Diskuse

Škoda Octavia (2018)

3.4.2020

Ahoj všem, začátkem se přiznám, že nejsem a nikdy jsem nebyl fanouškem koncernu VW a jeho výtvorů, takže nečekejte rozplývání nad rádoby…

 

Škoda Octavia (Tommm)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 05.04.  08:23

    pěkná podrobná recenze

    ale hodnotit bubu až doplníš fotky. Ty stažené z netu mě neberou. Jinak máš podobné poznatyk z Octávie jako já. Měl jsem ji na týden jako náhradní auto. Mě teda nejvíc rozčiloval prkenný podvozek a to bylo na 15" a mizerná sedadla.
    • 00 Reagovat !

      foto Tommm

      Tommm 07.05.  16:38

      « Re: pěkná podrobná recenze

      Díky, fotit se mi nechtělo, protože tohle auto všichni důvěrně znají. Je to samozřejmě lenost, ale budiž, pár reálných fotek jsem přidal. Jinak ty fotky z konfigurátoru jsou přímo mého auta. Jediný rozdíl, kterého jsem si všimnul, je černá maska. V reálu jsem dostal stříbrnou. Černá by byla hezčí, ale jak jsem psal, já sedím uvnitř ... ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Jirka-Svoboda

    Jirka Svoboda 05.04.  21:45

    recenze Octavia 20018 Tommm

    díky za slušně objektivní recenzi,
    jako služební mám posledních pár dnů OIII také 2.0 Tdi s manuálem a z 98% pouze mnou najetými 238t. km, r. 2014 takže můžu hodnotit celkem slušně. Naprosto souhlas s hlučností motoru i podvozku - před fejsliftem to je od podvozku ještě o stupeň horší, protože mám liftbacek - kombi na tom bylo znatelně lépe. Hlučnost motoru se také od ca 100t. km zhoršila (olej do 120t. po 30t.km, potom už po 15t - doporučuji) ale jinak olej nebere a spotřeba podobně mezi 5-6L - za ten motor dávám OIII hvězdu navíc ! Sedačky sportovní naštěstí poradil kolega s tipem od prodejce- standart jsou slabota. Malý kožený paket je fajn, asi po roce jsem si sáhnul v prodejně na základní plast. volant - hnus, Fabia I ho měla mnohem lepší v r. 2000. Prostornost je velké plus OIII - nová IV je to samé.
    Podvozek pro tento skvěle jedoucí motor s tou ohnutou trubkou je pomsta zákazníkům co si nekoupili RS Tdi - to je rozdíl nejen jízdně , ale i komfortem - holt Škoda ušetřila.
    Snažil jsem se to zlepšit po ca 150t. km tlumiči Bilstein, trochu pomohly, ale prostě na našich hrbatých silnicích a dálnicích je to uskákákané a hlučné - údajně po fejsliftu to vzadu vylepšili jinými silentbloky. Měl jsem totiž před tím Focus 2 (naježděno 325t. km) a podvozkově to byl krok zpět, spíš 2.
    Jinak 1 dávám za spolehlivost - po těch 238t. km nebyla jediná závada, kromě na týden zaseklého plováku nádrže, co při dalším tankování začal zase ukazovat. Když nepočítám žárovky H7 a běžný spotřebák - brzdy aj.
    Pro firmu co řeší provozní náklady a při nákupu více aut dosáhne také u Škodovky na slušnou slevu je Octavia celkem jasná volba, ale s cenami se Škodovka za posledních několik let už dost utrhla a nová O IV v tomto trendu dále pokračuje i když výrobce tvrdí, že ne.

  • 10 Reagovat !

    foto galerida

    galerida 13.04.  08:39

    Glorifikácia značky Škoda v strednej Európe

    Chápem istú glorifikáciu značky v strednej Európe, kde je vozidlo považované za domáce, brané ako tradičná značka. Nechápem to jednoznačné presvedčenie mnohých majiteľov, ktorý odmietajú, čo i len uvažovať o inom aute ako o rovnocennom súperovi vozidiel značky škody (alebo nejakej inej ich značky ). K tomuto príspevku iba toľko, že je jasne vidieť, že i toto vozidlo má svoje muchy. Osobne som viac rokov pracoval v dopravnej divízii veľkej firmy, kde som mal možnosť porovnať viaceré vozidlá rôznych značiek, ich nákladovosť prevádzky i jazdné vlastnosti vozidiel ako nových tak i s naozaj veľkým nájazdom. Záver z toho je taký, že škoda octavia je výborné auto, ale ak sa o autá iných značiek pravidelné staráte, tak sú plne porovnateľné, čo sa týka servisných nákladov i životnosti a poruchovosti. Octavia má fakt super veľký kufor a dostatočne veľký interiér, ale naozaj podvozok má astra, focus, golf i peugeot 308 lepší. Na rozdiel od octavie, nielen že podržía, ale je i dostatočne komfortný. Ďalší bod – hlučnosť dieslového motora – napr. proti HDi 2.0 od peugeotu je o motor škody (celkovo vw) 2 triedy horší. Ako má octavia mnoho plusov, v mnohých kategoriach je nič moc. Normálne auto. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 13.04.  10:53

    pekna recenzia

    Ahoj pekna recenzia, v podstate mas s autom uplne rovnake problemy ako ja, akurat mas o problem menej kedze nemas dsg :-)
    svetla mi tiez svietia 2 metre pred auto, idem o chvilu na prvy servis som zvedavy ci to nastavia. pripadam si ze si svietim telefonom.
  • 00 Reagovat !

    foto Hubini

    Hubini 19.05.  21:09

    Je to jako přes kopírák

    Ahoj Tomme,

    no co říci k tvé recenzi. Jako bych to psal já a seděl v tvém autě. Mám hodně podobnou konfiguraci jen s těmito detaily => DSG automat, bez ochrany podvozku, bez el.ovládaných zadních dveří. Naopak jsem si nakonfiguroval dálkové vytápění, sportovní volant, navigaci jsem nechtěl, jedu přes mobil.

    Já naopak jezdím celý život na služebních Oktávkách od I. generace po současnou. Takže zase mohu po 15 letech srovnávat, kde se co a kam posunulo, a kde je to krok zpět.

    Ale pojďme k mým postřehům...

    + prostorný interiér
    + dostatečně výkonný a úsporný diesel (nicméně kdybych měl možnost volby šel bych do benzínu)
    + intuitivní ovládání
    + najdeš si ihned správný posez
    + dělaná světla s denními LED vypadají velmi pěkně
    + spolehlivost vozu
    + dálkové vytápění opravdu zvedne komfort v kabině vozu + předehřeje motor
    + DSG => nelituji a zvyšuje to jednoznačně komfort ve spojení s adaptivním tempomatem
    + adaptivní tempomat => když se s tím člověk naučí a odpustím mu nějaké ty chyby tak za mě spokojenost oproti klasickému tempomatu. Především na dálnici a posunech v pomalu jedoucích kolonách

    - odhlučnění motoru do interiéru => velmi často zmiňováno v testech a fórech => zde se evidentně šetřilo
    - zadní vlečná náprava => opět šetříme, ale prodáváme s vysokou marží :-) Pak jezdit na 17" 225/45 ALU kolech je jezdit jako na dubovém prkně a řeknu, že v tomto ohledu jsem z této vlastnosti auta nejvíc rozčarovaný a kdyby to šlo tak auto vrátím.
    - s tím souvisí tvrdé sedačky a bral bych i delší sedáky. Rázy od podvozku zejména u příčných nerovností nezřídka kdy cítím v sedáku a to je jednoznačně špatně!
    - přední LED => nadšený z jejich svítivosti, nikoliv však z délky jejich dosvitu. Po přečtení ve fórech jsem na to několikrát upozornil v servisu, ale stejně to není ono
    - DSG => mám však 6-kvalt, kde se objevuje známý neduh, kdy z dvojky na 3 převodovka zaváhá a pak tě nakopne a zatlačí do sedačky. Ze ze začátku sranda, že to má tah jako 6 válec, po pár dnech mě to začalo otravovat a pak si najdeš cit na plynu a jde to. Sedmi-kvalt už tenhle neduh nemá, alespoň co jsem si vyzkoušel u kolegů na Superbech.
    - ozdobná chromová lišta na výduchu palubovky se odráží ve zpětném zrcátku. První věc, která mi vadila ihned po prvním usednutí do auta a dodnes mě to se**
    - souhlas i s odtékáním vody z čelního skla, které se přenáší i na boční okna a je to vcelku nebezpečné, že není v zrcátkách tím pádem moc vidět zejména pokud se chystám předjíždět
    - při sklopení zadních sedadel bych ocenil jednotnou rovinu s podlahou
    - černá metalíza => osobně bych do ní nešel, je na tom vidět na jaře kdejaký pyl, obecně prach,

    Shrnutí => politika Škody Auto je hodně sebevědomá a poměr cena výkon si myslím NE úplně odpovídá, co jako zákazník dostanu naservírováno, ale beru to prostě z pohledu fanouška do aut a techniky. Spoustě uživatelů řada věcí bude úplně šumák.

    Pokud bych měl větší svobodu v rozhodování volil bych určitě benzinovou motorizaci s víceprvkovou zadní nápravou a sportovními sedačkami a jinou metalickou barvou (NE černou)

    V neposlední řadě jak jsem zmínil na začátku jedná se o nejlepší značku na světě, kterou si můžete pořídit a ta se nazývá " služební automobil"

    >:D :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Radka, Martina a Radečka (†9) ze Lhoty zabilo čerpadlo: Lidé pozůstalým poslali desetitisíce!

Radka, Martina a Radečka (†9) ze Lhoty zabilo…

Obec Lhota u Příbramě uspořádala veřejnou sbírku pro pozůstalé po zesnulém dědečkovi Radkovi K., synovi…

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji skalpovali a skončila v kómatu

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji…

Joslyn Stinchcombová (15) z Atlanty se vracela domů, když na ni zničehonic vystartovali dva pitbulové její…

 

iSport.cz

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojoval o život, operaci zvládl

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojoval o…

Nizozemský cyklista Fabio Jakobsen už není v ohrožení života. Po středečním pádu v dojezdu první etapy závodu…

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Rozhodnuto. Alois Grussmann podle zdrojů isport.cz počítá poslední dny ve funkci generálního manažera SFC Opava.…

 

Reflex.cz

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od Béma a Dobeše. Ti ovšem kromě marketingu i něco dělali

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od…

Nemusíte dělat nic kromě toho, že si budete vymýšlet zcela zbytečná a absurdní témata, která ovšem média nemohou…

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni nechali vykérovat v lochu

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni…

Začnu poněkud zeširoka. Svojí oblíbenou historkou o tom, jak jsem se kdysi, dost unaven, vracel z karlovarského…