Recenze

Tomyc (muž 27 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Fiat Punto 1.2 16V 80 ELX

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8 Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10
Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Punto Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:151200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 264 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Mé první vozidlo - Uno - už toho prožilo hodně. Delší dobu jsem přemýšlel o jeho nástupci. O peníze šlo až v první řadě, nemohl jsem si tedy moc vyskakovat. Tak nějak jsem se smířil s tím, že by to mohlo být Punto. V porovnání s Cliem nebo Corsou bylo levnější a bezpečnější. Fabia byla až moc daleko.
Náhodou jsem se dozvěděl, že známá prodává své Punto, které už ji dostatečně nehýčkalo. Cena? 5000 Kč. No nekup to ;). Každá mince má však dvě strany. Auto je dotlučené od dřívějšího provozu v Itálii, je na něm potřeba udělat pár věcí a snad z něj bude plnohodnotné auto.
Co se týče výbavy, oproti Unu je to úplná luxusní třída - dvojitý posilovač řízení, otáčkoměr, palubní počítač, elektrická okna, klimatizace, 2 airbagy, projektorové světlomety, bederní opěrka, dělená zadní sedadla.
Když už jsem u toho porovnání, blíže mému srdci je stále Uno. Působilo na mne takovým kamarádským dojmem, že mne nenechá na holičkách. Nikdy, U nástupce je to jako loterie - buď dojedeš, nebo nedojedeš... Co mě zarazilo, je celkově prostornost. Vepředu místa přebytek, sedačka se dá seřídit ve velkém rozsahu (i výškově), volant si bohužel nemohu přisunout blíž. Vzadu naprostá tragédie. Za svých 190 cm si nesednu, problémy by mělo i dítě. Na hlavu místo taky není. A zavazadelník? 260 litrů je v této třídě dost, nějak je ale nemůžu všechny najít. Zdá se mi, že Uno bylo větší, tedy aspoň od B-sloupku dozadu. Dojmy jsou tedy smíšené. Svou roli možná sehrává i barva, neutrální šedostříbrná v člověku nevzbuzuje žádné emoce.
Pojďme si trošku zlepšit náladu. Pod kapotou sídlí dvanáctistovka o výkonu 80 koní, což na rozpohybování nějakých 960 kg bez řidiče stačí. Motor do 2500 ot/min nejde skoro slyšet,dynamika stačí na proplouvání krajinou. Mezi 2500 a 4000 ot/min je to už lepší, ručička otáčkoměru stoupá rychleji. A to nejlepší (téměř) nakonec - od 4000 ot/min se dějí divy - auto vyrazí jako pichlá sviňa, z výfuku se ozývá docela příjemný tón a okolí začne ubíhat rychleji a rychleji. Po přesednutí ze 45 koní je to docela legrace:) Nad 5500 ot/min se ale tomuto kusu moc nechce.
Cestovní komfort? Holt už je to dospělé auto, takže "normálka", žádný kostitřas. Na silnici drží nadprůměrně dobře, nejslabším článkem řetězce je však řízení. Kvůli posilovači je gomové a nic v něm necítíte, takže si nemůžete moc troufat.
A spotřeba? Čekal jsem zázraky, po první cestě, která měřila cca 70 km, mi palubní počítač ukazoval 3,98 l/100km. Hodnota je to samozřejmě nereálná, PP je asi trochu srandista. Po 1500 km mám spotřebu 5,84 l/100km a to jezdím hooodně defenzivně, avšak na krátké vzdálenosti. Cestou na Slovensko a zpět činila spotřeba 5,26 l/100km. Uno tedy zatěžuje studentskou kapsu o něco méně. Ten posun v bezpečnosti za to však stojí.

Silné stránky

Dálková světla - výkon perfektní

Slabé stránky

Prostornost - zejména na zadních sedadlech a v kufru
Zpětné světlo - jenom jedna žárovka je málo
Velké dveře - špatně se zavírají, špatně se otevírají, ale co se dá dělat...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Punto netopilo, slabě brzdilo a spojka šla ztěžka. Nejdříve jsem tedy vyměnil termostat a chladící kapalinu (cca 700 kč) a motor se zahřeje během 1,5 km na provozní teplotu. Zbytek se opraví později. Poddimenzovaný mechanizmus vnější kliky zapříčinil její výměnu - klika stála 500, na tomto autě je to již 3. řidičova klika

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od známé za směšnou částku, která však byla vykoupena technickým stavem vozidla. Co se týče přepisu a ostatních formalit, vše proběhlo během pár dní, žádné zdržování.

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto 1.2 16V 80 ELX

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Vždy dojelo

praktičnost
4

Nevejde se do něho tolik, kolik bych chtěl. Ale aspoň se nemusí sklápět celé zadní opěradlo

prostornost
6

Vepředu za 10, vzadu za 2

jízdní vlastnosti
7

Až na přeposilované řízení velmi velmi dobré.

jízdní komfort
8

Kvůli kratšímu rozvoru trochu poskakuje, ale díry na silnici tlumí s grácií

provozní náklady
6

Vyšší než u Una, jinak asi průměr...

náhradní díly
5

Docela drahé na to, že se jedná o FIATa

výkon motoru
9

Zdá se mi dostatečný. Komu ne, ať sáhne po HGT

spotřeba
5

Zklamání. Očekával jsem 5 l/100km. Uvidíme časem na letních pneumatikách

hlučnost motoru
9

Ve srovnání s Oktou je to snad elektromobil:D

kvalita sedadel
10

V tak pohodlných sedadlech jsem snad ještě neseděl. Je radost se do nich uvelebit. Akorát potahová látka bude asi v létě dosti nepříjemná

brzdy
7

Zatím slabota, doufám, že po výměně kotoučů a destiček to bude za 10!

zavazadlový prostor
3

Kéž by to byl kombík :/






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…