Recenze

8 Majitel

Hyundai i40

9.43 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i40, foto 1 Hyundai i40, foto 2 Hyundai i40, foto 3 Hyundai i40, foto 4 Hyundai i40, foto 5 Hyundai i40, foto 6 Hyundai i40, foto 7 Hyundai i40, foto 8
Hyundai i40, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta íčtyřicítka Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:6132 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1685 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 325 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Úvodem se musím podělit o jedno zásadní zjištění. Hyundai i40 ve verzi sedan je setsakramentsky pěkné auto. Pokud by mi někdo před pár měsíci řekl, že je Hyundai hezké auto nebo že se za ním dokonce lidé otáčejí, minimálně bych měl pochyby o jeho duševním zdraví. Ovšem když každý den "odháníte" od auta nejednoho zvědavce a v zrcátku sledujete kroutící se hlavy, tak to snad každého utvrdí v tom, že to auto je opravdu "kus".

Vnější design auta je opravdu hodně povedený. Fluidní tvary "i-čtyřicítky" si v záplavě pasatů a superbů jen tak nespletete. Velice se mi zamlouvá agresivní příď s pásy LED-diod, které neméně zdatně sekunduje hezky useknutá záď s dvojicí chromovaných koncovek výfuku, které společně s plaketkou CRDi navozují dojem, že je pod kapotou min. šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Bohužel není, ale k tomu později. Povedený design se přesunul i do interiéru auta.

Interiéru dominuje široká středová konzole s barevným displejem vestavěné navigace, který má mimochodem velice jemné rozlišení a dá se celý vypnout, takže při jízdě v noci neoslňuje. Na displej se promítá také obraz zadní parkovací kamery, která velice usnadňuje parkování, ale jako člověk, který je zvyklý couvat na zrcátka, jsem se s ní ještě nesžil. Hyundai použil příjemné měkčené materiály, jejichž slícování zaslouží velkou pochvalu. Nikde nic nevrže. Vnitřek auta nabízí opravdu obří prostor jak v podélném, tak i příčném směru. Omezený prostor je pouze nad hlavou, který je způsobený příplatkovou panoramatickou střechou, a při své výšce okolo 185 cm už se skoro dotýkám stropu. Vzadu už mám hlavu v kontaktu se střechou permanentně. Další omezení je v oblasti nohou resp. pravé nohy, která je v kontaktu se středovou konzolou a její hrana nepříjemně tlačí do holeně. Jinak si nelze na nic stěžovat.

Velikost zavazadlového prostoru je dostatečná, ale trpí problémem většiny sedanů - má malý vstupní otvor, vzpěry částečně zasahují dovnitř a prostor je hluboký, ale dosáhnout dozadu vyžaduje průpravu fakíra. Zmíněný prostor lze rozšířit sklopením zadních sedadel. Po sklopení nevznikne úplně rovná plocha, což nevadí tak moc, jako příliš úzký prostup do kabiny způsobený rozměrnou výztuhou karoserie. Pro převoz lyží nebo dlouhých předmětů je možné použít průvlak v opěradle zadního sedadla.

Sedadla jsou pohodlná, přiměřeně tvrdá a najít si vhodnou pozici je i díky elektrickému ovládání sedadla a bederní opěrky otázkou několika málo vteřin. Nechybí jim třístupňové vyhřívání. Subjektivně mě trochu obtěžuje hlavová opěrka, která je předsunutá hodně dopředu a také bych uvítal možnost ještě o něco více snížit sedadlo i kvůli hodně zkosenému čelnímu sklu.

Standardní výbava auta ve verzi Experience je docela vyčerpávající, takže zmíním pouze 6 + kolenní airbag pro řidiče, kompletní bezpečností výbava a "elektrovýzbroj", elektromechanická parkovací brzda, auto-hold, dvouzónová automatická klimatizace, rádio atd. V rámci příplatků je v autě paket Style (bezklíčkové otevírání a zavírání vozu, xenony, elektricky ovládaná roletka na zadním okně atd.), vestavěná navigace (nemá českou lokalizaci, tudíž naviguje pouze v angličtině), otevíratelná panoramatická střecha a metalíza. I přes to, že panoramatická střecha výrazně snižuje vnitřní výšku, doporučuji její pořízení. Přední část střechy se dá zvednout nebo úplně otevřít a jízda s nebem nad hlavou nemá chybu. Zároveň díky účinnému deflektoru ani při vysokých rychlostech do auta skoro nefouká.

Vysokých rychlostí i40 stejně nedosahuje a tak spíše oceňuji její pohodlí a komfort. V autě je motor 1,7 CRDi o výkonu 100 kW a točivém momentu 325 Nm. Parametry jsou skoro shodné s dvoulitrovým "tédéíčkem" od VW, ale realita je poněkud vlažnější. Objem nenahradíš a v tomto případě si Hyundai evidentně pomáhá hodně velkým turbem a byť má vstřikování common-rail, zeje v pásmu do volnoběhu do cca 1900 otáček obrovská turbodíra, kdy auto vůbec nemá chuť jet. Jakmile ručička překročí zmíněných 1900 otáček auto začne sympaticky táhnout, k čemuž mu napomáhá také přesně jdoucí šestistupňová převodovka, která je poskládána do rychla. To sebou oproti dvoulitrům nese vyšší otáčky a zejména na dálnici vyšší hlučnost. Zkoušel jsem maximální rychlost, která je dle technického průkazu 201 km/h, ale ručička se zastaví na cca 205 km/h, což odpovídá navigačním 197 km/h. V tu chvíli motor ovšem točí skoro 4500 otáček a je v podstatě "mrtvý". Ani při jízdě z kopce jsem uvedenou rychlost nepřekonal. Při těchto rychlostech je motor také docela žíznivý, takže se zase v klidu vrátím k dálničním 150 km/h na tempomatu, kdy je v autě ticho a měkký podvozek výborně tlumí roletu na D1. Spotřeba se průměrně drží do 6,5 l/100 km. Při snaze o "eko" jízdu není problém jet i za 5,2 l/100 km.

Nastavení podvozku je spíše do měkka a to se pozitivně odráží na komfortu jízdy. Auto se bez problému přenáší přes nerovnosti. Pouze hlubší díry přenesou dovnitř auta nepěknou ránu. Při svižnější jízdě v zatáčkách se auto docela naklání, ale nejde o nic závažného. Ovšem pasat či mondo v zatáčkách pobaví více. Do sportovní jízdy vás nebude nutit ani syntetické řízení. Poznat co se děje mezi koly a silnicí je skoro stejně jako věštění z křišťálové koule. Řízení je hodně přeposilované a na dálnici to způsobuje vyšší náchylnost na poryvy bočního větru. Neustále je třeba dělat korekce volantem, který je mimochodem povedený a dokonce vyhřívaný.

Co říci závěrem? Hyundai i40 je krásné auto, které se v záplavě aut převážně německé provenience docela hezky vyjímá. Auto nabízí spoustu prostoru a pohodlí, širokou standardní výbavu za stále rozumné peníze, hezký a kvalitní interiér. Na druhou stranu je zde handicap v podobě motoru 1,7 CRDi a i40 by si ke svému dynamickému vzhledu určitě zasloužila výkonnější motor třeba v podobě motoru 2,2 CRDi, které se montuje do SUV Santa-fe. Dále by to chtělo ještě doladit podvozek (osobně preferuji spíše tvrdší podvozky) a hlavně řízení. Určitě doporučuji popřemýšlet o verzi kombi.


Silné stránky

- desing vozidla
- standardní výbava
- prostor a pohodlí
- panoramatická střecha
- dílenské zpracování
- rozumná spotřeba
- záruka 5 let

Slabé stránky

- výkonové křivky motoru
- hlučnost a spotřeba při vyšších rychlostech na dálnici
- málo místa nad hlavou s panoramatickou střechou
- necitlivé řízení a houpavý podvozek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

 


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím

praktičnost
7

Kombi je určitě lepší volba.

prostornost
9

Bez panoramatické střechy určitě 10!

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
6
spotřeba
8

Při rychlých dálničních přesunech si auto rádo přihne.

hlučnost motoru
8

Do 160 km/h v pohodě.

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
7

Je to sedan, co dodat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…