Recenze

7 Majitel

Škoda Octavia 1,2TSi

8.76 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Octavia II facelift - liftback.
Čtyřválcový zážehový motor 1,2TSi. Jedná se o výkonější, turbem přeplňovanou, dvanáctistovku s výkonem 77kW při 5000ot/min a kroutícím momentem 175Nm při 1500-3500ot/min. Agregát má osmi ventilovou techniku a přímé vstřikování. Jedná se o moderní motor dnešního downsizingového trendu. Motor koncernu Volkswagen vznikl modifikací motoru 1,4TSi. Z menšího zdvihového objemu se získává dostatečný výkon s menší spotřebou. Motor je spřažen s mechanickou šestistupňovou převodovkou s typicky německým přesným chodem.

Mé původní obavy ohledně dostatečnosti tohoto agregátu se ukázaly jako liché. Po osobním svezení s Octávií 1.6MPi a 1,2TSi bylo jasně rozhodnuto, který agregát sedí tomuto vozu líp. Setkal jsem se s mnohými názory, že jednadvojka nemůže tak velkému autu stačit. No jo, jenže ona ta Octáva váží jen 1270kg(pohotovostní hm.) což je například o pohé 2kg víc než předposlední verze Hyundaie I30 s motorem 1.4 CVVT. Jasně, není to žádný závoďák, ale rozhodně nelze říci, že bych se s tímto motorem loudal. Papírové zrychlení na 100km/h za 10.9s.

Silné stránky

Velmi příjemný průběh kroutícího momentu a převodovka. Maximum je posazeno již od 1500ot/min což přispívá konfortu cestování. Odřazovat na vyšší stupeň se dá již kolem 1800ot/min. Motor není vůbec nutné hnát do vysokých otáček. Charakteristika turba v zážehovém motoru je příjemná. Od 1500 motor hezky zatáhne a kontinuálně zrychluje do 5000ot/min. Nad touto hranicí se již nic zásadního neděje.

Výhody u Oktávy spatřuji v jejím pohodlí, komfort cestování, příjemná zpětná vazba od řízení či ukázkové dráhy kulisy řazení. Co se mě osobně na voze nejvíc líbí jsou akustické lázně, které se dostaví po otočením klíčku zapalování. Motor totiž v interiéru na volnoběh (800ot/min) nejde téměř slyšet a samotné odhlučnění vozu je na velmi vysoké úrovni. Při 100km/h motor točí 2200ot/min a slyšet lze zejména aerodynamický hluk.

S jedna-dvojkou je ochota průjezdu zatáčkami příjemnější než s těžšími diesly. Vůz perfektně sedí na silnici a vykružuje vámi zvolenou křivku, díky lehoučký motoru, který váží pouhých 90kg. Průjezd zatáčkami je opravdu radost.

Spotřeba. Jak teorie uvádí, tak se mi ji v praxi daří uskutečnit. Dlouhodobá spotřeba se ustálila po 10tis km na hodnotě 5.3l/100km. Což je příjemná spotřeba, co říkáte?

Slabé stránky

Ve chvíli kdy auto plně naložíte, pružnost motoru se rapidně zhorší. Motor je nutné začít vice vytáčet a dynamika se značně zhorší. Jo jo objem ničím nenahradíš.:-) Naštěstí jezdím v 90% sám, takže tuto nevýhodu pociťuji málokdy.

Velmi velká citlivost spotřeby na jízdním režimu. Při sledování akutální spotřeby lze krásně pozorovat, jak i sebemenší pohyb plynu hraje roli na spotřebu. Nicméně i v rychlejším režimu není spotřeba nějak závratná. Při svižném stylu, či jízdě 130km/h na dálnici se pohybuje spotřeba do 7litrů. Při klidném tempu po okreskách lze získat i spotřebu kolem 4l/100km (ale to už je trošku eko-rally).

Při nenaloženém kufru nervózní zadní náprava.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem servis navštívil pouze s výměnou podložky pod regulaci turba. Původní 1mm podložka byla nahrazena 2mm a přehrál se nejnovější software.(svolávací akce)
Služby servisů na 1*.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem pořídil u AutoHegr v Šumperku. Naprostá spokojenost a brilantní přístup k člověku (což se nedalo říci u konkurence). Všechny potřebné informace mi byli sděleny bez žádného zatajování. Bezproblémová testovací jízda. Byla mi poskytnuta sleva, což je vždy příjemné.

 

Novinky v recenzi

3.1.2016 08:51

75000

Do stavu 75tis km se mi 3x rozsvítila kontrolka EPC a motor přešel do nouzového režimu. Diagnostika hlásila elektrickou závadu na ovládacím ventilu obtokového kanálu turbodmychadla. V brněnském servisu tomu nechtěli věřit, že bych byl údajně první, komu by se takováto závada stala a že mám jezdit dál jestli se nějak projeví. Ten samí názor měli i v Olomouci. Mno, tak uvidíme :)

3.1.2016 08:46

50000

Při stavu okolo 50tis kilometru jsem již nevydržel hluk během startování a dobrovolně a na své náklady jsem nechal vyměnit rozvodový řetěz za nový. Údajně by měl být modifikovaný a širší než původní z výroby. Měnily se také obě řetězová kola jak z vačky tak z klikové hřídele a dokonce se použil silnější napínák rozvodového řetězu. Je fakt, že od té doby žádné pazvuky během startů neslyším.

Když jsem se snažil vše hrát na záruku s tím, že jde o špatnou konstrukci a hrozí přeskočení, ve třech originálních servisech mě bohužel poslali k čertu, že se jedná o charakteristický zvuk těchto motoru a nejedná se o věc, kterou bych mohl uplatnit na záruku.

Zajímavější je poznatek, že při vrácení klíčku od auta mi mechanik s úsměvem a poklepáním na rameno poznamenal, že teď už mi žádné přeskočení nehrozí, čímž jaksi podseknul všechny své kolegy, kteří tvrdili, že se přeci nic nemůže stát :)

11.5.2014 18:57

40000

Žádné poruchy ani závady se neobjevili. Snad jen že si občas zařehtá rozvodový řetěz při studeném startu, což je ale charakteristické pro všechny 1.2TSI

22.4.2013 17:30

Návštěvník motorového prostoru.

Něco mi chodí spinkat do motorového prostoru. Když jsem po delší době kontroloval olej, a zvedl kvůli tomu kapotu, tak jsem se nestačil divit, našel jsem stopy tlapiček všude na plastech a jako bonus po celým motoru rozdrobený rohlík :-D

29.9.2012 20:31

15 000km

Výměna oleje + filtru = 2300,-


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Rozvody a obtokový ventil turba do 90tis km

praktičnost
9
prostornost
8

prostor pro kotníky je horší

jízdní vlastnosti
8

Nedrží směr ve vyšších rychlostech

jízdní komfort
8
provozní náklady
3

Nejpozději po 50tis km je dobré měnit rozvody

náhradní díly
8
výkon motoru
8

na 1.2 dobrý :)

spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
7

Co na začátku slíbí, to na konci nesplní

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se opravoval Negrelliho viadukt! Vrací se na něj vlaky

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se…

Historicky první pražský železniční most přes Vltavu se v pondělí po třech letech oprav opět rozdrnčí pod koly…

Tadeáška (†4 měs.) vylovili z řeky mrtvého! Policie šla najisto?!

Tadeáška (†4 měs.) vylovili z řeky mrtvého! Policie…

Všechny naděje na nalezení čtyřměsíčního Tadeáška z Mělnicka nadobro vyhasly. Děťátko bylo v sobotu nalezeno…

 

iSport.cz

Znechucená legenda Jordan: Jsem naštvaný. Rasismu už bylo dost!

Znechucená legenda Jordan: Jsem naštvaný. Rasismu už…

Legendární basketbalista Michael Jordan uvedl, že Afroameričané a další menšiny už mají po krk rasismu ve…

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat, parádní trefy i VAR v akci

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat,…

Fotbalisté Sparty vyhráli v 26. ligovém kole v Karviné po obratu 4:1. Slezany poslal v 32. minutě do vedení…

 

Reflex.cz

Okřídlený agent: Indové zadrželi pákistánského holuba kvůli podezření ze špionáže

Okřídlený agent: Indové zadrželi pákistánského…

Indická policie obdržela neobvyklé hlášení. Z malé vesnice Manyari ležící na indické straně rozdělené oblasti…

Archeologické toulky po starověkých památkách Střední Ameriky: Tajemná civilizace starých Mayů

Archeologické toulky po starověkých památkách…

Žádný jiný lid předkolumbovské Ameriky nedosáhl tak vysoké úrovně jako Mayové. Svědčí o ní kamenná obřadní…