste nejezdi rad cely zmrzly ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Vegetus

    Vegetus 23.01.14  13:14

    « Postřehy

    Zkušený Priusák Jirka Vejražka už všechno výborně zodpověděl, doplním i své krátkodobé postřehy.

    1. Auto mám od září, takže jeho provoz znám v podstatě jen ze zimních podmínek. Ráno v mrazech vždy naskočí motor, když ne hned, tak při rozjíždění. Většinou ale zapínám rozmraz čelního skla a pak se motor samozřejmě nastartuje aby byl teplý vzduch.
    To tlačítko EV mi se studeným motorem nedovolí vynutit pouze elektropohon, jen to 2x pípne a nic. V létě to ale bude zřejmě jinak.

    2. Průměrná spotřeba dle údajů,které zapisuji na spritmonitor je 5,2, podotýkám, že jde opět o průměr ze zimního provozu (topení, zimní pneu). Dálnice nejezdím, ale i na dálnici jsem s Priusem ujel 370 Km za průměrných 4,6. Pokud jedete do 130 km/h tak je velmi úsporný. Já jezdím často po městě, kde je kopcovitý terén a většinou krátké trasy, kdy se ani nezahřeje motor,což mi trochu kazí průměr. Se studeným motorem je spotřeba ze všech režimů zdaleka nejhorší. Jinak můžu porovnávat pouze s Renaultem Mégane 1997, kde jsem měl průměrnou spotřebu mezi 7-9 litry.

    Ostatní bylo již zodpovězeno.
    ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto rypal

    rypal 23.01.14  11:37

    « Tvoje zkušenosti

    Ahoj, taky se zajímám o hybridy od Toyoty. Proto pár otázek a postřehů.

    1) Jak se auto rozjede v zimě ( po mrazivé noci venku)? Na elektřinu nebo pokaždé spustí spalovací motor než se zahřeje?

    2) Jaké jsou tvoje zkušenosti se spotřebou? Myslím třeba klidná jízda s Priusem v porovnání s klidnou jízdou s autem klasickým malooběmovým spalovacím motorem (např. Felicia 1.3, Fabia 1.2 apod.).

    3) Jaké jsou výkony těch dvou elektromotorů? Většího a menšího. Nemyslím třeba to tvé konkrétní auto, ale obecně u dnešního nového Priuse.

    4) Stačí elektromotory "pochytat" energii při běžném brždění (to je bez klasických brzd to ubrzdit rekuperací)?

    Zde jen poznamenám, že oba elektromotory podle mě pracují jako motor i generátor. Proto označení MG. Což novináři většinou neuvádějí. Podle nich je menší generátor a větší motor. To je hloupost.
    Viz animace na www.eahart.com/prius/psd/ (ale čára v animaci nesmí zčervenat! To už je mimo fyzikální zákony).

    5) Režim B připojí jen spalovací motor (brždění motorem) nebo má i jinou funkci?

    Díky za odpovědi P.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vegetus

    Vegetus 14.01.14  16:14

    « Re: Posez za volantem

    Tak já měřím asi 186 a je pravda že teď když řídím v botách se silnou podrážkou občas o volant kolenem zavadím páčkou tempomatu. Volant se sice dá nastavit nahoru nebo dolu, já ho mám až nahoře. Takže je pravda, že vyšší lidi můžou mít za volantem problém. Ne kvůli místu, toho je tam až až ale kvůli výšce volantu.
  • 00 Reagovat !

    foto cb

    cb 14.01.14  12:28

    « Prima auto

    Blahopřeju k Priusovi, protože jsem s ním najel 6.500 km po parcích západu USA a byla to naprosto super volba v půjčovně. My z Evropy zvyklí na benzínku za každým rohem jsme po zjištění, že má poměrně malou nádrž, což jsem zjistil na benzince po natankování asi 38 litrů do plné nádrže, když v ní byl malý zbytek paliva a denní dávka mil byla tak 400, jsme pak nevěřili vlastním očím, že spotřeba je do 5 litrů. Pojezdy po parkovištích na baterie je taky mazec, Amíci ještě nebyli zvyklí na to ticho, co se sune kolem nich a spíš se lekli. Pro rodinu praktické auto a v nové generaci i líbivý design, jen ta cena je zde vyšší. Toyota udělala super tah v USA - pohrozili jim zdražením paliv a nyní se tam prohání tolik Priusů, jako tady Škodovek. Hodně bezproblémových km přeju.
  • 00 Reagovat !

    foto Bonpar

    Bonpar 14.01.14  11:04

    « Posez za volantem

    Jak je to u Vás s posezem za volantem?
    Já jsem zkoušel Prius Plug-in hybrid a při svých 195 cm jsem měl velký problém se vměstnat pod volant.
    Jinak chválím výběr, Toyota a její hybridy obecně jsou velmi kvalitní.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…