1) Jak se auto rozjede v zimě ( po mrazivé noci venku)? Na elektřinu nebo pokaždé spustí spalovací motor než se zahřeje?
Umi se rozjet na elektrinu, pokud se do par vterin po nastartovani stiskne tlacitko "EV". Jinak se nastartuje benzin, aby se motor co nejrychleji zahral na provozni teplotu.
2) Jaké jsou tvoje zkušenosti se spotřebou? Myslím třeba klidná jízda s Priusem v porovnání s klidnou jízdou s autem klasickým malooběmovým spalovacím motorem (např. Felicia 1.3, Fabia 1.2 apod.).
U meho Priusu na tomto webu je odkaz na spritmonitor.de. Dlouhodoba spotreba je cca 5,3, ale bohuzel musim jezdit hodne po dalnici. Klidna jizda po meste nebo po okreskach v normalnim provozu znamena 3,5 - 4,5 litru/100km. Zalezi na ridici, terenu, provozu, teplote a tak :-)
3) Jaké jsou výkony těch dvou elektromotorů? Většího a menšího. Nemyslím třeba to tvé konkrétní auto, ale obecně u dnešního nového Priuse.
Podle toyota.cz je vykon posledni generace Priusu (novejsi, nez ma Vegetus nebo ja) u benzinu 99 kW a elektromotor 60 kW
4) Stačí elektromotory "pochytat" energii při běžném brždění (to je bez klasických brzd to ubrzdit rekuperací)?
Zalezi na situaci, vetsinou ano. V malych rychlostech (cca do 20 km/h) se brzdi jen destickami.
> Zde jen poznamenám, že oba elektromotory podle mě pracují jako motor i generátor. Proto označení MG. Což novináři většinou neuvádějí. Podle nich je menší generátor a větší motor. To je hloupost.
Viz animace na www.eahart.com/prius/psd/ (ale čára v animaci nesmí zčervenat! To už je mimo fyzikální zákony).
Neni to mimo fyzikalni zakony, ale byly by prekroceny maximalni otacky elektromotoru. Fyzikalni zakony by to jeste chvili vydrzely ;-)
5) Režim B připojí jen spalovací motor (brždění motorem) nebo má i jinou funkci?
Ma primarne funkci brzdeni motorem (jako u nakladaku nebo autobusu), aby se tak rychle nenabijela baterka pri jizde z dlouheho klesani (u nas malo pravdepodobne, pouzil jsem to parkrat v Alpach). Kdyby se pri dlouhe jizde z kopce brzdilo jen klasickymi brzdami, nabily by se rychle baterky na maximum a musel by se pustit benzinovy motor, aby ty baterky trochu vybil. Prius tohle umi.
V principu se rezim "B" pouzivat nemusi, ale je to lepsi (a pri rizeni i prijemnejsi). Naopak (narozdil od tvrzeni nekterych novinaru i zde na auto.cz) neslouzi rezim "B" k rychlejsimu nabiti baterek, prave naopak.