Recenze

Tomyc (muž 27 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia 1.9 SDI Clasic

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Okta Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:212711 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 133 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.6

Popis vozu

Rozhodl jsem se, že sem pověsím moji recenzi octavie s atmosférickým dieselem, protože tu taková tuším ještě není. Nebudu sem ale vypisovat všem známé přednosti a nedostatky tohoto auta. Pojďme tedy rovnou k motoru. Pod kapotou se ukrývá 68 koní, což je na 1330 kg vážící auto po čertech málo. Příslibem za omezený výkon měla být nízká spotřeba. No dobrá, s autem se dá jezdit za 4 litry. V dnešním provozu ovšem musím čím dál víc stát na plynu, abych nebrzdil ostatní účastníky a tím logicky stoupá. Průměr se pohybuje okolo 4,6 l/100 km. Naše škůdka se pohybuje převážně mimo město a na dálnici. Když jsme u dálnice - na jednu stranu bych klidně označil tento motor za ideální, jelikož díky malému apetitu dokáže ujet na nádrž přes 1000 kilometrů, jenže... Problémem je hluk. Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou, která je poskládaná nakrátko, aby byla schopna vytěžit maximum z nízkého výkonu. Výsledkem je to, že se ručička nebezpečně přibližuje 4000 ot/min při 130 km/h. Motor duní a v kabině si nepromluví ani řidič se spolujezdcem vepředu. Ale někomu hluchému mohu jen doporučit. Maximální rychlost je 162 km/h. Ale abych nebyl tak negativní - dá se rozjíždět na trojku, při rozjezdech na člověka nečeká žádné nepříjemné překvapení, v 50 se může jet na pětku... V čem se mi zdá být toto auto nepřekonatelné, to jsou provozní náklady. Jediné, co kazí tuto kapitolu je snad jen vysoký zdvihový objem, kvůli kterému je pojistka dražší. Jinak za celou dobu nic, než olej, filtry, rozvody. A dřív byl problém s řemenem, novější už jsou bez výhrad. Po výměně rozvodů jsem ujel cestu z Brna na Stuhleck a zpět ve čtyřech lidech s pořádnou lyžařskou výbavou za 4,3 litrů. Co víc si přát?

Silné stránky

Spotřeba a dojezd!!!
Nízké provozní náklady
Obrovský zavazadelník

Slabé stránky

Nízký výkon
Vysoká hlučnost
Málo místa vzadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto už nekolik let servisujeme v autoservisu Čačík Bořetice. Možná je trochu dražší, ale práci odvede vždy pořádně a snaží se vyjít vstříc. Auto bylo dvakrát havarováno(jednou levý bok, podruhé čelně s proraženým chladičem). Po první nehodě opravováno v Agrotec Hustopeče a při lakování se barva dostala i dovnitř, takže nemáme šedou palubovku, ale lehce narůžovělou...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u AAA na lízačku. Stála tam tehdy 280 000 Kč, ve výsledku přišla na 560 000 Kč. Nová by stála 404 000 Kč.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Oktávka zůstala stát "vlastní" vinou pouze jedenkrát - vybitá baterie. Jinak za celých 13 let provozu bez poruchy.

praktičnost
9

Místo na zadních sedadlech a schod vzniklý po jejich složení mě nutí odebrat bod, objem a bezkonkurenční vstupní otvor jsou k nezaplacení...

prostornost
7

Málo místa snad všude, tedy kromě pověstné propasti pod pátými dveřmi. Vzadu na hlavu subjektivně více místa než v nové, trojkové oktavii.

jízdní vlastnosti
8

Na Michelinkách drží bezvadně, zadní vlečná náprava ale závodnímu tempu moc nehoví.

jízdní komfort
7

Už to není žádná mladice a české "silnice" jí dávají dost do těla.

provozní náklady
9

Až na kategorii povinného ručení si nemůžu stěžovat. Které dnešní auto si žádá jen olej?

náhradní díly
7

Je jich hodně, ale za Škodu se bude platit snad čím dál víc...

výkon motoru
3

Kdyby měl dva takové, bylo by to hned veselejší. Pro klidné začínající řidiče naprosto dostačující, do města a na prázdné okresky stačí, závodník to nikdy nebyl a ani nebude.

spotřeba
10

Jezdí na vzduch... Skoro. Prostě fantastické.

hlučnost motoru
5

Odhlučnění motoru zcela chybí a při vysokých otáčkách dost obtěžuje.

kvalita sedadel
8

Rozsah seřízení musí stačit každému, mně přijdou pohodlná i na dlouhé cesty, záda z nich nebolí.

brzdy
7

Oktávky prý trpí na vlnící se kotouče. Ta naše snad o to víc.

zavazadlový prostor
10

Objem v kombinaci s otvorem jsou na jedničku, kolo se tudy prostrčí vcelku a bez námahy.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty ukončil kariéru

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty…

Roman Polom, člen silného sparťanského ročníku 1992, do kterého spadají například Ladislav Krejčí st., Pavel…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…