Recenze

Tomsssa (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia

8.72 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Julča Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 74 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Nejdřív jsem uvažoval, jaké auto zvolím. Měl jsem v hledáčku Golf IV, Ford Fokus, Fabii, Hondu Civic, ale nakonec zvítězila Fabia. Ne, že by z nich byla nejhezčí, ale prostě mám ke značce Škoda velmi kladný vztah. Z hlediska volby zda diesel nebo benzín jsem neváhal ani minutu. Pro mě je jasná volba benzín. No a když už jsem byl rozhodnut že si pořídím fabii, řešil jsem motorizaci. Tato záležitost pro mě také nebyla moc velkým problémem - od počátku jsem chtěl jen 1.4 16V 74kW.
Potom ale nastal ten problém. Najít auto s tímto motorem v dobrém stavu. Takovýchto motorizovaných Fabií moc není, většina jsou 1.4 MPI nebo 1.2 HTP. A když už se nějaký ten stokoňový šestnácti ventil objeví, je hned fuč.
Nakonec jsem zašel do áček, měly tam tři tyto Fabie. První se hned prodala, druhá byla hodně retušovaná a ten motor taky nic moc, tak jsme se šli kouknout na třetí. Při předváděcí jízdě a spuštěném motoru při otevřené kapotě se nic špatného neukázalo, zespod auto vypadalo také slušně a když jsem si zjišťoval výbavu, předchozí majitele a další detaily, řekl jsem si, že ji vezmu.
Je to tedy Škoda Fabia 1.4 16V 74 kw ve výbavě Comfort (ABS, ASR, 2x Airbag, el. ovl. před. zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zrcátka v barvě vozu, palubní počítač, atd...). Měla najeto necelých 135 000, ze servisní knížky bylo patrné, že jsem třetí majitel a předchozí majitelé byly ženské. Což je na jednu stranu výhodné - auto bylo každých 15 000 naj. km ve značkovém servise, v interiéru je čisto, žádný škrábanec, čalounění sedadel je rovněž v pohodě a asi měly i lehké zadečky. Na sedadle řidiče (ale i na ostatních třech sedadlech) není známka po nějakém prosezení.
DESIGN:
U škodovek asi nejdiskutovanější problematika. Jedná-li se o exteriér, není pochyb, že přímá nástupkyně felicie je určitým pokrokem vpřed. Jde však o čistě subjektivní záležitost. Mě se ta moje prostě líbí. Co se týče interiéru, přístrojovka je opravdu strohá, ale dá se na to zvyknout.
MOTOR:
Jedná se o koncernový čtyřválcový motor VW uložený v předu napříč s objemem 1390 ccm a s čtyřmi ventily na válec. Oficiální údaje výrobce udávají krouťák 126 Nm při 4400 otáčkách za minutu. Síla motoru v koňských silách čítá hodnotu 1OO koní při 6000 otáčkách za minutu.
Tohle byla teorie. A jak je to s praxí??? V první řadě záleží na tom, jaký benzín natankuju. Výrobce udává nutnost tankovat Natural 98, popř. N95 s upozorněním drobného poklesu výkonu. Tohle je svatá pravda, to je všem jasné. ALE... Tankuju silnější 98ku na Shellce a můj subjektivní pocit je takový, že motor se k plnému životu probouzí již při 3500 ot./min. Přužnost motoru je slušná jak při rozjezdech, tak při plynulé jízdě. Je však třeba pamatovat na to, že je třeba motor držet v otáčkách, chceteli využívat jeho potenciál. Jinak na jedničku a dvoju se při rozjezdu z křižovatky dá ujet celkem rychle. Na pětku je auto při chuti i při 150 km/h. Hezky plynule zrychluje az na nejakých 180km/h. Maximálku jsem zkoušel a jel jsem rovných 200.
Průměrná udávaná spotřeba 7.1 l/100km je celkem odpovídající. Mé časté trasy Ostrava - Brno zvládám za nějakých 6.5 litrů, po městě si to papne i o 8l.


Silné stránky

- krátké a přesné dráhy řazení
- motor ( ale tak až od 3000 ot.)
- podvozek
- dle mého soudu dobrá zpětná vazba řízení
- měřím 184 cm a v pohodě si zasebe sednu, takže nedostatkem místa Julča netrpí
- jednoduché a účelné umístění ovládacích prvků, vč. palubního počítače

Slabé stránky

- strohý design interiéru a předního nárazníku
- páčka pro výškovou regulaci sedadla (zavadím o ni, když nastupuju, nebo když se pásám - pás se o ní občas zahákne)
- málo místa pro nohu na plynovém pedálu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tak Fabie je pryč. Prodána mému kamarádovi. Už se ohlížím po novém, vypadá to na Octavii RS

Tuning???

Nejsem ten typický tuner, ale časem určitě přijde čas na drobné úpravy. Něco v motoru (svíčky, možná čip), v interiéru (audio, loketní opěrka...) a z venku určitě nějaké hezké lité koláče, a možná dozadu nějaký ten spojler pod okno.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

Majitel domu zastřelil zloděje: Na právníky se složilo celé Česko

Majitel domu zastřelil zloděje: Na právníky se…

Vetřelce (†37) ve vlastním domě usmrtil začátkem března legálně drženou zbraní Jan B. (56). Podle některých…

 

iSport.cz

Řepík gól oslavil dvakrát: Pořád mají mečbol, budeme dál bojovat

Řepík gól oslavil dvakrát: Pořád mají mečbol, budeme…

Jako správný kapitán vzal na sebe odpovědnost v pravý čas a sparťanská loď se nepotopila! Její lídr Michal Řepík…

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák škádlil kapesníkem

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák…

Velká podpora do posledních minut před derby a následně velké oslavy po něm. Fotbalistům Slavie na dálku držely…

 

Reflex.cz

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu jeho stíhačky ho museli identifikovat podle zubů

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu…

Je 12. dubna 1961 a na kosmodromu Bajkonur, prakticky uprostřed ničeho, startuje vesmírná raketa, která má do…

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských ostrovech nezkažených masovou turistikou

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských…

Divoká příroda ostrovů Malých Antil a místy chatrná infrastruktura je předurčují poznat dobrodružnějším…