Recenze

Moper (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Aero 50

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Aero 50, foto 0 Aero 50, foto 1 Aero 50, foto 2 Aero 50, foto 3 Aero 50, foto 4 Aero 50, foto 5 Aero 50, foto 6 Aero 50, foto 7
Aero 50, foto 8 Aero 50, foto 9 Aero 50, foto 10 Aero 50, foto 11 Aero 50, foto 12 Aero 50, foto 13 Aero 50, foto 14 Aero 50, foto 15 Aero 50, foto 17 Aero 50, foto 18 Aero 50, foto 19 Aero 50, foto 20 Aero 50, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Aerovka Rok výroby 1936 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 35 maximální rychlost [km/h]: 125 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Toto auto není moje ale mého dědečka. Značka Aero věnovala především letadlům, ale i přesto vyrobila pár automobilů jako: Aero 500, Aero 662, Aero 1000, Aero 30 a Aero 50. Výroba osobních automobilů Aero začala v roce 1929 a byla ukončena v roce 1951.

Modely aerovky 30 a 50 byly nazývány jako nová generace automobilů. Aero 50 s předním pohonem a nízkou protáhlou karoserií patřívalo k našim nejrychlejším a nejelegantnějším autům. Zajímavostí je, že Aerovku 50 vlastnila i manželka prezidenta Beneše. Aero 50 se vyrobilo pouze 1205 kusů.



AERO technicky-
Pohon předních kol i plošinový rám umožnili mimořádně nízkou stavbu vozu a karosérie, což má hlavní podíl na dlouhodobé oblibě typu 50 i velmi příbuzného typu 30. Řadový dvoudobý čtyřválec 1997 cm3 (o průměru 85 x 88 mm), 35 kW (48 k)/3500 ot/min. Mazání směsí 1:40. Podélně uložená převodovka mezi motorem a rozvodovkou, se synchronizací II. a III. stupně. Samočinné ovládací spojky podtlakem v sacím potrubí, které lze vyřadit z činnosti páčkou na přístrojové desce. Obě oddělené nápravy kyvadlové, přední odpružená jedním, zadní dvěma příčnými půlelliptickými péry. Největší rychlost 125 km/h. Spotřeba paliva 12,5 až 15 l/100 km.

Technické parametry:
Rok výroby...................1936-41
Udávaný výkon HP.......50
Obsah válců cm2..........1997
Vrtání/zdvih mm............85/88
Počet válců..................4
Max. otáčky 1/min.......3500
Max. rychlost...............125km/h
Spotreba l/km..............12,5-15
Objem nádrže..............45l
Objem chladiče............20l
Hmotnosť vozidla
kabriolet.....................1150kg
Rozchod vpředu.........1180mm
Rozchod vzadu...........1240mm
Šířka vozidla...............1600mm
Délka vozidla..............4665mm
výška světel................220mm
Pneumatiky..................5,75 x 16
Brzdy Mechanické na přední a zadní nápravě
Diferenciál...................ano

Interiér
Už při nastupování do aerovky vás upoutá atypické otevírání dveří, které otevíráte směrem do prava a ne do leva jak jste zvyklí, pokud nemáte lamborghini který má otevírání vzhůru. Do kožených a ručně šitých sedaček tak krásně zalítnete, že ani nevíte jak. Palubovka je velmi prostá má tři budíky jeden z nich je uprostřed palubovky, který vám ukazuje rychlost a hodiny. Ten druhý a třetí je nalevo který ukazuje teplotu a další ukazuje kolik máte benzínu . Aerovka má nejjednodušší tříramenný volant co může být. Zpod palubovky na pravo u volantu na nás kouká řadička.Středový panel neexistuje.


Dřív se mohlo chlubit, že je naším nejrychlejším autem. Ale dnes je to spíš o požitku z jízdy a o rozcucháním účesu větrem, pokud nemáme nasazenou plátěnou střechu. Komfort z jízdy je spíše podprůměrný odpružení nemá téměř žádný. Ještě že má aerovka dost měkké sedačky.

Děkuji adminům že mi sem přidali značku aero která tu dřív nebyla.

Silné stránky

+ stále budí pozornost.
+ bezvadná klimoška (bez střechy :) )
+ kvalita zlatých českých ručiček
+ kožená sedadla
+ na dálnici může jet maximálkou a policii to může být jedno :-)

Slabé stránky

- malý kufr
- rezne
- slabé brzdy
- žádný airback a pásy

 

Novinky v recenzi

26.3.2012 09:11

Další fotka

Přidal jsem fotku z dobového katalogu

20.5.2010 12:11

Fotky

Včera jsem se stavil u babičky a ta mi zapůjčila fotky s aerovkou tak jsem je nafotil a přidal do fotogalerie.

18.5.2010 20:01

Nedostatek fotek

Omlouvám se za nedostatek fotek zítra přidám 4 ale víc jich nemám a možná že neseženu.


Další vozy Aero 50



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
5

Ještě jsem neslyšel že by kabriolet byl praktický

prostornost
10

5 lidí se tam vejde v pohodě.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

na svou dobu luxus

provozní náklady
7
náhradní díly
1

Čím starší veterán je tím se hůř shání. Údržba a péče je nutná.

výkon motoru
10

Na tehdejší dobu závoďák dnes je to spíš auto pro požitkáře.

spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
5





Blesk.cz

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

Trávníček pomohl Ústí čtyřmi body k obratu. Chance ligu vede Poruba

Trávníček pomohl Ústí čtyřmi body k obratu. Chance…

Hokejisté Poruby vyhráli ve 4. kole první ligy v přímém souboji o vedení v neúplné tabulce na ledě Sokolova 3:2,…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…