Hyundai i40 (2012)
2.4.2012Úvodem se musím podělit o jedno zásadní zjištění. Hyundai i40 ve verzi sedan je setsakramentsky pěkné auto. Pokud by mi někdo před pár měsíci řekl, že…
Hyundai i40 (Cheefff)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Víceméně... 02.04.2012 18:54 Ronault.
- sedan 02.04.2012 19:55 Atlis
- i 40 02.04.2012 20:59 idam.i
- Gratuluji 02.04.2012 22:32 J_T
- Pěkná kára 04.04.2012 20:31 DJB
- gratulujem k paradnemu autu 26.07.2012 20:03 3_diamanty
-
-
-
-
Cheefff 03.04.2012 16:39
« Re: Re: Re: Víceméně...
Mám několikaměsíční zkušenost s Lagunou II liftback, kde s výškou sedačky problém nebyl, ale v Laguně III jsem si připadal jako na kozlíku (měřím cca 185 cm). V i40 mi to nepřijde tak hrozné, rozhodně mám z posazu lepší pocit než v Laguně, ale toto je určitě hodně subjektivní a každý to vnímá jinak.-
Ronault. 03.04.2012 16:51
« Re: Re: Re: Re: Víceméně...
Já 7 leté s Lagunou II, s Lagunou III jsem absolvoval cca 40 km, pravda, nešlo to tak nízko jako v Laguně II, ale pořád níže než v i40. Ale dle tvrzení kolegy to v případě manuálně nastavitelných sedaček jde dát níž jak v i40, tak i v Laguně. Osobně bych tedy za tohle nepřiplácel, lepší ideální posaz než trochu elektřiny.
Pak je ještě druhá možnost, jel jsem v kombíku, ten je vyšší, možná má sedadlo o nějaký cm výše... ty máš sedan.-
-
Ronault. 03.04.2012 18:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víceméně...
Tak jsem asi v menšině. Na obě testovací jízdy jsem přijel svou Lagunou II a přesedl do i40 a Laguny III, jel jsem dokonce i podobnou trasu. Pravda, Lagunu III jsem si dovolil trochu více potrápit, protože to nebyla klasická předváděčka, ale novinářský vůz, z druhé strany to byla taky větší radost s Lagunou se vrhat do zatáček díky 4C a přecejen vyšší výkon 2,0 dCi mě více bavil. Přiznávám, že by se mohlo sedět i níže, ale pořád to ještě nějak šlo, oproti LII určitě, ale v i40 jsem si připadal nějak prostě... na židli... no těžko říct, co za tím vězí.
-
-
-
-
-
-
-
idam.i 02.04.2012 20:59
i 40
Kto by to povedal pred pár rokmi.Mal som možnosť vyskúšať i40sw s benzínovym motorom.Bol som príjemne prekvapený.Jazdil som z autom,tak ako jazdím aj normálne a bolo ťažko niečo nájsť,na čo by som sa sťažoval.Neskúšal som jazdné limity ani kolko to dá maximum.Skôr som zisťoval aký mám z toho pocit a ako je to s komfortom.Všetko O.K.
Som v štádiu výberu nového auta .Zatial bol môj favorit Renault Laguna ,ale po priamom porovnaní (velkosť a výbava)to vyhráva Hyundai.Sám tomu ťažko verím,ale je to tak.-
Ronault. 02.04.2012 21:13
« Re: i 40
Laguna má nevýhodu v tom, že je na trhu už pár let, což jde poznat, ale dá se to shrnout asi takhle.
Pokud chceš diesel a chceš aby to jelo, tak 2,0 dCi je podstatně lepší motor, točivější, živější. Jízdní vlastnosti Laguny na běžném podvozku jsou, no... průměrné, spíše pohodlné, trochu hůře odtlumení než i40, ale pokud si připlatíš za 4C, což můžeš s 2,0 dCi, tak dostaneš MNOHEM obratnější podvozek, který nadchne. Neznám svižnější a obratnější auto téhle třídy než je Laguna s 4C... a dočteš se to všude nebo i když vyzkoušíš. Taky je na Laguně III plus spolehlivost, ačkoliv se tomu po předešlé generaci nechce věřit, tak Laguna II patří k nejspolehlivějším a i na Renault foru je minimum problémů... opravdu příjemné překvapení. Navíc 2,0 dCi má rozvodový řetěz, který opravdu vydrží a není ani dlouhý, zbytek pohání nesmrtelná ozubená kola.
i40 kontruje ale ve všem ostatním. Hlavně srovnání prostornosti vzadu je naprosto zdrcující. Osobně jsem měl pocit, že v kombíku i40 je vzadu jeskyně, místa podélně skoro jak v Superbu, na šířku jak Mondeo... výborné. Taktéž nabídne i40 lepší palubní techniku, čili parkovací asistent s kamerou, vyhřívaný volant (i když je to tak trochu kravina), odvětrávané sedačky, hlídání mrtvých úhlů a tuším, že i adaptivní tempomat. Prostě je novější. Pokud toužíš po benzínu, tak 2,0 i40 je podstatně lepší než dvoulitr Laguny, který je v Laguně k mání jen v základní výbavě a bez možnosti 4C. Jeho jedinou výhodou je možnost jezdit na E85 a vhodnost pro přestavbu na LPG, jinak je to prostě klasická atmosféra ze staré školy, která nijak nenadchne, ale vydrží.
Takže záleží na preferencích, pokud chceš lepší podvozek po stránce ovladatelnosti a dynamický motor, ber Lagunu 2,0 dCI 110 kW s 4C podvozkem, pokud pohodlný prostorný rodinný dostavník a potrpíš si na výbavu (i když je za příplatek), upřednostni i40. Záruku na 5 let dostaneš tam i tam.
Osobně bych asi byl pro Lagunu, líbí se mi víc a až tolik prostoru vzadu nepotřebuju... ale já bych se ještě šel podívat na Mondeo, je za dobré ceny a jezdí taky hezky.-
idam.i 02.04.2012 23:24
« Re: Re: i 40
Určite chcem benzín.v tom prípade je u Renaulta len jeden výber.S tým som sa zmieril.Horšie je to s miestom vzadu.U Hyundai je super výbava aj priestor.Mal som možnosť skúšať oba benzínove motory a bol som prekvapený,že aj s 1,6 sa dá žiť ;-\ Ale aj keď by som zvolil tú 1,6 a zobral referentské auto,stále mám Lagunu (hoc slabšie vybavenú) o cca.2200euro lacnejšiu.Čo sa týka Fordu Mondeo,tak cenová politika na Slovensku je o hodne slabšia,ako u Vás.Tak bohužial nič,i keď motor 1,6 EcoBoost by bol super.-
Ronault. 03.04.2012 08:10
« Re: Re: Re: i 40
Já jel trojkovou lagunu jen s 2,0 dCi, sehnat předváděčku benzín je nadlidský výkon. Ono ta 2,0 16V s tím autem umí prý pohnout, ale na dálnici točí ve 130km/h nějakých 3600 ot., což mi příjde dost. A taky nepatří k těm úspornějším. Jak píšu, jediná možnost je prostě přestavět na LPG, což někteří čeští prodejci dělají a to bez ztráty záruky.
A nebylo by záhodno zkusit koupit auto v ČR? Podle mě to nemůže být až takový problém a úspora desítek a možná i stovky tisích by se jistě vyplatila, navíc 1,6 Ecoboost je hodně chválený. Zkus se zeptat tady iudexe: [odkaz] kolik nakonec reálně stojí takto vybavené Mondeo u vás.
Ještě takhle, já mám v Laguně II taky 1,6, která má 80 kW, což je sice o 19 kW méně než ta v i40, ale taky je podstatně lehčí a menší a povím to takhle... dá se s tím žít, ale to je jediná možnost, jak to popsat... když se to hodně naloží, tak je to prostě na tuhle třídu slabé.-
idam.i 03.04.2012 15:59
« Re: Re: Re: Re: i 40
Pri platbe v zahraničí musím vyplatiť celú sumu.Navyše pri značkovom financovaní väčšinou býva predĺžena záruka,alebo tak podobne.Určite Ford EcoBoost mi je sympatický,navyše VW TSI majú známe problémy a potvrdili mi ludia od Peugeotu,že aj ich 1,6 turbo máva podobný problém.
Kto je ten iudexe ?-
Ronault. 03.04.2012 16:56
« Re: Re: Re: Re: Re: i 40
Máš tam na něj odkaz, má to Mondeo, však mu napiš a poptej se, určitě odpoví.
Nevím, jak je to s výhodností (netuším, jestli nejsi živnostník atp., ani nim nejsem), ale není potom druhou možností si vzít úvěr doma a tady platit hotově?
Jak je to s Ecoboosty netuším, 1,6THP mělo nějaký problém s řídící jednotkou, TSI s řetězy... obojí občas vstřikování, ale to má stejný systém i 2,0 GDI, takže těžko říci.
Pokud nedostaneš záruku k leasingu, tak spoustu prodejců ji dává docela příjemných podmínek. Ale to pak chce konkrétní domluvu, stejně jako na ceně Mondea... bylo by divné, kdyby Ford nechtěl prodat...-
idam.i 03.04.2012 17:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: i 40
Práve,že som živnostník,dokonca aj plátca DPH.Najlahšie riešenie mi ponúka Renault.Moje auto zoberie ako protihodnotu.Pristavý nové a idem domov.Len to miesto vzadu musí zistiť či sa tam rodinka zmestí.(Kedysi som ich hýčkal R 21 Nevada a odvtedy sú hodne náročný.)Práve v tomto parametre je Hyundai i40sw na tom dobre.Pokial tam nieje strešné okno,tak ani nad hlavou nie je problém.
1,6 THP už tiež mali pár preskočených reťazí.Je fakt ,že tie motory už dlhšie fungujú v 308,3008 aj 5008 a nie je to až tak časté.Vstrekovanie nezvykne až tak blbnuť, no i tak 5 ročná záruka príde vhod. ;-)-
Ronault. 03.04.2012 18:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i 40
No uvidíš, vem rodinku do Renaultu a ukaž jim, kde budou sedět >:D Spíše než místo vzadu bych ale řešil ten motor, 2,0 16V je sice osvědčená klasika, ale 2,0 GDI bude určitě lepší, to bezpochyb. Sám bych volil asi 2,0 dCi, ten motor mě velmi mile překvapil, má rád otáčky, je kultivovaný, silný, spolehlivý... no, není sice nejúsprnější z dvoulitrových dieselů, ale pořád si řekne o méně než benzín.-
idam.i 03.04.2012 19:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i 40
Pracujem ako obchoďák.To znamená viackrát za deň naštartovať prejsť pár kilometrov a o hodinu znovu.To by diesel dlho netoleroval ;-) !Dokonca pri takomto používani dieslu v Nemecku neuznávajú záruku.
Mal som možnosť jazdiť 1,6 GDI aj 2,0 GDI v rovnakom aute.Bol som prekvapený malým rozdielom pri bežnom jazdení.Určite na dialnici pri plnom obsadení by to bolo poznať,ale 90% jazdím v aute sám.Na dovolenku by som sa musel trochu uskromniť,ale zas v priemere to žerie min. o liter menej. :'-(
Blbé pre Renault je ,že na Slovensku sa bioethanol vôbec nepredáva.-
Ronault. 03.04.2012 19:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i 40
Tak to je jiná... Laguna se taky s 1,6 16V kupovala hlavně na kratší trasy, takže jednou za rok nějaká ta dovolená se dala přežít, poslední rok a půl ale změnila "majitele" a jezdím s ní hlavně delší trasy a plně naložený, jde ta absence výkonu cítit více, než bych si přál.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
J_T 02.04.2012 22:32
Gratuluji
Už jsem nevěřil, že si i40 někdo koupí a dá sem. Hezká recenze. Není-li to tajemství, rád bych věděl, jaká je reálná cena tohoto auta (třeba do soukromé zprávy).
Vzhledově se mi i40 líbí. -
DJB 04.04.2012 20:31
Pěkná kára
Gratuluji k pěknému autu. Sám jsem duší forďák a mám rád auta,která se alespoň v něčem liší od davového šílenství na našich silnicích a i40 mne zaujala hned od počátku své existence. Jen trochu škoda slabších motorů, ten kdo chce silnější brko nemá moc na výběr, ale pro normální ježdění stačí. Však kolik u nás jezdí přeceńovaných octávek (byť je to auto o třídu nižžší) 1,9 TDI 66 kW a nikdo ani necekne. A verze kombi je taky super. Myslím dobrá volba - bez emocí.-
idam.i 04.04.2012 23:48
« Re: Pěkná kára
Určite máš pravdu.Dnes sa všetci ženú za krútiacim momentom.Naháńajú koníky,ale pravda je,že na bežné jazdenie stačí skoro každý čo len trochu schopný motor.Pred pár rokmi som bol na Autosalóne v Paríži a bol mi smiešny domáci,ktorý vyberal auto podla sedačky a ako má opierku na ruku.Keď som mu vysvetloval parametre (zrýchlenie ,výkon apod.),tak sa len usmial a povedal.150 km/hod ide každé ,ale keď hodinu stojím v zápche a zle sa mi sedí,tak je už poriadný problém.Vtedy som sa mu smial,dnes mu pomaly dávam za pravdu. :-(
-
-
3_diamanty 26.07.2012 20:03
gratulujem k paradnemu autu
podla mna je ten dieslovy motor akurat,,jasne nie je to ziadne delo ale normalny clovek ani delo nepotrebuje,,, paradne auto :yes:
A pak nesouhlasím s tímto: Sedadla jsou pohodlná, přiměřeně tvrdá a najít si vhodnou pozici je i díky elektrickému ovládání sedadla a bederní opěrky otázkou několika málo vteřin.
Nemohl jsem najít polohu a to proto, že nešlo sedadlo dát tak nízko, abych se necítit jako v MPV. Nevím, možná jsem vyšší, ale nějak jsem se nemohl usadit.
Jinak souhlas.