Recenze

Tommy100 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Felicia 1.3MPi/50Kw LXi

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia, Chudák :) Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:91600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak jsem se dnes, na Štědrý den (místo prožívání deprese, že jsem zase sám :) ) konečně donutil podělit se s ostatními o své zážitky s prvním autem. Takže začalo to asi takhle:
Byl červenec, zrovna jsem dodělával autoškolu a jak už to tak bývá, jako každý, správně rozmazlený fracek, moc jsem toužil po vlastním autě. Jelikož jsem celých několik let právě na tuhle chvíli šetřil a výplata za červenec se již taky blížila, tak jsem už mohl vybírat.Původně jsem Felicii vůbec nechtěl, měl jsem ji dost doma. Přemýšlel jsem o nějaké pěkné Laguně, Astře či trojkovém Golfu, ale jak už to tak bývá, nakonec to dopadlo zcela jinak. Na tipcars.cz jsem ovšem narazil na naprvní pohled skvělou nabídku. Červená Felicia z roku 2000, na plyn a za 59000Kč. Na fotkách vypadala celkem fajn, nutno ale podotknout, že měli "fikaně" malé rozlišení.
I tak jsem se pro ni za dva dny nadrženej jako křeček vydal 150 km daleko. Samozřejmě už asi tušíte, jak to dopadlo. Auto bylo ve velmi zuboženém stavu, vyhnilé prahy, všude oděrky, rozbité světlo, špinavý interiér, zkrátka vrak. Pokud by byl prodejce alespoň trochu soudný, prodával by ji nejvýše za 30000, tímto ho také zdraví do Bystřice nad Perštejnem. Až budete někdo přemýšlet o koupi Peugeota, určitě si tam zajeďte. Stačí dvě minuty poslouchat a nabudete dojmu, že Pugeot je nejlepší auto na světě a že snad umí i létat. Já jsem poslouchal minuty tři a málem jsem snaživého prodejce nakopal do řiti s tím, že pro "pažouty" snad ani neexistují fyzikální zákony. "no víte, Felicia zrezne za rok, Peugeot ani po dvaceti letech!"
Naštvaný a hlavně zklamaný a také s přesvědčením, že si Peugeota asi nikdy nekoupím (na můj vkus dokonalý auto :) ) jsem znechuceně sednul do tátovy služební Fabie s tím že se vydáme domů. Asi tak po dvaceti minutách mě napadlo, proč se nemrknout v Brně v nějakých věhlasných bazarech, když to máme po cestě!
První návštěva byla v autobazaru, snad v druhém nejproslulujším v ČR. Přesvědčil jsem se proč. Tam by Vás ty červené trika přesvědčili, že i Trabant může být luxusní limuzínou. Jen tak pro pobavení jsem si nechal odemknout jednu Lagunu z roku 98, s najetými údajnými 120000km, s 1.6. Najetým kilometrům jsem se usmíval už když jsem Lagunu viděl z deseti metrů a co teprve když mi ji odemkli. Po otevření dveří mě prudce oslnil krásně "vyleštěný" volant, o hlavici řadící páky nemluvě. Tady by se mohl nejeden prodejce zaručeně pravého stříbra z poutě učit. Potom co jsme Lagunu třikrát startovali a vona néé a néé chytnout, jen si tak divně chraplala, jako by říkala něco ve stylu: "sééééééééér nato!" Zlomil jsem nad ní hůl. Při pohledu na senzační cenu 79.000 jsem zlomil ještě jednu :)
Prošel (nebo lépe řečeno, prosmál) jsem se zbytkem autobazaru, nejvíce jsem se pobavil u Felicie za 89000kč s rezavými zadními dveřmi a u ceníku s nápisem NOVÝ VÝFUK. To mě skutečně rozesmálo, protože hned u vjezdu byl starší pán s bílou felicií a chtěl ji prodat a povídal, "No, on je tam nový olej, filtr i výfuk!!" a červené triko pohotově odpovídalo dobře naučenou frází "Jo, to nikoho nezajímá, pane!" :)

Dobře nalazen jsem se přesunul do nejznámějšího a největšího autobazaru v ČR se zaručeně nejlepšími cenami. No zkrátka, vypadala to, že mě čeká jen samé nej.
Znechuceně jsem prošel tu zaručeně největší nabídku, která čítala pár zahraničních aut, většinou šuntů nebo předražených šuntů, viz. základní Xsara z 97 za 85000kč. No a pak jsem se vrhnul na Felicie. Žádná mě nezaujala, ale prodejce mi nabídl, že mi jednu zelenou "social edition" ukáže. Řekl jsem: "Toho chudáka??!!" no a tak vznikla i přezdívka :). Na první pohled v klidu Felda za sviňskou cenu 85000. Říkal jsem si, jestli si za tuhle cenu nekupuju i podíl na akciích firmy. Na druhý pohled jsem zjistil, že je vážně jako nová a předchozí majitel, byť s ní najezdil docela dost byl asi škodovák a pěkně se o ni staral. Řazení, řízení, spojka. Vše krásně a bez sebemenších problémů pracovalo. Později jsem objevil pravidelně stříkané dutiny, výborný motor, žádná sebemenší koroze...Zkrátka zaujala mě ne vzhledem, ale stavem. Řekl jsem že ji vezmu, ale ta cena je za originální koberečky s nápisem Felicia trochu moc ne? No, ovšem rozumovými argumenty mě nakonec ten filuta přesvědčil. Voni snad choděj na nějaký školení, jak voblbnout lidi nebo co? Stačilo deset minut a já měl zase dost a až jsem řval "Dobře!!!" "Já si ju teda vemu!" a v duchu jsem dodával "Hlavně už držte hubu!" No a bylo to :) Uhádal jsem ještě směšnou slevu jako bezplatná výměna oleje a filtru a 2.000 dolů. No, a těžce vydělané prachy za celé roky byly fuč.
S odstupem času toho nelituju. Koupil jsem vážně výborné auto (jak to jen u Felicie lze) a jsem s ní velmi spokojen. Třeba kamarád si za 26.000 koupil Primeru a 40.000 nalíl do oprav, než zjistil že musí udělat GO motoru :(

Tak tohle je moje první auto. Zatím mi spolehlivě slouží a doufám že to tak i zůstane. Nebyl to sňatek z lásky, ale z rozumu. Zkrátka SIMPLY CLEVER :)

Silné stránky

U Felicie nějaké jsou?? :)
Né, vážně. Oceňuji především slušnej prostor, levný díly, celkem design (když na něco pořád čumíte, zalíbí se Vám to :) ), docela i výkon(nejede to prázdné zas tak špatně), kufr(272l myslím dostatečné, ovšem teď už je tam i rezerva) a levný provoz (mám nově udělaný LPG, spotřeba do 8!)

Při porovnání s jinými Feliciemi musím vyzdvyhnout celkový stav, tichý motor, výborné řazení i řízení. Občas, když se hooodně zamyslím, tak se přistihnu že si řízení tohohle auta i docela užívám.

Slabé stránky

Tak zatím jsem poznal jízdní vlastnosti. Pořád jsem si říkal :"Do piči, proč ji pořád takhle všeci haněj, dyť nejezdí zas tak blbě!" Omlouvám se, na omylu jsem byl já. Jen tak pro radost jsem jednou mírně Chudáka rozvyklal a měl jsem co dělat abych neskončil v příkopě. S Fábií se mi to nestalo, palec dolů :(

Obecně to potom je bídná antikorozní ochrana, hlučnej 1.3 motor (né moje) a taky celková kvalita a spolehlivost auta. Co si budeme povídat, vznikla v době, kdy se Škoda teprve učila, jak se dělaj auta. Nic proti starším škodovkám, sám vlastním ještě stovku, ale proti zahraničním, stejně starým vozům je to bída...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pořád jsem myslel, že si mi přehřívá, vyměnil jsem termostat, čidla a nakonec byl problém v ručičce ukazatale...prevít jeden! :)

Před týdnem mě vyhodili z STK, že mi nefunguje hydraulický seřivání světel, u Felicií typický problém.

Taky mi začíná mlátit nejspíš příčný stabilizátor. Ale to není nic neobvyklého při 92000km...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

I přes počáteční skepsi a kritiku solidní jednání a přístup v AAA Auto Brno.

 


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nenechala ve štychu, a dovezla bezpečně i 100km daleko.

praktičnost
9

5dveřový hatchback je solidní volbou pro dva lidi

prostornost
10

v B segmentu skvělá

jízdní vlastnosti
6

Nehoupat prosím :(

jízdní komfort
8

Celkem dobrý, u mýho kusu neobtěžuje ani motor, pokud jej příliš nevytáčím...

provozní náklady
10

1,10Kč na kilometr....co víc si přát?

náhradní díly
9

solidní ceny, jen za seřizování světel jsem dal 800, hold českej díl...

spotřeba
8

když jedete dva, tak je to v pohodě, při plném zatížení je to k pos....

hlučnost motoru
7

Přijatelná, většina Felicií 1.3 je o dost hlučnější

kvalita sedadel
8

trošku malá, ale na cesty tak do 200km plně dostačující pro mladého a vypracovaného chlapíka, kterého nebolí záda :)

brzdy
7

dostatečné, pro klidnou jízdu bez připomínek

zavazadlový prostor
9

pro takhle malý auto dost dobrý, v mém případě je tam sice už i rezerva, ale pořád to pro jednoho či dva stačí...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…