Recenze

9 Majitel

Hyundai i40 1.7 CRDi Experience

8.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i40, foto 1 Hyundai i40, foto 2 Hyundai i40, foto 3 Hyundai i40, foto 4 Hyundai i40, foto 5 Hyundai i40, foto 6 Hyundai i40, foto 7 Hyundai i40, foto 8
Hyundai i40, foto 9 Hyundai i40, foto 10 Hyundai i40, foto 11 Hyundai i40, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1685 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 553 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

V podstatě náhodná koupě. Současné hlavní rodinné auto pomalu začalo dosluhovat a na servisu by si vyžádalo více, než bych byl ochoten investovat, tudíž jsem vážněji začal přemýšlet o jeho náhradě. Předchozí vozidlo Renault Laguna Grandtour 2.2 DCi (2005) ve výbavě Initiale Paris jsem koupil jako ojeté a sloužilo rodině 5 let téměř bez servisu. je třeba podotknout, že s dvěma dětmi jsem přestal být pedant na pořádek a stav vozidla. Prostě dokud jede, tak je dobré. A s tímto přístupem ve mně uzrála myšlenka, že další auto by mělo být nové a měla by to být krabice (Doblo, Partner, Dokker).
Člověk míní a život mění.
Při vědomí nastávající nutnosti výměny vozu se naskytla příležitost ke koupi této i40. Auto jsem již delší dobu znal (majitele i servisní historii) a nutno říct, že se mi líbilo. Po projížďce a následném zjištění podmínek, za jakých je k mání už nebylo o čem. Jsem z těch lidí, kteří se při koupi auta nechají velice ovlivnit emocemi, vím to o sobě.

K autu samotnému:
Design je individuální věc, ale v případě i40 je velkou předností. Nevyskytuje se moc často a lidem nezevšedněla. Zvláště po faceliftu je přední maska agresivní a líbivá. Co se mě osobně nejvíce líbí je masivní spojler nad oknem pátých dveří.

Interiér je prostorný. Při výšce 183 cm se pohodlně usadím i za sebe na zadní sedadlo s rezervou cca 12cm před koleny. Odkládacích míst je dostatek a příjemná je přihrádka před řadící pákou, která ukrývá USB a aux, a nechá se do ní schovat iPod i telefon. Automatická dvouzónová klima disponuje senzorem zamlžení čelního skla a sama si spouští jeho ofuk spolu se sušením vzduchu, praktické. Vyhřívaný volant je už třešničkou na dortu. Rádio je bez navigace, hraje slušně, nabízí DAB, disponuje USB, AUX, BT konektivitou a vlastní pamětí 1 GB. Ovládání rádia ovšem vyžaduje zpočátku trochu trénink – intuitivní to zrovna není. Velice praktická je kombinace parkovacích senzorů vpředu i vzadu a couvací kamery. Z vozidla je totiž poměrně omezený výhled vzad a šikmo vzad a délka vozu se odhaduje obtížně. Zde se také hodí velká zpětná zrcátka.

Motor 1.7 CRDi, 104 kW, 340 Nm – tichý poměrně kultivovaný motor se sbírá už od cca 1300 otáček (k tomuto řazení vybízí i palubní elektronika při řazení 5>6, tedy 1500 > 1300 ot.). Zahřívá se během cca 3 km při venkovních 14 stupních. Studený má trochu hrubší chod. Není vybaven start/stop systémem, hurá. Obecně na běžné ježdění je motor plně dostačující. Na dálnici ve 130 km/h točí 2300 ot., při spotřebě 6,70. Dlouhodobý průměr 6,80.

Jízda je komfortní. Jediné, co se dá vytknout je vyšší hlučnost od podběhů, zejména voda je hodně slyšet.

Silné stránky

vzhled, prostornost

Slabé stránky

hlučnost od podběhů, vrzající tlačítka na volantu (edit: po 5 měsících provozu z toho nic nevnímám auto mi připadá velice tiché)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

dobré

 

Novinky v recenzi

12.6.2019 13:20

Naplně a filtry, 82 000 km

Výměna:
- Olej Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (náplň 5,3 L, výměna 5,0L), výměna po 10 měsících a 12 tis. km.
- Olejový filtr MANN
- Vzduchový filtr MANN
- Kabinový filtr MANN
- Palivový filtr BOSCH
Pro vypuštění oleje je třeba sundat celý plastový dekl pod motorem (pokud vím model před faceliftem měl v deklu okénko pro přístup k vypouštěcímu šroubu).
Palivový filtr je umístěný šikovně vpravo vzadu za motorem. Je zapotřebí vyndat baterii a řídící jednotku. Auto nemá v nádrži podávací čerpadlo, ale ani pumpičku nebo balonek u filtru. Bylo třeba do filtru natáhnout naftu z nádrže hadičkou – pusou. Evidentně děláno na servis, který bude mít přípravek.

11.2.2019 10:10

Instalace autopotahů. 11.2.2019, cca 79 000 km

V autě téměř vždy jezdí vzadu 2 děti a i přes to, že už se jim dá lecos vysvětlit, okopané dveře sedáky a opěradla předních sedadel jsou nevyhnutelnou záležitostí.
Řešením, alespoň pro ochranu sedadel, jsou potahy. S vidinou snadné montáže a demontáže, kvůli praní, padl výběr na potahy na míru v šedé barvě:
https://autopotahy.heureka.cz/autopotah-automega-hyundai-i40-po-faceliftu-2011-antracit/specifikace/#section
Potahy jsou ušité opravdu přesně a v poměru k ceně je i použitý materiál docela kvalitní. Nicméně instalace do auta byla trochu boj. Vpředu byl problém hlavně s oplastováním sedáku, kde mezi polstrováním a plastovou bočnicí jsou jen milimetry prostoru. U zadní lavice jsem čekal, že to bude jednoduché (předchozí vozy 2x renault - sedák zvedneš a vytáhneš celý ven). Zde? Sedák šroubovaný do podlahy. Ke šroubům sedáku se dostaneš poté, co vyšroubuješ opěráky ze sklápěcích pantů. Takže v podstatě vše ven. A co mě dostalo -- upevnění sedáku do podlahy jsou 2 samořezné šrouby, které prochází podlahou a dole nic. Prostě díra ven.
Ale nakonec po 3 hodinách práce mám v autě potahy na míru modelu, hezky to sedí, nikde není nic skrčeného. Originál samozřejmě vypadá lépe, ale troufnu si říct, že když si do toho sedne někdo prvně, nepozná, že to originál není. Hlavně - já budu mít větší klid, až tam děcka vlítnou ve špinavých botách.
Je otázkou, jestli se ještě někdy budou prát. Možná 1 do roka, až si budu v létě chtít udělat hezký den strávený jen s autem....

11.2.2019 10:10

11.2.2019 10:10

---

11.2.2019 10:10


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nemohu zatím soudit.

praktičnost
8

Dobrý

prostornost
8

Prostorný ale stěhovák to není. Chybí průvlak na lyže

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
3

Zejména karosářské jsou drahé

výkon motoru
9

Dostatečný

spotřeba
8

1.2.2019 za 5 měsíců najeto 6400 km. Průměr 6,8 L/100km. 51 % dálnice (6. rychl. st., tacho 145 km/h, 2500 ot.) 10 % okresky 39 % město

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení metálů bude chybět nejvyšší žalobce

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení…

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman zatím nedostal pozvánku na slavnostní udílení státních vyznamenání na…

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před „totálním nebezpečím“ a státním fondem

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před…

Žádná geniální penzijní reforma neexistuje a představy o státním penzijním fondu jsou nezodpovědné, varoval v…

 

iSport.cz

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč Slavia kondičně vyniká?

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč…

Celý víkend v českém fotbale byl poznamenán podivnými výkony a výroky rozhodčích. Nejčerstvějších přehmatů se…

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se nebojím ani s Barcelonou

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se…

Další ztráta Sparty, poločasové trápení slávistů proti Příbrami i třígólové představení Plzně. Žhavá víkendová…

 

Reflex.cz

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných dívek  a dokonalého bizáru ve stylu Mad Max

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných…

Festival Wasteland Weekend se koná každý rok v září už od roku 2010. Jubilejní desátý ročník, který rozvířil…

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá na pohádky cílí na ty nejmenší

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá…

Velké příběhy pro malé oči slibuje pásmo animovaných filmů pro nejmenší diváky Hurá na pohádky, které v těchto…