Tesla 3 (2019)
14.10.2019Elektromobil Tesla Model 3 netreba asi zvlast predstavovat. Je to to vozidlo na ktore sa cakalo dlhe roky, ludia (vratane mna) skladali 1000 eur zalohy…
Tesla 3 (Peto02)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
.StenLi. 18.10.19 13:26
« Re: Re: Re: Re: Zavidiim :)
Nemyslim ten Tweet, ale vyjadrenie Tesly ze spusti konfigurator v celej EU. Postupom casu tu bude aj servisne stredisko ale treba pockat, Tesla uz dlhe roky investuje neskutocne ciastky na ktore sa ostatne stare automobilky nechytaju, iba o tom rozpravaju a potom skoncime pri bludoch ako ze Tesla dosahuje stratu a preto skrachuje :-) -
vondry87 18.10.19 09:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Uvidíme za 5 let, nic víc k tomu teď říct nedokážu.
Jinak k té výrobě:
"Deliveries for the company’s biggest seller, the Model 3, were 77,550 compared with 74,100 estimated by analysts. Combined deliveries for the Model S sedans and Model X SUVs were 17,650"
[odkaz]
Takže vše nasvědčuje tomu, že za 5 let bude 5-ti letých ojetin modelu 3 podstatně víc než modelu S. A cena tomu bude odpovídat. Ale třeba máš pravdu ty, uvidíme za 5 let.
Nikde nepíšu, že by sis odporoval. Jen se podivuju nad tím, že sem hodíš srovnání Tesla vs Toyota a pak se vztekáš, že nemám připomínky k výběru vozů. Takže s tím výběrem máš asi očividně větší problém než já, tak nechápu, proč jsi sem to srovnání vůbec dával. Mně třeba srovnání modelu 3 a corolly hybrid přijde celkem rozumné.
A k tomu srovnání s BMW 330i řeknu jen to, že podle mě je BMW ve všech ohledech podstatně lepší vůz nez Tesla 3. Když si dám vedle sebe fotky Tesly a BMW.. ano, je to subjektivní, ale BMW je prostě o dva levely výš. Ano BMW nedá 0-100 za 5 vteřin. Tesla zase nedojede z Bratislavy do Košic. To nemá smysl tu řešit, to je prostě základní charakteristika obou typů vozů a pro koho je důležitější zrychlení 0-100 (než se poslušně zařadí do pravého pruhu mezi kamiony), bere Teslu. Kdo hodně cestuje, bere BMW. Víc nemá smysl to dál rozebírat..
EDIT: Ještě jedna rychlá myšlenka. Tesla S objednaná do roku 2016 měla tuším zdarma dobíjení na Superchargerech. To je dost možná ten důvod, proč v té statistice Tesla tak vyčnívá. Protože každý ví, že když si koupí 5 let starou Teslu S, může ji provozovat zdarma, což drasticky navyšuje zůstatkovou cenu vozu. Jenže tak to u modelu 3 není a je to další důvod, proč si myslím, že cena Tesly 3 bude klesat podobným tempem jako u ostatních elektromobilů tzn. podstatně rychleji než u Tesly S vyrobené před 2016. Uvidíme za 5 let :-) -
.StenLi. 17.10.19 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Nuz, sam vidis ze zosmiesnovat moje tvrdenie podporene praktickym vypoctom cez dotacie alebo hodnotu auta nebolo na mieste. K tej zostatkovej hodnote si dovolim oponovat, 3 ka by mala byt na tom este lepsie ako Model S, kedze cena noveho S casom vyrazne klesla kvoli optimalizovaniu vyrobneho procesu a zvysenim objemu vyroby, co dost poburilo kupcov Modelu S tesne pred zlacnenim, zaroven Model S nie je tak nedostatkovy ako 3, vyroba ani nejde naplno, dalej 3 ma pokrocilejsiu techniku a modernejsi dizajn ako S, nebude moralne a technologicky starnut tak rychlo.
Kde v mojom prispevku vidis ze by som si odporoval? :-) Porovnanie s Corollou nie je nezmyselne, ale je robene v neprospech Tesly a napriek tomu vyhra, tu mas porovnanie s primeranejsou aj ked pomalsou a horsie vybavenou konkurenciou, ak ta to zaujima ;)
[odkaz]
-
vondry87 17.10.19 21:14
« Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Tohle moc na rozumnou diskusi nevypadá, ale mrknul jsem do toho článku a i podle něj elektromobily ztrácí na hodnotě úplně stejně rychle jako vozy se spalovacími motory. Výjimkou je pravda Tesla S, která tou statistikou pěkně hýbe, ale Tesla S byla průkopníkem a je pořád stylovkou. Je to taková výjimka potvrzujcí pravidlo. Ale zatímco Tesla S je stylovka, 3 je tuctová dostupná masovka. Proto jako základní problém v tom výpočtu vnímám to, že někdo udělal statistiku Tesly S a na základě toto počítá, jak si bude cenu držet Model 3. A já si prostě nemyslím, že si Model 3 bude držet cenu stejně dobře jako S.
Taky si myslím, že nelze aplikovat nějaké trendy vypozorované v USA na náš trh. My jsme prostě skeptičtí a nedůvěřiví a funguje to tady trochu jnak. Ale jestli Peto koupil za 40k EUR Teslu, 10k EUR mu přispěl stát a nebude mít problém to auto za 5 let za 20K EUR + DPH prodat, samozřejmě přiznám, že jsem se mýlil. Já s tím problém nemám,. žádný hater nejsem. V takovém případě bych si totiž pro jednu trojku došel taky.
A k tomu porovnání.. nejsi ty tak trochu schizofrenik? Ty sem hodíš nějaké očividně podle tebe nesmyslné srovnání a pak máš problém s tím, že ti to nekritizuju? A začneš mi vyčítat, že nesrovnávám s BMW3? Očividně nepotřebuješ nikoho dalšího do diskuse, ty si vystačíš úplně sám, udělej si další účet, piš si sám se sebou a budeš spokojenej.. -
99matthew99 16.10.19 11:32
« Re: Re: Zavidiim :)
Vhodne by bolo ak by jeden SC bol niekde na vychode a jeden niekde v okoli Ziliny. Takto by bolo jazdenie s teslou po SK uplne bez problemov. Auto krasne i ked ja by som volil cervenu. Interier by som ale volil taktiez cierny pretoze by som sa obaval o tu bielu kozu.
Blahozem k Tesle a vela stastnych km :yes: -
Peto02 16.10.19 06:24
« Re: Zavidiim :)
Vdaka.
Jasne, to cestovanie po SR nebude problem, jazdim 2x za rok do Tatier. Momentalne sa uz stavia Tesla SC pri LM (Demanova) a do konca roka maju pribudnut dalsie 2 (tipujem na vychod).
Hej, puklice dam dole a budem nahadzovat len pri dlhych jazdach, len som sa k tomu este nedostal... -
.StenLi. 15.10.19 14:33
« Zavidiim :)
Ja by som bral tiez SR+ ktorej dojazd staci na cestu krizom cez SR s jedinou WC pauzou, akurat v cervenej farbe, zlozil by som aero puklice a na stredovy panel nalepil rovnaku "drevenu" foliu ako je na palubovke ;) Zavidim a hned ako postavim dom, kupujem ho tiez.
Inac autopilot ma v buducnosti OTA update-om dost vyrazne navysit zvyskovu hodnotu takze bud rad ze ho mas ;) -
.StenLi. 20.10.19 03:59
« Re: Re: První Tesla model 3 na ACZ
Masovost vyroby nema a nikdy nebude mat nic s cenou auta alebo s platmi, dojazdom alebo tlakom v pneumatikach urcuje sa na zaklade objemu vyroby a skoro 1000 kusov denne je jednozncne masova vyroba B Leaf bol prvym EV pre masy a 3ka nasobne prekonava jeho mesacne predaje, o par mesiacov prekona aj sucet celkovych predajov dvoch generacii Leafu. Taktiez je to najpredavanejsie auto vobec v niektorych krajinach EU, takze jasna masovka. Diskusiu tu otravujes svojou negativitou a lenivostou nastudovat si taky zaklad ako ci ma 3ka kufor v predu takze si daj pohov a do mojich komentarov sa neser, neriesim nikoho nazor na emobilitu, ale tvoju neschopnost vyratat cenu s DPH bluznenie o 3,5 rocnej cakacke a nepochopenie masovosti vyroby. Diskusia ma byt fakticka a napomocna pre zaujemcov. Diky. -
Barrichello 17.10.19 22:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
S stála jako nová 2x tolik co trojka a navíc to byl první trošku použitelný elektromobil na delší jízdy. Trojka je proti S těžká tuctovka. Interiér je 4x tak horší. Desing exteriéru velmi diskutabilní a věc osobního vkusu, ale za mě je S rozhodně hezčí. -
vondry87 17.10.19 08:02
« Re: Re: Tesla do mesta
Hezký, ale bohužel nežijeme v USA. Nějaké relevantní srovnání by nebylo? Tady se žádný 3750 USD bonus od státu nekoná. Hlavně mě pobavilo, jak předpokládají, že se Tesla po 5 letech prodá za polovinu nákupní ceny. Aneb tak to dopadá, když se dělá srovnání a začíná se výsledkem a zbytek se musí udělat na míru tak, aby výsledek vyšel :-)