Recenze

MiG-21 (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 306 2.0 HDi (2001)

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 306, foto 1 Peugeot 306, foto 2 Peugeot 306, foto 3 Peugeot 306, foto 4 Peugeot 306, foto 5 Peugeot 306, foto 6 Peugeot 306, foto 11 Peugeot 306, foto 12
Peugeot 306, foto 13 Peugeot 306, foto 14 Peugeot 306, foto 15 Peugeot 306, foto 16 Peugeot 306, foto 17 Peugeot 306, foto 18 Peugeot 306, foto 19 Peugeot 306, foto 20 Peugeot 306, foto 21 Peugeot 306, foto 22 Peugeot 306, foto 23 Peugeot 306, foto 25 Peugeot 306, foto 26 Peugeot 306, foto 27 Peugeot 306, foto 28 Peugeot 306, foto 29 Peugeot 306, foto 30 Peugeot 306, foto 31 Peugeot 306, foto 32 Peugeot 306, foto 33 Peugeot 306, foto 34 Peugeot 306, foto 35 Peugeot 306, foto 36 Peugeot 306, foto 37 Peugeot 306, foto 38 Peugeot 306, foto 39 Peugeot 306, foto 40 Peugeot 306, foto 41 Peugeot 306, foto 42 Peugeot 306, foto 43 Peugeot 306, foto 44 Peugeot 306, foto 45 Peugeot 306, foto 46 Peugeot 306, foto 47 Peugeot 306, foto 48 Peugeot 306, foto 49 Peugeot 306, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta pažout Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 60 / 85 * kroutící moment [Nm]: 205 / 250 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 442 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Peugeot 306 vznikl jako malý (nižší střední třída) osobní automobil francouzské automobilky Peugeot. Nahradil u nás poměrně známý a rozšířený (kdysi před hromadnym úmrtí na korozi) model 309. Výroba probíhala v letech 1993 až 2002. Kromě tří- a pětidvéřového hatchbacku se vyráběl i kabriolet, sedan a combi. Jeho nástupce byl Peugeot 307.
Jako masově vyráběný konkurent německých Aster nebo Golfů byla v nabídce kromě mnoha karosářských variant i široká paleta motorů. Nebudu tu všechny vypisovat. Můj vůz je konkrétně vybaven vznětovým přeplňovaným dvoulitrem 2.0 HDi, který vystřídal sice zastaralé, ale naprosto maximálně spolehlivé motory 1.9 TD v roce 1999.
V roce 1997 proběhl velký facelift modelu 306. Jehož největším poznávacím znamením jsou výraznější světlomety, od roku 2000 s čirým překrytím, imitace hliníku v interiéru a standartně montované anatomické sedáky.

Technické parametry:
Provozní hmotnost 1275-1355kg
Motor vznětový s přímým vstřikem
Zdvihový objem (cm3) 1997
Výkon (kW/PS) 66/90 při 4000 ot/min
Točivý moment (Nm) 205 Nm při 1900 otáčkách
0-100 km/h (s) 10,9
Nejvyšší rychlost (km/h) 180
Objem zavazadlového prostoru (l) 442/1512
Spotřeba (l/100km) 7,2/4,3/5,4

Silné stránky

Obecně to je spolehlivost, ekonomický provoz, dobrá ergonomie, slušná výbava a dostupnost servisu nebo náhradních dílů. Já jsem konkrétně tento model volil z důvodu potřeby alternativy ke svému sportovnímu víkendovému "veteránu". Relativně praktické auto, se slušnou spolehlivostí, nízkými náklady na provoz a za dobrou cenu. Původně jsem se díval sice o pár let jinam (Focus II, 307 SW, Astra H), ale proč nechat na sídlišti před barákem si stát auto za 200 tisíc a ničit ho každodením dojížděním za prací.
Zatím mi překvapuje díky hmotnosti celkem slušná svižnost a kupodivu i pohodlné řízení. Všude jsme v recenzích četl o špatně zabírajících spojkách a nepřesném řazení. Buď je můj model šťastnou výjimkou a nebo prostě nejsem levej a s Pažoutem jsem si sedli :)

Slabé stránky

Tvrdý chod dieselu. Přeci jen jsem celý život jezdil s benzíny. N aten traktor si těžko zvykám. A oproti "stejnému" HDi 2.0 80kW v otcově C5 mi přijde i ten zvuk motoru hrubší. Odkládací prostory. Tak zoufale málo jich neni ani v mém o víc jak 10 let starém japonském minisporťáku. Sice z testů v roce 1998 má 3 hvězdičky, ale připadám si v něm poněkud méně bezpečně. Když vidím jak mám blízko čelní sklo. Ale asi jde jen o "šok" díky přesednutí z C5 :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic vážného a doufám, že to tak zůstane. Čeká mi ovšem renovace orezlého mechanismu zámku pátých dveří a možná přední kotouče se začínají hlásit.
Kotouče vyměněny za nové, stejně tak olej, čepy, filtry a oprava krytu mezi kastlí a výfukem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem od dovozce a souseda, což ej jedna a tatáž osoba :) Domluva byla rychlá díky důvěře i zajímavé slevě oproti oficiálnímu inzerátu na internetu.

spíš než tuning sem asi napíšu výbavu

-el. ovládání př. oken
-el. ovládání zpětných zrcátek
-dešťový senzor
-anatomické přední sedáky
-manuální klima
-centrál s dálkovým ovládáním
-imobilizér
-nastavitelný volant
-originální autorádio s ovládáním pod volantem
-mlhovky
-tónovaná skla

nevím co z toho je standard co příplatek, takže to berte jako popis tohoto konkrétního modelu

 

Novinky v recenzi

5.4.2010 20:35

14.1.2010

proveden chiptuning u firmy PowerTEC

3.8.2009 00:04

spotřeba

upravil jsem hodnotu spotřeby, jezdím denně asi tak 40% město 60% dálnice... taky jsem od známého dostal nabídku na chip (87kW 253Nm)

1.8.2009 22:28

1.8.2009

nahrány nové fotky, bohužel kvůli nesmyslnému limitu se všechny nevešly...

17.6.2009 22:48

17.6.2009

fotky jsou jak bystré oko kritiků poznalo jen z mobilu. Rád doplním o nějaké lepší snímky až bude čas, ale stejně sem Pažouta nedávám kvůli sbírání nějakých vysokých ohodnocení. Na to jsou tu jiná vozítka ;-)


Další vozy Peugeot 306



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zítra se to může klidně změnit :)

praktičnost
8

až na ty odkládací místa v interiéru...

prostornost
10

víc nepotřebuji

jízdní vlastnosti
9

Není tak "měkký" jak jsem se obával. Díky nízké hmotnosti celkem svižný.

jízdní komfort
9

Není tak "měkký" jak jsem očekával :-)

provozní náklady
10

Tohle myslím hodně ovlivní případné poruchy. Zatím si to jezdí za pár litrů nafty (zásadně kvalitní)!

náhradní díly
0

tady nehodnotím

výkon motoru
7

Hodně jak už jsem nekolikrát zmínil dělá nízká hmotnost, ale mít méně najeto, tak jsem rozhodně zkusil chip a pak bych asi dal v hodnocení 11 :)))

spotřeba
10

7,2/4,3/5,4

hlučnost motoru
6

Na muj vkus vysoká, ale jak jsem psal v textu, je to subjektivní.

kvalita sedadel
9

Krásné anatomicky tvarované sedáky, v tmavé barvě, což je praktické, ale ještě jsem nenašel v nich svou TOP polohu mno :)

brzdy
8

4x kotouč, vepředu s vnitřním chlazením, ale těžký motor a opotřebení již asi dělají své...

zavazadlový prostor
10

Jen mi trošku štve ta harmonika krycí zavazadlový prostor.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…