Ford Mondeo (2015)
7.8.2019Dlouho jsem přemýšlel, jak tuto recenzi začít. O Mondeu MK5 se napsalo hodně věcí a co člověk, to názor a to hlavně v porovnání s předchozí generací…
Ford Mondeo (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 14.09.21 06:29
« Re: Líná huba....
Tyjo ! To mne nenapadlo se poptat... a byla by ta rakev i s náplní jako na fotce? >:D
Hm, neleze se do toho nejlépe, to uznávám, ale pořád nemám to kýžené SUV, takže ji na střechu s trochou zručnosti dám sám >:D Na dovolené jsem to pak nedemontoval ,to víš že jo, abych tam dělal tyjátr pro 3 rodiny ožralejch poláků co tam vysedávali u apartmánu.. >:D >:D
Teď je hezky v garáži (už se mi to plní a to jsem si zezačátku liboval, co se do té garáže vejde :D) a tam taky zůstane doufám do příštího léta nejméně. -
woody-alien 13.09.21 22:48
« Líná huba....
Kdybys něco cekl, přenechal bych ti svojí Thule rakev za hubičku. Oboustranně otevíratelnou, perfektní systém uchycení. Použil jsem ji asi třikrát a od tý doby ji nenávidím, stejně jako SUV, jelikož má SUV malej kufr ale zato je vysoký a na tu blbou rakev jsem lezl ze stoličky, kterou jsem si zabíral už tak malej kufr. >:D >:D >:D
PS: Jednou byla rakev použita i na moji maličkost, ale to bych ti zatajil a co oči nevidí, srdce nebolí. >:-[]
[odkaz] -
Ozzman 13.09.21 08:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo
Mne to popravdě dost vyděsilo, protože Insignii znám a je to fakt dobré auto, hlavně tam psali negativa, že ty součástky nejde třeba zrepasovat po částech, ale kupovat celé a stojí to desítky až stovky tisíc. Ono když se podíváš na recenze ojetin od VW, tak jsou tam ty průsaky oleje a podobné věci u TDI taktéž a jsou draze opravitelné, ale co jsem tak pochopil, na Insignii je to ještě dražší. On i ten Ford tu a tam řeší něco i na motoru, já sám třeba zrovna řešil prasklej chladič.
Ohledně 4x4 , je to prý nejlepší nestálá 4x4 na trhu do jízdních vlastností, ale prý strašně trpí a repase vyjde na 200 tisíc ! To je šílené peklo. Někde ten SM mám, když si na to vzpomenu doma, mohu ti to do SZ vypsat podrobněji.
Automat je do takových aut lepší volba, protože přesně ví, co auto potřebuje a je to komfortnější. Myslím, že si vybral zatím asi nejlepší možnou verzi.
-
idam.i 13.09.21 08:08
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo
Musím sa popozerať po to SM.No ako píšeš ani nafta ani 4x4 ma moc netrápia. :-)
Bol dom prekvapený s akou ľahkosťou ta 1,5 zvláda situácie tipu zrýchlenie na dialnici.Jasne,že 400Nm to nie je.V spoluprácii s prevodovkou to išlu fajn.Ja by som radil možna päť a čakal,tak automat s kľudom 3,4,5 .Chvíľku si zahučal a šlo to. -
Ozzman 13.09.21 06:35
« Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo
Jde spíš o to, že mne ta spotřeba neroste moc se zátěží >:D To je prostě deviza nafty, já se občas svezu a když je někde chumel aut, tak jim poodjedu a neváhám dát podlahu.
Benzínu se nebojím, ale spíš jaké auto s tím benzínem bych po Mondeu sehnal...minulý týden jsem četl recenzi ojetiny tvé Insignie (pro mne po Mondeu jeden z možných nástupců, když se ještě na rozdíl od Mondea bude vyrábět) a snad mimo tu verzi, kterou máš ty tam je všechno dost problematické a dost draze opravitelné. Hlavně diesly, nebo pohon 4x4, byl jsem docela šokovaný, vyšlo to ve světě motorů tuším v čísle 30 či 31.
Jinak k tomu benzínu, v sobotu jsme se vydali do Německa na výlet s Meganem a srazil sem hruzostrašných 10-11 na sto na 8,3 a to jsem taky nejel ekojízdu >:D Asi jdu do sebe >:D
-
Mikesus 10.06.21 23:38
« Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5
To musíš zkusit automat, kterej funguje normálně. Reaguje hned a necuká. Ne nějakej archaickej HDM, kterej nevíš kdy se rozpadne a reaguje až druhej den, nebo dvouspojka, která při přeřazení zacloumá s autem, že se člověku zvedá žaludek a děti zvrací v sedačkách >:-[] >:-[] >:-[] -
Ozzman 08.06.21 14:20
« Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5
On ten automat reaguje dost vlažně na Drive, dříve v době psaní recenze mi to nepřišlo, ale musím ti dát za pravdu s tou reakcí. Ty si jel taky na Drive a já jak teď přesedám pravidelně mezi dvěma odlišnými koncepcemi automatu, tak mi příjde strašně líný a musím dávat více plynu, než jsem zvyklý z Megana.
U Megana totiž funguje něco jako "sytič", kdy na lehké sešlápnutí motor vyrazí z místa (je tam dle mne rychlejší reakce na plyn) do otáček, kde má celkem slušný kroutící moment a jede pocitově jako nějaký diesel s turbem posazeným hodně nízko, když chceš jet trochu rychleji a stlačíš pedál více, nic se neděje, atmosféra, pak tlačí a tlačíš nohu do podlahy a nic moc se neděje, dokud nepřepneš kickdown a HDM milostivě podřadí, klidně o 2 stupně a letí do otáček a točí a točí až nad 6 tisíc a taky to tam teče >:D .
Mondeo na drive funguje jinak, na lehkou nohu se motor válí v nízkých otáčkách, kde turbo ještě nezabírá a když jedeš klidně, je to takové vlažné, ale stačí dát o trochu více pedál a automat hned zareaguje, podřadí a jde do otáček ( a na dvouspojku řadí docela hladce), takže slušné akcelerace dosáhneš i na půl plynu. Na Sport pak plyn reaguje mnohem ostřeji, drží si i vyšší otáčky a tam je pak cítit, žetěch 180 koní asi někde v útrobách motoru bude >:D
Na tu běžnou klidnou jízdu mi ale příjde lepší HDM, možná i proto, že mi příjde divné mít auto pořád ve sportovním režimu >:D Ale co vím tak Webpaja s tím jezdil jen takhle, protože mu to přišlo na Drive líné.
P.s. MK4 měla lepší audio, tedy ta moje konkrétní verze měla SONY audio, kdežto tato MK5 má obyč audio. -
Naughtilus 08.06.21 09:48
« Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5
Jako dlouholetý Ozzmanův pasažér (a příležitostný šofér, když se jako správná rocková hvězda na koncertě napije) můžu porovnat jízdní (a hýždní) zážitek z obou jeho Fordů.
Můj již zmíněný glutteus maximus je navyklý na relativně tuhé posezení v O1 z roku raz dva v minimální výbavě, takže za sedačky u mně plichta. Asi bych musel mít přímé porovnání, přesedávat z jednoho do druhého.
Ani v jednom jsem neměl problem s nohama jak vepředu tak vzadu, a že jsem ještě o trochu vyšší než Ozzman, navíc moje kráčivé končetiny zabírají větší část mé výšky. Ale mám pocit, že toho místa bylo víc ve čtyřce.
Ve vnitřní vybavenosti z pasažerského hlediska vyhrává pětka. Rozdílová je lepší propojitelnost a množství rozličných zdířek, jenž značně usnadňuje dýdžejing, svatou to povinnost spolujezdce při delších cestách.
A celkový dojem z jízdy? Na nepohodlí ani hluk si ani u jednoho stěžovat nemůžu, a i tak velké auto působí obratně i na českých okreskách. Ale v pětce je celkový pocit rychlosti utlumenější, člověk se kolikrát diví, co ten tachometr ukazuje.
Mé zkušenosti řidičské se až na malou výjimku omezují na čtyřku a štreky o délce několika desítek kilometrů, převážně v noci. Ač zapřísáhlý benzíňák, tenhle naftový automobil, pro jeho černou vizáž přáteli přezdívaný pohřebák, mi k srdci přirostl. Jelo se v něm zkrátka dobře. Nebylo mi ale dáno do vínku využít plný potenciál vozidla. S cizím prostě jedu jinak. Jen jednou mi Ozzman ve značně podroušeném stavu nařídil, ať na to šlápnu (na víceméně rovném a táhlém úseku), ale při pohledu na tachometr si to vzápětí rozmyslel.
Pětku jsem měl v ruce a noze jen krátce jednou, a musím říct, stačilo.Jednoho nedávného večera se Ozzman rozhodl, že si tu pětku zkusit musím. Jakožto zarytý odpůrce veškerého "pokroku" v automobilismu (jinými, značně subjektivními slovy přetechnizovanost a sklony k přílišné automatizaci) za poslední zhruba dekádu jsem z toho dvakrát nadšený nebyl, ale podvolil jsem se a po krátké instruktáži nasedl za volant výše recenzovaného vozu. Po zhruba tříkilometrové opatrné jízdě jsem rád předal otěže zpátky.
Předem podotknu, že většina věcí, co mi na pětce vadily, nebyla vázaná na typ auta, ale konkrétní konfiguraci a/nebo na všeobecné trendy automobilového průmyslu.
Startstop nebudu rozebírat, nebyl potřeba a myslím, že byl i vyplý. Ihned mě samozřejmě praštily do očí světlomety, za mně příšerně přesvícené s nepříjemně studeným namodralým světlem. I s automatickým svícením si myslím, že to musí protijedoucí řidiče neskutečně štvát. Ale taková je dneska doba, předhání se ve svítivosti, ale nějak se zapomíná, co na to ten chudák, co mu to v protisměru svítí do očí. A automatické dálkovky? Jsou věci, které jsem zvyklý si dělat v autě sám, a systémy, co je automaticky dělají za mně, spíše znervózňují a odvádějí pozornost. I když více mě rozptylovalo příliš jasné osvícení palubky, se kterým si v té chvíli ani Ozzman nevěděl rady.
Po krátké instruktáži a menším klopýtání jsem tedy vyrazil, bedlivě střežen Ozzmanovým ostřížím zrakem ze sedadla smrti. Jelo se příjemně, lehce, a kupodivu i v rámci pravidel silničního provozu. Když se chce, dá se s tím skutečně jezdit i klidně. Nervozita ale byla, a ke klidu nepřidaly ani všemožné věci, co si auto dělalo samo, daleko silnější brzdy, než jsem zvyklý, navíc s posilovačem, který zabírá už při polechtání pedálu, a nemožnost prostě pustit plyn a brzdit motorem (a ano, vím, můžu si podřadit páčkou pod volantem). Rád jsem si i přes opakované ujištění, že bych si zvyknul (o čemž vážně pochybuji) sedl zpátky doprava.
Abych to shrnul, pro člověka staromilského, jako jsem já, tohle auto prostě není. Někdo může namítnout, že automatická převodovka je tu už s námi nějaký ten pátek, a má pravdu. Stejně ji rád nemám a nezvykl bych si, i když mě Ozzman evidentně chce zkonvertovat - nedávno mi "vyhrožoval", že mě posadí do Mégana s hydroměničem, že prý poznám, jak se automat má chovat. Osobně doufám, že mu to jeho přítelkyně zatrhne.
A nyní již konečný verdikt: Na přesun na Moravu po malebných okreskách spojenou s kocháním se jadernou elektrárnou Dukovany za zvuku hitů z devadesátých let, a zpáteční cestu pár dní nato hezky rychle po D1, ať se stihne oběd, volím jako spolujezdec Mk5.
Na cestě z koncertu v brzkých ranních hodinách, přerušenou mimo jiné kontrolou policejní hlídkou, která prostě musí vykazovat nějakou aktivitu, s kufrem naloženým až po střechu aparaturou, basákem střídavě spícím a střídavě požadujícím zastávku na zvracení, a kytaristou, ovíněně se ptajícím příslušníků státní policie, jaké vlastně mají motory v těch jejich služebních Oktávkách, bych ale chtěl jednoznačně sedět za volantem staršího Mk4. -
woody-alien 10.05.21 08:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie
Počkej,Ozzy. I Ford přece používá AGR sedačky. Jenom u modrého oválu ta zkratka neznamená certifikaci německých lékařů ale vztahuje se k použitému potahovému materiálu sedaček. Almost Good Rubber. >:D >:D ;-)