Recenze

Pabllo (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Elegance 1.9 TDI PD 74kW

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta AIRBUS Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:142600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Zdravím všechny fandy MACZ. Rád bych Vás seznámil s profláknutou, okoukanou, milovanou i zatracovanou Škodou Fabia ve variantě Combi. Jedná se o mé druhé vlastní auto, ačkoliv jsem měl už pučené ledacos a tak se pokusím objektivně popsat mé pocity z tohoto auta. První mé auto byl Fiat Punto s velice živým motorem 55kW a nízkou hmotností, takže s ním byla i dobrá zábava. Fabia ve variantě Combi je o dost těžší a tak to chtělo nějaký pořádný motor, protože Škoda podle mě dělá jednu velkou chybu, kdy i do relativně těžkého auta je schopná dát tříválec o malém objemu a výkonu. Jelikož se občas rád svezu rychleji, vybíral jsem z těchto motorových variant: 1.4 16V 55kW, 1.4 16V 74kW a 1.9 TDI 74kW. Dlouho byla favoritem benzínová 1.4 74kW, ovšem o tomto motoru jsem se z nejednoho zdroje doslechl, že velmi často trpí na větší spotřebu motorového oleje a výkon poskytuje až v opravdu vysokých otáčkách. Pokud do Fabie motor benzínový, tak je prý lepší varianta s 55Kw později s 59Kw, která má níže položený točivý moment a netrpí tolik zmíněnou spotřebou motorového oleje (samozřejmě se bavím o ojetých vozech a né nových). Pokud někdo uvažuje o naftě, zde není moc o čem a jednoznačně je dobré zvolit naftovou variantu s turbem o výkonu 74 kW, nebo pokud někdo rád krátkou, tak jednoznačně 1.9 96 kW s 6 stupňovou převodovkou v modelu RS. Já sem kvůli praktičnosti Fabie chtěl variantu Combi a zde byla nejvýkonnější varianta se zmíněnými 74kW. Výhodou naftových motorů z koncernu VW je možnosti jejích budoucí úpravy výkonu pomocí úpravy dat v řídící jednotce. Takto se dá ze 74kW motoru dostat výkon až 101kW, což mě připadá velice slušné. Jelikož mám ovšem strach z následku úpravy, konkrétně mám na mysli to, aby neodcházela spojka, turbo a další věci na autě, tak zatím pouze zvažuji =) Dost obecných keců a nyní Vám představím mé bílé Combi neboli AIRBUS, který se usadil u mě doma. Jedná se o nejlepší výbavu Elegance:

:: komplet tmavý interiér (žádné šeredné šedé plasty v dolní části palubky)
:: 4 airbagy
:: 4x el okna
:: ABS
:: ASR
:: poloautomatická klima + klimatizovaná přihrádka
:: vyhřívané sedačky
:: el. zrcátka + vyhřívaná
:: tónovaná okna
:: palubní počítač
:: dálkový centrál + lámavé klíčky
:: vyhřívané zadní okno + stěrač, čtecí lampičky v předu i v zadu, stavitelné sedačky + úložný prostor pod sedačkami ,dělené zadní sedačky, zásuvka na 12V v zavazadlovém prostoru a ještě nějaké ty drobnosti na které si teď nevzpomenu.

Motor

Jedná se o zmíněný naftový agregát o výkonu 74kW systému PD, kterému k tomuto výkonu dopomáhá malé turbo. Po přechodu z benzínové varianty si nechte zajít chuť na nějaké sportovní pocity, ale legrace se s ním dá užít také. Tento motor spíše než pro sportovní zážitky je určen pro komfortní rychlé cestování. Co se týče projevu, tak po nastartování se ozve klasicky traktorový zvuk, ale jakmile se motor trochu ohřeje a jede se s ním alespoň na 1500 ot/min tak mě jeho projev připadá již zcela v pohodě. Navíc se mi u všech motoru s turbem líbí ten syčivý zvuk, pokud tomu trochu šlápnete na krk =) Jak se s tím jezdí? Motor bere téměř všechny otáčky. Ideální je 1500 ot/min. a výše, kdy v cca 1800 sepíná turbo a motor začne pěkně táhnout až do 3500 ot/min. kdy poskytuje nejvyšší výkon 74kW. Pokud jezdíte na spotřebu je vhodné přeřazovat cca v 2000ot/min kdy poskytuje točivý moment slušných 240 N.m. A jaká je realita? Běžně jezdím takto, vesnice dodržuji předpisy, mimo město 120km/h pokud mě něco nebrzdí, pokud ano předjedu to=) Spotřeba se pohybuje na pěkných 5,5 litrech na 100km. Pokud jedu klidně,ale ne pomalu, mimo město 100km / h a vesnice dodržovačka, jezdím za 4,9litrů na 100km. Pokud někdo jezdí pouze město, bude se pohybovat mezi 6 a 7 litry dle provozu a dynamiky rozjezdů. Zde se mi Octavia první generace s naftovým motorem 66kW zdá úspornější a ne jen ve městě ale i mimo něj, kdy sem jel stejnou trasu za 4.7 na sto a také vcelku dynamicky (běžný rychlost mimo město cca 110 -120 km/h). Každopádně i tak je spotřeba a dynamika silnou stránkou tohoto provedení Fabie.

Podvozek + Řízení + Řazení

Auto s tímto motorem je těžké na předek a dá Vám to pocítít při přejezdu nerovných úseku, nebo při pokusu o sportovnější projíždění zatáček, ne že by sedělo vysloveně špatně,ale není to ono. Toto auto je prostě děláno na rychlé, komfortní a levné cestování a ne na sportovní zážitky (škoda ze Škoda Fabia RS nedostala benzinovou 1.8 turbo, bylo by to asi více sportovní než 96kW TDI). Posilovač má proměnlivý účinek a nemám problém poslat auto tam kam přesně chci, zde problémy nevidím. Co se týče řadící páky, tak zde jednotlivé stupně dobře zapadají do vyhrazených kulis a zde bych řekl, že se jedná o spíše nadprůměr v dané třídě. Celkově hodnotím podvozek, řízení a řazení jako povedené v dané třídě auta.

Interiér + Zavazadlový prostor

Jednoduchý a ergonomický. Pokud je Fabia slušně vybavena je v něm i docela příjemně a útulno. Co se týče zavazadlového prostoru, tak je dostačující pro menší rodinku, já jezdím převáže ve dvou takže místa máme v autě habaděj. Nevýhodou zavazadlového prostoru je jeho délka a pokud někdo nemá zrovna 2 metry, tak se při pokusu o dosáhnutí věcí vzadu pravděpodobně umaže o hranu nárazníku. Bohužel nakládací hrana není rovná a je na to potřeba dávat pozor.

Provedené úpravy:

:: Úplně nová alu kola Škoda BAND s pneu Barum Bravuris2 195/50 R15
:: zatmavené sloupky
:: kliky a maska v chromu - na černém autě to je trochu cirkusácké, na té bílé se mi to líbí, není to až tak napadné.
:: stříbrné prahy s nápisem fabia


Chystané věci:
:: Montáž tempomatu
:: Instalace radia Symphony na CD
:: Tmavá čočková světla
:: Budíky fabia RS
:: Možná chip na 101kW + lepší brzdy
:: Sportovní tlumiče Biltstein + snížení o 35 mm
:: černé folie


Planuju ještě doplnit více fotek a doplním i případné další poznatky které příjdou časem =)

Silné stránky

Výkonný a úsporný motor - je jedno zda jedu sám nebo ve čtyřech
Praktičnost
Snadno dostupné náhradní díly
Bezpečnost

Slabé stránky

Proflaknutost
Zájem zlodějů
Zvukový projev motoru TDI - něco za něco
Audio systém na kazety v roce 2001?
Nachylnost přední nápravy na kvalitních českých cestách
Sedačky jsou pohodné, ale boční vedení je slabší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji ve značkovém servisu v Pardubicích na Dukle - zatím jsem velmi spokojen, poradí a snaží se vyjít vstříc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od obchodníka s auty. Samozřejmě že ledacos zatajil ,ale postupně sem si vše nechal opravit ve značkovém servisu a je to OK.

 

Novinky v recenzi

2.8.2009 16:26

Test spotřeby rodinná Octavia r.v.99

18.5.2009 - Další zkouška spotřeby, tentokrát s Octavií 1.9 TDI 66Kw a výsledek je opravdu zajimavý. Pokud člověk jede mimo město 80 - 90 a město projíždí 60km/h dá se dostat na 3.3 l/ 100km, což se mi zdá vzhledem k velikosti auta neuvěřitelný...foto v galerii. Druhý pokus kdy sem jel s autem mimo město 100km/h a město 60km/h byl 3.5 l / 100km...prostě pod 4 litry absolutně bez problémů...

2.8.2009 16:26

Test spotřeby Fabia

16.5.2009 proběhl test spotřeby Fabie, kdy jsem se snažil jen na horní hranici dovolených předpisů. Projížděl jsem přes celý Hradec Králové, celkova délka trasy byla 58km. Spotřeba byla pěkných 4,5l na 100km. (Jde to asi i za méně,ale na spotřebu běžně nejezdím)

2.8.2009 16:07

Servis

První servis po koupi auta bylo nové horní uložení tlumičů.Servis jsem svěřil značkovému servisu a byl jsem spokojen. Odběr z pěněženky se rovnal 3600 korunám českým (materiál + práce).

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím 100%, snad to vydrží.

praktičnost
10
prostornost
8

Méně místa vzadu pro nohy, jinak dostatečná...

jízdní vlastnosti
8

Hodnotím jako velmi dobré,ale po pravdě si umím představit i lepší.

jízdní komfort
8

Na velikost auta je jizdí komfort na dobré úrovni.

provozní náklady
10

Na "kvalitních" českých silnicích dostává těžký předek zabrat a je nutné více servisovat...

náhradní díly
9

Seženete vše a téměř všude, to byl také argument při koupi.

výkon motoru
9

Dostatečný =) Pokud nestačí, dá se chipnout na 103kW. Mě stačí i těch 74kW.

spotřeba
9

Se spotřebou jsem spokojen...ještě v tom městě by to mohlo jezdit za 5 a bylo by to absolutně bezkonkurenční... =)

hlučnost motoru
7

Platí zde něco za něco...hold je to chrochták,ale po zahřátí je to ok.

kvalita sedadel
9

Boční vedení mě zklamalo. Jinak tvrdost sedadel a kvalita potahové látky OK.

brzdy
9

4x kotouč je poznat hlavně při nutnosti brždění z vyšších rychlostí. Brzdy hodnotím jako povedené.

zavazadlový prostor
10

Pokud nevozíte tuny nákladu každý týden, měl by stačit.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…