Škoda Fabia (2001)
25.4.2009Zdravím všechny fandy MACZ. Rád bych Vás seznámil s profláknutou, okoukanou, milovanou i zatracovanou Škodou Fabia ve variantě Combi. Jedná se o mé…
Škoda Fabia Combi (Pabllo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
laminatka 05.03.10 14:12
« Re: souhlas
Sice s křížkem po funuse, ale na tomhle autě jsem postupně přešel od 14´ kol přes 15´ až na dnešní 205/45R16 (na patnáctipalcové hliníkové disky dnes obouvám zimní gumy 185/55R15) s gumami Bridgestone Turanza a můžu říci, že skokové zlepšení jízdních vlastností nastalo právě s přechodem na 16´. Turanzy jsou sice trošku hlučnější a rychleji se ojíždějí, než předcházející ConstiSportContacty, ale drží, jako kdyby směs obsahovala i lepidlo :-) -
"-- skrytý --" 09.08.09 22:27
« Re: Test spotřeby
No s tatíkovou ibizou PD 74 kW je např. Votice-Praha za 3.5 / 100 km úplně normální a ani se o to nemusíš snažit, to k těm číslům prostě spadne :-)
Oktávka neni zas o tolik těžší, ten rozdíl je tušim okolo 100 kg, a oktávka má drobet lepčí aerodynamiku. Mě se na spotřebě nepodepíše ani 400 kg nákladu, takže nevidim důvod, proč by se mělo podepsat 100 kg :-) -
Pabllo 08.08.09 14:56
« Test spotřeby
To ze se necha s Fabii 1.9 TDI jezdit za 4.5-4.8 litru na 100km nepovazuju za neuveritelny, proto sem ji kupoval, to ze mi bere o cca 8dc na 100km vic pri svizne jizde je dan kterou sem ochoten obetovat :-) Ale to ze Octavka, ktera je mnohem vetsi a tezsi dokaze jezdit za 3.3 - 3.5 stejnou trasu je docela masakr...zase PD ma vyssi vykon a lip jde do otacek...neco za neco ;-) -
"-- skrytý --" 02.08.09 18:29
« Test spotřeby
Na tom neni nic neuvěřitelnýho, to je u TDI normální :-)
Když budeš dodržovat předpisy, tak ti to v průměru zůstane někde mezi 4,5 a 4,8. Přitom je docela jedno, jestli se jedná o oktávku, golfa, ibizu či fabii.
Že ti ta fábka tolik žere se neni čemu divit - přečti si popis svýho stylu jízdy. -
-
"-- skrytý --" 28.04.09 14:56
« Re: Re: Re: Re: souhlas
Nepřidávej tam nic, nafta je aditivovaná až až sama od sebe a vstřikování vyvinuto tak, aby pracovalo bez dalších aditiv. Někteří do nafty dokonce přidávají olej pro dvoutaktní motory. Motor je pak tišší a běží hladčeji, nicméně hrozí zanesení trysek...
Elementy PD od firmy Bosch (které jsou zde použity) patří k tomu nejspolehlivějšímu vstřikování na trhu; umírají dokonce méně než vstřikovače commonrailů a nejsou tak citlivé na kvalitu paliva jako soustava CR, neboť vyvíjejí tlak jen v okamžiku vstřiku. Také narozdíl od centrálního čerpadla CR většinou bez následků přežijí i natankování benzínu. O vstřikovačích Siemens(Continental)-VDO už toto bohužel říci nelze, ty se podělávají relativně často.
-
"-- skrytý --" 28.04.09 14:45
« Re: Re: Re: souhlas
jj přesně tak jak píše Honza ... tempomat je skvělá věc, kord pro mě jako pro člověka co má problémy s pravým kolenem, vždycky mě hrozně bolelo když jsem musel držet plyn v jedný poloze a nemoh hnout nohou ... Jinak díky za to info o těch gumách, na další sezonu dám R15 ... Jinak ještě k mojí FB, jj je to už facelift, vyrobená v 4/2006, má nejetých 32 tisíc :-) .... koupil jsem jí od leasingovky, ale už mám za sebou servisní prohlídku kde mi řekli, že je doopravdy v moc pěkném stavu, a že mi jí i zavidějí ... když jsem jim řekl, za kolik byla, záviděli ještě víc ... >:D Byl to v podstatě kup ze dne na den ... ale vyplatilo se to ... ještě se zeptám, přidáváte někdo aditivum do nafty ?? slyšel, že u těhle PD je to moudrý ... Co vy na to ?? -
Pabllo 27.04.09 12:48
« Re: souhlas
Zdenku zdravím a gratuluji k pěknému autu >:D Tak jestli dobre chapu mas facelift model po roce 2004? Jake mam zkusenosti s pneu 195/50? Uvodem chci rict, ze sem chtel 16cky v provedeni 195/45 R16,ale nemam je v TP a zapsani do TP pry mozne neni ani s typovym listem ke kolum (info od Skoda servis, proto jsem zvolil 195/50 R15. Zkusenosti jsou pozitivni, auto se v zatackach sklidnilo a zmenu komfortu nepozoruju, myslel jsem si, ze to bude znat vic,ale je to v pohode...pres Vysocinu jezdim jednou tydne, takze vim o cem mluvis....cesty des,ale da se to ;-) Ted mam dotaz ja, pokud jedes s tempomatem dalku, tak je spotreba nizsi nez kdybys lechtal plyn, nebo je to stejny a vyhodou je pohodli? :-) -
"-- skrytý --" 26.04.09 23:39
« souhlas
Naprosto souhlasím s tím co tady píšete, koupil jsem skoro uplně stejnou Fabii,také bílou ... s tímže mám ještě kůží obšitý volant, tempomat, již už zatmavená okna, kompletně celý interiér tmavý i s výplněmi dveří a středy sedaček, kulaté přední mlhovky ... Byl jsem taky vždycky zastánce toho, že nafta patří do traktoru, ale po pár desitkách kilometrů v tomhle autě jsem změnil názor ... Jezdím uplně stejným stylem jako píše Pabllo ... Maximum točivého momentu už v 1800 otáčkách je prostě super :-) a když se řadí rychle a přesně, tak je zrychlení doopravdy dobré. Jinak težší předek je sice daň, ale není to zase tak drastické ... Chci se zeptat Pabllo, zatím jezdím na 14 palcových plechvých discích o butých na continental contiecoconcact3 185/65 ... Jaké máš zkušenosti z R15 ?? Máě obuté 195/50 .. Já jsem z Vysočiny, silnice samá díra, tak pořád přemýslím jestli ten 50 profil není málo. Každopádně tohle léto odjedu na R14 na nich to jezdí moc pěkně a uvidím dál ... Zdraví Zdeněk -
PeT-a (RSKa) 26.04.09 18:07
« Re: Fabia TDI
560tis nová? Tak to je síla docela. Je to kvalitní auto, dobrý podvozek + to co jsi napsal, takže proč ne fabka, díky za objasnění. Doma máme taky fabku kombíka ale s 1,4MPI 50kw což není ideální (hlavně co se spotřeby týče, musí se vytáčet).... -
Pabllo 26.04.09 16:25
« Fabia TDI
Ahoj, do kombíku je to opravdu nejlepší motor co se týče dynamiky a spotřeby. Pokud někomu nevoní nafta, tak 2.0 má pěkných 85kW ale bude ve městě o dost nenasytnější jak třeba 1.4 16V...proč Fabia? Zvolij jsem ji kvůli nenápadnosti, dobré dostupnosti dílu i servisů a tyto auta netrpí tolik na ztrátu hodnoty jako například auta italská, která mi jsou také velmi sympatická. Jinak mezi námi, 560 000 Kč (tolik stála nová v době pořízení) bych za ní vážně nedal 8-s -
PeT-a (RSKa) 26.04.09 14:44
« Fabia TDI
Hoj. Pěkná fabka, super motor. Jak píšeš, po RS 96kw je to asi to nejlepší co jde dát do Fabky (Možná ještě 2,0 MPI 85kw může být zajímavá). No ale s tímhle motorem TDi + kombinace české tudíš drahé auto je Fabka fakt docela drahá, takže proč zrovna Fábia??
Ať slouží...
Ale vložil bych sem tvrzení jednoho mého známého. Ten má už řadu let Octavii 1 Tdi 66 kW (ještě tedy common rail) a před časem prohlásil, že čím víc má jeho auto najeto, tím víc mu klesá spotřeba :-) Bohužel jeho spotřebu nevím, ale je z ní uchvácený.