Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 2.0TDi

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Holanďan Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:103000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Škoda Octavia, masově vyráběná, vyrobeno přes 1 600 000 kusů, bla bla bla…

Za prvé bych chtěl říct, je mi 20 let a tohle je má třetí Octávie druhé generace.
„ Cože? 20-ti letý kluk, co si koupí takové nudné a tuctové auto?“
Tohle si říká spousta známých. Bohužel žijeme ve světě, kde se nedá úcta koupit, ale můžete si koupit BMW nebo AUDI a tím získáváme obdiv druhých(v dnešní době je možné si koupit autoritu, pokud si člověk připadá „malý pán“ stačí si koupit luxusní limuzínu a ihned je větší [subjektivní názor, neodsuzuji jiná auta]).
Na rovinu, pro mne je Octávie druhé generace nejlepší auto (v mé finanční situaci) ve všech směrech. V roce 2008, když inženýři ze Škodovky představili facelift, jsem byl docela zklamán, protože vůz vypadá jako kdyby sjel z linky spíše v Nošovicích (Hyundai), než v Mladé Boleslavi. Nic proti „rejžožroutům“ mají hezká auta, ale pořád jim něco chybí.

Vůz jsem koupil od podnikatele z Holandska ve středních letech. Vůz byl zakoupený online, takže prvně byl převezen do Belgie tam stál asi dva týdny, poté do Německa (tam také strávil asi týden) a nakonec k nám do Prahy. Čekání bylo zničující, obzvlášť když mi bývalý majitel řekl, že vůz nechal ve firmě důkladně vyčistit, zbyla asi půlka nádrže a zanechal mi malé překvapení (Copak tím asi myslel? Proslulé tulipány z Holandska?:)).
Avšak realita byla úplně jiná, pánové z dopravní společnosti si asi z mého auta udělali kancelář, takže jsem 2 dny drhnul kartáčkem sedačky(alespoň jsem se během čistění podíval na dlouho odkládané filmy) a v nádrži mi toho také moc nenechali (překvapení mělo být zajímavé DVD, bohužel si ho někdo vypůjčil).
Když jsem konečně vyčistil sedačky, tak jsem začal obdivovat tu krásnu světlého interiéru.
Maxidot, multifunkční volant, navigace Pioneer, všechno vypadalo tak lákavě že jsem měl chuť to olíznout.

Vůz byl vyroben na konci roku 2008 a do provozu vyjel až v roce 2009 a má zatím najeto poctivých 103 000km, dle mého názoru se jedná o dobře zajetý diesel. Navíc v Holandsku se běžně nejezdí po tankodromu.

Motor je 2,0TDI Pumpe duse SOHC 103KW a 320NM, dle mého názoru první povedený 2.0TDi.
Není to žádný závodník, ale na naše cesty je to dostačující. Převody jsou celkem krátké, ale přesné a navíc jich je šest. Největší zátah je od 2000ot.min. do 3500 ot.min. a celkem značný turboefekt nastává od 1 800ot.min.
Spotřeba je přijatelná, většinou do 6l/100km.

Výbava: ELEGANCE, parkovací čidla vpředu i vzadu, xenonové světlomety, funkce Coming + Leaving home, dešťový senzor, Maxidot, funkce Conner (přisvicování pomocí mlhového světla podle zatáčení) dotyková navigace Pioneer, atd.
Interiér je z kvalitních materiálů (plastů), docela prostorný s hezkou palubní deskou.

Dotykové rádio Pioneer a skvělý Sound System promění vůz v koncertní síň se skvělou akustikou a zajistí tak špičkový poslech. Naprostá nutnost pro milovníky hudby, kdy si můžete během dlouhé a únavné cesty pustit koncert oblíbené kapely.
Další velkou výhodou je bluetooth připojení mobilního telefonu, stačí sednout do vozu a stisknutím jednoho tlačítka na volantu zavoláte domů manželce, aby ohřála oběd.

Závěr
Já bych Octávii rozhodně neřadil do nižší střední třídy (už jenom kvůli interiéru). Je to překrásné, prostorné, spolehlivé a hlavně nenápadné auto. Za málo peněz spousta muziky.

PS: Omlouvám se, fotky jsou nic moc, protože byly pořízeny mobilním telefonem (iPhone 4s+snapseed).

Silné stránky

Nenáročná údržba,
spolehlivost,
opravu zvládne skoro každý „Lojza“,
náhradní díly mají všude.

Slabé stránky

Velmi atraktivní vůz pro zloděje.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0TDi

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů.

praktičnost
10

Objem kufru 580litrů, není co dodat.

náhradní díly
10

Náhradí díly mají v každé večerce.

spotřeba
9

5,5 litrů na 100km.






Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Bale je zpět v Tottenhamu! Přichází na hostování, Spurs koupili i Reguilóna

Bale je zpět v Tottenhamu! Přichází na hostování,…

Bývalý nejdražší fotbalista světa Gareth Bale se vrací po sedmi letech z Realu Madrid na hostování do…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…