Recenze

7 Majitel

Škoda Octavia OCTAVIA COMBI Style 2.0 TDI 110 kW 6-stup. mech.

7.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Auto Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:95085 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Ahoj všem,

začátkem se přiznám, že nejsem a nikdy jsem nebyl fanouškem koncernu VW a jeho výtvorů, takže nečekejte rozplývání nad rádoby dokonalostí, ale spíše souhrn poznatků z dvou let a 95.000 km za volantem Octavie a občas porovnání s jinými, mnou ježděnými auty. Omlouvám se za román, ale postřehů je za dva roky hodně a proto je píšu.

Octavii jsem asi jako většina lidí nafasoval 05.02.2018, ale díky slušnému budgetu jsem si jí mohl vcelku slušně nakonfigurovat (viz níže). Co se týče designu, tak to je dle vkusu každého soudruha. Mne neuráží, kontroverzní dělená světla mi jsou jedno (stejně jsem vevnitř), je to prostě normální, spíše konzervativnější auto.

V rámci své práce najezdím v ČR cca 45.000 km/rok + pár tisíc km v zahraničí, kde střídám všechna možná aktuální auta od VW (Octavie, Superb, Passat), Opel (Insignia) a občas Ford (Mondeo, Galaxy) podle toho co Sixt půjčí. Před Octávií jsem více než rok jezdil s tenkrát novým Opelem Astra 1.6 CDTi a soukromě jsem měl léta Mondeo (Mk1 a Mk3) a nyní máme vzhledem ke služební Octavii soukromě Focuse Mk3 (2015). Takže myslím, že mám s čím porovnávat. Ale zpět k Octávii.

Moje konfigurace: OCTAVIA COMBI Style 2.0 TDI 110 kW 6-stup. mech.
Interiér: Černá Dynamic červený
Barva: Černá Magic s perleťovým efektem
Sériovou výbavu úrovně STYLE si může každý dohledat na internetu, stručný seznam příplatkové výbavy, kterou jsem si nakonfiguroval a k čemu se můžu vyjádřit z vlastní zkušenosti:
• Vyhřívané vrstvené čelní sklo
• Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla
• Vyhřívání předních a zadních sedadel
• Malý kožený paket (3-ramenný multifunkční kožený vyhřívaný volant s ovládáním pro rádio a telefon)
• Tempomat s omezovačem rychlosti
• Auto Light Assist
• 2 zadní USB
• Infotainment Amundsen 8" s navigací
• Komfortní telefonování s hlasovým ovládáním pro Wi-Fi
• Síťová dělící stěna
• Sunset – zatmavení oken
• Paket Style Plus
• Sportovní paket Dynamic
• Mezipodlaha v zavazadlovém prostoru
• Elektrické otevírání zadních dveří
• Paket pro špatné cesty
• Rezervní kolo
• Tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí

Automat jsem nechtěl, asistenty a podobné výmysly po zkušenostech také ne, prostě jsem si vybral to, co jsem pro sebe považoval za důležité nebo prospěšné.

Tak a teď to vezmu postupně z venku dovnitř.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Auto je na 17´´ kolech, což byl při výběru kompromis mezi komfortem a vzhledem. Na menších 16´´ kolech auto vypadá divně a oproti 17´´ tam tak velký rozdíl v komfortu není. Větší 18´´ kola sice autu sluší, ale vzhledem k obecné tvrdosti podvozku Octavie (a dá se říci celému koncernu VW) a stavu silnic v ČR není jízda už příjemná.
Kvůli snížení tvrdosti podvozku jsem si vzal paket pro špatné cesty. Ten kromě zakrytování spodku obsahuje zvýšení světlé výšky auta, čehož je dosaženo jinými pružinami a podle mne je to znát. Auto je příjemnější a vzhledem k tomu, že jezdím i po staveništích, tak lehce zvýšený podvozek je plus.
Zjednodušení zadní nápravy je podle mne ŠPATNĚ. Jízdní vlastnosti auta podle mne dost ztratily a já osobně podvozku moc nevěřím. Nenaložené auto jede ještě relativně dobře, ale pokud je auto plné a tím nemyslím přetížené, tak není problém auto v zatáčce na nerovnosti hodně nepříjemně rozhodit, a to i za rychlostí, které jsou v zákonných limitech! Podvozkový asistenti mají pak dost práce a jejich zásahy nejsou moc příjemné. Bouchání zadní nápravy, vrzání od náprav (cca od 40.000 km) atd. jsou známou věcí, které už ani nejsou považovány za problém. Tím se dostáváme k brzdám. Brždění na rovince není problém. Ovšem pokud má dojít k brždění z vyšších rychlostí v zatáčce, tak to je občas adrenalin. Už několikrát se mi stalo, že při intenzivním brždění (klasicky na dálnici, kdy vám tam někdo vjede) ulítne zadek a začnou ho rovnat asistenti. A tady se nebavíme o rychlostech mimo povolené limity a mokré či jinak kluzké vozovce! S žádným jiným autem jsem toto nezažil.
Když porovnám komfort jízdy a schopnosti podvozku s jinými auty, tak je Octavie někde na konci. Focus, Astra, všichni jsou na jízdu příjemnější a spolehlivější. Dokonce i moje 15 let staré Mondeo je ve všech ohledech lepší.

MOTOR:
Co se týče motoru 2.0 TDI 110 kW, tak legenda jako z 1.9 TDI z Octavie I se z něj asi nestane, ale nemám víceméně připomínek. Vzhledem k mému nájezdu a spíše delším trasám (když už jedu, tak je to většinou > 100 km) si myslím jde o optimální motor. Výkonu je dost (zvlášť, když jezdím většinou sám) a brzdou provozu nebudete ani při plně naloženém autě. Turbo efekt by mohl být trochu menší, ale dá se na to zvyknout a nehoblovat zbytečně gumy. Dlouhodobou spotřebu při mém spíše svižnějším stylu jízdy a velké části jízdy po dálnicích mám do 6,0 l/ 100 km. Ale pokud jede člověk v klidu po okreskách, tak není problém jet pod 5,0 l/ 100 km. Počítejte s tím, že pokud budete řadit podle řadícího asistenta, tak budete motor dost podtáčet. Kdo není hluchý, tak to ale uslyší a rychle zjistí, že se tím nemá řídit. Studený motor je hlučný a po zahřátí trochu ztichne. Bohužel od cca 70.000 km se hlučnost lehce zhoršila i při zahřátém motoru. Obecně tlumení hluku od motoru a podvozku nic moc. Vcelku to jde do cca 80 km.
Překvapením pro mne byla spotřeba oleje. Auto má bohužel prodloužený interval výměny na 30.000 km. Takže pro mne bylo dost velkým překvapením hlášení po cca 18.000 km, že hladina oleje v motoru je nízká!!! No nic dolil jsem lehce přes 0,5 l a do 30.000 km vydržel. Člověk by čekal, že to vydrží, ale teď už jsem zvyklý a vím, že cca v rozmezí 18.000 – 20.000 km od dolití v servise budu dolévat i já. Stejnou zkušenost mají i kolegové. Ale všichni víme, že podle manuálu spotřeba 1l/1000 km je v normě, takže vlastně OK.
Měl jsem štěstí a ještě jsem stihl motor bez AdBlue. Ke spotřebě tedy nemohu nic říct.
Regenerace filtru mi naskočila zatím jen jednou v cca 50.000 km, zrovna jsem najížděl na dálnici, takže mne to nijak neomezovalo.

Co se týče dalších postřehů z exteriéru, tak:
- Motorový prostor: Tak špinavý motorový prostor jako je v Octavii po 60.000 km jsem neměl ani v Mondeu s 300.000 km ani ve Focusu se 120.000 km a neviděl ani v jiném autě. Motor mám díky paketu zespodu kompletně zakryt a veškerý bordel jde pod kapotu díky chybějícímu těsnění pod kapotou. Řešením je kousek gumového těsnění nebo hadice za pár korun – stačí se kouknout na zahraniční fóra.
- Zpětná zrcátka: Evidentně nezvládnutá aerodynamika, takže zrcátka se dost rychle špiní. Další problém je lupání v zrcátkách při jejich sklápění. U mne se objevilo cca po 20.000 km. Problém je v plastovém převodu. Výrobce o problému ví, ze začátku se zrcátka dokonce měnili, ale po chvíli to bylo prohlášeno za vlastnost a není nárok. Servis vám doporučí sklápění vypnout, protože pak to nepřeskakuje!
- Přední sklo: se špiněním zrcátek lehce souvisí přední sklo. Bohužel na okrajích skla nebyla udělána pořádná (spíše žádná) odtoková lišta, takže pokud prší, tak velká část setřené vody jde přes sloupek na boční okénka a zrcátka. Díky tomu při dešti počítejte s tím, že v zrcátkách rozhodně nic neuvidíte a jízda za deště, zvláště na dálnicích je dost nepříjemná záležitost.
- Lak. Nevím, jestli to bylo nějakou špatnou sérií, ale kolegové tento problém nemají. Ze začátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale při 30.000km prohlídce se mě servisní technik ptal, jestli do ostřikovačů používám kapaliny od SHELLu. Potvrdil jsem to a byl jsem upozorněn, že jejich kapaliny nějak naleptávají lak a zůstávají po ní stopy. To mohu potvrdit, šmouha vede přes celou střechu a horní rámy levých dveří od předního okna až dozadu. Vyčistit to normálně nejde, nevím. Je to služebák, takže to neřeším, ale je to podivné. Jeden jejich zákazník s tímto auto i reklamoval, ale jak dopadnul nevím. U jiných aut tento problém nemám, takže na SHELL bych to nesváděl.
- LED světlomety: Mohly by být fajn, kdyby je výrobce ve spolupráci s autorizovanými servisy uměl nastavit. Bohužel většina aut vyjíždí z továrny naprosto neseřízených a jízda v noci tak může být dost nebezpečná. Mě osobně po převzetí potkávací světla svítila na vzdálenost cca 18m!!! Po seřízení mám dosvit cca 55 m, což už je OK. Smutné je, že většina autorizovaných servisů neumí tato světla seřídit – stačí si pročíst fóra uživatelů. Další věcí, která tato světla dost shazuje je naprosto odfláknutá statická nivelace. Auto si při startování zjistí náklon (resp. zatížení) vozidla a podle toho by mělo nastavit světla. Bohužel korekce je přehnaná a jakmile do auta něco naložíte nebo nestojíte na rovině, tak budete opět vidět zase jen pár metrů před sebe. Ale po seřízení svítí světla pěkně.
- Závěsné zařízení. Samotná koule (nasazovací bajonet) je OK, uložení v kufru taky fajn. Občas si někdo stěžuje, že ohnul nebo zlomil klíček při ukládání do kufru. Osobně nevím, co bych musel dělat, aby se mi toto stalo. Trochu nešťastné je vyklápění el. zásuvky zpoza nárazníku, která jde vyklápět relativně těžko.


UVNITŘ:
Interiér jako takový považuji za povedený, v době objednávání to pro mne bylo jedno z posledních „normálních“ aut, rozuměj bez tabletu nebo jiných kosmických výstřelků.
Dle mne je vše logicky uspořádáno, na vše se dá relativně rychle zvyknout, grafika infotainmentu je příjemná. S ovládáním auta nemám víceméně problém a vcelku použitelné je i hlasové ovládání. Chvilku mi trvalo, než jsem zjistil jak ukončit telefonní hovor (nemá samostatné tlačítko) přes tlačítka na volantu, ale jinak fajn. Auto umožňuje nastavit spoustu věcí, ale spousta toho je ukryta hluboko v menu. Spoustu užitečných věcí lze neoficiálně dokódovat přes diagnostiku (např. tepltoy sedaček, intervaly ostřikování světel, trvalé svícení zadních svítilen atd.).

Vnitřek je prostorný (měřím cca 194 cm) ať sedíte kdekoliv. V tomto Octavia oproti svým konkurentům jednoznačně vede. Ve Focusu si za sebe nesednu ani omylem, v Astře s obtížemi, v Octavii mám před nohama ještě místo. Volant je ještě kulatý bez useknutého spodku, tloušťka věnce je dostatečná, takže se dobře drží. Věc, kterou doporučuji, je vyhřívání volantu. S tím jsem váhal, ale od začátku na něj nedám dopustit. Další fajn věcí je vyhřívané přední sklo (znal jsem z Mondea), ale nesmí vám vadit jemné drátky ve skle. Ne každý toto řešení snese a doporučuji vyzkoušet hlavně v noci a v dešti.
Další příjemnou věcí je rychlost ohřevu interiéru. Na to, že je to diesel, tak auto velice rychle topí a motor je ohřátý po pár kilometrech. V Astře jsem měl zkušenost, že v zimě, pokud jsem pořádně nejel, tak motor dokonce za jízdy chladnul. Než se zahřeje motor, tak pomáhá el. vytápění. Co se týče ohřevu sedadel, tak lze regulovat ve třech stupních, nástup je rychlý. Na můj vkus je teplota ohřevu sedadel vysoká, ale teplotu lze neoficiálně přenastavit v diagnostice.
Standardní sedačky jsem ihned po vyzkoušení zavrhnul a objednal sportovní. Standardní mají strašně široký opěrák a žádné boční vedení, takže v nich budete lítat. Sportovní mají sice svůj specifický vzhled, ale zapadnete do nich a v zatáčkách nikam necestujete. Po 90.000 km vypadají sedačky furt dobře, u řidiče je lehce zkrabatělé čalounění na bočnici sedáku, je se přes ní furt šoupu dovnitř a ven. Standardní sedačky má podle mne Octavia při porovnání s konkurencí nejhorší.

KUFR:
Kufr je tradičně prostorný, menší osoby budou mít problém dosáhnout. Protože nemám rád podlahu pod úrovní nárazníku a vytahování věcí přes nárazník nahoru, objednal jsem dvojitou podlahu. Prostor pod dvojitou podlahou je víceméně nevyužitelný, protože jeho hloubka je jenom 11 cm a do toho se moc věcí nevejde. Nedomyšlený je v případě dvojité podlahy síťový program, protože vám jaksi budou chybět úchyty, které jsou pod dvojitou podlahou (no ale nějak to tam dáte). To samé při dvojité podlaze nebudete mít žádné zábrany na odkládacích místech za zadními blatníky.
Příjemná je roleta, která se sroluje na ťuknutí. Bohužel to funguje jenom v teplém počasí. Pokud je chladno, tak se alespoň má roleta a stejně tak mých kolegů odmítá srolovat. Autorizovaný servis toto řešil tak, že mi vystříkal silikonovým olejem kromě vodících drah i půlku kufru, takže jsem měl pak půl dne co dělat.
Za samozřejmost pro kombi považuji ochrannou dělící síť. Ta je fajn, bohužel opět nedomyšlené v kombinaci se sklápěním zadních sedaček. Pokud chcete sklopit jen tu za řidičem (1/3), není problém. Pokud ovšem chcete sklopit pouze širší část za spolujezdcem (2/3), tak vám pouzdro sítě, které je přidělané na sedačky sklopí i tu 1/3 za řidičem. Vy musíte vysunout pouzdro ze sedaček, zvednout tu 1/3 a znovu nasunout pouzdro se sítí. To samé zpět při zvedání opěradla.
Další příjemnou věcí je el. kufr, jenom je škoda, že v roce 2017 ještě nebyl virtuální pedál. Otravné je, že standardně jde kufr otevřít zevnitř tlačítkem nebo tlačítkem na klíčích, ale zavírat jde jenom tlačítkem na pátých dveřích (údajně kvůli bezpečnosti). Nicméně přes diagnostiku jde toto opět přeprogramovat a pak už můžete kufr ovládat odkud chcete. Otázkou bude životnost. Častým problémem je při otevření jen odskočení, ale víko se dál nezvedá. Způsobuje to nedostatečné odsunutí trnu v zámku. Servis to řeší promazáním a pak to funguje. Zatím řešeno každých 30.000 km při prohlídce.

Další poznatky z interiéru:
- Pro mne nepříjemné je chromování okolo vnitřních výdechů u bočních okének. Chromování se mi odráží do bočních okének a zrcátek, takže to ztěžuje výhled. Toto ale může být individuální v závislosti na pozici za volantem. Za mne bych ale všechny tyhle laciné luxus blbosti zrušil.
- Podobně jako předchozí. Ovladač světel a jeho osvětlení. Prosvětlení je zřejmě moc silné a v noci se mi odráží do bočního skla přesně v místech, kde je zrcátko. Ten kdo má v zrcátku asistenta předjíždění, tak ho to může mást.
- Relativně často se zasekává / resetuje infotainment nebo se odpojuje od telefonu (iPhone SE, iPhone 8). Výrobce o tomto ví už dávno, ale neřeší to. Pokud něco chcete řešit, tak musíte natočit video, jak se to stává (neřešitelný úkol) a když budete mít štěstí, tak vám vymění celý modul a dostanete nový.
- Navigace. Jako offline OK, ale jako dynamická je to podle mne nepoužitelné. Samozřejmě jsem měl zaplacený ŠKODA Connect, přes který by měly jít dopravní informace + další data. Byl jsem zvyklý jezdit s WAZE, takže jsem to hodně porovnával. Bohužel navigace mě velice často posílala do zácpy na dálnicích nebo udávala naprosto nesmyslné dojezdové časy, které se rapidně zkracovaly s tím, jak se člověk blížil k cíli. Po pár pokusech jsem to přestal zkoušet a nadále jezdím s WAZE, který vím, že funguje. Samostatnou kapitolou jsou aktualizace map. Když jsem auto dostal, tak jsem tam měl nahranou celou Evropu. Bohužel aktualizace přesahuje velikost originál SD karty, takže si musíte vybrat jen část Evropy nebo si měnit data podle toho, kde v Evropě jezdíte.
- Hlasové ovládání vcelku jde. Třeba pro telefonování OK, bez problému rozeznává jména, ale leze na nervy neustálým potvrzováním. Špatně rozeznává jména radiových stanic a musíte se naučit, co chce přesně slyšet. Zadávání do navigace bylo spíš taky na nervy, protože musíte říct naprosto přesně cíl (ulice nestačí), jinak se nedomluvíte.
- Asistent dálkových světel. Jediný asistent, kterému jsem dal šanci. No bohužel si žije svým životem a nejsem spokojen. Někdy funguje dobře, ale spíše ne. Naprosto ignoruje horní poziční světla autobusů, kamiónů atd., takže tyto řidiče oslepujete. Hodně často má problém registrovat zadní červená světla, pokud jsou svítilny menší a vy tak oslňujete zezadu. No a přepínání z tlumených na dálkové je někdy strašně dlouhé, někdy reaguje ihned. Absolutně nesouvisí s čistotou předního okna.
- Ozvučení ve standardu nemá moc cenu komentovat, prostě to hraje. Vzhledem k hlučnosti to stejně asi nemá význam řešit, pokud si člověk auto dodatečně nevytlumí.
- Ovládání tempomatu na samostatné páčce. Zprvu nezvyk, ale už jsem si zvykl. Občas ho nechtíc vypnete. Zrychlování přes tempomat je pro mne OK. Některá auta zrychlují pomalu, tady cítíte, že se snaží rychle dostat na požadovanou rychlost.
Po zkušenostech s adaptivním tempomatem v Superbu jsem chtěl jen obyčejný, který mi ke štěstí stačí. Poté, co mi několikrát adaptivní tempomat nesmyslně začal krizově brzdit a naopak vytvářel nebezpečné situace a já musel neustále hlídat co udělá jsem ho zavrhl.
- Chlazená přihrádka spolujezdce. No nevím, ale já tam nikdy nic neuchladil.
- Od cca 80.000 km začíná v palubní desce občas něco drnčet. Hlučnost auta se postupně zvyšuje (hlavně od motoru).
- SUNSET – zatmavení je hodně, hodně decentní a víceméně neznatelné.
- Nefungující upozornění na nízkou kapacitu baterie v klíčku. Minimálně 3 × se mi nepodařilo otevřít auto kvůli baterii a varování žádné. Dle informací na fórech si to žije dost svým životem. Životnost baterií hodně velká neznámá. Někomu vydrží čtvrt roku, mě třeba první baterka vydržela rok a půl. Pak mi dal servis vědomě špatnou baterii, kterou pak bez řečí po měsíci bez omluvy vyměnil.
- Jas přístrojů lze regulovat až hluboko v menu. Protože jezdím často v noci, tak bych ocenil rychlejší přístup a možnost regulace kolečkem, tak jak to bývalo dřív.
- Aplikace Škoda na telefon. Ze začátku hodně nepoužitelné, aplikace padaly a nedaly se ani spustit. Nyní po dvou letech už to relativně funguje. Pro život nutné nejsou, spíše pro zajímavost. Můžete sledovat okamžité přetížení, výkon, napětí atd. Dobrá věc je el. manuál s vyhledáváním a seznam kontrolek.
- Za dva roky se mi nepodařilo očistit přední sklo z vnitřní strany. Z výroby nebo v prodejním salónu něčím sklo napatlali a nejde to běžnými prostředky vyčistit/odmastit. Pokud je chladno a sklo se při startu zamlží, tak jsou někdy vidět ještě stopy po přísavkách z osazování skla. Stejný problém mají další kolegové.
No myslím, že to stačí. Co říct závěrem.
Většina z toho co jsem popsal jsou jednotlivě prkotiny, ale tím, že jich je tolik, tak znepříjemňují užívání auta.
Jak jsem psal na začátku nejsem fanoušek VW, potažmo Škody jednak kvůli komfortu auta (na mne je to prostě tvrdá koza) a jednak je mi silně nesympatická cenová politika a namyšlenost celého koncernu, která bohužel není podložená kvalitou. Chvíli jsem měl souběžně s Octavií ještě svoje v té době 13 let staré Mondeo Kombi 2.0i s 300.000 km. A musím říct, že přestože bylo o tolik let mladší a vývojově ještě starší, tak Octavii strčilo do kapsy ve všech směrech!!! Ano jsou to rozdílné třídy, ale Škodovka měla tendence Octavii porovnávat s auty střední třídy a Superba s limuzínami. A pokud bych jí měl porovnat ve třídě, kde mám bohaté zkušenosti s Focusem a Astrou. Tak pro mne je jedničkou Astra, dvojkou Focus a trojkou Octavie. Octavie boduje hlavně prostorem, který však neumí úplně naplno využít. Komfort jízdy a chování auta má konkurence prostě lepší.

Silné stránky

- Motor
- Prostornost
- Přehledné ovládání
- Rychlý ohřev motoru a interiéru

Slabé stránky

- Jednoduchá zadní náprava a tím dané jízdní vlastnosti a problémy při brždění
- Odhlučnění
- Standardní sedadla
- Neseřízená světla, nefunkční asistent světel
- Často padající infotainment
- Olej nevydrží mezi prohlídkami. Nutnost dolévat cca po 18.000 km
- Špinění bočních zrcátek.
- Nefunkční odtoková lišta předního okna a díky tomu nemožné použití zrcátek za deště.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je od začátku servisováno v autorizovaném servisu ŠKODA (jiný než prodejce). Pro klid nebudu jmenovat. Nedělají žádné velké boty, ale prostor pro zlepšení tam rozhodně je.

18.000 km – hlášení o nízké hladině oleje, dolito 0,6 l
30.000 km – PRVNÍ SERVISNÍ PROHLÍDKA ( cca 5.500,- Kč): olej + předepsané úkony. Občas neotevírá kufr (promazání), seká se infotainment (není aktualizace, neřešeno, mám to natočit), praská v zrcátkách (technik vyhodnotil tak, že sice praská, ale málo. Mám natočit až to bude víc a pak se může řešit). Žádost o prověření nastavení světel (prověřeno, přizvednuto).
40.000 km – začínají povrzávat nápravy
50.000 km - hlášení o nízké hladině oleje, dolito 0,5 l
60.000 km – DRUHÁ SERVISNÍ PROHLÍDKA (cca 7.500,- Kč): olej + předepsané úkony. Občas neotevírá kufr (promazání), seká se infotainment (není aktualizace, neřešeno, mám to natočit), praská v zrcátkách (technik vyhodnotil tak, že sice praská, ale málo. Mám natočit až to bude víc a pak se může řešit). Bez mé objednávky byla za 300,- Kč vyměněna z důvodu nízké kapacity baterie v klíčích. Žádné varování neproběhlo.
62.000 km – po cca třech týdnech přestal fungovat ovladač, v kterém byla vyměněna baterie. Při dotazu na reklamaci u prodejce bylo navrženo, ať na dva dny dovezu auto a oni proměří všechny vysílací a přijímací jednotky a uvidí se co dál. Zajel jsem do servisu, kde vyměnili klíč, tam mi ho vzali a okamžitě vyměnili baterku, s tím, že výdrž baterie je běžně měsíc, tak co bych chtěl !!! Kupodivu za to nic nechtěli, evidentně špatná baterie a věděli o tom. Od té doby kupodivu v pořádku. První baterie vydržela rok a půl, druha tři týdny a třetí už drží půl roku 
78.000 km - hlášení o nízké hladině oleje, dolito 0,5 l
- nízká hladina chladicí kapaliny, dolito.
79.000 km – odborníci v pneuservisu při přezouvání poškrábali všechny čtyři ALU disky
80.000 km – občas něco drnčí v palubní desce
87.000 km - hlášení o nízké hladině oleje, dolito 0,3 l.
90.000 km – TŘETÍ SERVISNÍ PROHLÍDKA (cca 9.000,- Kč) : olej + předepsané úkony. Občas neotevírá kufr (promazání), seká se infotainment (den před servisem vyšla neveřejná aktualizace, přehráno, auto vráceno s vymazanými daty, ikonami a zrušeným ŠKODA CONNECT, mám si to prý udělat sám!), praská v zrcátkách (nikdo to už neřeší)
106.300 km - hlášení o nízké hladině oleje, dolito 0,5 l

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nejmenovaný pražský prodejce ŠKODA.

Převzetí auta bez problémů, při problému s klíčkem místo prověření baterie hned návrh na dvoudenní servis …

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Po mechanické stránce OK, ale po stránce elektroniky (rozuměj asistentů, infotainmentu atd.) už je to horší.

praktičnost
9

Víceméně synonymum pro Octavii.

prostornost
10

Vnitřní prostor je nepřekonatelný, zvláště ve třídě Octavie.

jízdní vlastnosti
6

Na kvalitních silnicích OK. Na nekvalitních silnicích bohužel díky vlečné nápravě pocit nejistoty. Velký vliv má zatížení auta.

jízdní komfort
6

Špatné odhlučnění + motor + kola + vlečná náprava = hluk za všech okolností.

provozní náklady
0

Služební vůz, takže nedokážu odhadnout.

náhradní díly
7

Nepotřeboval jsem, záleží jak co. Řekl bych průměr.

výkon motoru
10

Myslím, že 110 kW je pro Octavii naprosto dostačujících. brzdou provozu rozhodně nebudete. Dobře táhne i plně naložené auto.

spotřeba
10

Motor umí být hodně úsporný a pokud chcete a nevadí vám pomalé tempo, dá se takřka dosáhnout tabulkových spotřeb. Město 5,1 l/100km Mimo město 3,9 l/100km Kombinovaná 4,3 l/100km

hlučnost motoru
6

Mohl by být tišší nebo lepší odhlučnění.

kvalita sedadel
6

Standardní sedadla katastrofa - absolutně žádné boční držení díky širokému sedáku a opěráku. Sportovní sedadla bez problému i na delší cesty. Pokud ale máte hodně široká ramena, budete mít problém se vejít. Speciifcký vzhled.

brzdy
7

Brzdy mají příjemný nástup a dávkování, ale občas ulítne zadek při krizovém brždění.

zavazadlový prostor
8

Velikost nepřekonatelná, ale praktičnost sráží podlaha, která není v rovině a tím vznikající schody. Dvojitá podlaha má jen 11 cm, takže využitelnost je hodně malá.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…