Recenze

Tommy100 (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda 100 Kopretina :)

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 100, foto 1 Škoda 100, foto 2 Škoda 100, foto 3 Škoda 100, foto 4 Škoda 100, foto 5 Škoda 100, foto 6 Škoda 100, foto 7 Škoda 100, foto 8
Škoda 100, foto 9 Škoda 100, foto 10 Škoda 100, foto 11 Škoda 100, foto 12 Škoda 100, foto 13 Škoda 100, foto 14 Škoda 100, foto 15 Škoda 100, foto 16 Škoda 100, foto 17 Škoda 100, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Kopretina Rok výroby 1970 Koupeno nové najeto [km]:102841 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 35 maximální rychlost [km/h]: 125 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.6

Popis vozu

Vždy jsem byl jiný než ostatní. Zatímco ostatní kluci v dětských letech obdivovali silné sportovní vozy, moje srdce plesalo při pohledu na náš nablýskaný Trabant Combi(1974) a později Škodu 120L(1985). Vždy mě zajímaly vozy lidové a levné. Obdivoval jsem práci konstruktérů, kteří dokázali zkonstruovat vůz kvalitní, spolehlivý a přitom dostatečně levný, přístupný širším vrstvám. Takovým prvním, "dostatečně" lidovým vozem u nás byla Škoda 1000MB.

Vždy mě zajímala spíše domácí značka než zahraniční. Asi to je dáno i tím, že na těchto vozech vyrůstám celý život. V 10 letech jsem jezdil rád k tetičce do hor na prázdniny, kde si v roce 1998 pořídili stařičkou, vyřazenou Škodu 100L(1973). Auto jsme se strýčkem hodiny opravovali, potom 5 minut jezdili po louce a opět hodiny opravovali :). To byly mé řidičské začátky. Právě tehdy mi tak nějak stovka přirostla k srdci. Tehdy jsem si říkal, že si ji jednou odvezu a zrenovuji.

Ty roky jsou již nenávratně pryč. Sen, že si ji jednou odvezu a zrenovuji se také rozplynul. Byla totiž prodána na díly bez mého vědomí. Praskla totiž podlaha vlivem koroze a zadní kolo bylo najednou vevnitř...

No a pak loni se naskytla příležitost mít tohle kouzelné vozidlo doma. Od začátku jsem si ji chtěl nechat, ale rodiče mi to rozmlouvali, že ji nedám dohromady, že do toho "nacpu" peníze a nic z toho nebude....
Jenže mě to nedalo. 37 let vozila dědu, bábinu, strýce, tatu, mamku a teď bych ji měl prodat?
Krize je již naštěstí zažehnána a auto je již definitivně členem rodiny :) a rozhodl jsem se představit vám ji(těm, kdo máte zájem)

Jde o klasický "lidový" vůz 70.let vycházející ze škody 1000/1100MB. Vlastně se dá říci, že je to jen modernizované "embéčko".
Moje škodovka je typ 100L, tedy "de luxe", což značí drobné doplňky na karoserii, jde o luxusní provedení pro náročné řidiče :). Byla vyrobena 7.5.1970 a v rodině je od 18.5.1970
Od té doby spolehlivě vozila členy rodiny, vozík plný ovoce, či trávy (myslím posečenou trávu :) ) až do konce roku 2007. Po strýcově smrti tak nějak skončila její pracovní kariéra a nyní si již užívá jen občasné projížďky za pěkného počasí. Jinak celou dobu odpočívá tahle babička v garáži...

V roce 1984 dostala nové blatníky, přední a zadní čelo a nový lak Maron. Od té doby byly vyměněny jen nějaké drobnosti, jinak nic.

No tak to je ona, Kopretina...

Silné stránky

Jednoznačně zážitek z řízení. Je to opravdu nádherný pocit, šinout si to sedmdesátkou po okresce při zapadajícím slunci :)
V tu chvíli, jako by čas ztrácel svůj význam....užívám si jízdu a přemýšlím, jak po té samé cestě kdysi s Kopretinou jezdil děda i táta.

Slabé stránky

-Spotřeba - na dnešní dobu tenhle litránek žádá hodně, zatím jezdím asi za 8L/100km, a to jezdím pouze pianko.

-Startování zahřátého motoru - Nic moc, dlouho se musí točit.

-Výkon - i s prázdným vozem už nestačí držet krok s moderními auty. Hlavně křižovatky je nutné jezdit s rozvahou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, auto mám krátce, zatím pouze oprava brzdového spínače a přesklení zrcátka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz pochází ze Zlína, z autosalonu Samohýl a koupen byl 18.5.1970

Jak jsem se stal majitelem?

K tomuto autu jsem se dostal jak slepý k houslím. V prosinci zemřel tátův strýc, za kterým jsme kvůli rodinným rozporům nikdy nejezdili. Tohle autíčko jsem viděl dvakrát v životě, naposled před čtyřmi lety a pak až v prosinci loňského roku.

Veterána jsem si chtěl pořídit už nějaký ten rok a konečně byla skvělá příležitost!

Dva měsíce stálo v garáži kvůli dědickému řízení a když ho můj otec zdědil, tak se rozmýšlelo co s ním dál.
Strýc byl první majitel, o auto bylo řádně pečováno, táta se o něj roky staral. V roce 1984 dostala stovečka nový červený lak "Maron" a také nějakou plechařinu.
Dnešních dnů se dočkala ve výborné kondici.

Z počátku jsem ji chtěl prodat, ale znáte to :). Dvakrát jsem se svezl a bylo rozhodnuto, auto zůstane dále v naší rodině.

Čekají mě nějaké opravy, což pro mě jako pro neznalého oboru bude dost velkej oříšek, jen doufám, že budu mít dost sil a peněz dotáhnout to až do konce a že přibude další automobilový skvost let sedmdesátých :)

 

Novinky v recenzi

26.8.2008 00:00

poprvé v životě okusilo autičko něco jiného než special 91 a myslím že Natural chutná :)
Běh motoru se sklidnil a zdá se mi že i o něco lépe akceleruje a méně papá.
A příště okusíme Shell V-Power :)

26.8.2008 00:00

podlaha natřítá, podběhy taky, už čeká jen podvozek :)

23.6.2008 00:00

Tak nové kola už máme :)

15.6.2008 00:00

Tak dneska jsem obul první dvě kopretiny a nastříkal zbývající dvě brzdy, takže zítra se obuje i druhá strana.... :)

9.6.2008 00:00

Dnes jsem absolvoval STK s jedninou závadou:netěsnost převodovky :)

4.6.2008 00:00

Tak jsem konečně vyměnil svíčky, vzduchový filtr a olej :)
V týdnu mě čeká vyměnění převodky řízení a hurá na STK....

27.5.2008 00:00

Dnes jsem obul kopretiny, ale nemůžu je nasadit, čeká mě za dva týdny STK a nemám zápis v techničáku. Po technické nasadím a nafotím... :))

26.5.2008 00:00

Pořídil jsem klasický "kopretiny" a sháním pneu, výsledek zveřejním na fotkách :)

22.5.2008 00:00

Dneska jsem ji vytáhl před dům, trochu nafotit, ale akty v přírodě dělat zatím nemůžem, nemám zatím papíry :(

21.5.2008 00:00

Konečně mi došli originální díly jako blatník, loga, spínací skříňka....takže se můžeme dát do spravování :)


Další vozy Škoda 100



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím nevím, ale podle taty jsou tyhle auta vyrobený jen tak aby se neřeklo, tak uvidíme časem.

praktičnost
8

Praktické hlavně v zimě, díky zadnímu pohonu skvělé jízdní vlastnosti.

prostornost
7

Nic moc, hlavně vzadu na hlavu a kolena.

jízdní vlastnosti
6

Celkem slušný na dobu vzniku, v dnešních měřítcích ne příliš přijatelné.

jízdní komfort
8

tak ten je na kvalitní cestě slušný díky měkkým sedadlům :). Ale každá nerovnost je hoooodně cítit.

provozní náklady
7

Zatím mě stála asi 10000Kč.

náhradní díly
9

Dostupné, jak které, originální díly na první ročníky velmi drahé a těžce sehnatelné :(

výkon motoru
5

Úchvatný, adrenalinový. Nikdy nevím, jestli mám vjet do křižovatky, protože to auto, které je kilometr daleko mě sakra rychle dohoní :)

spotřeba
5

Zatím nemohu posoudit.

hlučnost motoru
8

Tady to není o hlučnosti, ale o kráse zvuku, takový zvuk hold moderní auta nemají....jako reálný každodenní uživatel 70. let bych musel říct: "šílený už při 80km/h".

kvalita sedadel
8

Velmi pohodlná na kratší vzádlenosti. Obzvlášť vzadu je to ráj.

brzdy
7

Celkem obstojné, oproti řadě 1000/1100MB alespoň přední kotouče.

zavazadlový prostor
7

S autem nestěhuju, takže pro mě dobrej. Pro dobový uživatele asi celkem k ničemu, nic většího nenaložíte.






Blesk.cz

Hrad Český Šternberk proslavily seriál Arabela i pohádka Anděl Páně

Hrad Český Šternberk proslavily seriál Arabela i…

Pohled na majestátní kamenný hrad tyčící se na skalnatém ostrohu nad řekou Sázavou nikdy neomrzí. A co teprve…

25 nejvíce sexy fotek Boratovy dcery: Podívejte se, jaká je Maria Bakalova kočička

25 nejvíce sexy fotek Boratovy dcery: Podívejte se,…

Jen před několika dny měla na VOD službě Amazon Prime druhý díl politicky nekorektní a zároveň velmi fekální…

 

iSport.cz

Náhlá smrt litevské hvězdy: Infarkt v 36 letech! V Hearts hrál i po boku Skácela

Náhlá smrt litevské hvězdy: Infarkt v 36 letech! V…

V 36 letech zemřel na infarkt bývalý obránce Glasgow Rangers, Heart of Midlothian a Leedsu United Marius…

Proč Sparta nestíhá v Evropě? Chybí praxe, opory i forma lídrů

Proč Sparta nestíhá v Evropě? Chybí praxe, opory i…

Zřejmě si představovali radostnější comeback do Evropy. Dva zápasy, nula bodů a skóre 1:7. Taková je vizitka…