Recenze

Plechus (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 524TD e28

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Veterán Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:500000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2443 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

K tomuhle autu jsem se dostal po předchozí velice dobré zkušenosti se značkou BMW, konkrétně s modelem 325e e30. Trojku jsem měl asi rok a tak jsem si řekl, že je čas na změnu. Nejdřív jsem samozřejmě měl v hlavě minimálně osmiválec, minimálně řadu 5 a minimálně maximální výbavu :-) ... ale co čert nechtěl, měl jsem možnost se svézt v jiné e28 a ta mě naprosto uchvátila svým pohodlím a tím, jak řidiče zapojí do děje. Moje priority se víceméně naprosto otočily a najednou jsem hledal auto klidně bez výbavy, hlavně v automatu a s dieselem, ke kterému se podle mě automat hodí víc.

Po pár dnech hledání jsem ji objevil tady u nás v Českých Budějovicích a po zkušební jízdě a prohlídce jsme si s bývalým majitelem plácli a už sem upaloval ku domovu v "novém" :-)

A co že sem to vlastně koupil?:-)
Jmenuje se to BMW 524 tdA sedan, v tmavě modré metalíze (už má poměrně dost šrámů, ale tam, kde je ok je lak a jeho lesk stále na jedničku). Jak už název napovídá, auto má čtyřrychlostní automat. Možná si řeknete, že to je sebevražda, automat v tak starém autě, ale opak je pravdou. Mám totiž veliké štěstí a všichni předchozí majitelé byli členové BMW klubu nebo e30 fora a tak věděli, jak se k němu chovat a podle toho to taky vypadá: automat řadí krásně rychle a bez jakéhokoliv cukání...Ještě než jsem se s automatem svezl, tak jsem si říkal, že 4 rychlosti budou určitě málo a že nebude pro moje uši únosné, abych se delší dobu přesouval větší rychlostí, ale opak byl opět pravdou. Motor točí při 140 km/h jenom necelých 2500 ot/min a vůbec o něm nevíte, takže při menších rychlostech nejsou vůbec žádné problémy a hlučností motoru. A koneckonců, i kdyby byly tak je to jedno, zvuk je na naftovou jednotku krásný :-).

Co se týče výbavy, tak ta je bohužel v tomhle autě zastoupena asi jenom elektrickými zrcátky a loketními opěrkami (pokud nepočítám automat). Rádio se ještě nevyskytuje, ještě mi žádné vhodné nepřišlo pod ruku.

Když jsem ho kupoval, tak to bylo vyloženě pracovní auto, ve kterém byl bordel až oči bolely a nikdo se s ním nijak nemazlil, ovšem naštěstí jedině po estetické stránce, po technické stránce je auto v naprosto perfektním stavu, jako kdyby vyjelo z továrny.

Bývalý majitel před prodejem stihl vyměnit komplet přední brzdy, srovnat hlavu a motor přetěsnil. Na mě už pak zbyly pouze "detaily", jako je například výměna termostatu, výměna chladící kapaliny, nová visko spojka, odlakování ventilového víka, strhání všech samolepek, co na autě byly, nalakování předních brzdových třmenů a zadních bubnů do stříbrné barvy a výměna kol. Samozřejmostí bylo vyměnění všech filtrů a oleje ihned po koupi a s výměnami oleje úspěšně pokračuji dodnes každých 6 tis km jelikož myslím, že ten motor si to docela zaslouží za to, jak perfektně běží a také proto, že bych byl moc rád, kdyby tak krásně běžel ještě alespoň dalších půl milionu kilometrů.

Zatím veškerý servis jsem si obstarával sám a doufaám, že to tak zlstane i nadále a že nebude potřeba nějakého složitějšího zásahu, který bych nezvládl. Dole ve fotogalerii se časem objeví nějaké fotky z mého válčení s nástrahami mojeho Veterána :-)

Každopádně tohle auto na mě dělá každý den obrovský dojem, protože to, jak tohle konstrukčně 30 let staré BMW funguje je naprosto neuvěřitelné. Šlápnete na plyn, auto se rozjede. Šlápnete na brzdu, auto zastaví. Otočíte volantem, auto zatočí. Opravdu to není jako soudobý zázrak české techniky Škoda 120, která neumí nic z toho, co zvládá tenhle němec :-)

Když už jsem nakousl jízdní vlastnosti, tak je také dokončím :-)
Abych pravdu řekl, cítím se v tomhle autě při jízdě mnohem jistěji, než v jakékoliv dnešní škodovce nebo něčem podobném. To, jak se tohle auto chová je zkrátka fantazie :-) Zatáčky jsou opravdovým požitkem a ne trestem jako v některých jiných autech, jako například škoda felicia a podobně :-)

Další kapitolou je prostornost auta, nikde vás nic netlačí do nohou a každý si může sednout jak se mu jenom zlíbí, protože místa je v něm opravdu hodně :-) To samé platí i o kufru, do kterého se nacpe tolik věcí, že to až člověka překvapí...




Silné stránky

Silný, pružný a poměrně kultivovaný motor
Dlouhé převody: na jedničku jede 70 :-) a při vysokých rychlostech se motor zbytečně nevytáčí
Hladké řazení automatu
Pohodlí
Jednoduchost ovládání a případných oprav
Spotřeba: 7l/100km je na takhle velké auto s automatem luxus :-)
Jízdní vlastnosti
Kvalita zpracování
Cena
Pro mě vzhled :-)


Slabé stránky

Slabé zabezpečení, dá se otevřít šroubovákem...:(
Pasivní bezpečnost asi taky nebude nejlepší...
Na použitých pneu (šířka 205) reaguje docela dost na vyjeté koleje

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechen servis se odehrává u mě v garáži a zatim se hodnotim na jedničku :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní, řekl o autě všechno :-)

 

Novinky v recenzi

7.8.2009 15:09

Tak konečně další slíbený fotky :) fouknul sem tam zatim něco málo z oprav/údržby a taky fotku vnitřku :)

12.7.2009 00:13

Další fotky budou hned jak je přetáhnu z mobilu :-)


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

ŤUK ŤUK, ale zatim mě nikde nenechal :-)

praktičnost
10
prostornost
10

Všechno se vejde a krásně se do něj nastupuje :-)

jízdní vlastnosti
9

Paráda :-)

jízdní komfort
10

Nejlepší, co sem kdy zažil.

provozní náklady
10

Spotřeba ok, olej nežere...takže paráda :-)

náhradní díly
10

Sehnat se dá všechno

výkon motoru
9

Dostačující

spotřeba
10

Na tak velké auto luxusní :-)

hlučnost motoru
9

Krásnej zvuk :-)

kvalita sedadel
8

Pohodička ;)

brzdy
10

Brzdí krásně ;)

zavazadlový prostor
9

Všechno se vejde






Blesk.cz

Mozilla spouští Firefox Private Network. Zatím jen v uzavřené betě a za paušál

Mozilla spouští Firefox Private Network. Zatím jen v…

Mozilla v minulosti nabízela svým uživatelům placené anonymizační VPN od švýcarského provozovatele Proton…

Známá zpěvačka zpívala prezidentovi hymnu. Bylo to prý „posměšné“ a čelí žalobě

Známá zpěvačka zpívala prezidentovi hymnu. Bylo to…

V Chorvatsku známé zpěvačce Josipě Lisacové (70), která zazpívala místní hymnu při příležitosti inaugurace…

 

iSport.cz

Marpo u Vémoly mluvil o platech: Proč fighteři neberou tolik co fotbalisté?

Marpo u Vémoly mluvil o platech: Proč fighteři…

Popularita MMA roste a bojovníci za své zápasy můžou inkasovat čím dál vyšší částky. Ale pořád je to málo, aspoň…

Loučení s Kobem (†41). Vdova Vanessa žaluje majitele vrtulníku, v němž zemřel

Loučení s Kobem (†41). Vdova Vanessa žaluje majitele…

V symbolické datum 24.2.2020 se uskutečnilo poslední rozloučení pro veřejnost s tragicky zesnulými Kobe Bryantem…

 

Reflex.cz

Benešovy bianco šeky komunistům a rudí hoši, kteří drží své slovo, že oponentům zakroutí krkem

Benešovy bianco šeky komunistům a rudí hoši, kteří…

Únor bílý, komouš sílí! Tak by se dala parafrázovat lidová pranostika mající i dnes v českých zemích zlověstný…

Indická posedlost jménem kriket aneb Za hřiště může v Indii posloužit cokoli

Indická posedlost jménem kriket aneb Za hřiště může…

Sportem číslo jedna v Indii je jednoznačně kriket. Jména nejlepších indických hráčů zná každé malé dítě, a…