Recenze

Pabllo (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Long

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:119500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Zdravím všechny fandy MACZ. Je to moje již třetí recenze zde na MACZ a dnes to nebude klasická recenze o parametrech auta, ale spíše odlehčená recenze o neobvyklém voze Škody Octavie první generace po faceliftu, který vlastním a který je pro mě srdcová záležitost. Možná si právě říkáte, že jsem se asi zbláznil, když Škodu Octavii první generace považuji za neobvyklou, ale u té mojí verze tomu skutečně tak je.

O voze
Když jsem byl v pubertálním věku (no možná to stále trvá), tak jsem četl článek v nejmenovaném motoristickém magazínu, že České vládě dodá podnik Škoda Auto speciálně upravené vládní vozy Škoda Octavia ve verzi Long s nejvyšší výbavou L&K. Vozu mělo být dodáno přesně 200. Kromě nejvyšší výbavy s velmi slušným motorem na tehdejší dobu, kterým byl 1.8 turbo 110kw, mělo být auto vybaveno zadním stolečkem na notebook, zadními čtecími lampami (tuším z Audi A6), samozřejmě telefonem (integrovaný do loketní opěrky) a hlavně celá Octavia měla být prodloužena o 80 mm, aby na zadních sedadlech měli ministři více místa.
A skutečně Škoda Auto dodala první sérii 20 vozů České vládě, které byly delší, než běžné Octavie. Těchto dvacet vozů bylo vyrobeno před faceliftem. Poté proběhla ještě další dodávka 5 vozů po faceliftu. Co se stalo poté, se přesně neví, ale dodávka dalších vozů byla pozastavena (že by podezření z korupce?) a celkem tedy bylo dodáno pouhých 25 vozů, což značně pomohlo jejich vzácnosti na českých silnicích. Další zajímavostí je, že všechny vozy ve verzi Long byly montovány ručně a zpracování je příkladné, ani po letech nic nebouchá a nevrže. Přes známého ve Škoda Auto, se mi podařilo získat původní fotografie z vývoje, než byla auta předána státní správě a přidávám je do fotogalerie. Také mi bylo sděleno, že aktuálně už existuje pouhých 16 exemplářů, což mě samozřejmě potěšilo.

Nyní už asi tušíte, že vlastním jeden z těchto kousků a jako bonus se v mém případě jedná o jeden z mála vyrobených po faceliftu. Cesta vozu ke mně byla poměrně zdlouhavá a pomohla tomu náhoda. Verze Octavie Long se nedala běžně pořídit, byly dodávány pouze státní správě a zde také můj kousek nějaký ten rok působil. Od ministerstva putovalo mé auto k dealerovi Škody Auto, který auto tehdy nabízel ojeté (s nájezdem necelých 50000 km) za astronomických 650 000Kč. Tento dealer se v té době dostal do likvidace a koupil jej nadšenec ze Škody Auto, který přesně věděl co kupuje…sleva prý byla zajímavá, z původní ceny 650 000Kč byla dohodnutá konečná cena 350 000Kč, což představovalo rozdíl 50 000Kč oproti běžné verzi L&Ks podobným nájezdem. U tohoto velice pečlivého pána auto působilo 5 let, jako druhé v rodině a jezdila s ním jeho manželka. Pán mezitím vystřídal Octavia RS, YETI, Superb a co má nyní netuším. Co nahradilo moji Octavii Long jsem viděl a byl to nový VW Touran, protože se pánovi rozrostla rodinka a počet dětských autosedaček byl pro Octavii již neúnosný =).

Auto jsem kupoval před rokem s nájezdem 118 000 km a samozřejmostí byla prohlídka ve značkovém servise na rampě. Viděl jsem hodně Octavií ve verzi L&K, ale všechny byly po letech již hodně vybydlené a ačkoliv jim na tachometru svítilo obvykle číslo 130 000 až 150 000km, tipoval jsem jim nájezd tak dvojnásobný. O to víc mě potěšilo, když jsem uviděl tento kousek na živo, interiér ve výborném stavu, motor a spodek auta také…jediná chybka, čemu se ale nedá zabránit je, že auto má nějaké ty šrámy od parkování v Praze. Ihned po koupi jsem dopřál autu nový olej, rozvody (měnili se kvůli stáři ne kvůli počtu km) a od té doby auto dělá jen samou radost. Mám jej na víkendové ježdění na výlety a je sranda zaparkovat u běžné Octavie, většinou si toho majitel běžné Octavky všimne a pokud je to i fanda, tak začíná rozsáhlá diskuze a prohlídka auta.

Jízda
Auto je poháněno podle mého povedeným tichým motorem 1.8 turbo o výkonu 110 kW při 5700 otáčkách (o tom že to není špatný motor svědčí i jeho reinkarnace v novém Seatu Exeo) a maximální rychlost je uvedena na 215km/h. Vím to jen papírově, protože jsem takto vysoké otáčky nikdy nezkoušel. Běžně jezdím naftou a dá se říci, že vcelku dynamicky. Vždy když přesednu do tohoto auta, tak se najednou zklidním, auto je tiché, akceleruje v pohodě již od nízkých otáček a nemám tendenci jej nějak hnát. Při předpisové jízdě není problém jezdit kolem 7 litrů, chce to samozřejmě kázeň, ale dá se to. Při trošku rychlejší jízdě se nechá vejít do 8 litrů benzínu. Samozřejmě lze jezdit i za víc, ale to by člověk musel jezdit brzda plyn. Řízení je tuhší, což mi vyhovuje a delší rozvor o 80 mm je občas také znát (možná placebo efekt =)). Celé auto je laděno na komfortní notu a také s ním podle toho jezdím. Velice mě překvapila kvalita audio soustavy, která hraje opravdu hezky a oproti běžné Octavii před FL je zvuk úplně jinde. Cestu zpříjemňuje climatronic a také tempomat, který nastavuji vždy, když je delší rovinka. Jízdu si pochvalují i pasažéři vzadu, kde mají dostatek místa pro nohy, což je trochu neduh běžných Octavií.
Po pravdě auto je moje srdcovka, vždy se s ním jdu rád a v klidu projet. Musím také přiznat, že je fajn řídit verzi auta, kterých je na světě maximálně 5 kousků (Octavia Long po FL). Pokud někdo o této verzi víte nějaké další informace , nebo ji dokonce také vlastníte, rád pokecám.

Silné stránky

Komfort
Motor
Zpracování
Vyjímečnost

Slabé stránky

Audio na kazety + CD changer
Nutnost pěčovat o interier (což mě naštěstí baví)
Jiné mě nenapadají...=)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji u známého, který sám pracuje jako servisní technik ve Škodovce, takže stejně kvalitní služby za méně peněz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné. Pan který mi vůz prodával byl velice trpělivý a nechal mě si vůz kompletně zkontrolovat + dodržel vše na čem jsme se domluvili. Byl to prostě fanda do Škodovky a bylo vidět, že se s autem loučil poměrně těžko...ještě si jej na rozloučenou nafotil =)

 

Novinky v recenzi

22.4.2012 15:15

Prodej

Auto je na prodej. Je to jedno z mála aut, kde cena nebude klesat,ale stoupat. Bohužel nyní potřebuji peníze a nemohu to řešit jinak...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Krásná manželka Hynka Čermáka (48) Veronika (27) bez podprsenky: Nahota mi nevadí!

Krásná manželka Hynka Čermáka (48) Veronika (27) bez…

Éterická kráska Veronika Čermák Macková (27) je nejenom herečkou, ale i modelkou aktů, které pořizuje její…

Ludmila (81) se bojí o rodinný pozemek a ptá se: Může nám ho starosta vzít?

Ludmila (81) se bojí o rodinný pozemek a ptá se:…

„Je to naše, nebo ne?“ Tak přesně tuto otázku položila Ombudsmanovi Blesku paní Ludmila Zelenková (81) se…

 

iSport.cz

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna, herec hledal Emila v sobě

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna,…

Půjde o jeden z nejočekávanějších filmů roku. Zátopek vběhne do kin 26. srpna. Film Davida Ondříčka ukazuje…

Ondrova premiéra na LOH: šílené počty i kritika boulderingu. Už cílí na Paříž

Ondrova premiéra na LOH: šílené počty i kritika…

PŘÍMO Z TOKIA | To zas jednou byly nervy! Že trvá sportovní lezení ve formátu, v jakém se ukázalo na olympiádě,…

 

Reflex.cz

Byl to očistec. Exkluzivní rozhovor s doktorem Voráčkem, nařčeným bořitelem českých olympijských snů

Byl to očistec. Exkluzivní rozhovor s doktorem…

Vlastimil Voráček, lékař, který se měl starat o české sportovce na olympiádě v Tokiu, už je zpátky v Česku.…

Lebky a špinavá prostěradla. Fascinující fotografie 100 let starého lazaretu

Lebky a špinavá prostěradla. Fascinující fotografie…

„Jednoho dne jsem našel opuštěnou podzemní chodbu, která byla využívána za 1. světvé války britskými a…