Recenze

Petoss (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 3

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Mr. Black Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:370000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Slovo úvodem (podzimní čtení):
Vyrůstal jsem na Škodě Rapid, která byla trochu odladěná a v té době nechávala nové Octavie v prachu za sebou. Za největší skalp považuji Ford Escort Cosword na uzavřené trati. Nájezd v různých vozech se blíží k 1mil. + něco kolem 100tis. na motocyklu. Nikdy jsem se nepočítal mezi zaryté fandy BMW a v podstatě jsem je začal vnímat až s příchodem modelů Chrise Bangla. Po letech střídání předokolek, se srdci zastesklo po zadním náhonu a padla volba na auto alespoň trochu rodinné, tedy BMW 3 kombi. Z hlediska požadovaného nájezdu 40tis./rok byla jasná i volba paliva-diesel. V recenzi bude trocha servisní zkušenosti, jelikož vůz vlastním již 7let a nájezd je v těchto dnech 370 000 km.

Výběr vozu:
Pokud pominu oficiální distribuci BMW, která byla náležitě naceněná a jako fyzická osoba si nedělám nárok na odečet DPH, začal jsem obcházet bazary. Chtěl jsem vůz do čtyř let a s cca 150tis. km. Obešel jsem téměř 100ks vozidel a jejich deklarovaný stav, především dovozů ze zahraničí, byl dost zavádějící. Stav chladičů, opotřebovaných interiéru, vysvícených světel atd., prostě realita všedního dne. Tímto přeji šťastnou ruku všem, kteří hledají desetiletý vůz střední třídy s nájezdem 150tis. km.

Nakonec mě oslovila nabídka dva a půl roku starého vozu s cca mou požadovaným nájezdem. Servisní knihu jsem si ještě ověřil v BMW při rozšířené prohlídce. Vůz měl pravidelnou výměnu oleje po 30 tis. km, vyměněné přední brzdy, novou baterii a nové přední levé okénko u řidiče. Na dveřích se v těchto místech dělá puchýřek, myslím že ho nějaký zlodějíček vypáčil. Jinak žádný další servisní zásah. Vozidlo disponuje 2l motorem s jedním turbem o výkonu 130kw (180k) a cca 420Nm točivým momentem. Jedná se o kód N47D, který proslul poměrně náchylnými řetězovými rozvody a praskajícími olejovými kanálky mezi válci, doufal jsem, že v rámci faceliftu bude již trochu „vychytaný“.

Volba automatu:
I když se počítám za řidiče, kterého musí auto i bavit, uvědomil jsem si, kolik času nyní trávím v kolonách na dálnicích, ve městě, a jak mě někdy (třeba po dvou hodinách popojíždění na D1) bolí noha z tuhé spojky Nissanu, tak z hlediska uživatelského komfortu padla volba na automatickou převodovku. Uleví se tak i manželce, která si s manuálem opravdu „rozumí“. Jak jsem si pamatoval první dostupné automaty, které řadily v rozmezích snad několika minut, nějak mě neuspokojovali ani DSG koncernu, tak mě ZF příjemně překvapilo. Naučíte se řadit plynem. Pokud chcete svižnější jízdu stačí navolit S. A když znáte trasu není nad plnou kontrolu a řadit si, jak uznáte za vhodné. Kvituji, že BMW do řazení "nekecá", a pokud nechcete přeřadit nechá vás na omezovači. Audi prostě přeřadí! Těch, co si myslí, že je to trápení, poptejte se motorářů, je mnohem větší procento zničených motorů podtáčením, než těch zničených vytočením motoru. Je také nutné brát v potaz výkonovou křivku motoru, kde v tomto případě to zas valný smysl nedává.. 😊

Dojem:
Jelikož je to již několik let, co jsem za jeho volant usednul poprvé, zážitky již nejsou tak intenzivní (a to ještě pokud porovnám se současnou F30 335xd). Obklopí Vás poměrně puristická výbava, kdy hned víte, kde co hledat. Žádné dlouhé listování v menu. Při ovládání jsem ocenil, že páčky pod volantem mají správný chod a vždy se vrací do default polohy. Volant se drží příjemně, ale vždy jsem pokukoval po M verzi. Auto bylo v běžné výbavě, tedy navíc snad jen automat, tempomat a prémiové audio. To jako hifista vcelku vyzdvihuji, a s 10repro ostudu nedělá. Ovšem základní sedadla pohodlná moc nejsou, ale mají velmi široký rozsah nastavení. No, prémiový moment překvapení se nekonal. Vše je poměrně bytelně zpracováno, a ani po letech nikde nic nevrže a neskřípe. Dveře mají na šířku snad dvacet cm a mají krásný tlumený zvuk při zavírání. Také robustní zpracování pátých dveří překvapuje komplikovaným závěsem a vychytávkou v podobě otevíratelného okna. Z hlediska koncepce motoru podél, prostě interiér místem navíc rozhodně neoplývá, ale v porovnání s Fabií, je to opravdu „také“ plnohodnotné rodinné auto pro 2+2 děti. S velkou rakví jsme prokřižovali Evropu bez následků na psychice..

Jízda:
Po vložení klíčku a stisku tlačítka motor naskočí. V zimě to zabere nějakou desetinku vteřiny navíc, kdy to zdrží žhavení. V létě je to ihned. Studený motor vám oznámí svůj původ, ale za jízdy víc jak 30km/h ho již nevnímáte. Posilovač (elektrohydraulický) je rozhodně tuhý a přední náprava Vám dodává dostatek podmětů ze silnice. Auto se srdnatě vrhá do zatáčky pod plynem, a hned je jasné, že tohle pohání zadní kola. Jak již bylo několikrát zmíněno v oficiálních recenzích: „RS Octavii to vyklepne kdykoli si vzpomenete“- citace. Já jen dodám, že při zrychlení 7,6 na 100km/h nepostrádám běžnou dynamiku. Jako řidiči se mi líbí nastavení ESP, kdy při vlhkém prostředí a trochu tlačení na pilu umožňuje rozevlátou záď bez stresu. Když vypnete ESP úplně, dopřejete si více zábavy! V zimě to chce jiný přístup než k předokolce. Ale zažil jsem situaci, kdy výjezd ke sjezdovce utáhl pluh a jediné auto, které se vyškrábalo, jsem byl já. Omezený výkon motoru-protiprokluz, slušné gumy a automat udělaly své. Jakmile někdo protočil kola na hladkém povrchu, už se nerozjel. Oó, slastné to bylo hodinové osamocené lyžovaní, než ostatní vysvobodil sypač.

Motor se poměrně s chutí roztáčí a nemá zas tak daleko k charakteru benzínu. Nejezdil jsem na Runflatech, tak podvozek i při jeho vyšší tuhosti je, při volbě vhodných kol, i poměrně komfortní a nemlátí. Přitom se nevlní, v zatáčce se opře o vnější stranu a vede. Ze začátku jsem měl kola R16/55 205 ty poměrně s velkou výškou profilu plavaly. Na léto jsem tedy pořídil R17/45 225, tam je odezva již přímější, přesto na komfortu ztratily pramálo. Řídil jsem i stejný vůz na R18 a ještě s M podvozkem, a to již opravdu mlátilo. Jízda na dálnici po nerovnostech už byla utrpení. Spotřeba za posledních 50tis. km činí 6,2l/100km, při poměru 50dálnice/20 město/30silnice. Do 160km/h auto akceleruje s grácií, pak už si dává trochu na čas, ale maximálku 226km/h dosáhne hravě. V kopci můžete potrápit i starší třílitry. Nejrozšířenější dálniční fleetový levobočci D1 koncernu VW (2.0TDI 103kw), při akceleraci snadno mizí ve zpětném zrcátku – po polechtání ega se můžeme vrhnou na slasti servisu.

Servis
Po osahání vozu a čtrnácti denním ježdění, ukázalo počitadlo dosažení servisního intervalu. Tachometr ukazoval 165tis. Jak jsem psal výše, auto navštěvovalo servis po cca 30tis. dle proměnlivého servisního intervalu. Tzn. jezdíte dlouhé trasy, málo startujete - km interval se natahuje, v opačném případě se zkracuje. Takže kromě předních brzd a pravidelné výměny kapalin na voze bylo vše původní.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

163000 Korekční tyčinka lak
164500 4x pneu Continental Winter T850
165000 2x přezutí pneu.
166000 Servis po 25.tis,olej filtr,vzduchový Fitltr, pylový fitltr, přední kotouče zimmerman 312mm 2x3tis., př. destičky Texaco
168500 2x přezutí pneu. Zimní Continental
178000 2x pneu Dunlop sport Blueresponse
181000 4x přezutí pneu.
182000 Technická, emise
182300 Výměna oleje v aut. Převod. + vana s filtrem, zadní destičky Ate)
8x1l oleje , žárovky Osram nightbraker unlimited, Led Marker - angel eys
184000 Jarní kontrola , kontrola laku
187000 Servis po 20.tis, Olej+filtr, zadní tlumiče SACHS 2x, rozvod. řemen klima+alter.,hadice přepadů vstřiků, kroužky přepadů vstřiků , palivový filtr, kladka rozvod. řemene
188000 čidlo na destičky zadní
189000 Pokličky na disky kol 4ks
192000 Stěrače Valeo zadní + přední
192000 Ložisko osy zadního stěrače
195050 4x přezutí pneu.
201000 Nové kroužky přepadů vstřiků
203900 Suntec Folie .
205500 Čištění DPF, vzduchový filtr
207500 Servis po 20.tis. (60.tis.), Olej+filtr, pylový filtr, 4x přezutí pneu.
208300 Plnění klima (čištění sprej)
212500 Výměna H7 žárovek Osram Unlimited (jedna zůstala v záloze)
221500 4x přezutí pneu.
226000 Servis po 20.tis, olej + olej. Filtr, přední kotouče Starline, Instalace DLR
231000 Špatná gumička na filtru oleje-únik. 1l 5W-30 Castrol
236500 4x přezutí pneu.
Technická, emise
240200 Servis po 20.tis, olej + olej. Filtr, pylový filtr, přední kotouče Zimmerman
(po slevě a reklamace pův. Zimm. , př. Náboje FAG
Auto začalo při brždění vibrovat, po laborování kdy jsem zkoušel přehodit přední kotouče, dospěl jsem k názoru, že je již načase vyměnit přední náboje, od té doby zase vše OK.

243000 Aplikace Pikatec
250000 2x Přezutí pneu, zadní Conti z léta (koupeny nové Conti TS 860)
254200 Měř. Tlumiču - přední levý špatný
Vozidlo při brždění začalo plavat, diagnostika potvrdila špatný tlumič.

Po najetých 100tis. km, jsem si prožil fatální závadu, naštěstí mě to potkalo na odpočívadle a čekání jsem si zkrátil u kafé. Odešlo palivové čerpadlo a odneslo celou palivovou soustavu do motoristického nebe.
254500 Závada palivového čerpadla - diagnostika
254500 Stahovák paliv. Čerpadla
254500 Odtah, diagnostika BMW,drobné výdaje
254500 4x Vstřik , vstřikovací čerpadlo , čištění rail a tlakové hadice

255200 2x přezutí pneu Conti TS 860
256100 Servis po 15.tis., olej+filtr, přední tlumiče SACHS + horní uložení , řemen klima+alter.
výměna brzdové a chladící kapaliny, olej diferenciál, palivový filtr
Výměna H7 žárovky Osram Unlimited (použita ze zálohy)
Výměna olej automat. převodovky+ filtr (vana )
Geometrie
259700 Výměna H7 žárovek Osram Unlimited (jedna zůstala v záloze)
2x Michelin Primacy HP 3
264100 4x přezutí pneu Michelin Primacy HP 3, Dunlop
270700 Servis po 15.tis. (60.tis.), 2x olej+filtr (výplach motoru), pylový filtr, motorový filtr, palivový filtr
Př. Stěrače Bosh aero
277000 4x Přezutí pneu Conti 860 + 850, zakoupeny zadní destičky ATE + čidlo na brzdy - staré se utrhlo, výměna bude provedena později
285800 Servis po 15.tis., 1x olej+filtr, zadní stěrač
291460 4x Přezutí pneu Z/L Michelin Primacy HP 3, Dunlop, výměna zadní destičky ATE (původní 110tis.)
Aplikace Pikatec
293000 Technická, emise

Od zadní nápravy se začal ozývat hluk, bohužel, pojistné matky byli natolik zoxidovány, že jsem je musel kompletně odřezat a instalovat kompletně celé poloosy.
295000 2x zadní poloosa, unašeče, ložiska - zoxidovány matky nutná výměna kompletních poloos

295000 2x plynové vzpěry víka kufru

Další závada, která odstavila auto byla upadlá řemenice, opět naštěstí při vjezdu na odpočívadlo, takže zázemí bylo. Půl den jsem čekal na dovoz materiálu a za půl hoďky bylo hotovo. A to už jsem si říkal, před 100tis, že bych to neměl zbytečně odkládat :-)

298000 Řemenice, upadla ve Slovinsku, rozvod. řemen.

Jelikož jsem byl to léto velmi pracovně vytížen, nebyl čas udělat geometrii po výměně poloos což se mi zhruba po 3500km vymstilo a zrovna na dovolené jsem prodřel gumy.
298500 Prodřené gumy Dunlop, špatná geometrie po výměně poloos
2x zad. gumy Kanknang, náhrada na dojetí

299300 Geometrie zad. Nápravy - špatné ramena pro odklon, přední axialní tyčky vůle
299700 Servis po 15.tis. (30.tis.), 1x olej+filtr, pylový filtr

303120 Aplikace zbytku Picatec
spínač otevírání pátých dveří - rozpadá se guma.
307200 H7 Osram nightbraker laser 150
4x Přezutí pneu Conti 860 + 850
310110 Zadní náprava 6x ramena, přední rejdový čepy + axiální tyčky
Přední destičky Textar
310200 Geometrie
311110 Test tlumičů
315400 Servis po 15.tis., 1x olej+filtr, výměna př. Destiček Textar (destičky již koupeny)
330850 Servis po 15 (30.tis.), 1x olej+filtr, pylový filtr, motorový filtr, palivový filtr, Antikorozní ochrana podvozku
330850 Rozleštění předních světel, přezuty 2x pneu Michelin Primacy, Conti 860 vyřazeny

335000 Led žárovky
341700 4x přezutí Good year na dojetí v zimní sezóně
350800 Servis po 20. tis. Olej+filtr, Olej a vana aut. Převodovky, řemen alt. klima
354000 Řídící jednotka žhavení, žhaviče, vlnovec výfuku, kladka k řemenu alt. Klima

Jelikož jsem zjistil, že jsem za celou dobu neměnil žhaviče, rozhodl jsem se pro výměnu, i když zatím auto nevykazovalo žádný problém. Což však vyústilo do situace, kdy žhaviče po 10ti letech nešly tak snadno ven a docela se to prodražilo.
354000 Odfrézování žhavičů
354000 STK, Emise
355000 Renovace R16 stříbrných kol
355500 2x Přední pneu, Čištení interieru
357700 Zimní gumy 4x Kleber Krisalp HP3 91H M+S, 4x pokličky BMW 68mm

Rozdělil jsem si pravidelné servisní úkony po cca 15tis (olej+filtr), 30tis (+pylový filt), 60 (+ palivový a vzduchový filtr). Každých 80tis. výměna náplně autom. převodovky, která se řeší i výměnou vany převodovky s integrovaným filterem.

Kromě tedy selhání palivového čerpadla a vlastního zanedbání kontroly řemenice je auto "spolehlivé". Samozřejmě vyžaduje pravidelný servis. Náhradu některých dílů ve 360tis. považuji za adekvátní. Teprve v těchto dnech se chystám na výměnu rozvodů! Řetěz zatím není slyšet a je původní.

Mám štěstí, že mám v rodině skvělého automechanika a mohl jsem kdykoli zajet do vybavené dílny, s většími zásahy mi byl oporou, nebo to rovnou řešil sám.


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Později přidám více foto a možná i video..

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Beru v úvahu, že jej vlastním od cca 160tis, dle servisní historie se do té doby řešily přední brzdy a výměna baterie v záruce, která slouží doteď. Starší vozidlo prostě potřebuje údržbu.

praktičnost
8

Kufr není největší ale pro běžné ježdění stačí. Na dovolenou rakev je nutnost.

prostornost
8

V rámci třídy, může interiér působit stísněněji, ale řidič je skvěle obklopen ovládacími prvky a auto je radost řídit. Vzadu je to ideální pro maximálně dva cestující, jsou tam vykrojené sedačky a středový tunel.

jízdní vlastnosti
10

Vynechejme sporťáky a za posledních 20 let nejlépe jezdící sériové vozidlo.

jízdní komfort
9

Nutná vhodná volba kol.

provozní náklady
8
náhradní díly
8

Náhradní díly dobře dostupné a proti japoncům "skoro" za pusu. Měl jsem 300tis km Nissana Primeru a náklady dost astronomické.

výkon motoru
9
spotřeba
9

Přiměřená spotřeba vzhledem k výkonům.

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7

Základní sedadla tragická, ale příplatková sportovní jsou ohromující.

brzdy
9

Dobře modulovatelné s razantním nástupem.

zavazadlový prostor
8

Kočárek se vleze, ale prostor není pravidelný. Pod podlážkou se skrývá poměrně rozsáhlý prostor.






Blesk.cz

Otevřete první okénko…  Adventní kalendáře pro všechny

Otevřete první okénko…  Adventní kalendáře pro všechny

Nejvíc je samozřejmě milují děti, ale i dospělí mají rádi překvapení. Tím spíš, že dnes se za okénky neskrývají…

Vánoční vzkaz Ivany Gottové: Zveřejnila dojemné video s Karlem (†80)!

Vánoční vzkaz Ivany Gottové: Zveřejnila dojemné…

Vdova Ivana Gottová (44) se v adventní čas rozhodla potěšit fanoušky, a tak na sociální síti zveřejnila krátké…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Smoleňák a spol. zničili Kometu 6:2! Liberec - Plzeň 3:6

SESTŘIHY: Smoleňák a spol. zničili Kometu 6:2!…

23. kolo Tipsport extraligy bylo přímo nabité velkými hokejovými bitvami. Hned na úvod se střetl vedoucí Třinec…

Berbrova pyramida. Opil se mocí, říká Kubíček. Popsal, jak se platilo sudím

Berbrova pyramida. Opil se mocí, říká Kubíček.…

Zná Romana Berbra víc než čtvrtstoletí. Jiří Kubíček byl u toho, když ho kluby v půli 90. let poslaly z ligy…

 

Reflex.cz

Hrdinové naší doby: Velká anketa mezi českými učiteli o končícím roce, který pro ně znamenal nevídanou změnu

Hrdinové naší doby: Velká anketa mezi českými…

Jako děti jsme, hlavně před nějakým tím zkoušením, snívali o tom, jaké by to bylo, kdyby shořela, vybuchla či…

Cesta na Ještěd volná, lanovka už je zase v provozu!

Cesta na Ještěd volná, lanovka už je zase v provozu!

Po podzimní údržbě a vynucené covidové pauze se o uplynulém víkendu opětovně rozjela lanovka vedoucí na…