Škoda Fabia (2001)
25.4.2009Zdravím všechny fandy MACZ. Rád bych Vás seznámil s profláknutou, okoukanou, milovanou i zatracovanou Škodou Fabia ve variantě Combi. Jedná se o mé…
Škoda Fabia Combi (Pabllo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
XTad 07.04.12 20:05
« Upravy
Fabia pekna, misto tech angel eyes bych zauvazoval nad origo xenony. Ta kola nejsou spatna, vypadaji trochu jak ta z RSkovych audin, nebo ze superbu. O nejake uprave narazniku neuvazujes? Podle meho je nejpovedenejsi fabia vsech dob tento kousek: [odkaz] a skoro stejny naraznik nabizela skodovka v ramci originalniho prislusenstvi. Myslim, ze by slusel ;-) -
thanantos 14.03.12 19:00
« Re: ALU a spotřeba
Ahoj
předem taky pochválím, pěkná fábka:-) na to auto i dostačující motorizace - tak akorát.Ta stará PDčka mají na svou technologii luxusní spotřebu. Máme doma 1,9TDi ve fábce RS (taky PDčko) a i když se na ní šlape a jezdí krátké trasy tak poctivě pod 6 litrů :-)
Jinak přestože sice dotaz směřoval na majitele, dle fotek soudím že vnější obvod bude podobný, čili na spotřebě nebude ani tak rozhodovat velikost ráfku jako šířka a charakter nové pneu. Ty jsou soudím podle fotek tak 195? možná 205tky? nevím jaký má standard tato fabie, ale při změnách v rozmezí 10-20mm šíře bych se nárůstu spotřeby nebál. Nejspíš bude sotva měřitelný v rozmezí do 0,2l/100km - mnohem větší bude mít vliv na spotřebu touha se na nových pěkných kolech projet a trochu si na to šlápnout ;- ) a pak samozřejmě jestli to budou pneu spíš "výkonnostní" nebo s nízkým valivým odporem. čím víc do sportovna (širší a výkonnější pneu) tím poroste spotřeba. -
GeorgeB 17.07.10 20:47
« Re: Test spotřeby
Ke spotřebě s mojí fabií 1.4 TDI PD se vyjadřovat nebudu, je prostě výborná. Kdybych jezdil důchodcovským stylem a mimo dálnici, nebyl by problém jezdit s ní pod 4 litry.
Ale vložil bych sem tvrzení jednoho mého známého. Ten má už řadu let Octavii 1 Tdi 66 kW (ještě tedy common rail) a před časem prohlásil, že čím víc má jeho auto najeto, tím víc mu klesá spotřeba :-) Bohužel jeho spotřebu nevím, ale je z ní uchvácený. -
laminatka 05.03.10 14:12
« Re: souhlas
Sice s křížkem po funuse, ale na tomhle autě jsem postupně přešel od 14´ kol přes 15´ až na dnešní 205/45R16 (na patnáctipalcové hliníkové disky dnes obouvám zimní gumy 185/55R15) s gumami Bridgestone Turanza a můžu říci, že skokové zlepšení jízdních vlastností nastalo právě s přechodem na 16´. Turanzy jsou sice trošku hlučnější a rychleji se ojíždějí, než předcházející ConstiSportContacty, ale drží, jako kdyby směs obsahovala i lepidlo :-) -
"-- skrytý --" 09.08.09 22:27
« Re: Test spotřeby
No s tatíkovou ibizou PD 74 kW je např. Votice-Praha za 3.5 / 100 km úplně normální a ani se o to nemusíš snažit, to k těm číslům prostě spadne :-)
Oktávka neni zas o tolik těžší, ten rozdíl je tušim okolo 100 kg, a oktávka má drobet lepčí aerodynamiku. Mě se na spotřebě nepodepíše ani 400 kg nákladu, takže nevidim důvod, proč by se mělo podepsat 100 kg :-) -
Pabllo 08.08.09 14:56
« Test spotřeby
To ze se necha s Fabii 1.9 TDI jezdit za 4.5-4.8 litru na 100km nepovazuju za neuveritelny, proto sem ji kupoval, to ze mi bere o cca 8dc na 100km vic pri svizne jizde je dan kterou sem ochoten obetovat :-) Ale to ze Octavka, ktera je mnohem vetsi a tezsi dokaze jezdit za 3.3 - 3.5 stejnou trasu je docela masakr...zase PD ma vyssi vykon a lip jde do otacek...neco za neco ;-) -
"-- skrytý --" 02.08.09 18:29
« Test spotřeby
Na tom neni nic neuvěřitelnýho, to je u TDI normální :-)
Když budeš dodržovat předpisy, tak ti to v průměru zůstane někde mezi 4,5 a 4,8. Přitom je docela jedno, jestli se jedná o oktávku, golfa, ibizu či fabii.
Že ti ta fábka tolik žere se neni čemu divit - přečti si popis svýho stylu jízdy. -
-
"-- skrytý --" 28.04.09 14:56
« Re: Re: Re: Re: souhlas
Nepřidávej tam nic, nafta je aditivovaná až až sama od sebe a vstřikování vyvinuto tak, aby pracovalo bez dalších aditiv. Někteří do nafty dokonce přidávají olej pro dvoutaktní motory. Motor je pak tišší a běží hladčeji, nicméně hrozí zanesení trysek...
Elementy PD od firmy Bosch (které jsou zde použity) patří k tomu nejspolehlivějšímu vstřikování na trhu; umírají dokonce méně než vstřikovače commonrailů a nejsou tak citlivé na kvalitu paliva jako soustava CR, neboť vyvíjejí tlak jen v okamžiku vstřiku. Také narozdíl od centrálního čerpadla CR většinou bez následků přežijí i natankování benzínu. O vstřikovačích Siemens(Continental)-VDO už toto bohužel říci nelze, ty se podělávají relativně často.
-
"-- skrytý --" 28.04.09 14:45
« Re: Re: Re: souhlas
jj přesně tak jak píše Honza ... tempomat je skvělá věc, kord pro mě jako pro člověka co má problémy s pravým kolenem, vždycky mě hrozně bolelo když jsem musel držet plyn v jedný poloze a nemoh hnout nohou ... Jinak díky za to info o těch gumách, na další sezonu dám R15 ... Jinak ještě k mojí FB, jj je to už facelift, vyrobená v 4/2006, má nejetých 32 tisíc :-) .... koupil jsem jí od leasingovky, ale už mám za sebou servisní prohlídku kde mi řekli, že je doopravdy v moc pěkném stavu, a že mi jí i zavidějí ... když jsem jim řekl, za kolik byla, záviděli ještě víc ... >:D Byl to v podstatě kup ze dne na den ... ale vyplatilo se to ... ještě se zeptám, přidáváte někdo aditivum do nafty ?? slyšel, že u těhle PD je to moudrý ... Co vy na to ?? -
Pabllo 27.04.09 12:48
« Re: souhlas
Zdenku zdravím a gratuluji k pěknému autu >:D Tak jestli dobre chapu mas facelift model po roce 2004? Jake mam zkusenosti s pneu 195/50? Uvodem chci rict, ze sem chtel 16cky v provedeni 195/45 R16,ale nemam je v TP a zapsani do TP pry mozne neni ani s typovym listem ke kolum (info od Skoda servis, proto jsem zvolil 195/50 R15. Zkusenosti jsou pozitivni, auto se v zatackach sklidnilo a zmenu komfortu nepozoruju, myslel jsem si, ze to bude znat vic,ale je to v pohode...pres Vysocinu jezdim jednou tydne, takze vim o cem mluvis....cesty des,ale da se to ;-) Ted mam dotaz ja, pokud jedes s tempomatem dalku, tak je spotreba nizsi nez kdybys lechtal plyn, nebo je to stejny a vyhodou je pohodli? :-) -
"-- skrytý --" 26.04.09 23:39
« souhlas
Naprosto souhlasím s tím co tady píšete, koupil jsem skoro uplně stejnou Fabii,také bílou ... s tímže mám ještě kůží obšitý volant, tempomat, již už zatmavená okna, kompletně celý interiér tmavý i s výplněmi dveří a středy sedaček, kulaté přední mlhovky ... Byl jsem taky vždycky zastánce toho, že nafta patří do traktoru, ale po pár desitkách kilometrů v tomhle autě jsem změnil názor ... Jezdím uplně stejným stylem jako píše Pabllo ... Maximum točivého momentu už v 1800 otáčkách je prostě super :-) a když se řadí rychle a přesně, tak je zrychlení doopravdy dobré. Jinak težší předek je sice daň, ale není to zase tak drastické ... Chci se zeptat Pabllo, zatím jezdím na 14 palcových plechvých discích o butých na continental contiecoconcact3 185/65 ... Jaké máš zkušenosti z R15 ?? Máě obuté 195/50 .. Já jsem z Vysočiny, silnice samá díra, tak pořád přemýslím jestli ten 50 profil není málo. Každopádně tohle léto odjedu na R14 na nich to jezdí moc pěkně a uvidím dál ... Zdraví Zdeněk